Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stoornissen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Kimsteria schreef:
Zien jullie nou zelf niet dat het heel moeilyk voor ons is af en toe om hiermee om te gaan? En het is nog wel onze eerste hond ook! Ik zit hier voor tips. Niet om aan te horen wat we allemaal fout doen.
Inmiddels zijn er best wel wat tips langsgekomen. Met welke ga je aan de slag?

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Kimsteria schreef:Maar wat is het nu dan? Eerst is ze zielig en straf ik haar verkeerd. En erna gaat het mn vingers kosten en gaat ze naar het asiel...

Zien jullie nou zelf niet dat het heel moeilyk voor ons is af en toe om hiermee om te gaan? En het is nog wel onze eerste hond ook! Ik zit hier voor tips. Niet om aan te horen wat we allemaal fout doen.

Nog een voorbeeld: Luna zit nu net hier op een spyker te byten. Ik zeg met een gewone stem haar naam, ze laat los en loopt ervan weg.
Tips kan je natuurlijk vrij lastig krijgen als je niet wilt horen wat je fout doet he?
En da's ook vrij lastig als mensen het proberen maar jij jezelf in een volgend berichtje weer tegenspreekt. Of met 'ja maars' aan komt zetten. Mensen geven tips maar jij wilt schijnbaar wat anders horen lijkt het wel.

Maar ik snap je berichtje niet helemaal dan over dat ze dat bijten enzo al deed toen jullie haar kregen. Tuurlijk deed ze dat, dat doen puppies, maar volgens jou was het toen al anders dan 'normale' puppjes?

En wat je deed met die spijker is dus prima, en bovendien werkt het ook nog eens :wink:
Dus nekvel grijpen is niet ech nodig dan schijnbaar.
Afbeelding
Kimsteria

Ongelezen bericht door Kimsteria »

starfleet schreef:
Kimsteria schreef:

Nog een voorbeeld: Luna zit nu net hier op een spyker te byten. Ik zeg met een gewone stem haar naam, ze laat los en loopt ervan weg.
Waar is dat een voorbeeld van?

Anne
Ok dat was ik er vergeten by te zetten denk ik. Dat is een voorbeeld van dat ik byna helemaal nix hoef te zeggen/doen of ze reageerd al. Of dat nou een (zoals jullie het noemen) "bange" reactie is of een gewone.
En de andere dag reageerd ze byvoorbeeld weer helemaal niet.
Moos
Zeer actief

Kimsteria schreef:Wat kan IK er aan doen als ik een pup met 6 weken kryg die een eigen willetje blykt te hebben??? Wy doen ons UITERSTE best dit te veranderen. Maar zoals ik al zei het is onze eerste hond, en gaat dat dus niet zo snel.

Dus dit is absoluut niet onze schuld en ook niet van Luna.
Ze is met een karakter geboren en die moeten wy zien te sturen.
Het is wel grotendeels jullie schuld. Als baas ben je verantwoordelijk voor de opvoeding van de hond, en als er dan iets fout loopt is het jouw schuld. Het zou heel goed kunnen dat je niet beter kon, of dat je per ongeluk fouten maakt, maar dan nog is het jouw schuld. Bovendien heb je nou niet bepaald een ras wat erom bekend staat een mak lammetje te zijn.
En als het niet jullie schuld is, en niet die van Luna, wiens schuld is het dan?

Kijk, Moos en Saar bedelen. Is ook mijn schuld, want ik heb daar niet goed genoeg opgelet toen ze pup waren. Ik kan er mee leven, het is niet zo erg, maar het is wel mijn schuld, want ik ben de opvoeder.
Afbeelding
Kimsteria

Ik weet het nog niet met welke tips ik aan de slag ga. De gene die op my het meest overtuigend overkomt. Ik wacht eerst woensdag af want myn hondentrainer ervan gaat zeggen. Ik ben het totaal niet met de softe aanpak eens. Ja als ze er naar luisterd. Maar zo niet probeer ik het wat overtuigender voor haar. De dingen die my door jullie verteld worden en door hondentraining zyn heel tegenstrydig dus ik weet het niet.
Roxy
Actief

Ongelezen bericht door Roxy »

Kimsteria schreef: En het is nog wel onze eerste hond ook! Ik zit hier voor tips. Niet om aan te horen wat we allemaal fout doen.
heb je je dan helemaal niet verdiept in de eigenschappen van je ras?:
Moos
Zeer actief

Kimsteria schreef:
starfleet schreef:
Kimsteria schreef:

Waar is dat een voorbeeld van?

Anne
Ok dat was ik er vergeten by te zetten denk ik. Dat is een voorbeeld van dat ik byna helemaal nix hoef te zeggen/doen of ze reageerd al. Of dat nou een (zoals jullie het noemen) "bange" reactie is of een gewone.
Dat is een hele gewone reactie dat ze wegloopt bij die spijker als jij er wat van zegt, dat is vrij logisch dat dat een normale reactie is toch?

En tja, ze is 9 maanden, dan reageren ze allemaal weleens niet, en al helemaal niet als je dus al vanaf 6 weken problemen hebt met d'r.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Kimsteria schreef:
Ik heb het niet over bange reacties gehad.

Ik vind het gewoon lastig omdat er van alles door elkaar speelt. Je schreef ergens dat er iemand van de hondenschool eens rustig van de week bij julie kwam kijken. Ik hoop dat je daar dan verder mee kan.

Mijn manier van naar een hond kijken ligt te ver van de jouwe.
Veel succes met Luna.

Anne
Kimsteria

Moos schreef:
Kimsteria schreef:Wat kan IK er aan doen als ik een pup met 6 weken kryg die een eigen willetje blykt te hebben??? Wy doen ons UITERSTE best dit te veranderen. Maar zoals ik al zei het is onze eerste hond, en gaat dat dus niet zo snel.

Het is wel grotendeels jullie schuld. Als baas ben je verantwoordelijk voor de opvoeding van de hond, en als er dan iets fout loopt is het jouw schuld. Het zou heel goed kunnen dat je niet beter kon, of dat je per ongeluk fouten maakt, maar dan nog is het jouw schuld. Bovendien heb je nou niet bepaald een ras wat erom bekend staat een mak lammetje te zijn.
En als het niet jullie schuld is, en niet die van Luna, wiens schuld is het dan?

Kijk, Moos en Saar bedelen. Is ook mijn schuld, want ik heb daar niet goed genoeg opgelet toen ze pup waren. Ik kan er mee leven, het is niet zo erg, maar het is wel mijn schuld, want ik ben de opvoeder.

Ik kan er toch nix aan doen met wat voor karakter ze geboren is? Nogmaals, ik kan het sturen of verbeteren. maar zoals ik al zei gaat dat niet zo snel... Daarmee had ik toch genoeg gezegd?
starfleet
Erelid

Moos schreef: Kijk, Moos en Saar bedelen.

:N:

Anne :-))
Moos
Zeer actief

Kimsteria schreef:
Moos schreef:

Ik kan er toch nix aan doen met wat voor karakter ze geboren is? Nogmaals, ik kan het sturen of verbeteren. maar zoals ik al zei gaat dat niet zo snel... Daarmee had ik toch genoeg gezegd?
Nee, daar kan jij niks aan doen aan het karakter waarmee ze geboren is. Maar je kan er wel wat aan doen dat je voor dit ras gekozen hebt, wat nou eenmaal geen makke lammetjes zijn. Je kan er ook wat aan doen dat je niet wist hoe je daarmee om moest gaan als pup. Je kan er wat aan doen dat ze met 6 weken al gekomen is (wat heel goed dat bijtgedrag kan verklaren). En je kan er wat aan doen dat ze nu schijnbaar af en toe onhandelbaar is.

Maar goed, weet je, ik heb ten eerste het gevoel alsof ik tegen een muur zit te schrijven. Want als ik ergens op reageer dan bedoelde je weer wat anders, of juist weer niet.
Bovendien zie ik door de bomen het bos niet meer in je vragen. Ik snap net zo goed wat je nou eigenlijk wil weten en wil horen en er loopt vanalles onduidelijk langs elkaar.

Succes met Luna!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Moos schreef: Kijk, Moos en Saar bedelen.

:N:

Anne :-))
Je, vreselijk he? Nou komen mijn tekortkomingen met zo'n makkelijk ras uit de mouw. :mrgreen:

Ze houden wel op hoor als ik dat zeg, maar toch.
En ach, had ik ook weer een leuk voorbeeld voor Kimsteria. Alleen snapte zij het weer niet helemaal geloof ik.
Afbeelding
Kimsteria

Dit is vandaag myn laatste bericht simpelweg omdat ik hier even geen zin in heb nu. Myn gevoel dat er iets niet goed zit wordt door jullie alleen maar aangewakkerd wat my nog onzekerder maakt.
Myn hondentrainer zegt simpelweg: Er is niets mis met jullie hond, ook niet met jullie, ze zit in de pubertyd en dan zyn ze lastig...
Kritiek kan ik tegen maar dan wel opbouwende kritiek. En ik hoor niets anders dan dit doe je niet goed dat doe je niet goed :blah:
Ik neem de opvoeding van myn hond redelyk serieus, maar dat kan ik ook niet in 1 x perfect. Niemand kan dat lykt me.
Dus hou ook eens rekening met de newbies dat zyn jullie ook ooit geweest :wink:

Ik vind dat wy het tot nu toe redelyk goed gedaan hebben. Luna kent veel commando's en ze luisterd goed. Behalve als ze zo'n "puberale ik luister lekker toch niet" bui heeft. Als ik daar eens tips over zou krygen zou dat veel helpen. Maar inplaats daarvan wordt er verteld hoevaak ik mezelf niet tegenspreek, en dat myn verhaal niet goed in mekaar zit enz.
Kimsteria

Moos schreef:
Kimsteria schreef:
Moos schreef:

Nee, daar kan jij niks aan doen aan het karakter waarmee ze geboren is. Maar je kan er wel wat aan doen dat je voor dit ras gekozen hebt, wat nou eenmaal geen makke lammetjes zijn. Je kan er ook wat aan doen dat je niet wist hoe je daarmee om moest gaan als pup. Je kan er wat aan doen dat ze met 6 weken al gekomen is (wat heel goed dat bijtgedrag kan verklaren). En je kan er wat aan doen dat ze nu schijnbaar af en toe onhandelbaar is.

Maar goed, weet je, ik heb ten eerste het gevoel alsof ik tegen een muur zit te schrijven. Want als ik ergens op reageer dan bedoelde je weer wat anders, of juist weer niet.
Bovendien zie ik door de bomen het bos niet meer in je vragen. Ik snap net zo goed wat je nou eigenlijk wil weten en wil horen en er loopt vanalles onduidelijk langs elkaar.

Succes met Luna!
Nog 1 ding :mrgreen: IK heb niet voor dit ras gekozen. Myn vriend wou een stafford dat wou ik niet. Toen wou hy een bullterriër dat werd hem afgeraden. Erna liet iemand dit ras zien en myn vriend was gelyk verkocht en ik had weinig inbreng meer. IK ben degene geweest die toen zoveel mogelyk info is gaan zoeken over dit ras en hondengedrag. Dus zeg AUB nooit dat ik MEER had kunnen doen. Daarby wist ik niet dat 6 weken te vroeg was. Ik wist wel dat pups normaal weg gaan rond de 8 weken maar er werd gezegd dat het wel kon. En dit heeft geen ene bal te maken met het ras maar met de pubertyd. Uit verhalen hoor ik dat een JR ook aardig eigenwys kan zyn. En op cursus zitten herders en nog andere rassen die nog slechter luisteren dan Luna. Dus hou AUB op over "dit ras" want dat heeft er weinig mee te maken.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Kimsteria, ik heb zelf twee ambullen gehad die ook niet de makkelijkste waren, dit zit wel een beetje in het ras.
Jake kwam als pup van 5 maand bij ons en was volkomen verpest. De vorige baasjes konden hem niet aan en als hem iets niet aanstond liet hij zijn tanden zien en greep zelfs soms. Dit verander je niet met correcties want als het daarop aankomt wint de hond het van jou.
Bij Jake zijn we begonnen met de zit te oefenen. Overal ten alle tijde en dan belonen, dit geeft een hond nml. al rust, de zithouding. Zou ook voor Luna rust kunnen geven.
Wil zij eten, eerst zit dan krijg je eten. Uit, eerst zitten riem rustig om dan uit. Zou hou je de touwtjes in handen en houd je respect van de hond.
Het commando los kun je aanleren. Hoef je ook niet te straffen maar kun je belonen als ze luistert naar je los.
Op een positieve manier "nee" aanleren staat ook hier op het forum. Dan weet ze ook wat je bedoelt als je "nee" zegt.
Ik zou het echt wat positiever houden.
Ik vind het trouwens nogal wat dat ze van een hond die je van pup af aan hebt, kunnen zeggen dat ze een probleemhond gaat worden. Dit heb je nml. echt zelf in de hand hoor.
Ik zou de omgang positiever houden. Maar dus voor wat hoort wat, luistert ze niet, krijgt ze niet wat ze wil.
Je hebt een hele mooie hond om te zien trouwens :ok:
Carmen
Roxy
Actief

Kimsteria schreef:Dit is vandaag myn laatste bericht simpelweg omdat ik hier even geen zin in heb nu..
Droom dan lekker door over je hond... dan heb je andere meningen toch niet nodig?
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door LaRep »

Kimsteria schreef:Dit is vandaag myn laatste bericht simpelweg omdat ik hier even geen zin in heb nu. Myn gevoel dat er iets niet goed zit wordt door jullie alleen maar aangewakkerd wat my nog onzekerder maakt.
Myn hondentrainer zegt simpelweg: Er is niets mis met jullie hond, ook niet met jullie, ze zit in de pubertyd en dan zyn ze lastig...
Kritiek kan ik tegen maar dan wel opbouwende kritiek. En ik hoor niets anders dan dit doe je niet goed dat doe je niet goed :blah:
Ik neem de opvoeding van myn hond redelyk serieus, maar dat kan ik ook niet in 1 x perfect. Niemand kan dat lykt me.
Dus hou ook eens rekening met de newbies dat zyn jullie ook ooit geweest :wink:

Ik vind dat wy het tot nu toe redelyk goed gedaan hebben. Luna kent veel commando's en ze luisterd goed. Behalve als ze zo'n "puberale ik luister lekker toch niet" bui heeft. Als ik daar eens tips over zou krygen zou dat veel helpen. Maar inplaats daarvan wordt er verteld hoevaak ik mezelf niet tegenspreek, en dat myn verhaal niet goed in mekaar zit enz.
Mijn advies: hou je voorlopig aan de afspraken die je met je trainer maakt en ga niet op andere manieren advies inwinnen. Het wordt er namelijk niet duidelijker op :blah:

Komt vast helemaal goed!
Afbeelding
Kimsteria

Roxy schreef:
Kimsteria schreef:Dit is vandaag myn laatste bericht simpelweg omdat ik hier even geen zin in heb nu..
Droom dan lekker door over je hond... dan heb je andere meningen toch niet nodig?
Jou toon mag wel iets anders. En dat is de reden dat ik er geen zin in heb. De toon waarop dingen gezegd worden.
starfleet
Erelid

Kimsteria schreef: Kritiek kan ik tegen maar dan wel opbouwende kritiek. En ik hoor niets anders dan dit doe je niet goed dat doe je niet goed :blah:
Kim je komt met vragen over dingen die niet goed gaan. Het bijten om aandacht en bij correctie.

Dus dan gaat het daarover. Hoe je dat aanpakt . Tja en dan is mijn manier een heel andere dan de jouwe. Mijn insteek is anders. Ik ga er niet van uit dat een hond mij uitdaagt. Ik zeg niet dat ik een hond heb die mij wil manipuleren, maar die ik wel eens zal laten zien dat ik de baas ben.

Ik ga ervan uit dat een hond mij zal accepteren als leider als ik voor hem de leider ben. Zit er daar een probleem, dan ga ik kijken wat ik bij mezelf kan veranderen, wat ik anders kan gaan doen. Bij de ene hond zijn dat kleine dingen, een andere hond met een veel pittiger karakter, dan zal er meer moeten gebeuren en soms ook anders.

Dat is de andere insteek waar ik het over heb. Die insteek is zo totaal anders dan jouw insteek dat we elkaar niet gaan begrijpen op dit gebied.

Anne
Kimsteria

Carmen schreef:Kimsteria, ik heb zelf twee ambullen gehad die ook niet de makkelijkste waren, dit zit wel een beetje in het ras.
Jake kwam als pup van 5 maand bij ons en was volkomen verpest. De vorige baasjes konden hem niet aan en als hem iets niet aanstond liet hij zijn tanden zien en greep zelfs soms. Dit verander je niet met correcties want als het daarop aankomt wint de hond het van jou.
Bij Jake zijn we begonnen met de zit te oefenen. Overal ten alle tijde en dan belonen, dit geeft een hond nml. al rust, de zithouding. Zou ook voor Luna rust kunnen geven.
Wil zij eten, eerst zit dan krijg je eten. Uit, eerst zitten riem rustig om dan uit. Zou hou je de touwtjes in handen en houd je respect van de hond.
Het commando los kun je aanleren. Hoef je ook niet te straffen maar kun je belonen als ze luistert naar je los.
Op een positieve manier "nee" aanleren staat ook hier op het forum. Dan weet ze ook wat je bedoelt als je "nee" zegt.
Ik zou het echt wat positiever houden.
Ik vind het trouwens nogal wat dat ze van een hond die je van pup af aan hebt, kunnen zeggen dat ze een probleemhond gaat worden. Dit heb je nml. echt zelf in de hand hoor.
Ik zou de omgang positiever houden. Maar dus voor wat hoort wat, luistert ze niet, krijgt ze niet wat ze wil.
Je hebt een hele mooie hond om te zien trouwens :ok:
Carmen
De koekjes aanpak doen wy ook ja. Ze kent al heel veel commando's en luisterd er vrywel altyd naar. Alleen tja, hierkomen. Maar dat is een verhaal apart :wink: Soms als Luna vervelend is laten we haar inderdaad gewoon zitten en krygt ze een koekje. Maar soms heeft ze totaal geen interesse in koekjes, en wil ze alleen haar eigen doel bereiken.
Positief gedrag wordt hier altyd beloond.
Moos
Zeer actief

Kimsteria schreef:
Nog 1 ding :mrgreen: IK heb niet voor dit ras gekozen. Myn vriend wou een stafford dat wou ik niet. Toen wou hy een bullterriër dat werd hem afgeraden. Erna liet iemand dit ras zien en myn vriend was gelyk verkocht en ik had weinig inbreng meer. IK ben degene geweest die toen zoveel mogelyk info is gaan zoeken over dit ras en hondengedrag. Dus zeg AUB nooit dat ik MEER had kunnen doen. Daarby wist ik niet dat 6 weken te vroeg was. Ik wist wel dat pups normaal weg gaan rond de 8 weken maar er werd gezegd dat het wel kon. En dit heeft geen ene bal te maken met het ras maar met de pubertyd. Uit verhalen hoor ik dat een JR ook aardig eigenwys kan zyn. En op cursus zitten herders en nog andere rassen die nog slechter luisteren dan Luna. Dus hou AUB op over "dit ras" want dat heeft er weinig mee te maken.
Ja, weet je, het is goed met je. Het heeft niks met het ras te maken, je had helemaal niks meer kunnen doen, je hebt alles gedaan wat je kon (daarom dacht je ook dat een pup met 6 weken best weg kon), en Luna is gewoon aan het puberen en je doet het perfect. Zo goed?

Het is met mij ook net als met Anne, ik denk compleet anders over honden dan jij. Dus we zullen het nooit eens worden.

Daarnaast irriteer ik me mateloos aan het feit dat het nooit jouw schuld is, en dat je tips wilt maar geen kritiek. Helaas gaan die twee meestal samen.

Enneh, als mijn vriend bijv. een Bull terrier zou willen hebben, kan ie hoogspringen, kan ie laagspringen, die komt er dan niet. Dan zoeken we samen naar een ras wat ons allebei aanspreekt, en doen we niet het ras wat hij per se wil.

Maar ik wens je echt het beste met Luna; ik hoop dat je eruitkomt met de trainer in wiens mening je veel vertrouwen hebt schijnbaar.
Laatst gewijzigd door Moos op 25 jul 2005 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Hallo,
ik zit hier ook nog niet zo lang,maar léés veel op het forum.Ook oude topics.
Moet zeggen dat ik daar veel leer over andere methodes die ik ook nog niet kende en die uit probeer.Elke hond is anders en heeft een andere begeleiding nodig.
Jouw hond is nu misschien ook een beetje aan het puberen en volgt commando's die hij wel kent dan af en toe niet uit.Kent ze opeens niet meer.
Wat ik geleerd heb is dat je dan weer een stapje terug doet.Als je hond bijvoorbeeld wel kan zitten en dat normaal op stem en gebaar knap doet,grijp dan even terug op de aanleermethode van de zit.Ik heb het met de brokmethode aangeleerd,dus zet ik ook op die manier de oefening weer in.
En als meerdere adviezen je onzeker maken,wat ik me voor kan stellen,
houd ze dan in je achterhoofd en bespreek ze woensdag met je trainer.
Overal leer je wat....als je er open voor blijft staan.
Veel succes met alles en PLEZIER met oefenen.
Kimsteria

starfleet schreef:
Kimsteria schreef: Kritiek kan ik tegen maar dan wel opbouwende kritiek. En ik hoor niets anders dan dit doe je niet goed dat doe je niet goed :blah:
Kim je komt met vragen over dingen die niet goed gaan. Het bijten om aandacht en bij correctie.

Dus dan gaat het daarover. Hoe je dat aanpakt . Tja en dan is mijn manier een heel andere dan de jouwe. Mijn insteek is anders. Ik ga er niet van uit dat een hond mij uitdaagt. Ik zeg niet dat ik een hond heb die mij wil manipuleren, maar die ik wel eens zal laten zien dat ik de baas ben.

Ik ga ervan uit dat een hond mij zal accepteren als leider als ik voor hem de leider ben. Zit er daar een probleem, dan ga ik kijken wat ik bij mezelf kan veranderen, wat ik anders kan gaan doen. Bij de ene hond zijn dat kleine dingen, een andere hond met een veel pittiger karakter, dan zal er meer moeten gebeuren en soms ook anders.

Dat is de andere insteek waar ik het over heb. Die insteek is zo totaal anders dan jouw insteek dat we elkaar niet gaan begrijpen op dit gebied.

Anne
Daar heb je gelyk in. En ik begryp je wel. Maar zo kan ik gewoon niet zyn. Ik ben 18 en barst nou niet echt van de zelfvertrouwen om me zo op te stellen. Ik ben zowiezo voor Luna al niet de hoofdpersoon, dat is myn vriend. Of ga ik nu alweer de fout in?? LOL
Ik weet het ook wel, ik ben te onzeker en wil alles gelyk in 1 x goed doen.
Een ander probleem is dat als Luna iets by MY verkeerd doet en IK daar dus op hoor te reageren (of niet) dat myn vriend het elke keer overneemt. Ik word daar echt moedeloos van! Ik kryg niet eens de kans om leider te zyn :smile:
starfleet
Erelid

Kimsteria schreef: En op cursus zitten herders en nog andere rassen die nog slechter luisteren dan Luna. Dus hou AUB op over "dit ras" want dat heeft er weinig mee te maken.
Een Kooiker is anders ook een stuk pittiger dan een Golden Kim. Dat is niet om aan te vallen. Het ene ras is gewoon veel gemakkelijker voor een beginner dan het andere.
Wil niet zeggen dat alle beginners dan maar met een Golden moeten beginnen :-) Maar het is wel een ander verhaal, de raskeuze speelt wel mee.

Anne
Kimsteria

Moos schreef:
Kimsteria schreef:
Ja, weet je, het is goed met je. Het heeft niks met het ras te maken, je had helemaal niks meer kunnen doen, je hebt alles gedaan wat je kon (daarom dacht je ook dat een pup met 6 weken best weg kon), en Luna is gewoon aan het puberen en je doet het perfect. Zo goed?

Het is met mij ook net als met Anne, ik denk compleet anders over honden dan jij. Dus we zullen het nooit eens worden.

Daarnaast irriteer ik me mateloos aan het feit dat het nooit jouw schuld is, en dat je tips wilt maar geen kritiek. Helaas gaan die twee meestal samen.

Enneh, als mijn vriend bijv. een Bull terrier zou willen hebben, kan ie hoogspringen, kan ie laagspringen, die komt er dan niet. Dan zoeken we samen naar een ras wat ons allebei aanspreekt, en doen we niet het ras wat hij per se wil.

Maar ik wens je echt het beste met Luna; ik hoop dat je eruitkomt met de trainer in wiens mening je veel vertrouwen hebt schijnbaar.
Waarom ik veel vertrouwen in hem heb? Dat is niet zo vreemd. Hy praat normaal :wink: En ik heb niet gezegd dat NIETS myn schuld is. Ik heb gezegd dat ik aan haar AANGEBOREN karakter niets kan doen. Maar dat ik het wel kan STUREN. En ik DACHT helemaal niet dat het wel kon om een pup met 6 weken te krygen dat werd my VERTELD! Nou moet je me geen dingen in de schoenen schuiven die ik niet gezegd heb.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Nog even wat tips.
Speel niet met haar met je handen maar met een flostouw. Met touwtrekken en schudden kan ze veel ook veel opgekropte energie kwijt. Alleen jij bepaalt wanneer het spel ophoudt en doe dit op het hoogtepunt. Zo ben jij de leider en je zorgt ervoor dat ze je dan niet kan bijten.

Bijten in de riem, is zoals Eline al zei, spanning afreageren. Je kunt dan een stoppen waar je mee bezig bent, even stilstaan b.v.

Hierkomen, na activiteiten verslapt de aandacht..... Je hond is nog heel jong en de hele wereld is bere-intressant, blijkbaar nog interessanter dan jij bent. Nu aan jou de taak om het allerinteressantst van de wereld te worden.

Volgens mij heb jij een hele gewone jonge enthousiaste hond met een stevig karakter. Als je op een positieve manier doorgaat heb je een gouden hond straks (en nu natuurlijk ook al)

Carmen
Kimsteria

starfleet schreef:
Kimsteria schreef: En op cursus zitten herders en nog andere rassen die nog slechter luisteren dan Luna. Dus hou AUB op over "dit ras" want dat heeft er weinig mee te maken.
Een Kooiker is anders ook een stuk pittiger dan een Golden Kim. Dat is niet om aan te vallen. Het ene ras is gewoon veel gemakkelijker voor een beginner dan het andere.
Wil niet zeggen dat alle beginners dan maar met een Golden moeten beginnen :-) Maar het is wel een ander verhaal, de raskeuze speelt wel mee.

Anne
Ja zeker weten. Maar ik heb gewoon niet het idee dat dit gedrag is omdat ze een AB is maar omdat ze aan het puberen is. Want ik ken een paar mensen die dit ook hadden met hun honden. En dat zyn 2 labradors en een bouvier. Ik weet dat de raskeuze een rol speelt, maar dat geldt niet altyd...
Kimsteria

Carmen schreef:Nog even wat tips.
Speel niet met haar met je handen maar met een flostouw. Met touwtrekken en schudden kan ze veel ook veel opgekropte energie kwijt. Alleen jij bepaalt wanneer het spel ophoudt en doe dit op het hoogtepunt. Zo ben jij de leider en je zorgt ervoor dat ze je dan niet kan bijten.

Bijten in de riem, is zoals Eline al zei, spanning afreageren. Je kunt dan een stoppen waar je mee bezig bent, even stilstaan b.v.

Hierkomen, na activiteiten verslapt de aandacht..... Je hond is nog heel jong en de hele wereld is bere-intressant, blijkbaar nog interessanter dan jij bent. Nu aan jou de taak om het allerinteressantst van de wereld te worden.

Volgens mij heb jij een hele gewone jonge enthousiaste hond met een stevig karakter. Als je op een positieve manier doorgaat heb je een gouden hond straks (en nu natuurlijk ook al)

Carmen
Zo denk ik er ook over eigenlyk. Want echt ALLES is interessant!! Ik sta vaak te springen en gek te doen als ze moet hierkomen maar zelfs dat is niet genoeg :smile: En als ze hierkomt wordt ze beloond maar helaas gebeurd dat nog niet zo heel vaak. we hebben het hierkomen geoefend aan de lange lyn en dat ging perfect! Maar blykbaar weet ze donders goed wanneer ze niet vast zit.
En we hebben inderdaad nix om mee te spelen momenteel. Omdat mevrouwtje alles kapot maakt. Tot basketballen aan toe! Myn hondentrainer neemt woensdag een brommerband mee misschien houdt ze die heel. Ze krygt zowiezo alleen maar speeltjes onder toezicht.
Laatst gewijzigd door Kimsteria op 25 jul 2005 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Kimsteria schreef:
Waarom ik veel vertrouwen in hem heb? Dat is niet zo vreemd. Hy praat normaal :wink: En ik heb niet gezegd dat NIETS myn schuld is. Ik heb gezegd dat ik aan haar AANGEBOREN karakter niets kan doen. Maar dat ik het wel kan STUREN. En ik DACHT helemaal niet dat het wel kon om een pup met 6 weken te krygen dat werd my VERTELD! Nou moet je me geen dingen in de schoenen schuiven die ik niet gezegd heb.
Ja, ik vind het toch ook prima dat je vertrouwen in hem hebt; ik wens je toch oprecht succes? Ik denk ook dat je je beter maar aan 1 manier kan houden, en als dat de zijne is, het zij zo. Mijn manier is dat schijnbaar niet, maar als je verschillende methodes door elkaar toe gaat passen schiet het ook niet op.

En ik snap ook dat de fokker je waarschijnlijk verteld heeft dat ze best met 6 weken wegkon. Maar als je dan even op internet gaat zoeken kom je er binnen 10 min. achter dat dat dus niet zo is.
En je kan inderdaad aan haar karakter niks doen, maar je had wel in overleg met je vriend voor een ander makkelijker ras kunnen gaan (want ja, het ligt ook deels aan het ras, er zijn niet voor niks verschillende rashonden met verschillende eigenschappen). En je had in het nest kunnen kijken dat je niet het pittigste teefje uitzocht.

Maar dat is allemaal niet gebeurt, en daar kan ik me ook nog iets bij voorstellen als je jong bent en je neemt voor het eerst een hond. Maar feit blijft dat je dan dus niet helemaal de juiste keuze gemaakt hebt, en dan niet kan zeggen dat jij nou eenmaal er niks aan kan doen dat jij Luna hebt. Die heb je zelf gekocht samen met je vriend.

Maar wij begrijpen elkaar echt gewoon niet. In mijn ogen spreek je jezelf tegen, en lees je niet goed wat ik (en sommige anderen) schrijf/schrijven. In jouw ogen verdraai ik jouw woorden, en klopt het niet wat ik zeg.
Afbeelding
Roxy
Actief

Kimsteria schreef:
Roxy schreef:
Jou toon mag wel iets anders. En dat is de reden dat ik er geen zin in heb. De toon waarop dingen gezegd worden.
Nee hoor, mijn toon gaat helemaaaaaaaal niet veranderen omdat jij dat wil.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”