Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup gebeten door boerboel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Lil schreef:Allemaal heel erg zielig.

Optillen is inderdaad geen goed idee. Boris is de puppenpapa bij ons op de hondenvereniging, ik moet hem tegen de pups beschermen ipv andersom. Toch als je een kleine hond optilt (hij heeft een maltezerleeuwtje, cairn terrier en een westhigland terrier onder zijn beste vrienden), gaat hij springen. Hij kan dan ook grommen. Het is gewoon onnatuurlijk, hij is als ze op de grond staan echt super lief voor pups en kleine hondjes, maar opgetild is het echt een andere hond.
Ik denk dat het ook wel erg ligt aan het formaat van de op te tillen pup en de 'aanvallende' hond.
Een Berner pup is al groter dan mijn volwassen Maltezer. Die zou ik dus ook minder snel optillen in zo'n situatie, omdat ik hem niet kan beschemen. Hij is te groot om echt goed te weg te stoppen in mijn armen, er zal altijd iets uitsteken.
Maar als ik met mijn Maltezer pup van net aan 1 kilo loop, en er komt zo'n gevaarlijke grote hond aan, dan zou ik wel optillen. Die pup kan ik dan namelijk zodanig oppakken dat er niks uitsteekt waar die grote hond aan zou kunnen trekken.

Bovendie zou ik in zo'n situatie het gewoon ondoenlijk vinden om een pup van 1 kilo te laten staan terwijl er een Boerboel aan komt rennen die kwaad in de zin heeft.
Afbeelding
Dutch
Actief

Ongelezen bericht door Dutch »

Ik denk dat het ook wel erg ligt aan het formaat van de op te tillen pup en de 'aanvallende' hond.
Een Berner pup is al groter dan mijn volwassen Maltezer. Die zou ik dus ook minder snel optillen in zo'n situatie, omdat ik hem niet kan beschemen. Hij is te groot om echt goed te weg te stoppen in mijn armen, er zal altijd iets uitsteken.
Maar als ik met mijn Maltezer pup van net aan 1 kilo loop, en er komt zo'n gevaarlijke grote hond aan, dan zou ik wel optillen. Die pup kan ik dan namelijk zodanig oppakken dat er niks uitsteekt waar die grote hond aan zou kunnen trekken.

Nou dat is inderdaad wel een verschil want die van mij is dinsdag 14 weken en die weegt toch al wat hoor, dus je krijgt hem nooit hoog genoeg opgetild.
Maar dat ze schrikt kan ik me voorstellen maar ze had hem beter niet kunnen optillen.
Misschien was het dan wel meegevallen.

Groetjes Danielle
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

bram en thijs schreef:
Mama Sanneke schreef:
bram en thijs schreef:
Mama Sanneke schreef:Ik heb hem toen opgetild en me naar links en naar rechts gedraaid, zodat de hond er tureluur van werd en het uiteindelijk opgaf.
Je ging Luka nog maar even extra aanbieden als hapklare brok?
Hij kon er niet aan :pffff:
Ja hoor, als het een boze hond zou zijn geweest had je echt geen kans gemaakt. Waarom moest die hond trouwens weg, mag Luka niet met andere honden omgaan?
Hij mag wel met andere honden, maar Luka is aangelijnd en deze hond was los en heel erg dol en Luka werd er gek van.
Daarom vraag ik ook om raad.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dutch schreef:

Nou dat is inderdaad wel een verschil want die van mij is dinsdag 14 weken en die weegt toch al wat hoor, dus je krijgt hem nooit hoog genoeg opgetild.
Maar dat ze schrikt kan ik me voorstellen maar ze had hem beter niet kunnen optillen.
Misschien was het dan wel meegevallen.

Groetjes Danielle
Ja, precies. Moos van mij weegt bijna 7 kilo, en Saartje 4 kilo. En zelfs mini-Saar kan ik eigenlijk al niet meer zodanig optillen dat ze echt beschermd is. Er hangt altijd wel een staart of een poot uit. Laat staan een Berner pup, want iets zegt me dat een Bernerpup van pak 'm beet 9 weken niet minder dan 4 kilo weegt :mrgreen:

Maar een Maltezer van 9 weken weegt dus 1 kilo, en tja, dat kan je dus nog wel zodanig optillen dat er niks uitsteekt en hij echt beschermd is.

Maar goed, ik kan me die optil-reactie ook wel weer heel goed voorstellen....
Afbeelding
Dutch
Actief

Ongelezen bericht door Dutch »

Met 12 weken woor hij 14.6 kg dus kan je wel nagaan :mrgreen:
Dus dat is wel een verschil ja, met saartje! :mrgreen:

groetjes Danielle
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Tulp schreef:
Lil schreef: Helemaal mee eens! Je moet barbaarse methoden toepassen om een boerboel te laten lossen en dan nog is zijn pijngrens zo hoog dat ie waarschijnlijk niet reageert. Dus beter voorkomen.

Hoi Claudia!
Ik blijf een straatje omlopen :ok:

Anne
BB
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door BB »

Hi,

Een van mijn boerboels is ooit bij het uitlaten aan de riem als pup gegrepen door een herder die losliep.
Herder bleef bijten terwijl mijn bbpup op haar rug ging liggen, baas van herder had hem niet onder controle, dus het enige wat ik kon doen...........
Ik heb hem eraf moeten trappen en dat was echt niet leuk om te doen.
Achteraf veel dreigementen van herdereigenaar omdat ik zijn herder volgens hem had mishandeld.

Boerboel en herder komen elkaar dagelijks tegen, (is van de buren)
Ik ben hiermee aan de slag gegaan, door confrontatie met deze herder en mijn teef geleerd deze te negeren.

Had ik dit niet gedaan, tsja......

Afgelopen week heb ik een maltezer van een steffie kunnen redden, Maltezer vloog op steffie af en gaf een bijtje, steffie beet terug, eigenaar gillen en scheeuwen, steffie door het dolle heen.....kaken op slot.
Steffie werd er onterecht op aangekeken.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, ieder heeft verantwoording over zijn eigen hond, ongeacht ras en voor dat je een pup of hond aanschaft, moet je een aantal dingen gewoon weten.

Ik ken betreffende boerboel niet, maar grote kans dat als BS eigenaar pupje had laten lopen, waarschijnlijk was gaan liggen, de boerboel gewoon had willen spelen.
Zoals Tulp meld, boerboels kunnen wel erg lomp zijn, dus kan ook spelen met een kleiner ras kan pijnlijk zijn.

Een boerboel slaan en schoppen zul je niets aan hebben, gezien hun pijngrens en zal het alleen maar erger maken.

Buiten dat een boerboel een waak/gezinshond is, heeft het ook een bescherm eigenschap en is het geen goed idee om met een aanvaring met een boerboel op dat moment de eigenaar aan te pakken.

Verder is een verzekering voor huisdieren niet onverstandig en had eigenaar van boerboel, haar hond onder commando moeten hebben.
Maar ongelukjes zitten in een klein hoekje, dus is het van groot belang dat hondeneigenaars weten hoe te handelen in bepaalde situaties..........

Beter voorkomen, dan genezen.............

De boerboel een zeer interessant ras en misschien is het leuk om eens op de site van de SABT te kijken.
www.sabt.info
jeannie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising podengo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door jeannie »

Mol schreef:ff voor de duidelijkheid een hond van 4 maanden is in een hond zijn ogen geen pup meer maar een jonge hond, gedraagt deze zich niet zoals verwacht wordt ten opzichte van een volwasse hond zal deze hem dan ook corigeren naar zijn leeftijd.
en dat kan dus redelijk hard wezen.

mensen die er maar blind van uit gaan dat een volwasse hond een pup niets behoord te doen hebben het niet bij het rechte eind.
het is ook het gedracht wat een pup of jonge hond vertoont ten opzichte van een volwasse hond.
Ben het hier helemaal mee eens. Dwight is nu ruim vier maanden, en als hij een hond ziet, gaat hij plat op zijn buik liggen, waarmee hij aangeeft dat hij lager in rang is. Waarschijnlijk zijn er daarom nooit problemen.
Alleen bij sommige honden, vooral tekkels, doet hij dat niet, en dan krijgt hij wel eens een snauw. Maar dat vind ik dan meer dan logisch.
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Allereerst vreselijk dat de pup dit heeft moeten meemaken...

Wat ik zelf gedaan zou hebben weet ik niet... ik was er niet bij en kan niet inschatten hoe een en ander precies gegaan is.

Als ik een eigenaar en zijn hond niet ken zou ik zelf niet gelijk met mijn pup erop af lopen.

Ik denk ook niet dat ik mijn pup zou optillen, maar hem los zou laten.

Het lijkt mij dat je niet makkelijk overeind blijft staan met een pup in je handen en een Boerboel die er naar springt.

Maar goed, het is altijd moeilijk te zeggen wat je precies zult doen, dat weet je meestal pas als je zelf in een bepaalde situatie terecht komt...
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik had ook mijn pup opgetild. Kom op zeg, een boerboel die zich lostrekt omdat hij een pup ziet doet dat echt niet om even leuk te gaan spelen. Zo zie je maar wat een narigheid je krijgt als mensen die niet met zulke krachtige rassen weten om te gaan zulke honden nemen :jank:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Sunnybunny schreef:Ik had ook mijn pup opgetild. Kom op zeg, een boerboel die zich lostrekt omdat hij een pup ziet doet dat echt niet om even leuk te gaan spelen.
Waarom niet?Er staat niet bij hoe oud de BB was,dus wie weet wilde hij wél gewoon spelen.Wie weet is de musketon van zijn riem niet van al te beste kwaliteit geweest en is ie geknapt onder het geweld :denken:

Sunnybunny schreef:Zo zie je maar wat een narigheid je krijgt als mensen die niet met zulke krachtige rassen weten om te gaan zulke honden nemen :jank:
En daarin ben ik het helemaal met je eens;ik vind een BB bijvoorbeeld een prachtige hond(net als Boxers,Rottweilers en nog meer rassen trouwens) maar ik weet zeker dat zoiets niet bij mij past,dus néém ik er geen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

tineke schreef:Zelf ben ik ook een ''moeizame'' loper en ontwijk ook altijd een hoop mijn honden spelen toch voornamelijk met elkaar maar juist de puppen wil ik wel leren dat het park niet alleen voor hun is en dat je daar andere tegen komt.
en zo kwamen wij elkaar tegen vandaag :mrgreen:

Nog even over het topic: ik zou mijn pup niet zo hoog mogelijk optillen, maar voor me houden en van de boerboel wegdraaien. Tenminste, ik denk dat ik dat gedaan had.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

marian* schreef: Wat de Boerboeleigenares betreft kan het natuurlijk óók zijn dat de musketon het begeven heeft onder die kracht,dus wie weet hoe het écht gebeurd is?
starfleet schreef:Ik denk dat of dat de hond de kop uit de halsband heeft gewerkt.
Dat hoeft niet;ik heb eens in een winkel raar staan kijken toen daar een hond binnen liep die wel héél veel op één van de mijne leek terwijl die allebei buiten aan het fietsenrek vast stonden.Dacht ik.Dat bleek dus Bente te zijn met tuig en al om doordat de musketonhaak het begeven had.
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Naief ten voeten uit maar ik wil het toch zeggen. Hoe krijg je het toch voor elkaar om je honden niet in het gareel te kunnen houden, ook in heftige situaties.
Hoe bestaat het dat iemand z'n hond onder z'n gezag uitglipt (dat kan nog, in the heat of the moment, daar kan ik nog wel bij) en dat ie dan niet met een brul weer tot de orde is. Ik vind het erg lullig om nu de bezorgde baas van de pup de schuld in de schoenen te schuiven.

Tuurlijk til je je pup op als er zo'n woest gevaarte op je af dendert waarvan de eigenaresse reeds heeft bewezen geen ene donder over die hond te zeggen te hebben heeft. Iets wat ik, zeker bij grote, offensief verdedigende, wakende honden een criminele activiteit vind. Het is toch werkelijk godsgeklaagd dat dat kan. Wat bezielt mensen toch.
En ja, ook ik ben bang en wordt steeds banger voor dit soort honden. Sjappoo voor de gemiddelde eigenaar.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Iemand die met een potente hond rondloopt is verplicht tegenover de rest van de wereld ervoor te zorgen dat zowel de riem als de musketon van zo´n kwaliteit zijn dat daar niets fout mee kan gaan.

"De riem schoot los", "Zijn kop schoot uit zijn halsband", "De riem brak", dit zijn allemaal slappe excuses, zaken die alleen een hufter overkomen.
marian*
Erelid
Contacteer:

Wil de hond schreef: "De riem schoot los", "Zijn kop schoot uit zijn halsband", "De riem brak", dit zijn allemaal slappe excuses, zaken die alleen een hufter overkomen.
Onzin.Dit soort dingen kunnen iedereen overkomen;mijn riem was nog vrij nieuw en van goede kwaliteit,dus dan verwacht je toch niet dat binnen de kortste keren de musketonhaak het begeeft?
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

marian* schreef:
Sunnybunny schreef:Ik had ook mijn pup opgetild. Kom op zeg, een boerboel die zich lostrekt omdat hij een pup ziet doet dat echt niet om even leuk te gaan spelen.
Waarom niet?Er staat niet bij hoe oud de BB was,dus wie weet wilde hij wél gewoon spelen.Wie weet is de musketon van zijn riem niet van al te beste kwaliteit geweest en is ie geknapt onder het geweld :denken:

Sunnybunny schreef:Zo zie je maar wat een narigheid je krijgt als mensen die niet met zulke krachtige rassen weten om te gaan zulke honden nemen :jank:
Als hij had willen spelen, had hij niet direct de poot van de pup aan gruzelementen gebeten, hoogstens wat heen en weer springen omdat hij toch echt héél graag wil spelen. Ik denk zelfs dat als mevrouw of meneer de pup gewoon had laten lopen, hij er helemaal niet meer was geweest....
marian*
Erelid
Contacteer:

Sunnybunny schreef: Als hij had willen spelen, had hij niet direct de poot van de pup aan gruzelementen gebeten, hoogstens wat heen en weer springen omdat hij toch echt héél graag wil spelen. Ik denk zelfs dat als mevrouw of meneer de pup gewoon had laten lopen, hij er helemaal niet meer was geweest....
Hij heeft waarschijnlijk juist aan die poot gehangen doordat de pup opgetild werd.En als een BB ergens omheen loopt te springen is het nog steeds heel wat hond hoor :mrgreen:
Het hele verhaal vertelt echter niet hoe de BB op de pup af kwam,dus het is alleen maar gissen wat we nu doen.
Kan best zijn dat ik mijn pup in deze situatie ook had opgetild, alhoewel dat nooit mijn 1e keuze is.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ik denk er toch anders over :wink: Een hond die zo in de aanval gaat en een poot verbrijzelt had sowieso niets goeds in de zin. Ik denk dat wel of niet optillen in dit geval niets had veranderd aan de intenties van de hond.
starfleet
Erelid

marian* schreef:
starfleet schreef:Ik denk dat of dat de hond de kop uit de halsband heeft gewerkt.
Dat hoeft niet;ik heb eens in een winkel raar staan kijken toen daar een hond binnen liep die wel héél veel op één van de mijne leek terwijl die allebei buiten aan het fietsenrek vast stonden.Dacht ik.Dat bleek dus Bente te zijn met tuig en al om doordat de musketonhaak het begeven had.
Je leest over het tweede "dat"in de eerste zin heen. Ik heb het ontzettend knullig opgeschreven;-))

Die musketonhaak heeft het hier ook wel eens begeven.

Anne
starfleet
Erelid

marian* schreef:
Onzin.Dit soort dingen kunnen iedereen overkomen;mijn riem was nog vrij nieuw en van goede kwaliteit,dus dan verwacht je toch niet dat binnen de kortste keren de musketonhaak het begeeft?
Jij hebt geen Boerboel die geen pups moet. Mijn Kooiker is ook wel eens losgeschoten in het verleden met zo'n $#%&puppenriempje. Dat is wel even wat anders.

Anne
marian*
Erelid
Contacteer:

starfleet schreef:
marian* schreef:
Jij hebt geen Boerboel die geen pups moet. Mijn Kooiker is ook wel eens losgeschoten in het verleden met zo'n $#%&puppenriempje. Dat is wel even wat anders.

Anne
Ik schrijf toch ook dat het iedereen kan overkomen? :denken:
Wil had het erover dat het alleen gebeurt bij hufters,en daar reageerde ik op met het bovenstaande...
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

starfleet schreef:
Je leest over het tweede "dat"in de eerste zin heen. ;-))
Ehhhh ja :denken:
starfleet schreef:Die musketonhaak heeft het hier ook wel eens begeven.

Anne
Gelukkig ben ik dus niet de enige bij wie dat gebeurd is :mrgreen:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Wil de hond schreef: "De riem schoot los", "Zijn kop schoot uit zijn halsband", "De riem brak", dit zijn allemaal slappe excuses, zaken die alleen een hufter overkomen.
Jij hebt om te beginnen al niet wat ik noem een "potente" hond.

Een nieuwe riem waarvan de musketonhaak breekt is niet van goede kwaliteit.

Sowieso, een musketonhaak is niet het veiligste bevestigingsmiddel voor een stevige hond.

Dit soort dingen moet je je realiseren voordat je een stevige hond aan een riempje hangt om je ermee op de openbare weg te begeven. Je verantwoording gaat zo ontzettend ver, als je zo´n hond hebt, daar wordt maar al te vaak veel te weinig bij stilgestaan door eigenaren van zo´n hond. Een Boerboel is nogal wat om zomar op onverantwoorde wijze mee de straat op te stappen.

Ik begrijp werkelijk niet hoe jij begrip kunt hebben voor blunders als brekende riemen e.d.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

marian* schreef:
starfleet schreef:
marian* schreef:

Anne
Ik schrijf toch ook dat het iedereen kan overkomen? :denken:
Wil had het erover dat het alleen gebeurt bij hufters,en daar reageerde ik op met het bovenstaande...

Hufters is ook overdreven hoor wat Wil zegt....eerder mensen die maar wat om de nek van hun hond doen en niet kijken of iets functioneel en kwalitatief goed is.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Hufters is ook overdreven hoor wat Wil zegt....eerder mensen die maar wat om de nek van hun hond doen en niet kijken of iets functioneel en kwalitatief goed is.
Iemand die niet voldoende nadenkt en daardoor anderen blootstelt aan enorme risiko´s is toch gewoon een hufter?

Hoe wou jij zo iemand dan noemen?
marian*
Erelid
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Een nieuwe riem waarvan de musketonhaak breekt is niet van goede kwaliteit.
Hoe kan ik in vredesnaam weten hoe het met de kwaliteit van de musketonhaak staat als ik een nieuwe riem koop die goed van kwaliteit is?Er kan wel gewoon een zwak stukje in het metaal zitten dat je doodgewoon niet kunt zien.
Wil de Hond schreef:Sowieso, een musketonhaak is niet het veiligste bevestigingsmiddel voor een stevige hond.
Klopt.Maar aan de meeste riemen zit een musketonhaak.
Wil de Hond schreef:Ik begrijp werkelijk niet hoe jij begrip kunt hebben voor blunders als brekende riemen e.d.
Omdat het werkelijk iedereen kan overkomen.Zelfs jou.
Of kijk jij altijd je riem uit en te na na voordat je hem gebruikt?Kun jij aan de buitenkant van een musketonhaak zien dat ie kapot aan het gaan is als je hem nog maar pas in gebruik hebt?
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Angel-eyes schreef:Hufters is ook overdreven hoor wat Wil zegt....eerder mensen die maar wat om de nek van hun hond doen en niet kijken of iets functioneel en kwalitatief goed is.
Iemand die niet voldoende nadenkt en daardoor anderen blootstelt aan enorme risiko´s is toch gewoon een hufter?

Hoe wou jij zo iemand dan noemen?

Wat ik al zeg, iemand die zonder na te denken maar wat om de nek van een hond slaat, ik koop altijd een riem waarvan ik weet dat een olifant hem nog niet 1 2 3 kan slopen, het kost wat maar weet zeker dat ik nooit voor vreemde komt te staan met Blisje, mensen maken zich druk om voeding en noem maar op en kopen een of of ander kutriempje met musketonhaak die van chinese kwaliteit is :roll:

Hufter is gewoon te Wil, als je nou zegt dat iemand gewoon te stom is om een riem te kopen....oke???Maar hufter???Wees eens lief Wil, het is al zo warm in Cadiz zag ik net dus doe rustig aan :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Het een en ander.
Je kunt een musketonhaak even goed testen, zo nu en dan. Iets wat ik zéker zou doen als ik een potente hond aan een riem zou hangen.

En, natuurlijk kun je zo´n ding vervangen door iets beters, voordat je hond een keer losschiet.

Zulke dingen vallen bij mij onder het nemen van je verantwoording, het voorkomen van ongelukken e.d.
Rob*
Zeer actief

Wil de hond schreef:
marian* schreef:Het een en ander.
Je kunt een musketonhaak even goed testen, zo nu en dan. Iets wat ik zéker zou doen als ik een potente hond aan een riem zou hangen.

En, natuurlijk kun je zo´n ding vervangen door iets beters, voordat je hond een keer losschiet.

Zulke dingen vallen bij mij onder het nemen van je verantwoording, het voorkomen van ongelukken e.d.

Weet jij wel wat een goeie lijn kost Wil???????????????
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”