Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer spreek je van een lijn?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

wanneer spreek je van een lijn?

Ongelezen bericht door little-wolf »

n.a.v. het topic Wat maakt jouw fokstijl/kennel bijzonder?
kwam deze vraag bij boven.
om maar niet teveel offtopic te gaan, heb ik ff een nieuw topic gestart :wink:
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: wanneer spreek je van een lijn?

Ongelezen bericht door idorh »

little-wolf schreef:n.a.v. het topic Wat maakt jouw fokstijl/kennel bijzonder?
Wat bedoel je nou eigenlijk rare zeeuwse???
Er kan een bepaald ras zijn, met een hond Kees die in de afstamming een afwijkende kleur heeft , dan zegt men in de lijn van Kees komt de afwijkende kleur voor.

Eigenlijk kan je alle honden die ander ouders hebben een lijn noemen.

Ja dan heb je het fokken lijn en inteelt, maar daar zijn nu wagon ladingen reacties genoeg over vermeld.
Gr Bertus.
little-wolf
Zeer actief

idorh schreef:
little-wolf schreef:n.a.v. het topic Wat maakt jouw fokstijl/kennel bijzonder?
Wat bedoel je nou eigenlijk rare zeeuwse???

precies wat de titel vraagt.

Er kan een bepaald ras zijn, met een hond Kees die in de afstamming een afwijkende kleur heeft , dan zegt men in de lijn van Kees komt de afwijkende kleur voor.

Eigenlijk kan je alle honden die ander ouders hebben een lijn noemen.

Ja dan heb je het fokken lijn en inteelt, maar daar zijn nu wagon ladingen reacties genoeg over vermeld.
Gr Bertus.

ik wil alleen weten wanneer je van een lijn spreekt.
lijnteelt of inteelt heb ik helemaal niet genoemd en bedoel ik ook niet. :pffff:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Als je 3 of 4 generaties in huis hebt gehad en ook "meerdere" lijnen uit 1 lijn hebt gefokt.
Je kan namelijk nooit met 1 lijn fokken (of je hebt alleen maar moeder, dochter enzovoorts).
Nanni en Tuana haar bloedlijnen zijn totaal verschillend. Toch zie ik (uiterlijk) zeer veel overeenkomsten. De opa van Tuana komt van dezelfde kennel als Nanni.

Andere honden van de fokker van Tuana, zijn wel allemaal "eigen" lijk. Op dit moment heeft ze zelfs 3 generaties thuis :ok: Zelf heeft ze 4 generaties gefokt, dus op de stamboom zie je via moederskant allemaal dezelfde achternaam
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

jidde schreef:Als je 3 of 4 generaties in huis hebt gehad en ook "meerdere" lijnen uit 1 lijn hebt gefokt.
Je kan namelijk nooit met 1 lijn fokken (of je hebt alleen maar moeder, dochter enzovoorts).
Nanni en Tuana haar bloedlijnen zijn totaal verschillend. Toch zie ik (uiterlijk) zeer veel overeenkomsten. De opa van Tuana komt van dezelfde kennel als Nanni.

Andere honden van de fokker van Tuana, zijn wel allemaal "eigen" lijk. Op dit moment heeft ze zelfs 3 generaties thuis :ok: Zelf heeft ze 4 generaties gefokt, dus op de stamboom zie je via moederskant allemaal dezelfde achternaam
:denken: :denken: :idea: :idea: ohhw nee toch niet

mol :8):
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben een lijn ratten in huis. De oma, moeder en dochter en de dochter wordt weer zwanger van een rat die heel ver verwant is aan de oma. Als dat nest geboren is noem ik het toch soort van onze lijn omdat de dieren in verwantschap erg overeenkomen :mrgreen: Dat merk je ook goed want ze hebben allemaal een soortgelijke bouw en zijn zeer tolerant met andere ratten.
Er zijn ook lijnen waar bv agressie in voorkomt. Dat zie je weer terug in de ratten die daaruit komen aangezien wij er zo een hebben. Later bleek dat er meer ratten uit die stamboom agressief waren.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

jidde schreef:Als je 3 of 4 generaties in huis hebt gehad en ook "meerdere" lijnen uit 1 lijn hebt gefokt.

volgens mij niet hoor.
hoe t wel psies zit weet ik niet, maar niet zo. dan zouden er een heleboel lijnen zijn. maar dat valt volgens mij mee.
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Was lijn.

Gr Bertus
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Concreet antwoord: Wanneer lijnteelt wordt toegepast spreek je van een lijn... Het woord lijn wordt ongelofelijk vaak verkeerd gebruikt, men gebruikt het vaak als ze afstamming bedoelen, dit is vaak iets heel anders.
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
little-wolf
Zeer actief

FoN schreef:Concreet antwoord: Wanneer lijnteelt wordt toegepast spreek je van een lijn... Het woord lijn wordt ongelofelijk vaak verkeerd gebruikt, men gebruikt het vaak als ze afstamming bedoelen, dit is vaak iets heel anders.
tnx!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”