Consequent zijn zie ik dan meer als telkens weer van de bank af halen en op zijn plek leggen. Keer op keer.rianneke schreef:M@ri@nne schreef:Dit is volgens mij inmiddels al een achtergehaalde methode hoor.rianneke schreef:patriciasens schreef:met dominant bedoel ik op de bank springen terwijl hij weet dat het niet mag,en op bed gaan liggen terwijl zijn kussen voor het bed ligt.
als we buiten lopen begint hij naar andere honden te grommen en hij probeert erbovenop te klimmen/springen
groetjes patricia
Als hij niet op de bank mag, leer hem dat dan vanaf het begin af. Zeg nee of foeii en zorg dat hij het niet nog een keer doet. Doet hij het dan nog pak je hem ff kort bij zijn nekvel (doet de moeder ook bij haar pups)
tja ieder wat hij/zij wil. Het is niet zo dat wij onze layka vaak bij haar nekvel pakken.... maar als ze het echt te bont maakt dan doen we dat wel even en het werkt goed. Ze is helemaal geen angstig hondje en luistert enorm goed. Layka is gewoon ene heel erg eigenwijs hondje die anders een loopje met je gaat nemen dus consequent zijn is nodig.
En ik denk dat je juist met zo'n ras uit moet kijken met in de nek grijpen.