Kanttekening; het nadeel is wel dat je je honden laat zien dat er lekkers te vreten op de grond ligt. Dus voor echte snaaiers werkt dit niet.
Carmen
Moderator: moderatorteam
Wat leuk zeg! Mijn honden zijn hierdoor trouwens niet op eten buiten gefixeerd, integendeel ze denken zelfs dat het beste voer bij mij ligt. En als ze buiten iets vinden en ik roep ze dan komen ze vaak meteen. Bij mij werkt het dus ook erg goed.Saartje schreef:Nouja zeg, het werkt als een tierelier!
Ik hoefde maar te zeggen "Kom eens kijken" en Leo stond al naast me.
Het werkte zelfs toen hij aan een vreselijk interessant plantje stond te snuffelen, hij kwam meteen kijken!
Leo geeft buiten maar weinig om eten, hij is echt van de lekkere geurtjes en beestjes die hij ziet rondhopsen, dat vindt hij veel interessanter dan een dooie vogel.Carmen schreef:Mijn honden zijn hierdoor trouwens niet op eten buiten gefixeerd, integendeel ze denken zelfs dat het beste voer bij mij ligt. En als ze buiten iets vinden en ik roep ze dan komen ze vaak meteen. Bij mij werkt het dus ook erg goed.
Om de paar weken gooi ik nu dus eens wat lekkers in het rond![]()
Carmen

Heel leuk om te lezen dat jullie er baat bij hebbenSaartje schreef:Ik gebruik nu brokken in plaats van frolicjes, hij vindt die brokjes namelijk veel lekkerder.
En zo moet hij meteen een beetje opletten wil hij zijn eten krijgen![]()
Het werkt nog steeds erg goed.
Ik doe het alleen niet te vaak om het leuk te houden en ik wissel ook de beloning af, meestal brokken, maar af en toe eens kaas of rodi-worst.
Het hierkomen gaat nu ook al stukken beter