Mijn shih-tzu pup (Daisy) van 7 maanden heeft nog steeds last van verlatings-angst. Via de hondenschool waar we puppy cursus hebben gedaan heb ik al advies gekregen maar dat heeft (tot nu toe) nog weinig geholpen. Ook 2 verschillende Bach Bloesem remedies gekregen maar ook daar weinig resultaat mee gehad. Zelf heb ik een Dogitude geurverspreider gekocht maar ook dat helpt niet.
Ik weet dat ik het alleen zijn langzaam op moet bouwen maar ik kan zelfs niet even de kamer uitlopen om boven iets te pakken of even naar de wc te gaan. Zodra ik opsta en de keuken in loop dan staat Daisy meteen op (ook als ze ligt te slapen) en loopt achter mij aan. Dat achter mij aan lopen probeer ik ook zoveel mogelijk te voorkomen door 'blijf' tegen haar te zeggen zodra ik op sta, dit werkt even maar meestal komt ze dan toch weer achter mij aan lopen.
Als ik de kamer uitloop doe ik de deur dicht zodat ze niet achter mij aan kan lopen maar dan begint ze meteen te blaffen. Ik reageer niet op het blaffen en als ik weer terug de kamer in wil lopen wacht ik tot ze stil is (wat soms erg lang kan duren
Ook heb ik geprobeerd met speeltjes haar bezig te houden en het enige wat een beetje helpt is een Kong vullen met Rodi worst, daar is ze dan even zoet mee ongeveer net genoeg tijd dat ik even onder de douche kan maar soms hoor ik haar halverwege toch weer gaan blaffen.
Ze blijft maar blaffen en ik vind het vooral erg vervelend voor de buren, die zijn nog niet komen klagen maar die horen het volgens mij wel (de buurjongen sprak mij gisteren wel aan maar hij zegt dat hij het niet erg vind).
Ook als Daisy geen aandacht krijgt gaat ze spullen slopen of ze gaat plassen / poepen. Vanochtend was ik even bezig met iets en toen heeft ze binnen zitten poepen. Daisy was vanaf 13 mei zindelijk maar volgens mij doet ze dit gewoon om aandacht te trekken (of doen honden dat niet ?) Toen ik de poep op ging ruimen heb ik Daisy even in de gang gezet zodat ze niet ziet dat ik het opruim en daarna ben ik verder gegaan met waar ik mee bezig was. Uiteindelijk heeft ze toch weer wat aandacht gekregen, dus heeft ze weer haar zin gekregen.
Bench training zijn we ook nog steeds mee bezig, ook dat probeer ik steeds een beetje langer te doen maar na 5 minuten begint ze al te piepen / blaffen. Haar eten staat in de bench en ik geef haar iets lekkers en ik zorg er ook nog voor dat er 1 of 2 speeltjes in de bench liggen. Genoeg om haar bezig te houden maar ik krijg het idee dat ze niet graag "opgesloten" zit ?
Weet iemand misschien wat ik nu het beste kan proberen ?!