Kimsteria, ik heb zelf twee ambullen gehad die ook niet de makkelijkste waren, dit zit wel een beetje in het ras.
Jake kwam als pup van 5 maand bij ons en was volkomen verpest. De vorige baasjes konden hem niet aan en als hem iets niet aanstond liet hij zijn tanden zien en greep zelfs soms. Dit verander je niet met correcties want als het daarop aankomt wint de hond het van jou.
Bij Jake zijn we begonnen met de zit te oefenen. Overal ten alle tijde en dan belonen, dit geeft een hond nml. al rust, de zithouding. Zou ook voor Luna rust kunnen geven.
Wil zij eten, eerst zit dan krijg je eten. Uit, eerst zitten riem rustig om dan uit. Zou hou je de touwtjes in handen en houd je respect van de hond.
Het commando los kun je aanleren. Hoef je ook niet te straffen maar kun je belonen als ze luistert naar je los.
Op een positieve manier "nee" aanleren staat ook hier op het forum. Dan weet ze ook wat je bedoelt als je "nee" zegt.
Ik zou het echt wat positiever houden.
Ik vind het trouwens nogal wat dat ze van een hond die je van pup af aan hebt, kunnen zeggen dat ze een probleemhond gaat worden. Dit heb je nml. echt zelf in de hand hoor.
Ik zou de omgang positiever houden. Maar dus voor wat hoort wat, luistert ze niet, krijgt ze niet wat ze wil.
Je hebt een hele mooie hond om te zien trouwens
Carmen