Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dropje schreef:ik vindt het wel schijnheilig dat honde eigenaren met rashonden hier zo fel op reageren in mijn ogen doen ze precies hetzelfde.
maar omdat je dan een ras instand houdt is het ineens wel verantwoord om een pup te bestellen.
overigens vind ik zo'n pretnestje niet okè.
verklaar je nader.
ten eerste heb ik moeite met het woord pup bestellen het is een dier een ding bestel je een dier niet vind ik.
in mijn ogen is fokken inderdaad iets om het ras in stand te houden op een goede, gezonde verantwoorde manier, en heeft het ook tot doel om het ras te verbeteren.
deze mevrouw heeft gewoon haar reu op haar teef gezet terwijl die teef maar net voor de eerste keer loops is geweest.
dit noem ik dus inderdaad een pretnest en heeft niets te maken met een verantwoorde wijze van fokken.
als je dan iets roept beargumenteer dan ook waarom je dat zo ziet.
maar wat voor boodschap hebben al die duizende thuisloze honden aan een fokker met zijn nestje perfecte ras hondjes ?
voor elke pup dat bij een fokker wordt gekocht blijft er een in het asiel zitten (heel zwart /wit ik weet het )
dus zo'n nestje(rasloos) is slecht voor de dieren in het asiel
maar van een nestje rashonden worden de dieren in het asiel nou ook niet echt gelukkig.
dat bedoelde ik eigenlijk met het komt op het zelfde neer
dropje schreef:ik vindt het wel schijnheilig dat honde eigenaren met rashonden hier zo fel op reageren in mijn ogen doen ze precies hetzelfde.
maar omdat je dan een ras instand houdt is het ineens wel verantwoord om een pup te bestellen.
overigens vind ik zo'n pretnestje niet okè.
verklaar je nader.
ten eerste heb ik moeite met het woord pup bestellen het is een dier een ding bestel je een dier niet vind ik.
in mijn ogen is fokken inderdaad iets om het ras in stand te houden op een goede, gezonde verantwoorde manier, en heeft het ook tot doel om het ras te verbeteren.
deze mevrouw heeft gewoon haar reu op haar teef gezet terwijl die teef maar net voor de eerste keer loops is geweest.
dit noem ik dus inderdaad een pretnest en heeft niets te maken met een verantwoorde wijze van fokken.
als je dan iets roept beargumenteer dan ook waarom je dat zo ziet.
maar wat voor boodschap hebben al die duizende thuisloze honden aan een fokker met zijn nestje perfecte ras hondjes ?
voor elke pup dat bij een fokker wordt gekocht blijft er een in het asiel zitten (heel zwart /wit ik weet het )
maar van een nestje rashonden worden de dieren in het asiel nou ook niet echt gelukkig.
dat bedoelde ik eigenlijk met het komt op het zelfde neer
dan moeten mensen maar eens stoppen met het fokken van kruisingen...
Hutsje schreef:Ik kreeg eigenlijk alleen maar de indruk dat ze de pups via deze weg kwijt probeerde te raken.
Beetje extra reclame naast de marktplaats kan geen kwaad
En ik wil dit stukje wel voordragen als de quote van de week:
Niet dat wij vinden dat de wereld nog geen honden genoeg heeft, maar het is wel erg leuk om puppies te zien opgroeien en als de nieuwe baasjes ook nog eens zo ontzettend enthousiast zijn dan is het allemaal wel een bijzonder geweldige ervaring.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Niet dat wij vinden dat de wereld nog geen honden genoeg heeft, maar het is wel erg leuk om puppies te zien opgroeien en als de nieuwe baasjes ook nog eens zo ontzettend enthousiast zijn dan is het allemaal wel een bijzonder geweldige ervaring.
Hoho, is ze helemaal vergeten dat de euro's ook meetellen! 150 per pup is toch leuk meegenomen.
Hutsje schreef:Ik kreeg eigenlijk alleen maar de indruk dat ze de pups via deze weg kwijt probeerde te raken.
Was ook mijn eerste indruk...
maar mbt de 'uitspraken' over ras/raslozen en asiel honden... Als iedereen nou 's gewoon eerst nadenkt alvorens een hond aan te schaffen.... dat zou heel wat asielhondje schelen, ongeacht ras of rasloos!
Was ook mijn eerste indruk...
maar mbt de 'uitspraken' over ras/raslozen en asiel honden... Als iedereen nou 's gewoon eerst nadenkt alvorens een hond aan te schaffen.... dat zou heel wat asielhondje schelen, ongeacht ras of rasloos!
Precies, en dan kunnen echte hondenliefhebbers gaan voor het ras waar ze verliefd op zijn geworden ipv dat ze de puin van andere mensen op mogen gaan ruimen en dus naar het asiel "moeten". Hiermee bedoel ik dat ik het geweldig vind dat mensen hun hond uit het asiel halen, maar als iedereen idd hun hond weloverdacht aanschaft, zaten die asiels minder vol en dan kan je gewoon een goede fokker opzoeken die jouw ras op een verantwoorde manier fokt. Eigenlijk zou dat de plek moeten zijn waar je je hond vandaan haalt, niet uit een asiel. Daar horen honden alleen in uiterste geval terecht te komen, door sterfte van eigenaren bijv, nite door vakantieperikelen.
gr jemima
dropje schreef:maar wat voor boodschap hebben al die duizende thuisloze honden aan een fokker met zijn nestje perfecte ras hondjes ?
Moet ik een asielhond kopen omdat een ander hem gedumpt heeft? Nee vind ik niet. Ik heb zowel rashonden als een herplaatser maar m'n rashonden zullen hier altijd zijn. Ik wil een hond waar ik de achtergrond van weet, de voorouders en hem zelf opgevoed hebben vanaf een week of 8 zodat ik precies weet wat er is gebeurd met de hond.
Geen van mijn honden zullen ooit in het asiel belanden.
malinois schreef:
Moet ik een asielhond kopen omdat een ander hem gedumpt heeft? Nee vind ik niet. Ik heb zowel rashonden als een herplaatser maar m'n rashonden zullen hier altijd zijn. Ik wil een hond waar ik de achtergrond van weet, de voorouders en hem zelf opgevoed hebben vanaf een week of 8 zodat ik precies weet wat er is gebeurd met de hond.
Anonymous schreef:Het zijn zeer bijzondere honden en we zoeken echte liefhebbers als nieuwe baasjes voor onze pups.
haha, een hele lap tekst en ik zag deze regel vanaf het begin al aankomen
Tja, Ben zelf fokker (raskonijnen) en snap de discussie dus precies, is in konijnenland ook constant gaande.
Maar heb zelf wel een stamboomloze Corgi, ben ik nou ook slecht?
malinois schreef:
APPLAUS!!!!
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.