Maar afgezien van dit incident had May netjes constant in draf meegerend en niet eenmaal gegaloppeerd. En volgens mij vond ze het allemaal prachtig. Ik kan het iedereen aanraden die ook wel eens hardloopt. Je kunt je hond allereerst leren om niet te galopperen door in weze joggend voort te bewegen, maar dan in wandel tempo. De hond raakt dan gewend aan de rennende bewegingen en gaat dan niet meteen opspringen of galopperen. Vervolgens kun je de tempo langzaam opschroeven. Zodra de hond gaat galopperen, wat slecht is voor de botten en gewrichten, moet je corrigeren (ik zei gewoon NEE en ze begreep het al meteen).
Verder kun je de korte riem (bijv. 1,5 m) bevestigen aan een broekriem zodat je met je handen vrij kunt joggen. Vanzelfsprekend gebruik je hierbij een normale halsband en geen slipketting. Je kunt ook speciale gadgets kopen, maar ja arme studenten zijn vindingrijk

Een hond heeft echt een veel betere conditie dan mensen, dus kan daardoor je eigen conditie verbeteren, aangezien je toch automatisch geneigd bent om niet snel onder te doen voor je joggingspartner.
Groetjes,
Alan, Emily & pootje van May