Eline* schreef:We hebben het er volgens mij al eerder over gehad, maar je hond is je gewoon de baas of ieder geval hard op weg daarnaar!

Hij is een regelneef en hij bepaalt. Dit lassiegedrag klinkt alleraardigst, totdat hij besluit dat die meneer niet meer mag boren of bewegen en hem een keer bijt..of je kind omdat die zich niet aan zijn regels houdt. Je moet echt aan het werk, want anders gaat het een keer mis. Als ik me niet vergis grijpt jouw hond toch ook eigenhandig in bij druk gedrag van bv kindjes? Verbeter je appel en je rangorde en ga er serieus mee aan de slag. Je hebt een geweldige hond, maar hij moet wel weten dat jij bepaalt en niet hij.
Dat stokstijve hoge kwispelen is trouwens een teken van een agressiemotivatie.
Nee, niet bij drukke kinderen, alleen andere honden die druk doen idd.
Dat het met rangorde te maken heeft, ja misschien maar verder doet ie niets qua dominante gedragingen. Hij luisterd perfect en altijd, ik kan gewoon met em stoeien, hij doet geen pogingen tot winnen (gaat altijd liggen op zijn rug en dan pas stoeien)
Andere mensen kunnen nu ook gewoon met em omgaan, hij is niet meer zo nerveus, gelukkig!
Dat met andere honden heb ik opgelost door die situatie's te vermijden. Hij zou het nog steeds doen volgens mij.
En nu dan dit.
Ik heb het volgende al bereikt bij hem:
- rijden op mij heeft hij alleen de eerste 2 dagen geprobeerd.
- proberen op zoontje te rijden buiten is er ook helemaal uit.
- laat speelgoed los op commando
- gromt niet meer per defenitie naar iedere vreemde
- rijgedrag is minder, ook omdat ik situatie's vermijd dus
- reageren op drukke honden, lukte steeds vaker om em met een commando te stoppen zich ermee te bemoeien, er dus niet heengaan, of rustig. Maar die situatie vermijd ik zoveel mogelijk.
Dus wat dat betreft weet ik dat ie best snel leert. Hoe zou ik kunnen oefenen, nog meer, in rangorde bevestiging? Behalve spelletjes winnen, onder appel staan enz.
En hoe had ik vanmiddag het beste kunnen reageren? Hem gewoon wegsturen? Of vermijden en Dazzle even apart houden?
Dan heb ik het nu zoiezo verkeerd gedaan, want die man en ik stonden em uitgebreid te knuffelen omdat we het zo beschermend lief vonden.
Ik moet maar eens gaan leren dat een hond als Lassie niet bestaat...