Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Accepteren dat iemand anders jouw hond corrigeert?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Perle schreef:
bernersennenfan schreef:Mijn honden laten zich niet door anderen corrigeren, alleen door mij en mijn man. En wij letten ook zo goed op hun dat het ook niet nodig is dat een ander het doet. Ze zijn ook enorm op ons gericht en luisteren echt niet naar een vreemde.. :neenee:
Ik zeg ook niet dat Luna echt zou lùisteren naar een vreemde :mrgreen: , maar die zou haar gedachten misschien wel éven van deugnieterij kunnen afhouden. Tot ik er ben :mrgreen: .
Ik let er ook op, maar soms kan het niet anders :wink: .
O, ik had niet op jouw bericht gereageerd hoor :mrgreen:
Maar dat laatste ben ik ook wel met je eens, je kunt ze er id wel even door afleiden.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

bernersennenfan schreef:
Perle schreef:
bernersennenfan schreef:Mijn honden laten zich niet door anderen corrigeren, alleen door mij en mijn man. En wij letten ook zo goed op hun dat het ook niet nodig is dat een ander het doet. Ze zijn ook enorm op ons gericht en luisteren echt niet naar een vreemde.. :neenee:
Ik zeg ook niet dat Luna echt zou lùisteren naar een vreemde :mrgreen: , maar die zou haar gedachten misschien wel éven van deugnieterij kunnen afhouden. Tot ik er ben :mrgreen: .
Maar dat laatste ben ik ook wel met je eens, je kunt ze er id wel even door afleiden.
Oeps, sorry :mrgreen: . :wink:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Perle schreef:
bernersennenfan schreef:
Perle schreef:
Bennie boos hoor... :knuffel1:
Oeps, sorry :mrgreen: . :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
vauwau
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door vauwau »

granny schreef:Over het algemeen hou ik mijn honden zo erg in de gaten dat andere mensen hen geen correctie hoeven te geven. Ik ben ze gewoon voor.
Inderdaad! Ik zou het niet erg vinden als iemand anders mijn hond zou corrigeren, maar slaan of wat dan ook moeten ze niet doen.
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik corrigeer de hond van een ander alleen als ik wordt besprongen door een vreemde hond en dan verbaal. Of als ik aan het fietsen ben met mijn hond en ik wordt achterna gehold door een blaffende hond die niet op zijn eigen erf blijft. Dan scheld ik ze ook de huid vol.
Ik heb 1 keer een hond van een ander een tik op zijn neus gegeven, omdat hij bijna mijn broodje van me stal. Dat was een reflex van mij. Het werd me bepaald niet in dank afgenomen, maar een volgende keer zou ik het weer doen. Ik vind namelijk dat je je hond moet leren niet te stelen en als hij dat wel doet moet je hem tijdens een picknick bij je houden.

Als mijn hond bij een ander opspringt mag ze van mij gecorrigeerd worden. Het probleem is, dat mensen alleen maar heel druk vanalles gaan roepen, waardoor ze alleen maar drukker wordt i.p.v. dat ze even op haar plek gezet wordt. Ik probeer liever te voorkomen dat ze bij een ander springt, zodat corrigeren helemaal niet nodig is.
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Ik accepteer het tot bepaalde maten..er word niet getrapt of geslagen naar mijn honden door mij niet dus door niemand niet..er mag gesodemieterd worden als er aanleiding tot is zeker.
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Nee, eigenlijk accepteer ik niet dat iemand anders mijn hond corrigeert. Nu is dat ook nog nooit nodig geweest, want ik hang er zelf wel metteen bovenop. Als puber heeft mijn toenmalig instucteur twee maal gecorrigeerd, maar dan ook om mij te laten zien hoe je dat "goed" doet. Dit vond ik uiteraard toen niet erg. Zelf zou ik andere honden ook niet corrigeren, dit is de taak van de baas en daarbij weet je niet hoe die andere hond op jou reageert. Ik weet wel bijna zeker dat Boris het absoluut niet accepteerd als een vreemde hem corrigeert. Nee, hij is absoluut niet dominant, maar wel heel snel bang en bange honden bijten ook als ze geen kant meer opkunnen.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Dibbes schreef:Ik corrigeer de hond van een ander alleen als ik wordt besprongen door een vreemde hond en dan verbaal. Of als ik aan het fietsen ben met mijn hond en ik wordt achterna gehold door een blaffende hond die niet op zijn eigen erf blijft. Dan scheld ik ze ook de huid vol.
Ik heb 1 keer een hond van een ander een tik op zijn neus gegeven, omdat hij bijna mijn broodje van me stal. Dat was een reflex van mij. Het werd me bepaald niet in dank afgenomen, maar een volgende keer zou ik het weer doen. Ik vind namelijk dat je je hond moet leren niet te stelen en als hij dat wel doet moet je hem tijdens een picknick bij je houden.
Sorry hoor, maar je hebt van een ander zijn hond af te blijven en al zeker geen tik!
Je kan ook verbaal corrigeren of de hond wegduwen.
Geef de eigenaar lekker een tik voor zijn harses, hij is degeen die zijn hond het niet heeft geleerd en hij is degeen die zijn hond niet bij zich houdt.
Reflex of niet, je hebt een ander zijn hond gewoon geen tik te geven.
En als je het zo weer zou doen kan je het geen refelx meer noemen he
Verbaal corrigeren of wegduwen ala, maar een tik op de neus................
Pieta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieta »

Ik zou het niet ok vinden als iemand dat zou doen maar ik moet zeggen dat ik het netwel gedaan heb bij een ander maar dat was wel een uitzondering... dat was een hond die zonder enige aanleiding met opgetrokken lippen en enorm agressieve houden tot drie keer toe mijn hond aanvloog. Mijn reactie kwam plots uit mijn tenen, ik sprong er tussen, maakte me enorm groot en gaf zo'n woedende oerbrul dat die hond plots aan de overkant van de straat stond :N: ... en die vrouw die erbij hoorde deed echt gewoon niets, nou hoorde ik van mijn vader dat hij et ook vaker heeft gehad met die hond... als je hond zo vals is en je geen gezag hebt... waarom loopt dat beest dan los :boos: ...
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Ik merk dat ik steeds vaker andere honden corrigeer. Het wordt een soort gewoonte. Dan heb ik het wel over een vriendelijk "nee" of een "laag". Sterkere correcties gebruik ik voor mijn eigen hond al nauwelijks dus ik zou er niet aan denken om dat bij een andere hond te doen.
Higgins

Ongelezen bericht door Higgins »

Tenzij er een hond steeds losloopt en jou hond grijpt en de eigenaar er steeds niets aan doet.
Dat heb ik dus hier in mijn omgeving, heb ook al een paar keer aangegeven dat als het nu weer gebeurd ( hij is al een paar keer gegrepen door zijn hond ) dat ik zijn hond grijp. En het is alsof die hond dat zelf nu ook in de gaten heeft :wink:
Ik zeg dat ook op een duidelijke en rustige manier tegen de eigenaar. Ik vind het meer dan logisch als jou hond steeds een andere hond grijpt, dat je gewoon even ( beide ) je hond aanlijnt en verderop weer loslaat.

Higgins is eenkennig, dus begroet alleen mensen die hij kent, deze mensen mogen uiteraard best; laag tegen hem zeggen, als ze niet gedient zijn van zijn gedrag op dat moment.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

qyan schreef:
Dibbes schreef:Ik corrigeer de hond van een ander alleen als ik wordt besprongen door een vreemde hond en dan verbaal. Of als ik aan het fietsen ben met mijn hond en ik wordt achterna gehold door een blaffende hond die niet op zijn eigen erf blijft. Dan scheld ik ze ook de huid vol.
Sorry hoor, maar je hebt van een ander zijn hond af te blijven en al zeker geen tik!
Je kan ook verbaal corrigeren of de hond wegduwen.
Geef de eigenaar lekker een tik voor zijn harses, hij is degeen die zijn hond het niet heeft geleerd en hij is degeen die zijn hond niet bij zich houdt.
Reflex of niet, je hebt een ander zijn hond gewoon geen tik te geven.
En als je het zo weer zou doen kan je het geen refelx meer noemen he
Verbaal corrigeren of wegduwen ala, maar een tik op de neus................
Tsja, ik weet het niet hoor. Als een hond iets van een andere hond wil afpakken kan hij ook een correctie verwachten, en eventueel een gevecht. Toch zou ik persoonlijk die tik nooit geven, heb nog nooit een hond als correctie een tik gegeven en zal het w.s. ook nooit doen.

Overigens is dat niet leren stelen bij sommige honden zo eenvoudig nog niet. Op het uitlaatveldje loopt een labrador die erg ver gaat in het bemachtigen van voedsel, hoewel ik geen hond gezien heb die zo veelvuldig en streng wordt gecorrigeerd ! Als je als niets vermoedende voorbijganger een boterham eet, is de kans groot dat hij hem uit je handen ritst. Heb dat een keer megemaakt. De eigenaar doet echt enorm z'n best, maar het werkt gewoon niet bij deze hond.
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief

Een correctie zou ik een volgende keer zo weer geven en dat zal het zeker geen tikje zijn op zijn neus, maar een flinke verbale correctie waar de hond ongetwijfeld een stuk meer van onder de indruk zal zijn. Hollandse herders zijn nl. over het algemeen heel stemgevoelig. Ik heb er namelijk een hekel aan als honden hun plaats niet kennen en mijn eten onder mijn neus weg stelen. Normaal gesproken corrigeer ik niet met een tik, maar als ik 1 seconde had nagedacht dan was mijn eten weg geweest. Emma haaft in haar leven 1 keer een tik van mij gehad en dat was toen ze als pup in mijn gezicht beet in mijn oog. Normaal houdt ik het bij nee, foei, over de snuit pakken, of als het heel erg is in het nekvel tegen de grond duwen (nooit gedaan bij Emma). Als je niet wilt dat je hond gecorrigeerd wordt door een ander moet je hem bij je houden als je gaat eten met een groep mensen. Net zoals wij dat doen met onze hond, die lag namelijk rustig naast ons tijdens het eten. De mensen waren gewaarschuwd en als ze er dan problemen mee hebben is het hun eigen schuld. Dan moeten ze maar bij hun Martin Gaus school gaan vragen hoe je je hond bij je houdt onder het eten. Ik laat me niet bevreten door welke hond dan ook!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoie schreef:
Tsja, ik weet het niet hoor. Als een hond iets van een andere hond wil afpakken kan hij ook een correctie verwachten, en eventueel een gevecht. Toch zou ik persoonlijk die tik nooit geven, heb nog nooit een hond als correctie een tik gegeven en zal het w.s. ook nooit doen.
Ik vind het ook niet kunnen, je hoort andermans hond geen tikken te geven. Maar ik vind het ook niet kunnen omdat je het karakter van die hond helemaal niet kent die je corrigeert.

Had het laatst met Saar. Die is nog jong, en heel af en toe wil ze nog weleens opspringen. Mag natuurlijk niet, maar het leert heel lastig af omdat niemand last heeft van 4 kilo hond die eventjes tegen je aanleunt....Dus het wordt massaal aangemoedigd door vreemden helaas.

Laatst ging ze tegen iemand op staan, en die jongen vond het dus nodig om haar voor mij te corrigeren, door gigantisch hard NEE!!!!!!!!! LAAG!!!!!! tegen haar te schreeuwen, en haar met kracht weg te duwen.
En toen ben ik dus ontzettend pissig geworden, veel en veel en veel pissiger dan ik geweest zou zijn als ze dat bij onverstoorbare Moos gedaan hadden.

Saartje schrikt al van een gewoon 'nee', dat is al een flinke correctie voor haar, en ze schoot nu dus ook weg, kroop in elkaar, staart tussen d'r poten, oortjes plat in d'r nek. En ze durfde eventjes bij niemand meer in de buurt te komen.
En met Saar heb ik er dus maanden werk in zitten dat ze mensen leuk vindt, en niet schrikt van iemand die haar wil aaien, en dan krijg je zoiets!

Dus ook daarom vind ik dat je andermans hond niet mag corrigeren met meer dan een 'nee'. Je weer nooit wat voor hond het is, en wat voor werk er al in kan zitten.
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief

In dit geval was dat wel bekend. Het ging om een zusje van Emma met een heel wat bijdehander karakter. Deze hond heeft er echt geen trauma aan over gehouden. Ze had net een half uur Emma zitten molesteren terwijl bekend was dat Emma een schouderblessure had gehad en rustig aan moest doen. Maar ze vonden het niet nodig de hond terug te roepen. Dat was er aan vooraf gegaan. Deze hond was er gewoon niet aan gewend dat er grenzen werden aangegeven. Ik kom vaak genoeg mensen met andere honden tegen en als honden wild tegen me opspringen blijft het bij afduwen en "NEE". En dat gebeurt soms dagelijks meerdere keren. Het hangt gewoon heel erg van de situatie af en van wat een vreemde hond uithaalt.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dibbes schreef:In dit geval was dat wel bekend. Het ging om een zusje van Emma met een heel wat bijdehander karakter. Deze hond heeft er echt geen trauma aan over gehouden. Ze had net een half uur Emma zitten molesteren terwijl bekend was dat Emma een schouderblessure had gehad en rustig aan moest doen. Maar ze vonden het niet nodig de hond terug te roepen. Dat was er aan vooraf gegaan. Deze hond was er gewoon niet aan gewend dat er grenzen werden aangegeven. Ik kom vaak genoeg mensen met andere honden tegen en als honden wild tegen me opspringen blijft het bij afduwen en "NEE". En dat gebeurt soms dagelijks meerdere keren. Het hangt gewoon heel erg van de situatie af en van wat een vreemde hond uithaalt.
Maar dan vind ik het ook een wat ander verhaal; ik had het meer over het flink corrigeren van een volkomen vreemde hond.
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief

Nee, dat zou ik nooit op die manier doen. Daar heb ik eigenlijk nooit een situatie bij meegemaakt die zo was dat dat nodig was.

Oh wacht. Emma werd toen ze 4 maanden was eens gegrepen door een Duitse herder reu. Die hond ging maar door terwijl Emma al bij zijn eerste uitval op haar rug ging. Emma maar gillen en die hond ging er niet vanaf. De eigenaar stond er rustig bij te kijken. Toen ik die hond een trap tussen zijn ribben gaf was zijn commentaar dat er niets aan de hand was. Zijn hond had tenslotte een muilkorf om (had ik niet gezien in het donker). Waar maakte ik me ook druk over.... Emma heeft nog tot 2 jarige leeftijd voor elke hond op haar rug gelegen terwijl ze van zich af plaste. :devil:

Maar dit was wel een extreme uitzondering. Anders ben ik altijd heel ardig voor andermans honden. Toen ik laatst mijn beide knieën kneusde doordat er een labrador in volle vaart recht tegenaan liep heb ik helemaal niets gezegd of gedaan. En bij de meeste omhelzingen van vreemde natte honden zeg ik ook niets. Ik weer ze alleen af en zeg "Nee" als ze het nog eens doen. (waarom zijn het altijd de natte honden die tegen je opspringen :mrgreen: )
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Als er een hond op de mijne duikt zonder aanleiding of gewoon fout gedrag vertoont grijp ik in, ik laat geen van mijn honden molesteren en als roedelleider ben ik ook verantwoordelijk voor hun veiligheid
Addy
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Addy schreef:of gewoon fout gedrag vertoont
wat versta je hieronder?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

onder de eifeltoren stond ik met mijn hond(xzwarte labrador) aan de riem en was even omhoog aan het kijken , staat er opeens iemand naar mijn hond te trappen omdat die aan zijn kinderwagen aan het snuffelen was,of er te dicht bij stond.

die heb ik dus helemaal verrot gescholden en me moeten inhouden om hem niet helemaal in elkaar te trappen, en er waren nog andere mensen die net als ik heel boos reageerde want ja franssen zijn echte hondenliefhebbers en onze hond een echte mensenvriend, werd op de trappen van de metro bijna doodgeknuffeld.

als het onze andere hond was geweest had hij mooi 4 gaten in zijn arm gehad.

als een vreemde hond erg tegen me opspringt doe ik mijn knie in de lucht en dan word het vanzelf onmogelijk gemaakt voor ze, corrigeer wel vreemde honden maar dat moet wel als hondentrimster :wink: .

wel eens iemand gehad die mijn hond opeens koekjes stond te geven grr..ging ze opeens bij elk hondenbaasje dat ik tegenkwam zitten wachten met haar kopje scheef.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas is de hele dag met mij mee naar het werk. Mijn vader is ook vaak op kantoor en hij mag Vegas met stem corrigeren. Mijn vader heeft een zware stem en een brul is meestal voldoende Vegas te laten stoppen met wat hij verkeerd aan het doen is.

Onze werknemers mogen van mij niet corrigeren, ook niet met stem. Geen van hun heeft kennis van honden dus ik ben er altijd bij als ze op de zaak komen om Vegas in de gaten te houden.

Mijn broer en zijn vrouw mogen Vegas corrigeren, zij hebben zelf een hond en hebben in mijn ogen een goede manier van opvoeden. Echter slaan en schoppen is uit den boze! Dat doe ik zelf ook niet! (maar hun ook niet hoor :wink: )

Mijn zusje mag Vegas met stem corrigeren. Ze past weleens op als ik de hele dag weg moet en als hij dan bij haar thuis is moet hij naar haar luisteren.

In het bos heb ik één keer een schotse terrier weggebruld omdat die Vegas in zijn kont probeerde te bijten. De eigenaar was nergens te bekennen dus die heb ik weggebruld. Ik zal een andere hond nooit fysiek corrigeren (vind ik trouwens gevaarlijk want je weet heel niet hoe die andere hond is) maar zou er nood aan de man zijn en Vegas zou worden aangevallen dan zou ik wel ingrijpen. Gelukkig is dat nog nooit gebeurd.

Een correctie van een onbekende naar mijn pup toe zou ik niet accepteren, Vegas loopt altijd bij mij dus ik denk ook niet dat er aanleiding toe zou zijn. Als hij tegen iemand op zou springen (wat ik altijd probeer te voorkomen) mag diegene best Vegas op de grond houden, maar niet met knijpen of wat dan ook. Ik ben er tot nu toe zelf altijd bij geweest dus het is nog nooit voorgekomen dat een onbekende Vegas heeft willen corrigeren.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:onder de eifeltoren stond ik met mijn hond(xzwarte labrador) aan de riem en was even omhoog aan het kijken , staat er opeens iemand naar mijn hond te trappen omdat die aan zijn kinderwagen aan het snuffelen was,of er te dicht bij stond.
natuurlijk had ie dat anders kunnen doen en keur het zeker niet goed, maar jij moet je hond ten alle tijde in de gaten houden. Een ander weet niet dat jouw hond niets doet. Trouwens dat weet je nooit met kinderen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
irstas

malinois schreef:
irstas schreef:onder de eifeltoren stond ik met mijn hond(xzwarte labrador) aan de riem en was even omhoog aan het kijken , staat er opeens iemand naar mijn hond te trappen omdat die aan zijn kinderwagen aan het snuffelen was,of er te dicht bij stond.
natuurlijk had ie dat anders kunnen doen en keur het zeker niet goed, maar jij moet je hond ten alle tijde in de gaten houden. Een ander weet niet dat jouw hond niets doet. Trouwens dat weet je nooit met kinderen.
als de kinderen hetzelfde gedrag gaan vertonen als hun vader worden ze zeker een keertje flink gebeten.
en ja ik moet zeker altijd opletten maar ik ben ook maar een mens en als ik constant paniekerig om me heen moet gaan kijken of ik niet te kort op iemand anders sta dan gaat mijn hond zich in het openbaar net zo gedragen.
als meneer me gewoon even had aangesproken had ik hem een vriendelijke en begrijpelijke blik teruggeven en was ik wel even uit de buurt gegaan.
en als ik op iemand kan vertrouwen dan is het mijn hond wel.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:
als de kinderen hetzelfde gedrag gaan vertonen als hun vader worden ze zeker een keertje flink gebeten.
en ja ik moet zeker altijd opletten maar ik ben ook maar een mens en als ik constant paniekerig om me heen moet gaan kijken of ik niet te kort op iemand anders sta dan gaat mijn hond zich in het openbaar net zo gedragen.
als meneer me gewoon even had aangesproken had ik hem een vriendelijke en begrijpelijke blik teruggeven en was ik wel even uit de buurt gegaan.
en als ik op iemand kan vertrouwen dan is het mijn hond wel.
geen hond is 100% te vertrouwen en zeker niet met kinderen in de buurt die iets kunnen doen, op een bepaalde manier kunnen kijken etc.
Ik let altijd op m'n honden zeker als ik op vakantie ben, vreemde plek, veel mensen etc. ben altijd op m'n hoede... en nee dat is niet altijd leuk maar het is wel je verantwoordelijkheid. Natuurlijk had die man dat anders kunnen doen, ben ik helemaal met je eens, maar sommigen hebben het gewoon niet op honden of zijn er bang voor dan kun je zulke reacties verwachten.
Afbeelding
irstas

met kinderen let ik altijd extra goed op, want ze komen vaak gewoon op onze hond afstormen nu is onze hond gelukkig zeer vriendelijk en kan ook drukke kinderen goed verdragen, maar ik spreek de kids altijd aan dat ze eerst moeten vragen aan het baasje en altijd eerst contact maken met de hond (laten snuffelen)en niet zomaaar beginnen te aaien, jammer genoeg dat de ouders dit niet zo aanleren.
je hebt ook van die ouders die trekken hun kind direct weg als ze een hond zien, terwijl juist door deze snelle reactie het kind gebeten zou kunnen worden.
en ze maken de kinderen angstig voor honden.

voor de rest heb je ook gelijk hoor dat zeg ik ook niet.
maar ik let in het buitenland niet meer op dan hier, wel had mijn hond een tuigje om waar ik de riem met 2 stukken aan vast heb gemaakt,extra veilig gevoel midden in parijs.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Met Boxers weet ik dat kinderen alles met ze kunnen doen, kinderen stormen soms als gekken op Blisje af, ze hangen aan hem, slaan heel hun armpjes om zijn nek heen, enige wat hij doet is strak staan en om zich heen kijken wie het nu eens waagt tussen hem en het kleintje te komen.En ondertussen af en toe flink met zijn kontje wiegen als hij toch zijn blijdschap nietkan beheersen omdat zo'n kindje met hem wilt kroelen.
Van alle rassen kan ik geen grotere kindervriend verzinnen dan de Boxer :wink:
Reini
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Van alle rassen kan ik geen grotere kindervriend verzinnen dan de Boxer :wink:
Mijn Vegas is ook dol op kinderen alleen eenmaal volwassen is hij waarschijnlijk te wild en onbesuisd voor kleine kinderen. Heb jij iets speciaals gedaan om de boxers rustig te houden bij kleine kinderen want boxers zijn toch ook zo lekker lomp?
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Reini schreef:
Angel-eyes schreef:Van alle rassen kan ik geen grotere kindervriend verzinnen dan de Boxer :wink:
Mijn Vegas is ook dol op kinderen alleen eenmaal volwassen is hij waarschijnlijk te wild en onbesuisd voor kleine kinderen. Heb jij iets speciaals gedaan om de boxers rustig te houden bij kleine kinderen want boxers zijn toch ook zo lekker lomp?

Ja lomp zijn ze zeker :mrgreen: ....naar kinderen zijn die van mij heel voorzichtig, ze zijn superblij maar ze zullen toch rustig doen, maar ja in hun lompigheid en hun snuffeldrang kunnen ze weleens duwen dat een kindje op zijn/haar kont in het gras valt, maar de meeste kinderen vinden dat dan geweldig :mrgreen:
Vooral kleine kindjes die zelf een boxertje hebben gehad weten dat ze heel veel kunnen doen, maar dat geld ook voor staffies, het is wat de kinderen zelf gewend zijn en het lijkt dan echt alsof de boxies dat herkennen, en ook misschien dat ze merken dat zo'n hummel wat onbeholpen is :wink:
Reini
Zeer actief

Angel-eyes schreef: Ja lomp zijn ze zeker :mrgreen: ....naar kinderen zijn die van mij heel voorzichtig, ze zijn superblij maar ze zullen toch rustig doen, maar ja in hun lompigheid en hun snuffeldrang kunnen ze weleens duwen dat een kindje op zijn/haar kont in het gras valt, maar de meeste kinderen vinden dat dan geweldig :mrgreen:
Vooral kleine kindjes die zelf een boxertje hebben gehad weten dat ze heel veel kunnen doen, maar dat geld ook voor staffies, het is wat de kinderen zelf gewend zijn en het lijkt dan echt alsof de boxies dat herkennen, en ook misschien dat ze merken dat zo'n hummel wat onbeholpen is :wink:
Ik ben Vegas het commando 'kindje' aan het aanleren. Slaat misschien nergens op maar ik vind het wel handig. Als een kindje wil komen aaien houdt ik Vegas vast en laat hem zitten zodat hij niet kan springen en dan laat ik hem kusjes geven. Commando 'kindje erbij', een koekje erin en dan maar hopen dat het werkt en dat hij in de toekomst bij kinderen direct gaat zitten en kusjes gaat geven. :mrgreen:

Beetje :offt: ga ik hier wel trouwens :wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Reini schreef:
Angel-eyes schreef: Ja lomp zijn ze zeker :mrgreen: ....naar kinderen zijn die van mij heel voorzichtig, ze zijn superblij maar ze zullen toch rustig doen, maar ja in hun lompigheid en hun snuffeldrang kunnen ze weleens duwen dat een kindje op zijn/haar kont in het gras valt, maar de meeste kinderen vinden dat dan geweldig :mrgreen:
Ik ben Vegas het commando 'kindje' aan het aanleren. Slaat misschien nergens op maar ik vind het wel handig. Als een kindje wil komen aaien houdt ik Vegas vast en laat hem zitten zodat hij niet kan springen en dan laat ik hem kusjes geven. Commando 'kindje erbij', een koekje erin en dan maar hopen dat het werkt en dat hij in de toekomst bij kinderen direct gaat zitten en kusjes gaat geven. :mrgreen:

Beetje :offt: ga ik hier wel trouwens :wink:

Kusjes geven is aangeboren bij Boxertjes, die kunnen je echt minutenlang zoenen :mrgreen:

Naja dat is het leuke soms van bepaalde topics om off-topic te gaan, stel je voor dat alles in het leven zo on-topic is??Wordt maar een saaie bedoeling dan :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”