Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wel of niet ander voer gaan geven?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

miranda sabine
Vaste gebruiker

wel of niet ander voer gaan geven?

Ongelezen bericht door miranda sabine »

een vraagje

xantos krijgt nu vanaf zijn vierde maand hills large breed brokken daarvoor royal canin maar daar trok meneer zijn neus voor op nu eet hij al een aantal weken met lange neus zijn brokken op gaf het eerst de schuld aan de hormonen maar goed dat houdt een keer op natuurlijk (hoop ik dan maar :denken: )
is het nu wel of niet verstandig om toch iets anders te proberen
dit hebben we al geprobeerd en wil hij niet langer dan twee dagen eten
*life time
*royal canin
*farmfood
*cavom
*smolke allen puppybrokken

het gekke is de senioren brokken van max (eet smolke) wil hij wel eten

we hebben tot nu toe volgehouden met de hills brokken omdat de da ook zoiets had van hij ziet er goed uit en is op gewicht maar hij eet nog geen een derde op van wat hij zou mogen hebben terwijl hij wel veel beweging krijgt door wandelen en spelen

wat kan ik nu het beste doen en welk voer is dan aan te raden?

groet miranda en xantos
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat op de zakken staat aangegeven als de perfecte hoeveelheid voor je hond moet je je niet zo heel veel aantrekken.
Als jou hond minder eet en voor de rest er goed uitziet is er niets mis mee.
Tyson krijgt nog niet de helft van wat hij mag en doet het daar prima mee, is waarschijnlijk nog iets teveel voor hem.
Samara eet meer dan nodig zou zijn en die geef ik extra vlees erbij omdat zij anders teweinig krijgt.
Ik voer op het oog.
Als je hond de brokken echt niet lust moet je wat anders gaan proberen.
Bij Samara doe ik elke dag een beetje olijfolie door haar eten heen, vind ze heel erg lekker, misschien kan je het zo wat lekkerder maken voor je hond.

Jacqueline
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik zou er niet te veel gedoe van makan. Je hebt nu al best veel brokken geprobeerd. Volgens mij krijg je nu dus een heel kieskeurige hond. Een keertje wisselen van voer vind ik niet gek maar nu beslist de hond dus steeds wat ie wil. Ik zou dus stoppen met dat wisselen. Hij gaat vanzelf wel eten als ie honger heeft. Klinkt misschien cru. Mijn honden eten KVV en zijn in 2 seconden klaar met eten, nooit gedoe dus. Misschien is dat nog een optie?
Katten zijn bijv. ook van die kieskeurige eters. Ik koop dus steeds andere merken brokjes en iets anders krijgen ze niet. En dan gaan ze dus echt wel eten als ze doorhebben dat er niks anders komt.

En zoals Jacq al zegt. Kijk niet teveel naar wat er op de verpakking staat. Misschien heeft ie aan de hoeveelheid die hij nu eet gewoon genoeg.
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Ja, waarom probeer je niet KVV? De meeste honden vinden het heerlijk! en het is nog beter ook dan brokken!
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mijn hond is ook zo. Heel even lekker en daarna niet meer. Ik ben het zat, blijf bij Cavom drie dagen in de week. De andere dagen krijgt hij Duck en dat lust hij wel. Dus misschien ook een optie voor jou?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
naikel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naikel »

Takkie schreef:Ja, waarom probeer je niet KVV? De meeste honden vinden het heerlijk! en het is nog beter ook dan brokken!
Misschien een stomme vraag maar wat isKVV eigenlijk.
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

compleet vers vlees = KVV, dus rodi, duck, energique, bibi, carnibest etc.
naikel
Vaste gebruiker

Chiko eet haar brokken ook met lange tanden.
en dan ook nog eens heeeel weinig. Daarom doe ik er iets lekkers bij (meestal een boterham met pate in stukjes) Ik ben bang dat ze anders niet aan haar voedingsstoffen komt.
Maar eigenlijk wil ik haar gewoon brokken geven en klaar, altijd dat gefrutsel met brood en pate, en echt gezond zal het wel niet zijn.
Zou ik nu eens een ander merk proberen? Ze kreeg eerst canin royal en nu lam & rice brokken En beide eet ze niet.
of moet ik gewoon een bak brokken klaarzetten en maar afwachten tot ze eet??
Ze is al vrij dun dus ik ben bang dat ze helemaal mager word.
Wat zouden julie doen??? :denken:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Het lijkt mij in ieder geval niet goed om zoveel wisselingen te hebben in zo'n korte tijd.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Als ik een hond heb die echt zo slecht eet zou ik overstappen op kvv of barfen. Kijk eens wat er gebeurd als je een paar kippenekjes geeft, of een pakje Duck of Rodi of Bibbi :wink:
Maar ik zou zeer beslist niet iedere soort brok gaan uitproberen.
Addy
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

naikel schreef: Wat zouden julie doen??? :denken:
Naar de supermarkt voor Rodi compleet uit het vriesvak.

Anne
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Ik heb hier hetzelfde probleem. In het begin heeft meneertje vers vlees gehad (eerst ahv, toen bibi, toen carnibest) alledrie moest hij op een gegeven moment niet meer. Vervolgens overgestapt op brokken. Eerst eukanuba, heeft hij ook 1 maand gegeten. Toen hills, 1 week en vervolgens Cavom. Nou dat eet hij nu een half jaar, maar ik moet er wel honden blikvoer doorheen doen. En dan eet hij anders niet.
Als ik zonder blilkvoer doe, valt hij af. Eet niet. Nou en wordt hij dus lekker mager. Toen ik hem ruim 7 maanden geleden van mijn moeder overnam vond ik dat blikvoer nl maar onzin. Als ze honger hebben dan eten ze wel. nou mooi niet. MAar toen werd hij dus dun. Dus toch maar weer blikvoer............. En soms eet hij nog steeds niet hoor.

Je hebt kans dat als ik overstap weer naar vers dat hij het nu wel eet.
Maar ja, hoe stap je dan over?? Hij heeft zeer gevoelige darmen. En als hij een brok kaas eet kan hij soms al aan de race gaan!!
En zelfs als je hond geen darmproblemen heeft, kan je niet zomaar overstappen!! Omdat de darmhuishouding anders is ingesteld.

En even ander vraagje: Waar koop je kippenekken???
Afbeelding
DRood
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door DRood »

Elvira schreef:compleet vers vlees = KVV, dus rodi, duck, energique, bibi, carnibest etc.
Is dat ook verkrijgbaar van Pedigree? Ik had laatst door sponsoring een aantal zakjes met een zacht breisel erin (soort vlees). Is dit dan dat KVV?
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

DRood schreef:
Elvira schreef:compleet vers vlees = KVV, dus rodi, duck, energique, bibi, carnibest etc.
Is dat ook verkrijgbaar van Pedigree? Ik had laatst door sponsoring een aantal zakjes met een zacht breisel erin (soort vlees). Is dit dan dat KVV?
Zolang het in een zakje zit en je het buiten de koelkast kunt bewaren is het geen KVV :wink: Pedigree heeft zowieso geen KVV, KVV staat voor Kompleet Vers Vlees en is altijd diepvriesvoeding.
miranda sabine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door miranda sabine »

bedankt voor alle reacties

xantos krijgt in het weekend zowieso al vers vlees van rodi en dat vreet hij op als een gek maar vind dat te duur voor elke dag combineer het nu wat vaker misschien dat het dan beter gaat

ben in iedergeval blij dat ik niet de enige ben met zo miemel mijn vader zegt altijd miemels worden gemaakt en niet geboren maar ben van mening dat hij wel lekker moet eten

we gaan het eens proberen met wat vaker kvv

ik las iets over zakjes van pedigree die zooi komt er hier niet meer in xantos ging daar zo van stinken niet normaal meer

groet miranda en xantos
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Onze honden kregen eerst ook brokken en aten de brokken in het begin ook goed, en naar een paar weken aten ze gewoon slecht. 1 van onze honden werdt op een gegeven moment gewoon mager. Ik ben overgestapt op kvv sinds een paar maanden, het eten is hier nu binnen 5 seconden weg, in plaats van in 1 hele dag of langer. Ook zijn allebei de honden mooi op gewicht, dat was met de brokken niet. Voor mij geen brokken meer :wink:
naikel
Vaste gebruiker

M@ri@nne schreef:Het lijkt mij in ieder geval niet goed om zoveel wisselingen te hebben in zo'n korte tijd.
Zoveel wisselingen zijn dat toch niet de puppybrokken waren van royalcanin en de juniorbrokken zijn lam&rice .That's all.
nu zijn die lam &rice brokken weer bijna op dus ik denk mischien kan ik eens andere brokken kopen die ze wel eet zonder er een hoop ander spul bij te doen. ik hoop dat ik snel een proefzakje van cavom krijg dat is toch wel populair hier op de site buiten KVV dan.
Afbeelding
naikel
Vaste gebruiker

Ik ben daar misschien een miemel in maar dat vers voer vind ik zo een vieze zooi.( aangeboren)
Heb eens een keer een pak gekocht en toen het ontdooid was dacht ik dat het bedorven was (wat een stank) ik heb het meteen de container ingemieterd. Hoorde ik naderhand dat het altijd zo ruikt :ugh:
Dus ook al is dit misschien het beste voor de hond ik begin er niet meer aan :pffff:
Onze voorouders aten ook rauw vlees maar dat wil nog niet zeggen dat dat het beste was??? :ok:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

naikel schreef:Ik ben daar misschien een miemel in maar dat vers voer vind ik zo een vieze zooi.( aangeboren)
Heb eens een keer een pak gekocht en toen het ontdooid was dacht ik dat het bedorven was (wat een stank) ik heb het meteen de container ingemieterd. Hoorde ik naderhand dat het altijd zo ruikt :ugh:
Dus ook al is dit misschien het beste voor de hond ik begin er niet meer aan :pffff:
Onze voorouders aten ook rauw vlees maar dat wil nog niet zeggen dat dat het beste was??? :ok:

Ik wilde eigenlijk niet reageren maar ik kan het niet laten, dit stukje is zo typerend, IK vind het vies dus hij krijgt het niet, Ik wil het niet geven dus hij krijgt het niet... tja sommige eigenaren willen WEL het beste voor hun hond :pffff:
En ga er nou maar vanuit dat voor een hond versvlees nog steeds het beste is aangezien een hond nog steeds een carnivoor is...
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
joline
Zeer actief

naikel schreef:Ik ben daar misschien een miemel in maar dat vers voer vind ik zo een vieze zooi.( aangeboren)
Ik vindt alleen de pens behoorlijk ruiken, maar ja, je raakt er wel aan gewend, en ik heb liever de stank, dan dat mijn honden niet goed eten :mrgreen:
naikel
Vaste gebruiker

:mrgreen: mwaa volgens mij eet mijn hond ook wel gezond in een brok zit namelijk ook alle voedingsstoffen . Is net zoiets als flessenvoeding bij baby's, borstvoeding is natuurlijk het beste maar in de flessenvoeding zit ook al het goede.
En trouwens een hond is een carnivoor omdat zijn voorouders dat ook waren? Maaaaaaaar die aten een prooi helemaal op dus ook de maag en darmen waar nog groenten en fruitresten inzaten, en zo kwamen ze dus aan al hun voedingsstoffen. Hoort dat ook bij kvv ? gevulde magen en darmen??
En tegenwoordig krijgen de koeien ,varkens, en kippen toch ook inentingen en medicatie dus helemaal zonder chemische troep is dat vers vlees ook niet. Dus als ik zeg : Wat een stinkerij daar begin ik niet aan, Ik geef mijn hond wel een goede brok doe ik hem heus niks tekort m.i. :blah:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

naikel schreef::mrgreen: mwaa volgens mij eet mijn hond ook wel gezond in een brok zit namelijk ook alle voedingsstoffen . Is net zoiets als flessenvoeding bij baby's, borstvoeding is natuurlijk het beste maar in de flessenvoeding zit ook al het goede.
En trouwens een hond is een carnivoor omdat zijn voorouders dat ook waren? Maaaaaaaar die aten een prooi helemaal op dus ook de maag en darmen waar nog groenten en fruitresten inzaten, en zo kwamen ze dus aan al hun voedingsstoffen. Hoort dat ook bij kvv ? gevulde magen en darmen??
En tegenwoordig krijgen de koeien ,varkens, en kippen toch ook inentingen en medicatie dus helemaal zonder chemische troep is dat vers vlees ook niet. Dus als ik zeg : Wat een stinkerij daar begin ik niet aan, Ik geef mijn hond wel een goede brok doe ik hem heus niks tekort m.i. :blah:
Ik heb dat wel gehad bij Carnibest dat vond ik zo erg stinken(Lam&rijst)en ik werd onpaselijk van dat bloed wat eruit liep,dat het ook heb weggegooid.Maar bij Prins en Energique heb je dat niet zo,het ruikt niet zo sterk en ziet er niet bloederig uit.Ik geef 5 dagen brok en 2 dagen KVV(Prins).Duck uitmuntend stinkt ook zelfs nadat je je handen hebt gewassen ruiken je handen nog naar Duck uitmuntend. :roll:
joline
Zeer actief

Ik vindt Rodi niet stinken, zelfs de pens van Rodi vindt ik meevallen. Het enige wat ik echt vindt stinken is de pens van Smuldier, maar zelfs daar raak ik wel gewend aan. Alleen mijn vriend niet, maar dan heeft hij pech, ik vindt zijn satesaus ook stinken :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

joline schreef:Ik vindt Rodi niet stinken, zelfs de pens van Rodi vindt ik meevallen. Het enige wat ik echt vindt stinken is de pens van Smuldier, maar zelfs daar raak ik wel gewend aan. Alleen mijn vriend niet, maar dan heeft hij pech, ik vindt zijn satesaus ook stinken :mrgreen:
Is je Kees al een beetje afgevallen?

Anne( of was dat de andere Kees oops in dat geval)
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

naikel schreef::mrgreen: mwaa volgens mij eet mijn hond ook wel gezond in een brok zit namelijk ook alle voedingsstoffen . Is net zoiets als flessenvoeding bij baby's, borstvoeding is natuurlijk het beste maar in de flessenvoeding zit ook al het goede.
Overigens vind ik het best als jij je hond brokken blijft voeren, veel honden doen het er 'goed' op.
Ben ik niet met je eens.
Bij flesvoeding voor baby's wordt getracht de voeding zoveel mogelijk op moedermelk te laten lijken.
Je kan van brokken niet zeggen dat die gefabriceerd worden met in het achterhoofd dat die voeding zo dicht mogelijk ligt bij wat een hond in het 'wild' zou eten.
Brokken zijn voor de producenten (Nestlé, Mars etc) middelen om hun restanten te verwerken. Ze worden gemaakt van de pulp, vezels en vleesresten ed die over blijven bij het produceren van humane voeding. Ze staan bol van de granen, wat vleesmeel etc, nou niet bepaald iets waar maag en darmen in verwerkt zijn. Kan ook niet want dan bederven de brokken te snel :eek: .
Daarnaast worden ze ook nog eens verhit zodat veel vitaminen, mineralen enzo kapot gemaakt worden.

Producenten van KVV proberen hun voer te laten lijken op het natuurlijke voedsel van de hond (of kat in het geval van Carnibest).
Je zal in KVV dan ook ingewanden en gemalen botten aantreffen, niet of nauwelijks granen, maar wel fijngemalen groenten.
Ook is het vlees dat gebruikt wordt geschikt voor menselijke consumptie, oftewel het vlees en ingewanden ed komt van dieren die goedgekeurd zijn voor ons mensen.

Ik vind jouw vergelijking met borstvoeding/flesvoeding versus brokken/ kvv dan ook nergens op slaan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
joline
Zeer actief

starfleet schreef:
joline schreef:Ik vindt Rodi niet stinken, zelfs de pens van Rodi vindt ik meevallen. Het enige wat ik echt vindt stinken is de pens van Smuldier, maar zelfs daar raak ik wel gewend aan. Alleen mijn vriend niet, maar dan heeft hij pech, ik vindt zijn satesaus ook stinken :mrgreen:
Is je Kees al een beetje afgevallen?

Anne( of was dat de andere Kees oops in dat geval)
Ja dat was die andere kees :pffff: :mrgreen:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

naikel schreef: En trouwens een hond is een carnivoor omdat zijn voorouders dat ook waren? Maaaaaaaar die aten een prooi helemaal op dus ook de maag en darmen waar nog groenten en fruitresten inzaten, en zo kwamen ze dus aan al hun voedingsstoffen. Hoort dat ook bij kvv ? gevulde magen en darmen??
Weetje als je een beetje had gelezen hier had je deze opmerking niet gemaakt, groente en fruit wordt ook gewoon gegeven, of gemalen of zo, geef je hond maar eens een appel :wink: en idd in KVV zitten ook ingewanden
Tja inentingen, er zijn genoeg mensen die biologisch vlees halen, voor zichzelf en voor hun honden want ook dat is te krijgen en die geur? tja dat intresseert mij nou echt niets hoe verser trouwens hoe minder het stinkt, want wees eerlijk, kippenvleugels/ruggen enz met groente en fruit, yoghurt enz dat kan in niet vinden stinken :denken:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

naikel schreef:Dus als ik zeg : Wat een stinkerij daar begin ik niet aan, Ik geef mijn hond wel een goede brok doe ik hem heus niks tekort m.i. :blah:
Ik vond Duck in het begin ook heel erg stinken toen ik het voor het eerst gaf en ik ben een paar dagen misselijk geweest van de geur als ik er aan dacht. :N:

Nu geef ik Carnibest en aan de geur van versvlees wen je vanzelf.
Al zou ik over m´n nek gaan, ik vind het belangrijk dat ze goede voeding krijgt.
En het is alleen al een genot om naar te kijken als je ziet met hoeveel smaak ze haar bak leeg eet.
Afbeelding
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Aangeboren? Daar kun je je ook overheen zetten. Ik ben zelf een vegetariër, maar mijn honden (16 in totaal) krijgen elke dag kvv en wat cavom, kaas, joghurt, groente, fruit, paar keer per week een ei enz. De grote honden krijgen regelmatig een vers bot om eens lekker op te kluiven. Dat kvv stinkt, dat ruik ik niet eens meer. Wat moet het dan wel als je hond later ouder wordt, sommige honden gaan dan ook wat stinken, wordt hij dan soms opgeruimd, zoals zoveel mensen doen?
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Wat is dan een betaalbaar merk KVV, want het meeste is 2x zo duur als brokken volgens mij (ik geef CAvom....)

En ik heb ook gehoord dat in Rodi bijna geen voedingsstoffen zitten.
Klopt dit?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”