Ik denk dat het ook wel erg ligt aan het formaat van de op te tillen pup en de 'aanvallende' hond.Lil schreef:Allemaal heel erg zielig.
Optillen is inderdaad geen goed idee. Boris is de puppenpapa bij ons op de hondenvereniging, ik moet hem tegen de pups beschermen ipv andersom. Toch als je een kleine hond optilt (hij heeft een maltezerleeuwtje, cairn terrier en een westhigland terrier onder zijn beste vrienden), gaat hij springen. Hij kan dan ook grommen. Het is gewoon onnatuurlijk, hij is als ze op de grond staan echt super lief voor pups en kleine hondjes, maar opgetild is het echt een andere hond.
Een Berner pup is al groter dan mijn volwassen Maltezer. Die zou ik dus ook minder snel optillen in zo'n situatie, omdat ik hem niet kan beschemen. Hij is te groot om echt goed te weg te stoppen in mijn armen, er zal altijd iets uitsteken.
Maar als ik met mijn Maltezer pup van net aan 1 kilo loop, en er komt zo'n gevaarlijke grote hond aan, dan zou ik wel optillen. Die pup kan ik dan namelijk zodanig oppakken dat er niks uitsteekt waar die grote hond aan zou kunnen trekken.
Bovendie zou ik in zo'n situatie het gewoon ondoenlijk vinden om een pup van 1 kilo te laten staan terwijl er een Boerboel aan komt rennen die kwaad in de zin heeft.