Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik lust geen brokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

starfleet schreef:
Niekie schreef: Dat komt juist doordat het commerciële merken zijn waarvoor veel reclame wordt gemaakt. Er zitten allerlei foute toevoegingen in dit soort voer, niet goed dus.
Niet zo doorzeuren.

Anne
Wat nou? Ik mag hier ook mijn mening geven, daar is het een forum voor.
Het is een rare redenering dat iets dat duur is ook gezond is.
Mac Donalds is ook niet goedkoop.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Niekie schreef:
starfleet schreef:
Niekie schreef: Dat komt juist doordat het commerciële merken zijn waarvoor veel reclame wordt gemaakt. Er zitten allerlei foute toevoegingen in dit soort voer, niet goed dus.
Niet zo doorzeuren.

Anne
Wat nou? Ik mag hier ook mijn mening geven, daar is het een forum voor.
Het is een rare redenering dat iets dat duur is ook gezond is.
Mac Donalds is ook niet goedkoop.
duur hoeft inderdaad niet goed te betekenen. Maar ik ben bijvoorbeeld wel tevreden over Eukanuba bij 1 van mijn honden. Hier hebben alle honden verschillende brokken, waar de hond het best op doet dat krijgen ze. Verschilt van Prins tot Eukanuba en Champ. En het verschilt nog weleens als ik na een tijd er niet meer tevreden over ben ga ik weer op zoek naar iets anders. En dat kan best een goedkopere varriant zijn dan het voer wat ze eerst hadden. Als ze maar genoeg hebben qua voedingsstoffen etc. zeker omdat ze heel veel trainen. Wat voor de ene hond goed is, doet de andere hond het slecht op misschien.Daarnaast doe ik een poging om ze minimaal 1 x per week vers (diepvries) te geven, maar 1 hond lustte het niet eens en de rest raakte ervan aan de diarree. Het gaat nu iets beter maar het zal nooit hoofdvoeding worden hier. Misschien dat ik het wel wat vaker ga geven als ze er langzaamaan wat beter tegenkunnen dat is even afwachten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mantitaur
Actief

Ongelezen bericht door Mantitaur »

Wij hebben ook altijd zulke problemen met het voeren van brokken gehad, iedere keer kochten we een ander merk omdat ze het ene niet meer wilden eten (is lastig hoor 4 honden die niet willen eten). Op een gegeven moment hebben we gezegd bekijk het maar, als ze niet eten halen we de bakken weg, en zetten ze bij de volgende ronde weer neer, uiteindelijk hebben ze het toch opgegeven en zijn gewoon gaan eten.

Nu zitten we dus al meer dan een jaar op hetzelfde voer.

4x per dag brokken, 1x blikvlees.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Mantitaur schreef:Wij hebben ook altijd zulke problemen met het voeren van brokken gehad, iedere keer kochten we een ander merk omdat ze het ene niet meer wilden eten (is lastig hoor 4 honden die niet willen eten). Op een gegeven moment hebben we gezegd bekijk het maar, als ze niet eten halen we de bakken weg, en zetten ze bij de volgende ronde weer neer, uiteindelijk hebben ze het toch opgegeven en zijn gewoon gaan eten.

Nu zitten we dus al meer dan een jaar op hetzelfde voer.

4x per dag brokken, 1x blikvlees.
Vijf keer per dag?? :eek: Blikvoer zou ik trouwens niet geven.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

starfleet schreef:
Niet zo doorzeuren.

Anne
:denken: nah ja zeg... :19:
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Mijn honden krijgen ook carnibest en farmfood, maar toen ik vorig jaar naar Texel ging heb ik gewoon wat kilo's carnibest meegenomen, het duurt toch wel 24 uur voordat het echt ontdooit is, dus de reis naar Texel heeft het wel overleefd.

Dit staat trouwens op de site van RC:
Is het nodig om aan een complete hondenvoeding vlees toe te voegen?

Veel fokkers en hondenbezitters zijn bang dat industrieel bereide hondenvoeding onvoldoende vlees bevat. Vlees is echter juist het voornaamste bestanddeel van deze producten. Bovendien is dit vaak van betere (en constantere) kwaliteit dan het "vlees voor de hond" dat men bij de slager haalt of dat verkrijgbaar is in de vorm van diepvriesproducten. Daar komt bij dat een compleet kwalitatief hondenvoer (zoals brokken) op basis van grondig onderzoek is ontwikkeld en evenwichtig is samengesteld. Toevoegingen aan de voeding kunnen dat evenwicht verstoren, met de mogelijke gezondheidsproblemen tot gevolg. Kwalitatieve voedingen zijn volledig en komen tegemoet aan de voedingsbehoeften van honden in een bepaalde fysiologische conditie (groei, dracht, sport) of van een bepaalde rasgrootte (klein, middelgroot, groot of zeer groot).
Ook kan het geven van vers vlees spijsverteringsproblemen veroorzaken. Vlees van matige kwaliteit versnelt de werking van de proteolytische (eiwitsplitsende) flora, wat tot uitdrukking komt in winderigheid en diarree.
Ze raden het dus zelfs af om RC te combineren met vers vlees. :mrgreen:
Niekie
Zeer actief

yamie schreef:
starfleet schreef:
Niet zo doorzeuren.

Anne
Ik had in dit hele topic overigens nog niets gezegd...maar krijg dan toch de opmerking "niet zo doorzeuren". Beetje achterlijk, maar ach :wink:
Groetjes Anique

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Niekie schreef:
yamie schreef:
starfleet schreef:
Niet zo doorzeuren.

Anne
Ik had in dit hele topic overigens nog niets gezegd...maar krijg dan toch de opmerking "niet zo doorzeuren". Beetje achterlijk, maar ach :wink:
Haha, hou je nou eens op met je gezeur :smile:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Niekie schreef:
yamie schreef:
starfleet schreef:
Niet zo doorzeuren.

Anne
Hihi nou das ook de laatste keer dat die advies krijgt :smile:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tsja, Anne heeft wel een punt hoor. Elke keer als Royal Canin of Eukanaba genoemd wordt, komen er weer tig opmerkingen over. Ik had het expres niet gezegd omdat ik dit wist, maar iemand vroeg ernaar.

Ik heb een dierenarts waar ik erg veel vertrouwen in heb en hij zegt dat deze voeding prima is. Ik doe zelf communicatie/marketing dus ik heb niet zoveel tegen commerciele merken. En trouwens, welke link staat hierboven vermeld (naast pupnet.nl)? Van een merk dat als niet commercieel wordt bestempeld! Bepaalde merken hebben de sympathie van een bepaalde groep mensen, maar dat wil niet zeggen dat ze niks aan marketing uitgeven!!!

Op dit forum zijn veel mensen tegen de dure brokken merken, maar ik ben daar niet een van. Ik zie dat Bram het lekker vindt en ik geloof m'n dierenarts dat het goede brokken zijn. Ja, Royal Canin heeft een flink marketingbudget, maar ook een flink onderzoeksbudget. Je betaalt daarvoor, maar ook voor de ingredienten. Doordat ze zoveel brokken verkopen over de hele wereld, gaan de prijzen trouwens juist weer omlaag in verschil met de kleine merken. Maar laat ik er geen marketingles van maken :wink:

Dus Linda gaat gewoon door met vier dagen in de week Duck en drie dagen in de week Royal Canin. Soms heb ik het idee dat mensen op dit forum meer aandacht aan de voeding van hun hond besteden dan aan hun eigen voeding!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Oh ja, nog even een nabrander. Ik had al gezegd dat ik het liefst alleen Duck zou geven, maar het is gewoon te onhandig. Ja, ik kan het ingevroren meenemen op vakantie, maar echt handig is dat niet. Als ik volgend zomer naar het buitenland ga met de hond, zie ik dat trouwens helemaal niet zitten.

Op de dagopvang is het ook onhandig. Nu staat er een zak brokken voor Bram en anders moet ik elke dag een zakje versvlees meenemen. Nou dat is echt wachten totdat ik het een keer vergeet. En ik heb al zo'n stress 's ochtends.

Nu gaat er op vakantie een zak brokken mee en daarnaast koop ik vlees (voor menselijke consumptie) voor hem in de supermarkt. Geloof niet dat dit mij een slecht baasje maakt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Niekie
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Op dit forum zijn veel mensen tegen de dure brokken merken, maar ik ben daar niet een van. Ik zie dat Bram het lekker vindt en ik geloof m'n dierenarts dat het goede brokken zijn.
Dan geloof je lekker je dierenarts. Je moet ook voeren wat je wilt, maar kom dan niet met argumenten aan als "het is goed voer, want ik betaal er niet voor niets zoveel voor". Dat slaat echt nergens op.
Een dierenarts is geen voedingsdeskundige, maar ik houd op met doorzeuren :roll: :roll: :roll:
Doen waar jij je goed bij voelt.
Groetjes Anique

Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Oh ja, nog even een nabrander. Ik had al gezegd dat ik het liefst alleen Duck zou geven, maar het is gewoon te onhandig. Ja, ik kan het ingevroren meenemen op vakantie, maar echt handig is dat niet. Als ik volgend zomer naar het buitenland ga met de hond, zie ik dat trouwens helemaal niet zitten.

Op de dagopvang is het ook onhandig. Nu staat er een zak brokken voor Bram en anders moet ik elke dag een zakje versvlees meenemen. Nou dat is echt wachten totdat ik het een keer vergeet. En ik heb al zo'n stress 's ochtends.

Nu gaat er op vakantie een zak brokken mee en daarnaast koop ik vlees (voor menselijke consumptie) voor hem in de supermarkt. Geloof niet dat dit mij een slecht baasje maakt.
Meis, maak je nou eens niet zo druk. Het maakt je natuurlijk geen slecht baasje, dat zegt toch ook niemand? Relax....je doet het goed voor Bram hoor.

Mag ik even vragen naar je zin "en ik heb al zoveel stress 's ochtends"? Waarom maak je je overal zo druk over?
Groetjes Anique

Afbeelding
Niekie
Zeer actief

En waarover?

Als jij het handiger vindt om Bram ook brokken te geven dan moet je dat ook gewoon doen hoor!! Er zijn ook heel veel mensen die vers niet kunnen betalen voor 7 dagen per week en die hun hond ook gewoon een paar dagen brokken geven. Als ik een grote hond had gehad had ik dat misschien ook moeten doen. Je hoeft die keuze ook niet te verdedigen, ik vond je argument alleen een beetje vreemd :wink:
Groetjes Anique

Afbeelding
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door Saartje »

Wat een gemiep weer zeg, iemand maakte een opmerking over dat je redenering een beetje raar was (waar ik het helemaal mee eens ben), en jij gaat meteen compleet in de verdediging.
Doe even rustig joh.
Voer lekker wat jij/je dierenarts wil, niemand houdt je tegen hoor.
Het is alleen onzin dat iets dat duur is ook meteen goed is.
En dierenartsen hebben qua voeding ook niet altijd gelijk 'omdat ze dierenarts zijn'.
Die van mij raadt me het merk aan wat hij zelf verkoopt of weet ik wat hij ermee doet, wat een toeval!
En geen rauw vlees en botten geven, want dat is niet goed :roll:
Enz. enz.
Als jij Bram Royal Canin wil geven doe je dat toch?
Afbeelding
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door Saartje »

Oh sorry, ik zeg blijkbaar ongeveer hetzelfde als niekie, maar ik typ 10 keer zo langzaam dus ik had die reactie(s) nog niet gezien.
Ik moet toch maar eens opletten voortaan :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Heel even.

Eh, volgens mij bedoelt Linda helemaal niet waar jullie nu zo over vallen. Volgens mij bedoelde ze niet dat het duur is dus goed; volgens mij bedoelde ze dat zij zelf denkt dat RC goed voer is omdat ze er anders niet zoveel voor zou betalen. Als zij zou denken dat het troep was zou ze niet bereid zijn er zoveel geld voor neer te leggen. Da's volgens mij iets heel anders dan dat het goed zou zijn omdat het duur is.

Tenminste zo interpreteerde ik het, en ik kan me niet voorstellen dat ze het anders bedoeld had.

(daargelaten wat ik van RC vind, maar da's weer een andere discussie)
Afbeelding
Marion.

Zoek stok! schreef:Tsja, Anne heeft wel een punt hoor. Elke keer als Royal Canin of Eukanaba genoemd wordt, komen er weer tig opmerkingen over.
Tsja, en Anique heeft toch ook echt een punt hoor. Ze tikt een keurig informatief berichtje, en krijgt als opmerking "Niet zo doorzeuren." En jij dacht dat ze de volgende keer weer de moeite neemt om informatieve berichtjes te tikken :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Tsja, Anne heeft wel een punt hoor. Elke keer als Royal Canin of Eukanaba genoemd wordt, komen er weer tig opmerkingen over.
Tsja, en Anique heeft toch ook echt een punt hoor. Ze tikt een keurig informatief berichtje, en krijgt als opmerking "Niet zo doorzeuren." En jij dacht dat ze de volgende keer weer de moeite neemt om informatieve berichtjes te tikken :roll:
precies en die opmerkingen over jeukanuba en Rc zullen echt wel blijven hoor, tis gewoon een feit, wat niet weg neemt dat jij niet volledig vrij bent om toch die keuze te maken
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

yamie schreef:
Marion. schreef:
precies en die opmerkingen over jeukanuba en Rc zullen echt wel blijven hoor, tis gewoon een feit, wat niet weg neemt dat jij niet volledig vrij bent om toch die keuze te maken
mijn dierenarts adviseerde me eukanuba want ja ik heb een groot ras en daar hebben ze een speciale brok voor die je makkelijk tot 9 maanden kunt geven, en cavom was maar slecht want dat merk kende ze niet.
echter me eigen DA (die op vakantie was) adviseerde me juist om tot en met 16 wkn pup brok te geven en daarna de adult variant, ik ga lekker door met 4 dagen cavom en 2 dagen carnibest, maar ieder moet doen wat hij of zij goed lijkt.
succes met bram in ieder geval.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Marion.

Ik verdiep me zelf in het voer wat ik mijn hond voorschotel. De meeste dierenartsen zijn geen voedingsdeskundigen. Van hen neem ik dus al hélemaal geen raad aan, wat voeding betreft :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ach je kunt het als DA natuurlijk altijd proberen....zat mensen die er wel intuimelen.... :wink:
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Marion. schreef:Ik verdiep me zelf in het voer wat ik mijn hond voorschotel. De meeste dierenartsen zijn geen voedingsdeskundigen. Van hen neem ik dus al hélemaal geen raad aan, wat voeding betreft :wink:
ik vond het al vreemd dat ze merken als cavom en FF niet kent als DA, ik mag aannemen dat je wel zorgt dat je steeds op de hoogte bent van allerlei zaken.
daar kwam nog eens bij dat ze me vroeg waarom ik voor een geperste brok heb gekozen, dus ik het uitgelegd vanwege de temperatuur, maagtorsie etc.
ja maar dan hoeft hij nu nog geen geperste brok hoor want nu kan hij nog geen maagtorsie krijgen, nee ik blijf aan de gang met overschakelen nou goed.
ze zegt als je het dan maar wel mengt met versvlees anders gaat hij aan de diarree, nou als je toch iets niet moet doen is dat het wel, en als het maag darm stelsel van je hond in orde is gaat hij echt niet aan de dunne van het minste of geringste.
kortom ik trek me eigen plan, en sommige mensen maken me dan het verwijt dat ik eigenwijs ben, het zei zo vandaar ook mijn onderschrift. :smile:
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Marion.

Gordonsetter23 schreef:kortom ik trek me eigen plan, en sommige mensen maken me dan het verwijt dat ik eigenwijs ben, het zei zo vandaar ook mijn onderschrift. :smile:
Ik had je onderschrift nog niet gezien, maar daar kan ik het alleen maar heel hartgrondig mee eens zijn :ok: :mrgreen:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Gordonsetter23 schreef:
mijn dierenarts adviseerde me eukanuba want ja ik heb een groot ras en daar hebben ze een speciale brok voor die je makkelijk tot 9 maanden kunt geven, en cavom was maar slecht want dat merk kende ze niet.
echter me eigen DA (die op vakantie was) adviseerde me juist om tot en met 16 wkn pup brok te geven en daarna de adult variant, ik ga lekker door met 4 dagen cavom en 2 dagen carnibest, maar ieder moet doen wat hij of zij goed lijkt.
Dierenartsen adviseren de merken die zij hebben liggen idd, en dat merk is dan volgens hun het beste je betaalt je scheel en het is allemaal lekker hypoallergeen....... en onmisbaar voor de gezondheid van je hond, Fangio moest het ook maar krijgen waarop ik heel hard ben gaan lachen en riep; nope deze gaat op vers, nou alsof ik vloekte in de kerk :mrgreen: ik beging een grote fout, een hond mag geen versvlees maar MOET brokken aldus de d.a.
Heb em nog wel eens gesproken hij vroeg of ik naar een andere d.a. was gegaan omdat hij mij nooit meer zag met Fangio (die het namelijk altijd maag-darm klachten en infecties en daarbij huidproblemen)
Nee geen andere d.a. wel versvlees en de problemen zijn over, haha hij vond dat niet leuk om te horen denk ik..
Mijn latere d.a. moedigde het juist aan, een hond is gemaakt voor dat soort eten zei hij.. . :ok: maar hij raadde ook Farmfood aan :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

cloris schreef:
Gordonsetter23 schreef:
Dierenartsen adviseren de merken die zij hebben liggen idd, en dat merk is dan volgens hun het beste je betaalt je scheel en het is allemaal lekker hypoallergeen....... en onmisbaar voor de gezondheid van je hond, Fangio moest het ook maar krijgen waarop ik heel hard ben gaan lachen en riep; nope deze gaat op vers, nou alsof ik vloekte in de kerk :mrgreen: ik beging een grote fout, een hond mag geen versvlees maar MOET brokken aldus de d.a.
Heb em nog wel eens gesproken hij vroeg of ik naar een andere d.a. was gegaan omdat hij mij nooit meer zag met Fangio (die het namelijk altijd maag-darm klachten en infecties en daarbij huidproblemen)
Nee geen andere d.a. wel versvlees en de problemen zijn over, haha hij vond dat niet leuk om te horen denk ik..
Mijn latere d.a. moedigde het juist aan, een hond is gemaakt voor dat soort eten zei hij.. . :ok: maar hij raadde ook Farmfood aan :mrgreen:

Wat dat betreft is mijn da gelukkig niet zo, hij verkoopt dan ook wel een merk maar zal er nooit mee te koop lopen dat alleen dat merk en brokken goed zijn, als ik hem vertel dat ik ze zo af en toe vers geef dan vind ie dat alleen maar prima, maar je hebt dierenartsen die denken dat je hond alleen maar kan overleven op de brokkies die aan de bomen groeien :roll: :mrgreen:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Angel-eyes schreef: Wat dat betreft is mijn da gelukkig niet zo, hij verkoopt dan ook wel een merk maar zal er nooit mee te koop lopen dat alleen dat merk en brokken goed zijn, als ik hem vertel dat ik ze zo af en toe vers geef dan vind ie dat alleen maar prima, maar je hebt dierenartsen die denken dat je hond alleen maar kan overleven op de brokkies die aan de bomen groeien :roll: :mrgreen:
Onze dierenarts is gelukkig ook niet zo, hij verkoopt wel een merk brokken, maar voert zelf grotendeels vers. Als ik er ben, kunnen we ook heerlijk ervaringen uitwisselen. :mrgreen:

Overigens, ik voer grotendeels vers en 2 of 3 maaltijden per week brok (Baloe eet twee keer per dag), om dezelfde praktische redenen als Linda en het bevalt ons prima, alleen ik voerde Nutro en stap nu over op FF, voor mij prettigere brokken dan RC of Eukanuba, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten!

Groetjes,
Nina
Zoek stok!
Zeer actief

Nog even dan :mrgreen:

Ik zei inderdaad dat ik er zo veel voor neertel omdat ik geloof dat het goed voer is. Ik zei dus NIET dat het goed voer is omdat het duur is. Even teruglezen dus.

Ik ben het niet eens met jullie opmerkingen over dierenartsen. Hij verkoopt me dat voer helemaal niet, dus heeft er geen enkel belang bij om het aan te prijzen. Huisartsen zijn geen voedingsspecialisten, maar weten prima wat goed eten is voor mensen. Dierenartsen zijn ook geen voedingsspecialisten, maar weten prima wat goed eten is voor honden. Zo denk ik erover.

Bram is een ontzettend lastige eter. Bijna alles wat andere honden heerlijk vinden, vindt hij niet lekker. Ik ben dolblij dat ik 'snoepjes' heb gevonden die hij lust (zachte pensbotjes). Niet dat hij er wild enthousiast van wordt, maar ik heb in ieder geval het idee dat ik hem ermee kan belonen. Al die andere pakken met lekkers staan te wachten totdat hij het misschien eens gaat lusten.

Eigenlijk lust hij alleen maar verse dingen: zalm, kip, biefstuk, worst, kaas......daar wordt hij enthousiast van. Dat krijgt hij ook regelmatig van me, maar het is wat lastiger om dat in je broekzak te doen :wink: Met brokken wist ik dus dat ik heel lang kon gaan proberen met allerlei merken. Dus zakje dit....hij lust het niet....zakje dat....hij lust het niet en zo gaan we nog even door. Mijn budget en m'n geduld zijn eindig, dus dat leek me niks. Daarom heb ik zowel de dierenarts als de dierenzaak-mevrouw gevraagd wat goede brokken zijn die ook honden met een lastige smaak lusten. Ze zeiden beiden dat dit soort honden Royal Canin vaak wel lust. Dus ik heb het erop gewaagd en was dolblij dat hij het lustte. Okay, enthousiast wordt hij er niet van, maar hij krijgt nou eenmaal niet elke dag zalm.

Tot zover mijn verhaal. Daar laat ik het ook bij als jullie het niet erg vinden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

cloris schreef: Dierenartsen adviseren de merken die zij hebben liggen idd, en dat merk is dan volgens hun het beste je betaalt je scheel en het is allemaal lekker hypoallergeen....... en onmisbaar voor de gezondheid van je hond, Fangio moest het ook maar krijgen waarop ik heel hard ben gaan lachen en riep; nope deze gaat op vers, nou alsof ik vloekte in de kerk :mrgreen: ik beging een grote fout, een hond mag geen versvlees maar MOET brokken aldus de d.a.
Mijn dierenarts raadde ook Farm Food aan omdat dit goed werkt in combinatie met versvlees. Versvlees vindt hij ook prima. We hebben er gewoon over gesproken en toen ben ik erop uitgekomen dat ik graag vers vlees dagen en brokken dagen wil hebben. Dus eerst Farm Food geprobeerd en nu RC. De dierenarts zei dat er eigenlijk geen echt slecht voer meer is. Er is alleen redelijk - goed - uitstekend voer. Dat zei m'n fokker ook (ook een voorstander van versvlees).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Niekie schreef:
Zoek stok! schreef: Op dit forum zijn veel mensen tegen de dure brokken merken, maar ik ben daar niet een van. Ik zie dat Bram het lekker vindt en ik geloof m'n dierenarts dat het goede brokken zijn.
Dan geloof je lekker je dierenarts. Je moet ook voeren wat je wilt, maar kom dan niet met argumenten aan als "het is goed voer, want ik betaal er niet voor niets zoveel voor". Dat slaat echt nergens op.
Een dierenarts is geen voedingsdeskundige, maar ik houd op met doorzeuren :roll: :roll: :roll:
Doen waar jij je goed bij voelt.
Ik zei niet dat je niet moest zeuren, ik verdedigde Anne wel. Je reageert heel emotioneel, het gaat maar om brokken! Volgens mij willen we allebei het beste voor onze hondjes, dat vertrouwen moet je mij ook geven. Niet zo boos doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”