Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie gebruikt een bench en wie niet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ajnos
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ajnos »

Hier hebben ze allebei een eigen bench in de keuken staan. 's nachts gaan ze daar in met de deurtjes dicht, maar als ik overdag weg moet (dat is nooit lang) mogen ze los in de keuken lopen.
's Nachts kan dat niet omdat we de semi-open keuken niet anders af kunnen sluiten dan met een flinke plank. En de kinderen kunnen die nog niet van zijn plaats krijgen (zonder de plank op hun tenen te krijgen). En ja..als ze 's nachts of 'smorgens vroeg moeten plassen, moeten ze door de keuken naar de bijkeuken. Vandaar dat we voor deze oplossing hebben gekozen. (zo gauw de kinderen de plank kunnen verplaatsen gaan ze ook 's nachts los in de keuken)
Tot nog toe was dar geen probleem...behalve de afgelopen 2 ochtende :19: Sinds 2 dagen begind Truffel (12 weken) 's morgens te piepen in zijn bench (dieecht nog groot genoeg is hoor!). Ik weet niet waar dat nu aal ligt.

Groetjs SOnja (een andere dan de vraag-stelster!)
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

scooby heeft nooit in een bench gelegen, die lag in de gang.
Andor heeft tot ongeveer 6 mnd in de bench gelegen en daarna in de gang.
Nu mogen ze gewoon overal komen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Voor Kaya hebben we een bench gebruikt voor 's nachts totdat ze 16 weken was, daarna nooit meer.
Met Moritz de eerste nacht, maar de tweede nacht wilde hij er niet meer in :mrgreen: en dat vonden we eigenlijk ook best.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
djoy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door djoy »

wij hebben een bench neer gezet voor djoy hij heeft er mischien 10 minuten in gelegen.
hij begon de eerste nacht te janken wat peter maar niets vond.
die heeft hem er toen uitgelaten.
djoy is bij zira gaan liggen en we hebben hem niet gehoord.
ook toe jamaica kwam hebben we hem gewoon bij de andere gelaten en ze zijn s'nachts altijd stil geweest.
ze gaan wel in de hal
Afbeelding

mijn kanjer
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

in het begin hebben we een bench gebruikt.
vond het zelf toch maar niks en onnodig. hij mag gewoon overal komen beneden waar hij wil.
Afbeelding
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr

Ongelezen bericht door Dog-out »

We hebben in het begin wel een bench gehad, maar altijd met de deur open. Joy en Djenko lagen er graag in, Noa moest er niets van weten. De bench staat nu in de bus voor als ik met Djenko ga trainen. Dan kan ik de deuren open laten zonder dat hij uit de bus springt. Hij ligt er nog steeds graag in. In huis hebben de honden nu een eigen bank en als ze zich terug willen trekken kunnen ze in de serre of buiten in de Dog-out (hondenhuis) gaan liggen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik heb een bench in huis, normaal gesproken ongebruikt. Allebei mijn honden heb ik laten wennen aan de bench, puur om iets achter de hand te hebben wanneer het nodig mocht zijn.

Ik gebruik hem nu voor Femke. Eerst omdat ze begon met hout knagen. Dat is op zich niet eens zo het probleem, alleen eet Femke het hout ook op en dat vond ik toch wat te gevaarlijk. En nu ze loops is komt de bench ook wel van pas.

Uiteindelijk is het echter de bedoeling dat hij weer opgeklapt op zolder komt te staan.
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

ozzy heeft er tot ong. 4 maand in geslapen, daarna alleen nog met het deurtje open, amy heeft er in haar puppentijd nauwelijks ingezeten.
ik heb nu zelfs geen bench meer in huis.
achteraf is het zeker voor ozzy totaal niet nodig geweest, maar was het op aanraden van de fokker, dus daar luisterde je dan maar naar.
het enige wat ooit kapot gemaakt is (slopen kan ik het niet noemen) zijn de plintjes door amy toen ze aan het wisselen was.
Dutch
Actief

Ongelezen bericht door Dutch »

ja, dat hoor je vaker he als ze gaan wisselen dat ze ergens in gaan bijten.
En volgens mij heeft Dutch nu heel erg last van z'n tanden.
Ik heb hem nu sinds een paar dagen niet meer in de bench en dat gaat eigenlijk veel beter.
Ook als we weggaan laten we hem alleen in de woonkamer en het gaat tot nu toe hartstikke goed. :mrgreen:

Groetjes Danielle
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik gebruik dus ook wel de bench, ten eerste omdat ik mijn honden, (iig niet allemaal) niet bij elkaar los wil hebben lopen als ik weg ben, daarnaast heb ik ook jonge honden.. die willen nog wel eens wat proberen op te eten.. mijn honden zitten niet vaak in de bench, s'nachts zijn ze allemaal bij mij op de slaapkamer, dus alleen als ik even weg ben, dat kan een half uur zijn tot 5 uurtjes zitten ze in de bench ..., vaak komt er ook iemand die ze ff de tuin in laat als ik meedere uren weg ben.. en ze zitten hier in de bench als ze eten.. allemaal hun eigen rustige plek, ze gaan er ook uit hun eigen in... wat is hier nu mis mee? een paard in een box is volkomen normaal, maar een hond in en bench is uit den boze, terwijl sommige paarden toch echt teveel in een stal staan... je hond meer uren in de bench doen dan dat hij/zij los kan lopen vind ik ook niet oke, maar dat vind ik met een paard op stal ook...
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik heb pas een bench (nou ja, formaat kennel) genomen voor Dazzle, maar dat is eigenlijk alleen zodat hij kan kluiven. Verder gaat hij er niet in. Hij geeft zelf aan wanneer hij wil kluiven en wanneer hij genoeg heeft. De kluiven blijven dus altijd in de bench.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

IK heb een bench in de 2e bijkeuken staan voor Hera.
Zij krijgt daar haar eten in omdat ze anders de andere honden niet rustig laat eten en ze nogal erg fel kan zijn met haar brokjes.
Hera ziet die bench ook echt als haar plekje, vaak ligt ze er gewoon in terwijl ze ook in de woonkamer op de bank kan liggen of op bed maar vooral savonds ligt ze graag alleen daar. Ook bewaart ze daar haar spulletjes zoals stokjes, balletjes etc.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Wij hebben ook een bench, ik het begin gebruikte wij die veel maar nu niet meer.
De bench staat bij ons in de eetkamer met de deur open en als wij daar zitten gaat Max er in liggen, het is een veilige plaats voor hem.
In de huiskamer heeft hij zijn kussen om op te liggen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

yamie schreef:wat is hier nu mis mee? een paard in een box is volkomen normaal, maar een hond in en bench is uit den boze, terwijl sommige paarden toch echt teveel in een stal staan... je hond meer uren in de bench doen dan dat hij/zij los kan lopen vind ik ook niet oke, maar dat vind ik met een paard op stal ook...
Ik doe er ook altijd een beetje verontschuldigend over, onzin natuurlijk. Het komt doordat we onze gevoelens projecteren op die van de hond. Wij vinden het niet leuk om opgesloten te worden en denken dat een hond dat precies hetzelfde voelt. Ik vind ook dat een hond niet constant in de bench moet zitten, maar er is echt niks mis met een gedoseerd gebruik ervan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Re: wie gebruikt een bench en wie niet

Ongelezen bericht door Saartje »

schelsey schreef:hallo

vraag me wel een beetje af of bijna iedereen tegenwoordig met een bench werken of laten jullie ook je pup gewoon in huis rondlopen als je weg bent of slaapt?
vozlt een pup zich veiliger in een kleine ruimte zoals een bench of beter als hij heel de gelijkvloers mag gebruiken?

sonja
Ik heb nu geen pup, maar onze vorige hond hadden we wel als pup en die heeft nooit een bench van binnen gezien.
Voor deze hond ook geen bench, en mocht er ooit een pup bijkomen, dan ook geen bench.
Leo heeft zijn eigen slaapkussen naast de deur (op de slaapkamer) dus hij voelt zich vast niet alleen.
Hij mag gewoon op bed (of trouwens gewoon beneden, hij doet maar) maar ligt liever een beetje op afstand maar toch bij me. En als ik het koud heb mag hij vooral op bed, lekker warm bij m'n voeten :mrgreen: :wink:
Als ik weg ben is hij in de huiskamer en sluit ik het keukenhekje af, als ik dat niet vergeet tenminste.
Hij kan ook de trap nog op maar hij blijft op de grote stoel liggen waar hij eigenlijk niet op mag, als ik dan door het raam kijk gaat hij er gauw af :roll:

En dat over je gevoelens projecteren op de hond, tja, ik kan het simpelweg niet over mijn hart verkrijgen een hond in een bench te 'doen', hoe fijn/veilig/kort of wat dan ook het is.
Dat wil echt niet zeggen dat ik het gebruik ervan altijd slecht vindt hoor, maar er komt gewoon geen bench hier :19:
Afbeelding
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Sinds 5 weken gebruiken we voor Djinny geen bench meer, (ze is nu 7 maanden oud).
Bij de fokker lag ze vanaf haar geboorte al in een bench met het deurtje open en hier sliep ze 's nachts ook in de bench.

Nu heeft ze 's nachts of als ik niet thuis ben de hele beneden verdieping en dat gaat heel goed.
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Zoek stok! schreef:Ja, hier wel een bench. Daar slaapt hij 's nachts in. Ook als ik weg moet zonder Bram, wat heel weinig voorkomt, gaat hij er een uurtje in.

Hij slaapt er verder absoluut niet in, gaat er alleen na het laatste plasrondje uit zichzelf in.

Ik vertrouw hem absoluut niet alleen in de kamer met de elektriciteitsdraden.
hier precies dezelfde manier met het omgaan van de bench ferrero gaat die 4 uurtjes of 8 uurtjes dat ik moet werken naar mijn moeder, omdat ik dat te lang vind voor een pup van 17 weken.
hij gaat altijd moe de bench in want als hij vol zit met energie is het geen succes wat mij logisch lijkt.
hij gaat er wel vanzelf in als ik hem erna toe breng ik hoef hem niet te dwingen ook hier te veel kabels om het risico te nemen.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

kenji is nu 10 tal dagen hier en het gaat toch goed zonder bench.
heel het huis ligt vol speelgoed en kauwbeetjes en heb tot nu toe zelden hem van een tafelpoot moeten halen,meestal neemt hij zijn speelgoed.
behalve dan die ene schoen :mrgreen:
zindelijk magen gaat redelijk,soms gaat hij zelf buiten,soms doet hij het nog binnen,deur staat altijd open.
s'nachts slapen ook geen probleem,hoor hem niet en hij slaapt van 10 uur tot 6 uur,dan sta ik op en komt hij met een slaapkop me begroeten,dus denk dat ik zelfs nog langer zou kunnen blijven liggen,maar wil toch nog een paar weken om 6 uur opstaan om zijn eten te geven.
hoop dat het zo blijft en hij bij tandenwissel toch niet gaat knagen.

sonja
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

yamie schreef:een paard in een box is volkomen normaal,
Wie zegt dat? Ik vind dat helemaal niet normaal. Vind het ook een vergelijking die hier nioets mee te maken heeft. In een asiel zitten ze ook in een hok, en in sommige landen worden honden gegeten. Is veel erger.

Nee, hier geen bench, ook niet voor pups. Ik hou er niet van dieren op te sluiten, zeker niet in zo'n kleine ruimte. En nee, mijn paarden worden ook niet opgesloten :mrgreen: .

Over het projecteren, ik wou dat meer mensen dit zouden doen. Je kunt honden prima wennen opgesloten te zitten, het zijn gewoontedieren. Dat iwl niet zeggen dat ze het ook prettig vinden. Als de bench zo geweldig was zou elke hond zonder training erin duiken. En dat doen de meesten dus niet.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik gebruik geen bench (zelfs nog nooit in huis gehad)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Hutsje schreef:
yamie schreef:een paard in een box is volkomen normaal,
Wie zegt dat? Ik vind dat helemaal niet normaal. Vind het ook een vergelijking die hier nioets mee te maken heeft. In een asiel zitten ze ook in een hok, en in sommige landen worden honden gegeten. Is veel erger.

Nee, hier geen bench, ook niet voor pups. Ik hou er niet van dieren op te sluiten, zeker niet in zo'n kleine ruimte. En nee, mijn paarden worden ook niet opgesloten :mrgreen: .

Over het projecteren, ik wou dat meer mensen dit zouden doen. Je kunt honden prima wennen opgesloten te zitten, het zijn gewoontedieren. Dat iwl niet zeggen dat ze het ook prettig vinden. Als de bench zo geweldig was zou elke hond zonder training erin duiken. En dat doen de meesten dus niet.
nou ja... wie zegt dat..uh de halve wereld? :mrgreen: wat ik bedoelde was, het is een normaal beeld om een paard in een stal te zien staan... en ik vind daar ook niet direct iets mis mee hoor, mits het niet te lang is, dus ook een paard moet meer buiten lopen dan dat het in een box staat... en nee de meeste honden gaan niet zomaar vanzelf de bench in... die van mij dus wel... de deurtjes staan open en ze zoeken het plekje zelf ook op...

maar van mij mag iedereen erover denken zoals hij/zij wil hoor.. vind je een bench helemaal niks, prima... gebruik je hem wijs en misbruik je het niet ook prima.. :wink:
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Hier geen bench. Is niet zo dat ik er tegenstander van ben, maar vind het idee wel eng als een hond in de bench wordt opgesloten en hij wordt daarin alleen gelaten. Zal wel tussen mijn oren zitten, maar ik heb dan altijd het idee: en als er nu wat gebeurt (brand, rook), dan kan de hond dus nooit zelf nog proberen hieraan te ontsnappen...

Een ander nadeel van een bench vind ik dat ze er gewoonweg niet uitzien. Dat draadwerk, het traliewerk, ik vind het geen gezicht in de woonkamer Ik heb al een grote voliere in de woonkamer staan; ik zou deze ook graag omlijst zien met hout en dergelijke, wat warmere materialen, maar mijn grijze roodstaarten zullen dat toch wel vernielen, dus helaas, dan maar zo'n gaasding in de kamer. Maar 1 gaasding van 80 cm breed en 200 cm hoog vind ik al meer dan genoeg!

Beau heeft dus nooit een bench gehad. Nala heeft wel een eigen plekje gehad. Deze hebben we zelf gebouwd met hout en glas zodat ie als het ware bij het meubilair hoort. Weliswaar hebben we deze 'bak' zoals we die oneerbiedig noemen nog steeds, maar we hebben hem alleen gebruikt om de kleine pup Nala van de volwassen hond Beau te kunnen scheiden als we geen toezicht konden houden en om haar gescheiden van Beau eten te kunnen geven. Inmiddels is Nala wat groter en het klikt zo ontzettend goed tussen de twee bullen, dat ook deze 'bak' uit de gratie raakt. Als we weggaan hebben de bulletjes de hele benedenverdieping en de tuin. We zetten Nala alleen nog in de bak als we gaan eten, omdat de honden niet bij tafel mogen. Beau heeft al geleerd dat ie dan naar zijn kleedje moet en gaat uit zichzelf, maar Nala snapt dat nog niet. Zodra ze dat ook snapt, zal de bak waarschijnlijk weer afgebroken worden.
Afbeelding
snoetie-lb
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snoetie-lb »

Bibi had het eerste jaar een bench, overdag lag ze er weleens in, deurtje stond gewoon open, was een veilig plekje voor haar.
En s'nachts sliep ze erin.

Groetjes Diana :ok:
Groetjes Diana
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Riboet schreef:Dat draadwerk, het traliewerk, ik vind het geen gezicht in de woonkamer Ik heb al een grote voliere in de woonkamer staan; ik zou deze ook graag omlijst zien met hout en dergelijke, wat warmere materialen, maar mijn grijze roodstaarten zullen dat toch wel vernielen, dus helaas, dan maar zo'n gaasding in de kamer.
ik heb er 4 in de kamer staan, gewoon als bijzettafeltje. :mrgreen: Heb ook geen metalen benches heb varikennels.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”