Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nachtpieper

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

marian* schreef:
marian* schreef:
bram en thijs schreef:
Inge O schreef: :idea: een gat in de markt : bench met ingebouwde geluidsdemper :F: .
We leven in 2005, er moeten zo onderhand toch eens honden komen met volumeknoppen, kunstgebitjes en een aan-uit-schakelaar?
Vooral die aan-uitknop zou soms een fijne oplossing zijn bij pups :idea: :smile:
Waar is de editknop? :boos: :boos: :boos:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik denk ook dat je even van voren af aan moet beginnen. Zolang ze dingen vernielt zou ik die training vanuit de bench doen.Je zult veel geduld moeten hebben (en oordopjes) maar dat zou ik iig doen omdat boven slapen voor jou geen optie is.Misschien proberen met e radio zacht en een kledingstuk van jou erbij, net als bij een jonge pup.
Enig idee waarom het eerst goed ging en nu ineens fout, is ze ergens van geschrokken?
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Inge O schreef:
marian* schreef:
bram en thijs schreef:
Inge O schreef: :idea: een gat in de markt : bench met ingebouwde geluidsdemper :F: .
We leven in 2005, er moeten zo onderhand toch eens honden komen met volumeknoppen, kunstgebitjes en een aan-uit-schakelaar?
Vooral die aan-uitknop zou soms een fijne olossing zijn bij pups :idea: :smile:
die vraag moet je in de fokkershoek stellen, die kunnen daar wat mee - hebben ze weer wat leuke discussiepunten erbij :wink: .
Dat wordt weer dikke ruzie: of zo'n knop nou op de kop of op de kont moet komen. Bewaar me.
AfbeeldingAfbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

bram en thijs schreef:
Inge O schreef:
marian* schreef:
bram en thijs schreef: We leven in 2005, er moeten zo onderhand toch eens honden komen met volumeknoppen, kunstgebitjes en een aan-uit-schakelaar?
Vooral die aan-uitknop zou soms een fijne olossing zijn bij pups :idea: :smile:
die vraag moet je in de fokkershoek stellen, die kunnen daar wat mee - hebben ze weer wat leuke discussiepunten erbij :wink: .
Dat wordt weer dikke ruzie: of zo'n knop nou op de kop of op de kont moet komen. Bewaar me.
afstandsbediening :idea: Gewoon een chipje implanteren, klaar.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: nachtpieper

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Trischa schreef:Ik ben Petra en heb een tibetaanse terrierpup van bijna 11 weken.
Ze is sinds 13 juni bij mij in huis en haar gedrag in de bench snachts begint me zorgen te baren.
Ik heb het blaffen/krijsen genegeerd zoals de fokker zei, ik heb haar geprobeert het commando foei te geven als ze begon en haar te belonen als ze stil was,
ik kon volgens de fokker nog proberen een waterspuit erop te richten maar uhm is dat verantwoord?

Hoe kan ik eventueel nog meer proberen haar geblaf/gekrijs in de nacht af te leren?

Moet ze gewoon echt nog wennen dat ik dan snachts boven ben of heeft het wellicht een andere oorzaak?
Overdag piept ze maar heel even als ze in de bench gaat als ik weg moet.

Ze maakt dus verschil tussen overdag en snachts.

Hopelijk kan ieman dme hier wat tips bij geven...
Liefs,Petra en Trischa.
kan je geen mandje plaatsen en eventueel een hoekje maken errond
of kan ie niet in de keuken slapen of op een plaats waar thondeke niks stuk kan maken.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
bram en thijs
Zeer actief

Trischa schreef:Echter omdat ze nu al ruim 2 weken echt nog moeite heeft vraag ik ander advies.
En dit bedoel ik nu met je huiswerk doen. Ze is 11 weken, denk je dat ze dit in twee weken leert/kon leren? Denk eens over de dingen die ze al over zich heen heeft gekregen: geen moeder of nestgenoten meer, andere omgeving, iemand die zegt dat je niet meer binnen mag piesen of poepen, een hok waar je 's nachts in moet (en soms overdag), lopen aan de riem, onbekend mensen, noem nog eens wat dingen. Het kan gewoon niet allemaal tegelijk verwerkt worden in zo'n klein koppie en zeker niet in twee weken.
Trischa schreef:Verder ben ik van mening dat als ze alleen moet blijven omdat ze echt ergens niet mee heen kan ze het beste de vrijheid van de gang en keuken kan hebben en dat gaat wel goed. Dan heeft ze haar mandje erbij en daar is ze een stuk rustiger in.
Natuurlijk kan ze niet altijd mee en als ze in de gang en de keuken mag dan is dat prima. Maar waarom ga je er klakkeloos vanuit dat ze het hele huis gaat slopen? Bram heeft als pup nooit iets gesloopt en Thijs alleen toen hij last van zijn kiezen krijgt. Niet iedere hond sloopt dus misschien is de bench, waarvan ze al aangeeft dat ze er niets aanvind, helemaal niet nodig.
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Zoie schreef:
bram en thijs schreef:
Inge O schreef:
marian* schreef: Vooral die aan-uitknop zou soms een fijne olossing zijn bij pups :idea: :smile:
afstandsbediening :idea: Gewoon een chipje implanteren, klaar.
Ik heb het: RADIOGRAFISCH BESTUURBAAR! Zo, in één klap van alle ellende af: altijd lopen, altijd poepen, nooit treuzelen, altijd op de juiste plek op de juiste tijd, nooit voor je voeten, nooit meer je nek breken, geen geboer in je gezicht als ze net pens hebben gegeten :smile: :smile: :smile:

Vragen we patent aan?
AfbeeldingAfbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

De bench kán een hele fijne plek zijn voor een hond. Maar dan moet je wel de tijd nemen en de hond er goed aan laten wennen.
Hoe heb je je pup eraan laten wennen?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoie schreef: afstandsbediening :idea: Gewoon een chipje implanteren, klaar.
Krijg je daar weer ruzie om :roll:
Nee,laat dan toch maar.Puppenfratsen hebben óók hun charmes :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
rianneke
Zeer actief

Re: nachtpieper

Ongelezen bericht door rianneke »

Hoi,

Wij hebben het layka op de volgende manier geleerd.
De allereerste nachten heeft ze boven bij mijn ouders in een doos geslapen. Na 3 nachten is ze beneden gaan slapen en mijn vader op een matras ernaast met het deurtje open. Toen deurtje dicht en mijn vader ernaast. Toen deurtje dicht en mijn vader op de bankt (uit het zicht, maar nog wel aanwezig) En zo na 2 weken helemaal afbouwen en uiteindelijk is ze gewoon alleen gaan slapen. Ik weet niet of je dit kan gebruiken.
Tip een tikkende wekker wil ook nog wel eens helpen. Die kun je er dus ook nog bij zetten.

Groetjes

Rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

Nog even wat vergeten. In de dierenwinkel raadde ze ons toendertijd aan niet tegelijk een mandje en een bench te gebruiken. Een hond moet 1 vaste, veilige en leuke plek hebben. Zorg er dus ook voor dat ze de bench als haar plekje gaat vinden, waar niemand haar stoort. Bij Layka werkte de mand en bench combinatie ook niet goed toendertijd. Nu slaapt ze alweer een half jaar lang gewoon in haar mand en is ze overdag gewoon "los"in huis.

groetjes

rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Trischa
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Trischa »

ok ik heb haar op volgende manier aan de bench laten wennen,
ik heb de bench naast de bank neergezet en haar erin laten lopen snuffelen en belonen als ze dat deed,
als ze daar is mag niemand haar storen, deur stond open,
vervolgens heb ik haar drinkbakje erin gehangen en er soms een versnapering ingelegd.
dat werkte goed maar ik neem dus aan dat de overgang te snel was.
Ik moet er gewoon meer tijd aan besteden dat ze zich veilig gaat voelen.
verder heb ik er in die periode en nog steeds een tshirt wat door mij gedragen is ingelegd.
Dat alles heeft dus niets geholpen.
Althans niets is een groot woord het is wel wat minder geworden maar hoe lang kan het aanduren dat een pup blijft janken/piepen snachts?
Ik wil gewoon zeker zijn dat ik al het mogelijke gedaan heb haar op haar gemak te stellen.

ik ga in elk geval opnieuw beginnen met op de bank slapen naast haar bench.

En betreffende het slopen ze is nogal bijtgraag naar een aantal meubelstukken, ookal heeft ze een zooi aan speeltjes en kluifjes, dus dat risico durf ik niet goed te nemen.
De gang zou mettertijd een optie zijn en ze leert wel bij hoor ze gaat steeds meer hara kluifjes pakken en steeds minder de meubels.

groetjes trischa
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Trischa schreef:
En betreffende het slopen ze is nogal bijtgraag naar een aantal meubelstukken, ookal heeft ze een zooi aan speeltjes en kluifjes, dus dat risico durf ik niet goed te nemen.
De gang zou mettertijd een optie zijn en ze leert wel bij hoor ze gaat steeds meer hara kluifjes pakken en steeds minder de meubels.

groetjes trischa
Ze heeft niet aan meubels te knagen. Het is een pup van elf weken en zodra ze maar haar mond open doet naar de meubels moet je ingrijpen. "Nee, kijk eens (lekker kluifje speeltje) dat is voor jou".

Als ze eenmaal aan het knagen is is het lastiger haar dat af te leren want dan heeft ze de beloning van het knagen al te pakken. Constant in de gaten houden dus zo'n knaaggrage pup, dan heeft ze het zo door,

Anne
Trischa
geregistreerd lid

Dat doe ik dus ook en langzaamaan wordt haar bijtgedrag minder.
Ze heeft dan ook overal kluifjes liggen en ik beloon haar uitbundig als ze die pakt.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Trischa schreef:Dat doe ik dus ook en langzaamaan wordt haar bijtgedrag minder.
Ze heeft dan ook overal kluifjes liggen en ik beloon haar uitbundig als ze die pakt.
Dat gaat prima dan. 11 weken, dan heb je nog wel even tijd:-) Ik had en heb het geluk geen knager te hebben. Alleen de boeken wou ze graag en de spulletjes in de keukenkastjes. Dat is gemakkelijk op scherp te zetten. Kwaad straft zichzelf werkt het beste bij een pup :wink:

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hoi Trischa,
Gaat het inmiddels al beter? Even een beschrijving van hoe ik het heb gedaan met mijn pup. Mijn vriend wil de hond absoluut niet op de slaapkamer hebben, dus ik ben beneden gaan slapen naast de bench de eerste nacht. Hij was al gewend aan benches bij de fokker, dus dat was geen probleem.

Ik lag dus naast hem en hij heeft het hele huis bij elkaar gepiept. Ik heb het lang volgehouden, maar werd er helemaal hopeloos van. Toen ben ik naar boven gegaan om advies te vragen aan m'n vriend. Ik was nog niet eens halverwege de eerste trap of hij was al stil. Toen ben ik dus boven gebleven. Hij heeft nooit meer gepiept in de bench.

Wel ben ik weken lang elke nacht naar beneden gegaan om hem te laten plassen. Laatste plas om 24.00 uur, dan om 3.00 uur eruit voor een plas en om 6.00 uur opstaan.

Voor Bram is de bench alleen de plek waar hij 's nachts slaapt. Overdag en 's avonds gaat hij er nooit in, maar 's avonds na de laatste plas hobbelt hij er in en gaat hij maffen.

Als ik een vrije keuze had gehad, had ik Bram de eerste nachten bij me in bed genomen en daarna nog een tijdje in de bench naast m'n bed. Daarna was hij naar beneden gegaan. Maar ja, uiteindelijk is het zo dus ook goed gelopen.

Ik zou het liefst de bench weg doen, maar ik heb ook zo'n knager. Een stuk meubelstuk kan ik wel aan, maar hij vindt de elektriciteitssnoeren ook veel te interessant. De bench blijft dus nog even.

Veel succes. Laat even weten hoe het gaat.

Linda
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Trischa
geregistreerd lid

Bench naast de bank ik op de bank en piept voor het slapengaan een kwartiertje en bij het horen van de wekker barst het gepiep los,
verder gaat het redelijk rustig.
Ik laat haar voor de laatste keer uit rond 12 uur en dan houd ze het vol tot 4 uur en dan half 8. eerder ging ik er om 3 uur uit maar dan deed ze niks en was de bench smorgens wel vies nu gaat het beter.

En inderdaad Trischa vind de elktriciteitskabels ook heel erg interessant dus loslaten is geen optie, ik wil nog langer van haar genieten.

Ik heb trouwens laatst gehoord dat een hond het wel een week of 6 tot 8 kan volhouden te piepen, sommigen zelfs langer dan was ik dus wel voorbarig maar beter vroeg ingrijpe dan later moeten betreuren dat ik niet eerder gevraagd heb..

vriendelijke groet,Petra
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Trischa schreef: Ik heb trouwens laatst gehoord dat een hond het wel een week of 6 tot 8 kan volhouden te piepen, sommigen zelfs langer
He getsie, ik vind een piepende hond zo vreselijk naar. Dan heb ik blijkbaar mazzel dat Bram dat bijna nooit doet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”