Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik lust geen brokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Chatterbox schreef:
Ze raden het dus zelfs af om RC te combineren met vers vlees. :mrgreen:
Weet ik, staat ook op de verpakking. Maar ik doe het lekker toch :Q:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Niekie schreef: Meis, maak je nou eens niet zo druk. Het maakt je natuurlijk geen slecht baasje, dat zegt toch ook niemand? Relax....je doet het goed voor Bram hoor.

Mag ik even vragen naar je zin "en ik heb al zoveel stress 's ochtends"? Waarom maak je je overal zo druk over?
Euh, wie maakt zich nou druk? :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb al zoveel stress 's ochtends omdat ik om 6 uur opsta terwijl ik al jaren om 8 uur opsta. Ik blijf het gevoel hebben dat het midden in de nacht is. Dan douche ik razendsnel en ga ik me snel boven opmaken zodat ik eerder beneden ben dan m'n vriend. Dan heb ik - nog bekaf - te maken met een zeer enthousiaste hond die moet plassen, poepen, eten en aandacht moet hebben. Dus snel naar buiten en stukkie lopen. Daarna gooi ik snel een broodje naar binnen en kijk of ik alles heb voor die dag: papieren voor m'n werk, werkkleding (rokje met panty kan niet als Bram erbij is) etc. Dan snel weg, want ik ben al laat. Auto in, rijden maar en Bram afzetten. Ik ben een uur onderweg terwijl ik voorheen tien minuten reed. Met een beetje geluk ben ik om 7.45 uur op m'n werk en heb ik tot 17.30 uur om datgene te doen waar ik anders veel meer tijd voor had (ik werkte structureel over tot een uur of 7). Op de heenweg in de auto wordt ik al gebeld voor m'n werk en dat blijft de hele dag zo. Op het moment heb ik zo'n tien verschillende projecten met projectleiders die me het leven moeilijk maken. Dus nee, echt relaxed ben ik niet 's ochtends. Het gaat heus wel een keer wennen, maar nu nog niet.

Enneuh, voordat je zegt dat ik een stresskip ben en weet ik veel wat: je vroeg zelf om het waarom, dus dan antwoord ik keurig. Dan ga ik nu even op de hometrainer zitten, want daar word ik erg relaxed van :wink: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Nog 1 bericht en ik krijg de prijs voor de meeste reacties achter elkaar in 1 topic. Hierbij dus. :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Dat zie je toch verkeerd, Linda.
Ik maak me niet druk en ik reageer ook niet emotioneel. Ik word er alleen een heel klein beetje pissig van als iemand na welgeteld één reactie (nog een fatsoenlijke, normale en serieuze reactie ook) mijn bericht quote, met daaronder "niet zo doorzeuren".
Daar kun jij niets aan doen, hoor. Maar goed, degene die die opmerking wél maakte is nu natuurlijk nergens meer te bekennen. Wel zo netjes om er nog even op terug te komen, vind het namelijk niet echt een normale manier van communiceren zo. Ik zal bij haar in elk geval geen moeite meer doen om iets te tikken, het is wel goed...

We worden het niet met elkaar eens, Linda, maar dat geeft ook niet. Ik doe en denk mijn ding en jij doet jouw ding.
Overigens sta ik ook om 6.00 uur op en dat is inderdaad vroeg :wink:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Niekie schreef:
Zoek stok! schreef: Op dit forum zijn veel mensen tegen de dure brokken merken, maar ik ben daar niet een van. Ik zie dat Bram het lekker vindt en ik geloof m'n dierenarts dat het goede brokken zijn.
Dan geloof je lekker je dierenarts. Je moet ook voeren wat je wilt, maar kom dan niet met argumenten aan als "het is goed voer, want ik betaal er niet voor niets zoveel voor". Dat slaat echt nergens op.
Een dierenarts is geen voedingsdeskundige, maar ik houd op met doorzeuren :roll: :roll: :roll:
Doen waar jij je goed bij voelt.
Ik zei niet dat je niet moest zeuren, ik verdedigde Anne wel. Je reageert heel emotioneel, het gaat maar om brokken! Volgens mij willen we allebei het beste voor onze hondjes, dat vertrouwen moet je mij ook geven. Niet zo boos doen.
Ow, nog even; ik heb mijn eigen berichtjes even teruggelezen en ik zie toch echt niet zo waar ik nou "emotioneel" reageer. Kun je mij dat uitleggen?

Je opmerking over dat "duur en goed" heb ik dan verkeerd begrepen. Nu ik het teruglees kun je het inderdaad ook anders opvatten. Ik had het zo niet gelezen, mijn excuses :wink:
Groetjes Anique

Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Niekie schreef: Daar kun jij niets aan doen, hoor. Maar goed, degene die die opmerking wél maakte is nu natuurlijk nergens meer te bekennen. Wel zo netjes om er nog even op terug te komen, vind het namelijk niet echt een normale manier van communiceren zo. Ik zal bij haar in elk geval geen moeite meer doen om iets te tikken, het is wel goed...
Ik wil wel even opmerken dat mensen soms een dag weg zijn, soms een weekend wegzijn, soms met hele andere dingen bezig zijn, soms op drukke lijsten lang niet alles lezen.

Als ik had geweten dat je viel over doorzeuren dan had ik daar eerder op teruggekomen.

Ik loop nooit weg omdat iets te moeilijk wordt, maar dat weet jij weer niet. Maar graag niet zo gauw conclusie: Is weer nergens te bekennen natuurlijk.

Ik post hier al een aardig tijdje mee , maar kijk als ik weinig tijd heb vnl bij opvoeding en gedrag . Ik kom nu weer op dit topic terecht omdat ik op het profiel van zoek stok klikte omdat ik graag wilde weten hoe het met Bram gaat en of er misschien nieuwe foto's staan.

Ik heb wel op je pbtje gereageerd dus niks nergens te bekennen.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Niekie schreef:Dat zie je toch verkeerd, Linda.
Ik maak me niet druk en ik reageer ook niet emotioneel. Ik word er alleen een heel klein beetje pissig van als iemand na welgeteld één reactie (nog een fatsoenlijke, normale en serieuze reactie ook) mijn bericht quote, met daaronder "niet zo doorzeuren".
Ik wil wel nog even kwijt waar een en ander vanaf komt. Uiteindelijk stuit het me tegen de borst al die discussies over goed en slecht voer.. Ik ben ervan overtuigd dat een hond het beste af is met lekkere kippenekken en runderpoten en wat zalm met broccoli. Maar als iemand zegt dat zijn hond het al jaren prima doet op de brok van de Aldi en dat die met smaak gegeten wordt, so be it.

Als iemand zegt: Mijn hond wil niet eten, mijn hond heeft een doffe vacht, mijn hond heeft altijd diaree , dat is dan wat anders. Dan kan je eens wat tips gaan geven. Maar dat belerende vingertje dat vind ik heel irritant. Met dat Jeukanuba bijvoorbeeld de hele tijd. Je probeert eens wat uit en eet de hond met smaak en doet het goed, dan houd je dat erin.

Als mensen geen probleem hebben, dan hoef je dat ook niet te maken. Dat bedoel ik met zeuren.

Anne
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

starfleet schreef:
Ik wil wel nog even kwijt waar een en ander vanaf komt. Uiteindelijk stuit het me tegen de borst al die discussies over goed en slecht voer.. Ik ben ervan overtuigd dat een hond het beste af is met lekkere kippenekken en runderpoten en wat zalm met broccoli. Maar als iemand zegt dat zijn hond het al jaren prima doet op de brok van de Aldi en dat die met smaak gegeten wordt, so be it.
Dit stuit mij juist weer tegen de borst, dat is het zelfde als dat ik zeg; mijn opa is 94 geworden en rookte behoorlijk, dus als je geen last heb is roken helemaaaaaal niet slecht.. :19:
Als iemand zegt: Mijn hond wil niet eten, mijn hond heeft een doffe vacht, mijn hond heeft altijd diaree , dat is dan wat anders. Dan kan je eens wat tips gaan geven. Maar dat belerende vingertje dat vind ik heel irritant. Met dat Jeukanuba bijvoorbeeld de hele tijd. Je probeert eens wat uit en eet de hond met smaak en doet het goed, dan houd je dat erin.
Een glimmende vacht zegt niet alles, in heel veel brokken zitten toevoegingen die daar weer voor zorgen en dan bedoel ik dus niet dat ze glimmen omdat ze zo gezond zijn.
Kijk het gaat de meeste mensen hier niet om wel of geen brokken maar om duidelijk te maken dat er heel veel troep is, waaronder ook behoorlijk prijzige brokken..en dat er dus ook betere brok zijn, heel veel mensen hier hebben jaren getobt met hun honden vanwege deze brokken en houding van bijv. dierenartsen, en zoals hierboven al eens gezegd een dierenarts is geen voedingsdeskundige, en ook een dokter kan mij geen gezond dieet voorschrijven, ja hij kan zeggen; fruit en groentes, beweging en niet roken (waarop ik weer kan zeggen, heeeee ik zie er goed uit, ik doe het goed dus waarom iets veranderen :mrgreen: )

Als mensen geen probleem hebben, dan hoef je dat ook niet te maken. Dat bedoel ik met zeuren.

Anne
Dan heb ik bij deze nog ff gezeurd
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Zoek stok!
Zeer actief

Ik stem voor stoppen met dit topic. 't Is mooi geweest. Ik krijg van een aantal mensen - waaronder Anne! - heel goede adviezen. Ja, ik had een probleem met Bram brokken te laten eten. Daar heb ik advies over gevraagd. Inmiddels eet hij brokken. Niet het soort dat ik graag wilde, maar als het niet linksom gaat, moet het maar rechtsom.

Als ik wel weer een 'probleem' heb, vraag ik vanzelf weer advies :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Zoek stok! schreef:Ik stem voor stoppen met dit topic. 't Is mooi geweest. Ik krijg van een aantal mensen - waaronder Anne! - heel goede adviezen. Ja, ik had een probleem met Bram brokken te laten eten. Daar heb ik advies over gevraagd. Inmiddels eet hij brokken. Niet het soort dat ik graag wilde, maar als het niet linksom gaat, moet het maar rechtsom.

dan vraag je de volgende keer bv alleen aan anne advies :mrgreen: want wat er blijkbaar door andere gezegd word, maakt je toch niks uit :ok:
Niekie
Zeer actief

yamie schreef:
Zoek stok! schreef:Ik stem voor stoppen met dit topic. 't Is mooi geweest. Ik krijg van een aantal mensen - waaronder Anne! - heel goede adviezen. Ja, ik had een probleem met Bram brokken te laten eten. Daar heb ik advies over gevraagd. Inmiddels eet hij brokken. Niet het soort dat ik graag wilde, maar als het niet linksom gaat, moet het maar rechtsom.

dan vraag je de volgende keer bv alleen aan anne advies :mrgreen: want wat er blijkbaar door andere gezegd word, maakt je toch niks uit :ok:
:ok: Idd
Groetjes Anique

Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Als het niet linksom kan dan maar rechtsom :denken: ??Vreemde uitspraken hou jij erop na zeg....maar goed jij hebt gestemd en dit topic is gesloten voor verdere antwoorden.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hahaha ja omdat je de rest niet WIL horen :mrgreen:
Maar sucses :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Zoek stok!
Zeer actief

Halllooooo allemaal. Ik heb geen advies gevraagd over Royal Canin. Ik heb me alleen verdedigd tegen jullie aanvallen. En daar stop ik nu inderdaad mee.

En jullie hebben gelijk. Als iedereen zo was als jullie, kwam ik hier niet meer.

Daaaaaaag! :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Zoek stok! schreef:Halllooooo allemaal. Ik heb geen advies gevraagd over Royal Canin. Ik heb me alleen verdedigd tegen jullie aanvallen. En daar stop ik nu inderdaad mee.

En jullie hebben gelijk. Als iedereen zo was als jullie, kwam ik hier niet meer.

Nou niet zo blijven doorzeuren hoor.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Angel-eyes schreef:
Zoek stok! schreef:Halllooooo allemaal. Ik heb geen advies gevraagd over Royal Canin. Ik heb me alleen verdedigd tegen jullie aanvallen. En daar stop ik nu inderdaad mee.

Nou niet zo blijven doorzeuren hoor.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”