Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grappig, truukje voor oplettende hondjes

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Grappig, truukje voor oplettende hondjes

Ongelezen bericht door Carmen »

Kira is een probleemloos hindje wat we al 4 jaar hebben. Hartstikke braaf dus de klad komt er naar loop van tijd een beetje in in het opvoeden. Toen kregen we Basco erbij, lieve lobbes van 1 jaar die niks anders kent dan zit. Nadat hij de eerste dag van de lijn ontsnapte en keurig bij ons kwam toen we hem riepen, kon hij dus in veilig gebied lekker loslopen. Commando's kende hij niet en opletten ook nooit van gehoord. Hij ging ervanuit dat wij hem wel in de gaten hielden. Naast de gebruikelijke opvoeding en training gebruik ik soms het volgende. Tijdens het wandelen gooi ik stiekem een handvol koekjes achter mij en laat blijken dat ik iets heel moois heb gevonden. Dit vinden de honden natuurlijk heel knap van mij want toen zij er net langsliepen lag er nog niks :mrgreen: Na een keer houden ze je dan al zo goed in de gaten. Zo grappig als ik dan even stil sta en ergens naar kijk heb ik meteen 2 honden naast me staan. Echt super zo attent als ze hiervan worden.
Kanttekening; het nadeel is wel dat je je honden laat zien dat er lekkers te vreten op de grond ligt. Dus voor echte snaaiers werkt dit niet.
Carmen
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

misschien een goede tip voor honden die zo gefixeerd zijn op het zoeken naar voedsel dat ze daardoor onbereikbaar voor hun baas zijn geworden.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik vind het een hele leuke tip en ik ga het ook eens proberen!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Ik ga het ook eens proberen :wink:
Leo is dan wel geen oplettend hondje, maar het valt te proberen :mrgreen:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Saartje schreef:Ik ga het ook eens proberen :wink:
Leo is dan wel geen oplettend hondje, maar het valt te proberen :mrgreen:
Tis ook bedoeld om van niet-oplettende hondjes, een oplettend hondje te maken :wink: Succes!
Carmen
Saartje
Zeer actief

Ik las de topic-titel verkeerd zie ik :mrgreen:
Ik ben benieuwd of het gaat werken morgen, ik heb hem net uitgelaten maar de beloningen zijn op.
Hij is ook zo braaf geweest de afgelopen dagen.. niet dus :mrgreen:
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

Nouja zeg, het werkt als een tierelier!
Ik hoefde maar te zeggen "Kom eens kijken" en Leo stond al naast me.
Het werkte zelfs toen hij aan een vreselijk interessant plantje stond te snuffelen, hij kwam meteen kijken!
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Saartje schreef:Nouja zeg, het werkt als een tierelier!
Ik hoefde maar te zeggen "Kom eens kijken" en Leo stond al naast me.
Het werkte zelfs toen hij aan een vreselijk interessant plantje stond te snuffelen, hij kwam meteen kijken!
Wat leuk zeg! Mijn honden zijn hierdoor trouwens niet op eten buiten gefixeerd, integendeel ze denken zelfs dat het beste voer bij mij ligt. En als ze buiten iets vinden en ik roep ze dan komen ze vaak meteen. Bij mij werkt het dus ook erg goed.
Om de paar weken gooi ik nu dus eens wat lekkers in het rond :mrgreen:
Carmen
Saartje
Zeer actief

Carmen schreef:Mijn honden zijn hierdoor trouwens niet op eten buiten gefixeerd, integendeel ze denken zelfs dat het beste voer bij mij ligt. En als ze buiten iets vinden en ik roep ze dan komen ze vaak meteen. Bij mij werkt het dus ook erg goed.
Om de paar weken gooi ik nu dus eens wat lekkers in het rond :mrgreen:
Carmen
Leo geeft buiten maar weinig om eten, hij is echt van de lekkere geurtjes en beestjes die hij ziet rondhopsen, dat vindt hij veel interessanter dan een dooie vogel.
Ik vind het echt heel handig dat ik nu z'n aandacht kan krijgen met wat eetbaars, hij denkt echt dat ik al dat lekkers zomaar op straat gevonden heb :mrgreen:
Alleen zijn de frolicjes nu op, dus ik moet morgen even nieuwe gaan halen :mrgreen:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Vind het een hele leuke tip, moest eigenlijk stiekem ook wel lachen :mrgreen: Ik zag het al helemaal voor me van die honden die helemaal vol bewondering en nog wat hebberig en zenuwachtig van al dat onverwachte lekkers naar het vrouwtje staren want wat ze nu heeft gedaan is toch wel héél erg knap.....Leuk idee :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
tapas
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door tapas »

Jan gaf me de tip van dit topic en verrek.. tot nu toe gaat dat fantastisch al doe ik het op mijn eigen manier. Tapas is een hond die alleen voor eten gaat, en het liefst dat wat hij zelf ergens vind, broodzakjes met beschimmelde door moeder de vrouw klaargemaakte kaasboterhammen, lege frietbakjes met restjes saus, verpakkingen (want je weet maar nooit of er nog iets in zit) en hij is ook nog zo kieskeurig dat hij de verpakking keurig openkrijgt en de inhoud heerlijk oppeuzeld, Sinds maandag strooi ik af en toe met brokjes en ga geinteresseerd staan kijken, en dat heeft ie al snel door... alleen vergeet hij dan wel eens mee te lopen omdat er misschien nog wel meer op dat plekje ligt.. je weet het niet! Maar iig houd hij me erg goed in de gaten!!

ik ga er verder mee experimenteren, want ik heb idd een hond waarbij het moeilijk kan zijn om de aandacht vast te houden.. ex zwerfhond, en in die (zwerf)stand helemaal onbereikbaar.

bedankt voor de tip!
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

Ik gebruik nu brokken in plaats van frolicjes, hij vindt die brokjes namelijk veel lekkerder.
En zo moet hij meteen een beetje opletten wil hij zijn eten krijgen :mrgreen:
Het werkt nog steeds erg goed.
Ik doe het alleen niet te vaak om het leuk te houden en ik wissel ook de beloning af, meestal brokken, maar af en toe eens kaas of rodi-worst.
Het hierkomen gaat nu ook al stukken beter :ok:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Saartje schreef:Ik gebruik nu brokken in plaats van frolicjes, hij vindt die brokjes namelijk veel lekkerder.
En zo moet hij meteen een beetje opletten wil hij zijn eten krijgen :mrgreen:
Het werkt nog steeds erg goed.
Ik doe het alleen niet te vaak om het leuk te houden en ik wissel ook de beloning af, meestal brokken, maar af en toe eens kaas of rodi-worst.
Het hierkomen gaat nu ook al stukken beter :ok:
Heel leuk om te lezen dat jullie er baat bij hebben :ok:
Carmen
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”