Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eerste ervaringen als hondenfokker

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

dropje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dropje »

Gordonsetter23 schreef:
dropje schreef:ik vindt het wel schijnheilig dat honde eigenaren met rashonden hier zo fel op reageren in mijn ogen doen ze precies hetzelfde.
maar omdat je dan een ras instand houdt is het ineens wel verantwoord om een pup te bestellen.
overigens vind ik zo'n pretnestje niet okè.
verklaar je nader.
ten eerste heb ik moeite met het woord pup bestellen het is een dier een ding bestel je een dier niet vind ik.
in mijn ogen is fokken inderdaad iets om het ras in stand te houden op een goede, gezonde verantwoorde manier, en heeft het ook tot doel om het ras te verbeteren.
deze mevrouw heeft gewoon haar reu op haar teef gezet terwijl die teef maar net voor de eerste keer loops is geweest.

dit noem ik dus inderdaad een pretnest en heeft niets te maken met een verantwoorde wijze van fokken.
als je dan iets roept beargumenteer dan ook waarom je dat zo ziet.
maar wat voor boodschap hebben al die duizende thuisloze honden aan een fokker met zijn nestje perfecte ras hondjes ?
voor elke pup dat bij een fokker wordt gekocht blijft er een in het asiel zitten (heel zwart /wit ik weet het )
dus zo'n nestje(rasloos) is slecht voor de dieren in het asiel
maar van een nestje rashonden worden de dieren in het asiel nou ook niet echt gelukkig.
dat bedoelde ik eigenlijk met het komt op het zelfde neer :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

dropje schreef:
Gordonsetter23 schreef:
dropje schreef:ik vindt het wel schijnheilig dat honde eigenaren met rashonden hier zo fel op reageren in mijn ogen doen ze precies hetzelfde.
maar omdat je dan een ras instand houdt is het ineens wel verantwoord om een pup te bestellen.
overigens vind ik zo'n pretnestje niet okè.
verklaar je nader.
ten eerste heb ik moeite met het woord pup bestellen het is een dier een ding bestel je een dier niet vind ik.
in mijn ogen is fokken inderdaad iets om het ras in stand te houden op een goede, gezonde verantwoorde manier, en heeft het ook tot doel om het ras te verbeteren.
deze mevrouw heeft gewoon haar reu op haar teef gezet terwijl die teef maar net voor de eerste keer loops is geweest.

dit noem ik dus inderdaad een pretnest en heeft niets te maken met een verantwoorde wijze van fokken.
als je dan iets roept beargumenteer dan ook waarom je dat zo ziet.
maar wat voor boodschap hebben al die duizende thuisloze honden aan een fokker met zijn nestje perfecte ras hondjes ?
voor elke pup dat bij een fokker wordt gekocht blijft er een in het asiel zitten (heel zwart /wit ik weet het )
maar van een nestje rashonden worden de dieren in het asiel nou ook niet echt gelukkig.
dat bedoelde ik eigenlijk met het komt op het zelfde neer :wink:
dan moeten mensen maar eens stoppen met het fokken van kruisingen...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Damn....te laat :boos:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik kreeg eigenlijk alleen maar de indruk dat ze de pups via deze weg kwijt probeerde te raken.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hutsje schreef:Ik kreeg eigenlijk alleen maar de indruk dat ze de pups via deze weg kwijt probeerde te raken.
Ik ook.

Anne
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hutsje schreef:Ik kreeg eigenlijk alleen maar de indruk dat ze de pups via deze weg kwijt probeerde te raken.
Beetje extra reclame naast de marktplaats kan geen kwaad :pffff:
En ik wil dit stukje wel voordragen als de quote van de week:

Niet dat wij vinden dat de wereld nog geen honden genoeg heeft, maar het is wel erg leuk om puppies te zien opgroeien en als de nieuwe baasjes ook nog eens zo ontzettend enthousiast zijn dan is het allemaal wel een bijzonder geweldige ervaring.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Rataplan schreef:quote van de week:

Niet dat wij vinden dat de wereld nog geen honden genoeg heeft, maar het is wel erg leuk om puppies te zien opgroeien en als de nieuwe baasjes ook nog eens zo ontzettend enthousiast zijn dan is het allemaal wel een bijzonder geweldige ervaring.
Hoho, is ze helemaal vergeten dat de euro's ook meetellen! 150 per pup is toch leuk meegenomen.
Duvel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Duvel »

Was ook mijn eerste indruk...
maar mbt de 'uitspraken' over ras/raslozen en asiel honden... Als iedereen nou 's gewoon eerst nadenkt alvorens een hond aan te schaffen.... dat zou heel wat asielhondje schelen, ongeacht ras of rasloos!
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
jemima
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

Duvel schreef:
Was ook mijn eerste indruk...
maar mbt de 'uitspraken' over ras/raslozen en asiel honden... Als iedereen nou 's gewoon eerst nadenkt alvorens een hond aan te schaffen.... dat zou heel wat asielhondje schelen, ongeacht ras of rasloos!
Precies, en dan kunnen echte hondenliefhebbers gaan voor het ras waar ze verliefd op zijn geworden ipv dat ze de puin van andere mensen op mogen gaan ruimen en dus naar het asiel "moeten". Hiermee bedoel ik dat ik het geweldig vind dat mensen hun hond uit het asiel halen, maar als iedereen idd hun hond weloverdacht aanschaft, zaten die asiels minder vol en dan kan je gewoon een goede fokker opzoeken die jouw ras op een verantwoorde manier fokt. Eigenlijk zou dat de plek moeten zijn waar je je hond vandaan haalt, niet uit een asiel. Daar horen honden alleen in uiterste geval terecht te komen, door sterfte van eigenaren bijv, nite door vakantieperikelen.
gr jemima
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dropje schreef:maar wat voor boodschap hebben al die duizende thuisloze honden aan een fokker met zijn nestje perfecte ras hondjes ?
Moet ik een asielhond kopen omdat een ander hem gedumpt heeft? Nee vind ik niet. Ik heb zowel rashonden als een herplaatser maar m'n rashonden zullen hier altijd zijn. Ik wil een hond waar ik de achtergrond van weet, de voorouders en hem zelf opgevoed hebben vanaf een week of 8 zodat ik precies weet wat er is gebeurd met de hond.
Geen van mijn honden zullen ooit in het asiel belanden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:Damn....te laat :boos:
jij ook al :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
Moet ik een asielhond kopen omdat een ander hem gedumpt heeft? Nee vind ik niet. Ik heb zowel rashonden als een herplaatser maar m'n rashonden zullen hier altijd zijn. Ik wil een hond waar ik de achtergrond van weet, de voorouders en hem zelf opgevoed hebben vanaf een week of 8 zodat ik precies weet wat er is gebeurd met de hond.

:ok: :ok: :ok:
chera
Vaste gebruiker

Re: eerste ervaringen als hondenfokker

Ongelezen bericht door chera »

Anonymous schreef:Het zijn zeer bijzondere honden en we zoeken echte liefhebbers als nieuwe baasjes voor onze pups.
haha, een hele lap tekst en ik zag deze regel vanaf het begin al aankomen :smile:

Tja, Ben zelf fokker (raskonijnen) en snap de discussie dus precies, is in konijnenland ook constant gaande.
Maar heb zelf wel een stamboomloze Corgi, ben ik nou ook slecht? :19:

Chera
Je hebt honden, en je hebt Corgi's :love:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

chera schreef:Maar heb zelf wel een stamboomloze Corgi, ben ik nou ook slecht? :19:

Chera
fok je dr mee dan?? :roll:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef: Moet ik een asielhond kopen omdat een ander hem gedumpt heeft? Nee vind ik niet. Ik heb zowel rashonden als een herplaatser maar m'n rashonden zullen hier altijd zijn. Ik wil een hond waar ik de achtergrond van weet, de voorouders en hem zelf opgevoed hebben vanaf een week of 8 zodat ik precies weet wat er is gebeurd met de hond.
APPLAUS!!!!
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
chera
Vaste gebruiker

Podenji schreef:
chera schreef:Maar heb zelf wel een stamboomloze Corgi, ben ik nou ook slecht? :19:

Chera
Nee, dat niet, maar we hem vandaan hebben fokt dus blijkbaar wel op deze manier.
Vraag en aanbod snap je ?

Chera
yamie
Zeer actief
Contacteer:

chera schreef:
Podenji schreef:

Chera
Nee, dat niet, maar we hem vandaan hebben fokt dus blijkbaar wel op deze manier.

Chera
nee aanbod en mensen die gewoon niet verder kijken dan hun neus lang is.. snap je...
Marley1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marley1 »

yamie schreef:
chera schreef:
Podenji schreef:

Chera

Chera
nee aanbod en mensen die gewoon niet verder kijken dan hun neus lang is.. snap je...
:smile: :ok:
Groet,

Bob
chera
Vaste gebruiker

yamie schreef:
chera schreef:
Podenji schreef:

Chera

Chera
Prima wat jij wil :sst:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

chera schreef:
yamie schreef:
chera schreef:
Podenji schreef: fok je dr mee dan?? :roll:

Chera
Je hoeft je niet in te houden op dit forum hoor.
Ik mag na zoveel berichtjes ook nog steeds komen :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
chera
Vaste gebruiker

Rataplan schreef:
chera schreef:
yamie schreef:
chera schreef: Nee, dat niet, maar we hem vandaan hebben fokt dus blijkbaar wel op deze manier.

Chera
haha, nou gelukkig maar, maar dan mag je niet te veel vrijuit spreken zeker :mrgreen:

Chera
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

chera schreef:
Rataplan schreef:
chera schreef:
yamie schreef: nee aanbod en mensen die gewoon niet verder kijken dan hun neus lang is.. snap je...
haha, nou gelukkig maar, maar dan mag je niet te veel vrijuit spreken zeker :mrgreen:

Chera
Jawel hoor, maar of doordacht of ondoordacht en met een hoop commentaar :wink:
Overigens schijnt onzinnig altijd goed te zijn :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Branka op 12 aug 2005 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

chera schreef:
yamie schreef:
chera schreef:
Podenji schreef: fok je dr mee dan?? :roll:

Chera
ze snapt het dus niet :19: :wink:

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja hoor zolang het maar ontopic blijft :pffff:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

heyyy mijn tekst i sniet geplaats :boos: of m@ri@nne zit erachter of ik heb oiets fout gedaan :mrgreen:

dr had bij moeten staan dat

Mv. de fokster het dus niet snapt
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:heyyy mijn tekst i sniet geplaats :boos: of m@ri@nne zit erachter of ik heb oiets fout gedaan :mrgreen:

het laatste dus :mrgreen: je hebt jou zinnetje tussen de rest geplaatst, dus niet goed op einde quote gelet :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Podenji schreef:heyyy mijn tekst i sniet geplaats :boos: of m@ri@nne zit erachter of ik heb oiets fout gedaan :mrgreen:

het laatste dus :mrgreen: je hebt jou zinnetje tussen de rest geplaatst, dus niet goed op einde quote gelet :mrgreen:
ow :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

jajajaja zo zie je maar he modjes namen zijn te makkelijk :pffff:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

:eek:
Ik was er geeneens. :boos:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef::eek:
Ik was er geeneens. :boos:
whahahaha lama mijn fout
bedankt :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”