kwam deze vraag bij boven.
om maar niet teveel offtopic te gaan, heb ik ff een nieuw topic gestart

Moderator: moderatorteam
Wat bedoel je nou eigenlijk rare zeeuwse???little-wolf schreef:n.a.v. het topic Wat maakt jouw fokstijl/kennel bijzonder?
idorh schreef:Wat bedoel je nou eigenlijk rare zeeuwse???little-wolf schreef:n.a.v. het topic Wat maakt jouw fokstijl/kennel bijzonder?
precies wat de titel vraagt.
Er kan een bepaald ras zijn, met een hond Kees die in de afstamming een afwijkende kleur heeft , dan zegt men in de lijn van Kees komt de afwijkende kleur voor.
Eigenlijk kan je alle honden die ander ouders hebben een lijn noemen.
Ja dan heb je het fokken lijn en inteelt, maar daar zijn nu wagon ladingen reacties genoeg over vermeld.
Gr Bertus.
jidde schreef:Als je 3 of 4 generaties in huis hebt gehad en ook "meerdere" lijnen uit 1 lijn hebt gefokt.
Je kan namelijk nooit met 1 lijn fokken (of je hebt alleen maar moeder, dochter enzovoorts).
Nanni en Tuana haar bloedlijnen zijn totaal verschillend. Toch zie ik (uiterlijk) zeer veel overeenkomsten. De opa van Tuana komt van dezelfde kennel als Nanni.
Andere honden van de fokker van Tuana, zijn wel allemaal "eigen" lijk. Op dit moment heeft ze zelfs 3 generaties thuisZelf heeft ze 4 generaties gefokt, dus op de stamboom zie je via moederskant allemaal dezelfde achternaam
volgens mij niet hoor.jidde schreef:Als je 3 of 4 generaties in huis hebt gehad en ook "meerdere" lijnen uit 1 lijn hebt gefokt.
Je kan namelijk nooit met 1 lijn fokken (of je hebt alleen maar moeder, dochter enzovoorts).
Nanni en Tuana haar bloedlijnen zijn totaal verschillend. Toch zie ik (uiterlijk) zeer veel overeenkomsten. De opa van Tuana komt van dezelfde kennel als Nanni.
Andere honden van de fokker van Tuana, zijn wel allemaal "eigen" lijk. Op dit moment heeft ze zelfs 3 generaties thuisZelf heeft ze 4 generaties gefokt, dus op de stamboom zie je via moederskant allemaal dezelfde achternaam