Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over Smuldier voor Franse Bulldog

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

wennepen32
Vaste gebruiker

Vraag over Smuldier voor Franse Bulldog

Ongelezen bericht door wennepen32 »

ik wil overgaan op smuldier, (franse bulldog nu net 1 jaar 12 kilo). Ik denk dat ik dan het pakje van 400 gram over 2 keer per dag verdeel met erdoor een sneetje bruin brood..... of is dit veel te veel? ik heb nl het idee dat (hij eet nu brokken en diner) het niet goed verteerd word. Als hij erg druk is ...visite, spelen dan wil hij nog wel eens spugen hetzelfde probleem heeft ie met het kluiven aan een bot. Als Cosmo druk is gaat ie gewoon spugen niet echt veel maar toch. Nu is het natuurlijk altijd beter om vers vlees te geven dus zou ik graag jullie menig willen weten hierover. Ik heb al veel gelezen hierover op dit forum maar toch. :roll: :19:
Laatst gewijzigd door wennepen32 op 03 jun 2005 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't drive faster than your guardian angel can fly..................
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Gemiddeld is 20 gram Smuldier per kilo hond genoeg.
Voor zou dat dus uitkomen op 20 * 12 = 240 gram Smuldier per dag.
En granen kunnen (huid)problemen geven dus elke dag brood is misschien niet verstandig.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik zou op het oog voeren. Je ziet het snel genoeg of de hond te dik of te dun wordt. Mijn drie hondjes worden niet dik, wat ik ze ook voer. Tegenwoordig krijgen ze 1 kg versvlees met z'n drieën per dag. En ze wegen slechts 8, 9 en 10 kilo. De zwaarste krijgt 400-500 eten per dag en toch is ze graadmager (bloedonderzoek was in orde)... dus richtlijnen zeggen mij persoonlijk weinig. Hangt ook af van de beweging die de hond krijgt.

Zeker als je 400 g versvlees per dag voert, is brood niet echt nodig. Kun je wel af en toe geven als extraatje. Wordt hij te dik, dan minder vlees geven.
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Beau hier krijgt normaal gesproken 300 gram duckburgers. Hij weegt 12,45 kg. Ik geef ook wel eens smuldier en dat is dan gewoon een hele verpakking, zonder iets erbij. Soms een beetje gekookte rijst.

Spugen kan je een beetje voorkomen, door te zorgen dat je hondje vlak voor of na het eten niet te druk doet.
Ik heb wel het idee dat sinds Beau op kvv zit het spugen nog maar weinig gebeurd.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Anna Penta schreef:Ik zou op het oog voeren. Je ziet het snel genoeg of de hond te dik of te dun wordt. Mijn drie hondjes worden niet dik, wat ik ze ook voer. Tegenwoordig krijgen ze 1 kg versvlees met z'n drieën per dag. En ze wegen slechts 8, 9 en 10 kilo. De zwaarste krijgt 400-500 eten per dag en toch is ze graadmager (bloedonderzoek was in orde)... dus richtlijnen zeggen mij persoonlijk weinig. Hangt ook af van de beweging die de hond krijgt.

Zeker als je 400 g versvlees per dag voert, is brood niet echt nodig. Kun je wel af en toe geven als extraatje. Wordt hij te dik, dan minder vlees geven.
Als de zwaarste graatmager is, zou je dan toch niet meer voeren? Bij mijn Bullen zit ook een groot verschil, Pien krijgt nu een kilo per dag, en Huts de helft. Ze schelen 8 kilo in gewicht. Ozzy voor zijn castratie kreeg een kilo (32 kilo zwaar) en nu 6 a 700 gram.
Afbeelding
Anna*

Hutsje schreef:
Anna Penta schreef:Ik zou op het oog voeren. Je ziet het snel genoeg of de hond te dik of te dun wordt. Mijn drie hondjes worden niet dik, wat ik ze ook voer. Tegenwoordig krijgen ze 1 kg versvlees met z'n drieën per dag. En ze wegen slechts 8, 9 en 10 kilo. De zwaarste krijgt 400-500 eten per dag en toch is ze graadmager (bloedonderzoek was in orde)... dus richtlijnen zeggen mij persoonlijk weinig. Hangt ook af van de beweging die de hond krijgt.

Als de zwaarste graatmager is, zou je dan toch niet meer voeren? Bij mijn Bullen zit ook een groot verschil, Pien krijgt nu een kilo per dag, en Huts de helft. Ze schelen 8 kilo in gewicht. Ozzy voor zijn castratie kreeg een kilo (32 kilo zwaar) en nu 6 a 700 gram.
Hoi Jessica, ik zit me nog af te vragen tot hoever je moet gaan. Sinds een tijdje komt Poncho echt helemaal niet meer aan. Als ze net haar eten op heeft, is ze nog net zo mager, terwijl ze normaal altijd wel een beetje uitzette dan. Ook geef ik haar geregeld een pastamaaltijd extra, en andere extraatjes als vette vis en penslap.

Ik heb geen idee waar dat aan ligt, ik blijf haar zo veel voeren als ik kan, maar heb het idee dat zelfs al zou ik haar (10 kilo) een kilo versvlees voeren, ze nog exact zo mager blijft. Voorheen was dit niet het geval. Misschien met het ouder worden :19: (ze is vijf)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Tja, dun, ok, maar graatmager? Ik zou naar een holistische dierenarts gaan. Het zal vast ergens aan liggen, en is dat niet zo weet je dat ook weer.
Afbeelding
Anna*

Hutsje schreef:Tja, dun, ok, maar graatmager? Ik zou naar een holistische dierenarts gaan. Het zal vast ergens aan liggen, en is dat niet zo weet je dat ook weer.
Nou misschien overdrijf ik :wink:

Ze is eerder dun dan graatmager. En boordevol energie, dus in die zin hoef ik me eigenlijk geen zorgen te maken.
Sjiel
Zeer actief

Re: Vraag over Smuldier voor Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Sjiel »

wennepen32 schreef: Als Comso druk is gaat ie gewoon spugen niet echt veel maar toch.
Wat spuugt ie dan???
weg gehaald zit een virus in
wennepen32
Vaste gebruiker

hij spuugt dan gewoon nog iets van z'n eten uit.....hij eet meestal 's ochtends om een uur of 7 en als ie dan om 1 uur 's middags druk is komt het eten van die ochtend er weer uit vandaar dus dat ik denk dat ie het niet goed verteerd. hij krijgt echt niet te veel eten hoor :cry:
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Ik vind dat het eten lang in de maag blijft , dat moet na 6 uur uit de maag zijn , dus na 6 uur nog eten overgeven vind ik niet oke.
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Shanti voer ik gewoon op het oog en ze ziet er toppie uit.
Half pakje is voor haar de normaalste zaak van de wereld. :mrgreen:
wennepen32
Vaste gebruiker

plenty schreef:Ik vind dat het eten lang in de maag blijft , dat moet na 6 uur uit de maag zijn , dus na 6 uur nog eten overgeven vind ik niet oke.
nee, ik ook niet vandaar dat ik wat anders ga proberen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”