Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 brok onrust...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Coralie
geregistreerd lid

1 brok onrust...

Ongelezen bericht door Coralie »

Al eerder heb ik geschreven over mijn hond Chester, een 6-jarige jachthond mix uit La Palma. Hij is enkele maanden terug via stichting Aai bij ons gekomen. Hoewel hij heel angstig was, hadden we al snel zijn vertrouwen gewonnen en ontpopte hij zich in een ontzettend lief en vrolijk maatje.
Het enige probleem was dat hij spullen kapot kauwde, maar ik was ervan overtuigd dat dat overwonnen kon worden.

Maar nu.....sinds enkele weken maakt hij drama als we even weg zijn.
Hij jankt, blaft, heeft zelf een houten deur finaal vernield! (En ongelooflijk genoeg zelf er niks aan overgehouden). :eek:
Als ik mijn zoontje naar school breng, hoor ik hem buiten vreselijk tekeer gaan. :boos:

En het is erger geworden. Sinds een paar dagen piept hij de hele dag door. Hij is ontzettend onrustig, zelfs als hij gewoon in zijn mand ligt of als je hem aait, piept hij gewoon door.
Eten, drinken en uitlaten is geen probleem. We laten hem drie keer per dag uit, en ook lang , zodat hij zijn energie goed kwijt kan.

We hebben nog een hond, Chester trekt erg naar haar, hij ligt het liefste naast haar mand. Deze hond is juist heel rustig.

We hebben contact gehad met de dierenarts, ze gaf ons het nummer van een gedragstherapeut. En vanmiddag gaan we naar haar toe om eerst lichamelijke oorzaken uit te sluiten.

Zoals jullie begrijpen is het heel moeilijk om zo machteloos te staan.
Ik was zo trots dat het zo goed met hem ging. Nu vraag ik me toch af of wij dan iets verkeerd doen....
We geven het echt niet zomaar op. We hebben nu gelukkig vakantie, dus alle tijd om ons op het probleem te storten. :idea:

Ik moest even mijn verhaal kwijt, tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
Groetjes van Coralie, Kaylee, Chester en de rest.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Heb je toevallig een podenco ???????????????????
Addy
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Komt zijn jachtpassie misschien naar boven ??
Fozze
Actief

Ongelezen bericht door Fozze »

Loopse teef in de omgeving?
Groetjes Veronique en ne dikke poot van Fozze

Afbeelding
Coralie
geregistreerd lid

Chester is een combi van verschillende soorten, maar ik weet niet welke.
Dat kon niemand me ook vertellen. Het is trouwens de hond op de foto.

Ik ben net bij de dierenarts geweest. Lichamelijk was er weinig aan de hand, afgezien van wat gras in zijn oor en een lichte ontsteking aan de voorhuid.
De dierenarts denkt dat het blaffen later is begonnen omdat hij ons als zijn roedel is gaan beschouwen en ons dus mist als we er niet zijn.

Het piepen de dag door kon ze niet verklaren.
Dat wordt dus bellen met de gedragstherapeut!!

We hebben zijn mand nu vlakbij de mand van Kaylee gezet. Dit lijkt Chester ietsje meer rust te geven. Even afwachten hoe dat gaat.
Ook heb ik wat informatie gehaald over rustgevende middelen,
waaronder homeopathische, maar ook een apparaat wat je in het stopcontact moet doen en dat dan een rustgevend hormoon verspreid. :denken: (nog nooit van gehoord).

Nouja, ben benieuwd hoe het verder verloopt!
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Coralie schreef:Chester is een combi van verschillende soorten, maar ik weet niet welke.

Ik ben net bij de dierenarts geweest. Lichamelijk was er weinig aan de hand, afgezien van wat gras in zijn oor en een lichte ontsteking aan de voorhuid.
De dierenarts denkt dat het blaffen later is begonnen omdat hij ons als zijn roedel is gaan beschouwen en ons dus mist als we er niet zijn.

We hebben zijn mand nu vlakbij de mand van Kaylee gezet. Dit lijkt Chester ietsje meer rust te geven. Even afwachten hoe dat gaat.
waaronder homeopathische, maar ook een apparaat wat je in het stopcontact moet doen en dat dan een rustgevend hormoon verspreid. :denken: (nog nooit van gehoord).

Ik hoop dat de gedragstherapeut kan helpen.
Luka is ook een onrustige kwiebus.
Veel succes verder en hou ons op de hoogte :ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Op het eerste gezicht lijkt het wel een kruising van een Boxer en een Pointer.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Die apparaatjes schijnen weinig uit te halen, zeker bij zo'n ernstig probleem. Heel veel sterkte en succes met alles :ok:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sneu dat het nu even minder gaat. Wat er bij mij naar bovenkomt is de vraag of er iets is gebeurd in de tijd dat je weg was en waar de hond erg van is geschrokken. Als er tijdens het alleen zijn iets gebeurd waar een hond erg van schrikt kan het zijn besef doen ontstaan dat hij het alleen niet aankan. Dat kan soms ineens zorgen voor verlatingsangst.
Onzekerheid dus. Verder kan er inderdaad ook iets zijn als een loopse teef in de buurt. :wink:
Ik ben benieuwd wat de gedragstherapeut je gaat vertellen.
Je kan de hond ieder geval op de resqueremedie van Bach zetten. Dat kan geen kwaad en zal de hond waarschijnlijk minder gestresst maken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Coralie schreef:Chester is een combi van verschillende soorten, maar ik weet niet welke.

Dat heet DAP en op sommige honden heeft het een goed resultaat
Coralie
geregistreerd lid

Gelukkig!! Al drie nachten lang houdt Chester zich rustig s'nachts.Ook hoor ik geen geblaf of gepiep als ik de straat in kom...
Ik geef hem ongeveer een uur voor we gaan slapen natuurlijke tabletten voor angstige honden ('relax' genaamd).

Ik ben ook ons gedrag eens goed gaan bekijken. Vanwege de plotselinge dood van mijn schoonmoeder, is Chester de afgelopen tijd vaker dan normaal mee geweest met de auto en op bezoek bij 'vreemde mensen'.
Veel nieuwe indrukken voor Chester dus.
En ik denk dat de honden ons verdriet ook gevoeld moeten hebben.

Alles bij elkaar genomen is het niet alleen voor ons, maar ook voor onze honden een hectische tijd geweest.
Het is nu gelukkig weer 'rustig' !!! We wachten af hoe het verder gaat!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”