hopelijk kan ik volgend jaar een hond nemen en dan ga ik helemaal voor een Amerikaanse Stafford.
Ik heb een prachtig boek met alle hondenrassen erin en ik bladeren, bladeren en stuitte op de stafford (vanwege zijn prachtige verschijning, in mijn ogen). Het ras zei me werkelijk niets, had geen benul van het feit dat ze op pitbulls zouden lijken (dacht tot die tijd altijd dat de bullterrier dé beruchte pitbull was!
Maar goed, dan ga je zoeken op internet, je leest het één en ander en je komt er meer en meer achter dat niet iedereen even blij wordt van dit ras. Nog steeds ben ik me aan het verdiepen in het ras, probeer er veel over te leren en te lezen en toch lijkt het niet altijd rozengeur en manenschijn, het hebben van zo'n hond; reacties van anderen, de vooroordelen die er over de hond (én de eigenaren ook!) bestaan. Niet altijd prettig dus.
De mensen die ik in de stad tegenkom met dit ras zijn niet de mensen die ik ook in mijn omgeving tegen kom, zo simpel is het. Maar goed, kies je voor het ras of voor de mensen die het ras hebben...? Voor het ras zou ik zeggen!
Naja, waar het op neer komt; misschien ben ik wel een beetje angstig voor de vooroordelen/opmerkingen van anderen..?
Ik ben erg benieuwd hoe andere mensen dit zien.
Sanne