zepenko schreef:Ik denk dat er in de opbouw van het aanleren wat dingen beter kunnen, waardoor een heleboel problemen die later aan het licht zouden komen, niet meer ontstaan. Als voorbeeld denk ik dan aan het loslaten van de mouw of idd wachten met richting de pakwerker gaan tot het commando gegeven is. Als dit in de aanleerfase goed is opgebouwd, heb je hier later geen problemen meer mee en hoeft er ook niet gecorrigeerd te worden (met een positieve straf).
lekker ding... luister nou eens even. Ik heb dit voorbeeld al eerder gegeven. Mijn reu wilde nooit een balletje lossen, als pup al niet. Ruilen deed hij niet, want voedsel interesseerde hem geen bal. Aangezien dat alleen maar gegroeid is met de maanden en ik hem van een of andere doedel van een kc hem dus niet mocht corrigeren bleef hij groeien met alle gevolgen van dien(grommen etc.)... niks never nooit meer lossen.
Ik moest maar met een worstje gaan staan en ruilen, nou ik heb er geloof ik 3 trainingsavonden gestaan met een grote hemaworst hij keek er niet eens naar. Toen heb ik hem dus een klap voor z'n kop gegeven omdat ik er zo kriegel van werd en walla... kwartje was gevallen.
Toen loste hij ineens wel
Was ook meteen van de training afgeschopt maar dat kon me toen al meer weinig schelen want mijn training bestond toch voornamelijk uit het in m'n hand houden van een hemaworst. Daarna zijn we gelukkig met hem in de africhting gekomen waar een normale correctie op z'n tijd wel toegestaan is. (als jij daar je hond compleet in elkaar staat te roppen hoef je trouwens ook niet weer te komen hoor!)
Hij lost nu prima en ook met de mouw geen probleem.