Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sorbonne de dwingeland...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Sorbonne de dwingeland...

Ongelezen bericht door Suuz! »

Hahahaha Sorbonne en dwingen, dat is 1 ding waar hij goed in is.
Zo is hij bijvoorbeeld snachts bang voor de bench omdat het een week of 3
geleden hier gigantische hard heeft geonweerd. Meneer had bedacht dat hij zijn bench
niet meer in wilde. Prima, als hij niet sloopt, mag hij van mij uit de bench blijven en op de overloop liggen. Dat doet hij dan ook braaf. Maar je merkt gelijk dat hij zijn grenzen wat wil verleggen!

Zo wilde die dus bijv. ook ineens overdag de bench niet meer in. Ja die is gek! Als ik werk moet hij gewoon in de bench, geen gemekker en geen gezeik. Oftewel, de bench weer leuk gaan maken met voer. Als je zei 'eten' dan rende hij zo zijn bench in. Als je riep 'in de bench' dan gaan zijn hakken in het zand staan! Whoehaha.. de klier.

Oftewel wat zijn we nu gaan doen, sinds vanavond. We noemen eten geen eten meer, maar in de bench. Oftewel meneer wilde niet, en kreeg dus ook geen eten. Elmo dook de bench in en kreeg zijn eten. Sorbonne stond te kijken van 'ja maar..... '... maar nee hij had pech, zijn bench deurtje bleef dicht. Hij had de 1e keer maar gelijk moeten komen.

Vervolgens een half uur later, en een gigantische chagerijnige sorbonne in huis die alles op zijn knuffel afreageerd....rondjes rennend, bijten in zn knuffel, etc. kreeg hij weer de kans. Als hij rustig was tenminste. Hij lag rustig even op zijn kleedje, en ik stond op... Sorbonne in de bench, nou meneer wist niet hoe snel die in de bench moest zitten! Whahahahah oftewel Sorbonne laat zichzelf kennen.

Net zoals uitgaan trouwens. Soms heeft hij zo'n bui dat hij niet mee wil. Prima.. dan ga ik toch alleen met elmo. Kom ik thuis zit er zo'n zielig hondje voor de deur 'ik wil ook'.. ja poepie... hahaha... eerst nog even rustig thee drinken, sigaretje roken, en pas als die weer rustig is, Sorbonne ga je mee uit ... nou joh je wil niet weten hoe snel die bij de deur zit. :wink:

Voorlopig gaan wij dit spelletje is even door spelen, want kom niet aan Sorbonne zijn eten en aan zijn uitlaatrondjes, want daar kwets je m mee hahahahaha...

Tis en blijft mijn ventje, en zeg nou zelf, tis gewoon een eigenwijze maar schattige drol :I: whahahahaha
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
starfleet
Erelid

Re: Sorbonne de dwingeland...

Ongelezen bericht door starfleet »

P!nki schreef:
Zo wilde die dus bijv. ook ineens overdag de bench niet meer in. Ja die is gek! Als ik werk moet hij gewoon in de bench, geen gemekker en geen gezeik.
Waarom?

Anne
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik heb toch met een beetje vebazing zitten lezen. FIjn hoor zo' n bench. als je niet in je bench wil kriijg je geen vreten. Als je moet werken geen gezeik, in de bench ermee. Het is een hond hoor, geen mens, of snap jij altijd meteen alles. :denken:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

P!nki schreef:Hahahaha Sorbonne en dwingen, dat is 1 ding waar hij goed in is.
Zo is hij bijvoorbeeld snachts bang voor de bench omdat het een week of 3
geleden hier gigantische hard heeft geonweerd. Meneer had bedacht dat hij zijn bench
niet meer in wilde. Prima, als hij niet sloopt, mag hij van mij uit de bench blijven en op de overloop liggen. Dat doet hij dan ook braaf. Maar je merkt gelijk dat hij zijn grenzen wat wil verleggen!

Zo wilde die dus bijv. ook ineens overdag de bench niet meer in. Ja die is gek! Als ik werk moet hij gewoon in de bench, geen gemekker en geen gezeik. Oftewel, de bench weer leuk gaan maken met voer. Als je zei 'eten' dan rende hij zo zijn bench in. Als je riep 'in de bench' dan gaan zijn hakken in het zand staan! Whoehaha.. de klier.

Oftewel wat zijn we nu gaan doen, sinds vanavond. We noemen eten geen eten meer, maar in de bench. Oftewel meneer wilde niet, en kreeg dus ook geen eten. Elmo dook de bench in en kreeg zijn eten. Sorbonne stond te kijken van 'ja maar..... '... maar nee hij had pech, zijn bench deurtje bleef dicht. Hij had de 1e keer maar gelijk moeten komen.

Vervolgens een half uur later, en een gigantische chagerijnige sorbonne in huis die alles op zijn knuffel afreageerd....rondjes rennend, bijten in zn knuffel, etc. kreeg hij weer de kans. Als hij rustig was tenminste. Hij lag rustig even op zijn kleedje, en ik stond op... Sorbonne in de bench, nou meneer wist niet hoe snel die in de bench moest zitten! Whahahahah oftewel Sorbonne laat zichzelf kennen.

Net zoals uitgaan trouwens. Soms heeft hij zo'n bui dat hij niet mee wil. Prima.. dan ga ik toch alleen met elmo. Kom ik thuis zit er zo'n zielig hondje voor de deur 'ik wil ook'.. ja poepie... hahaha... eerst nog even rustig thee drinken, sigaretje roken, en pas als die weer rustig is, Sorbonne ga je mee uit ... nou joh je wil niet weten hoe snel die bij de deur zit. :wink:

Voorlopig gaan wij dit spelletje is even door spelen, want kom niet aan Sorbonne zijn eten en aan zijn uitlaatrondjes, want daar kwets je m mee hahahahaha...

Tis en blijft mijn ventje, en zeg nou zelf, tis gewoon een eigenwijze maar schattige drol :I: whahahahaha
Waarom moet jij steeds zo whahahaha :denken:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Suuz!
Zeer actief

Ok even uit leg, misschien iets te 'bot' geformuleerd voor de mensen die mij en Sorbonne niet kennen.

Sorbonne = een hond die graag probeert 'boven je te staan'. Hij zal het op alle mogenlijke manieren proberen. En die kans krijgt hij dus niet hier! Heel simpel. Dat is ook de reden dat hij geherplaatst is naar ons toe, want hij was duidenlijk de baas over die mensen waar die zat. Beet hun noem het op. Dit gedrag is hier helemaal weg gegaan, maar wel door consequente regels. Sorbonne vind het geen probleem om in de bench te liggen. Sterker nog, hij gaat er vrijwillig in liggen als die open staat en ik thuis ben. Hij heeft er nooit een probleem van gemaakt. Het is pas, sinds hij snachts op de overloop mag liggen, dat hij er een probleem van maakt.

Ik heb het wel geprobeerd hoor, om hem even 10 minuten terwijl ik naar de winkel ging hem op de overloop te leggen, maar het is ook nog eens een hond die niet 'alleen' kan zijn. Met alleen zijn bedoel ik zonder Elmo. Als Elmo naast hem ligt, is er geen probleem. Ligt hij alleen en weet hij dat we niet thuis zijn, blaft hij de boel bij elkaar.

Als hij eenmaal in de bench zit, is er geen enkel probleem meer. Sterker nog, dan wil hij er niet eens uit als ik thuis kom! Dan ligt ie echt nog diep in Coma en heeft zoiets van 'ik verschijn zelf wel'. Na een kwartier of half uur komt meneer eens kijken. Maar hij heeft nu gewoon een nieuw trucje om ons opnieuw uit te proberen, en dat is dus door commando's te negeren om zijn bench in te gaan.

Nee het is geen mens, maar hij weet dondersgoed dat de bench leuk is. Dat hij daar zijn kong krijgt, dat hij daar zijn eten krijgt zoals altijd.

Overigens is het probleem na 3 x roepen 'in de bench' en zijn eten er bij te pakken helemaal opgelost hoor. Hij gaat weer met gemak zijn bench in. Ik denk dat het moeilijk oordelen is over een hond die jullie niet in het echt kennen! Als hij ECHT niet zou willen, en niet op zijn gemak zou gaan liggen in de bench nadat hij eten heeft gehad, dan zou hij van mij ook echt niet hoeven. Dan zoek ik wel een andere oplossing, of ga ik verder trainen met het alleen zijn op de overloop.

Hij kan niet in huis rond lopen in verband met zijn plas gedrag. Hij heeft een zeer zwakke blaasspier (volgens de dierenarts), en moet dus ook regelmatig plassen. Hij kan het ophouden zolang hij stil ligt. Maar ben ik in huis, en kan hij gewoon rondlopen, moet ik ongeveer om de 2 uur uit.
Hij is 3 dagen in de week 4 uurtjes alleen. In die 4 uur gaat hij dan geheid plassen in huis. Ik weet hoe hij daar zelf op reageerd, en serieus, als je dat ziet is het gewoon sneu. Hij schaamt zich zo erg dat hij ergens in een hoekje gaat zitten en er niet meer uit komt. Ik heb het namenlijk ooit opgenomen op webcam, terwijl die in huis gewoon rondliep wat zijn reactie is. Hij gaat er niet eens bewust voor staan, maar laat zijn plas gewoon lopen terwijl die loopt. En daarna gaat ie in een hoekje zitten en komt er de rest van de 2 uur die die nog alleen is niet meer uit! Heel sneu. Dan heb ik liever dat hij gewoon 4 uurtjes in de bench zit die 3 dagen dat ik werk, dan dat hij elke keer weer plast in huis (voor mij is dat nite zo'n probleem, we hebben laminaat) maar vooral zijn reactie er op vind ik erg sneu.

Dus vandaar dat ik liever heb dat hij in de bench gaat. Hij kan dan prima 4 uur alleen zijn! En heeft ook geen last van plas gedrag. Als hij wakker is gaan we daarna gelijk met hem uit, en dat moet dan ook, want dan komt hij weer in beweging. Maar dat zijn dus enkele redenen waarom hij in de bench gaat als wij weg gaan!
Laatst gewijzigd door Suuz! op 03 aug 2005 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

starfleet schreef:
P!nki schreef:
Zo wilde die dus bijv. ook ineens overdag de bench niet meer in. Ja die is gek! Als ik werk moet hij gewoon in de bench, geen gemekker en geen gezeik.
Waarom?

Anne
Ook in mijn stukje heb ik uitgelegd Waarom hij de bench in gaat. Hij wilde overdag de bench gewoon niet meer in om ons uit te proberen. Kijken of hij het voor elkaar kreeg of hij overdag niet ook op de overloop mag blijven ipv in de bench. :) Maar ook dat staat uitgelegd waarom dat niet mogenlijk is.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

P!nki schreef: Ook in mijn stukje heb ik uitgelegd Waarom hij de bench in gaat. Hij wilde overdag de bench gewoon niet meer in om ons uit te proberen. Kijken of hij het voor elkaar kreeg of hij overdag niet ook op de overloop mag blijven ipv in de bench. :) Maar ook dat staat uitgelegd waarom dat niet mogenlijk is.
Dat stukje is helemaal helder verder. Eerst niet en toen had ik iets van
:eek:

Anne :wink:
Suuz!
Zeer actief

Gelukkig maar, want ik zou NOOIT een hond die niet zijn bench in wil echt dwingen tot het moeten van in de bench gaan. Het moet wel een leuk iets blijven ;) ... Juist omdat Sorbonne dit gedrag vertoont en zo'n last heeft van dat plas gedrag, zijn mijn gehele werkdagen op hem aan gepast. Ik ben minder gaan werken. Van 40 uur naar 22 uur.. en ik hoef pas om 2 uur smiddags weg naar mijn werk zodat mijn partner om 6 uur thuis kan zijn zodat ze niet te lang alleen zijn, en niet te lang alleen in de bench hoeven te liggen. Ons hele leven is er op aan gepast. Daarnaast gaan ze als we thuis zijn ook nog eens zo min mogenlijk in een dichte bench. Als we weggaan gaan ze als het kan 9 van de 10 keer mee. Er zijn wel eens uitzonderingen natuurlijk. Maar gelukkig kan het vaak wel! Dus ik denk dat ze met die 12 uurtjes in de week in de bench weinig te klagen hebben ;)..

Als ik nou 8 uur op een dag werkte ... sja dan werd het een ander verhaal ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”