naikel schreef:
mwaa volgens mij eet mijn hond ook wel gezond in een brok zit namelijk ook alle voedingsstoffen . Is net zoiets als flessenvoeding bij baby's, borstvoeding is natuurlijk het beste maar in de flessenvoeding zit ook al het goede.
En trouwens een hond is een carnivoor omdat zijn voorouders dat ook waren? Maaaaaaaar die aten een prooi helemaal op dus ook de maag en darmen waar nog groenten en fruitresten inzaten, en zo kwamen ze dus aan al hun voedingsstoffen. Hoort dat ook bij kvv ? gevulde magen en darmen??
En tegenwoordig krijgen de koeien ,varkens, en kippen toch ook inentingen en medicatie dus helemaal zonder chemische troep is dat vers vlees ook niet. Dus als ik zeg : Wat een stinkerij daar begin ik niet aan, Ik geef mijn hond wel een goede brok doe ik hem heus niks tekort m.i.

Overigens vind ik het best als jij je hond brokken blijft voeren, veel honden doen het er 'goed' op.
Ben ik niet met je eens.
Bij flesvoeding voor baby's wordt getracht de voeding zoveel mogelijk op moedermelk te laten lijken.
Je kan van brokken niet zeggen dat die gefabriceerd worden met in het achterhoofd dat die voeding zo dicht mogelijk ligt bij wat een hond in het 'wild' zou eten.
Brokken zijn voor de producenten (Nestlé, Mars etc) middelen om hun restanten te verwerken. Ze worden gemaakt van de pulp, vezels en vleesresten ed die over blijven bij het produceren van humane voeding. Ze staan bol van de granen, wat vleesmeel etc, nou niet bepaald iets waar maag en darmen in verwerkt zijn. Kan ook niet want dan bederven de brokken te snel

.
Daarnaast worden ze ook nog eens verhit zodat veel vitaminen, mineralen enzo kapot gemaakt worden.
Producenten van KVV proberen hun voer te laten lijken op het natuurlijke voedsel van de hond (of kat in het geval van Carnibest).
Je zal in KVV dan ook ingewanden en gemalen botten aantreffen, niet of nauwelijks granen, maar wel fijngemalen groenten.
Ook is het vlees dat gebruikt wordt geschikt voor menselijke consumptie, oftewel het vlees en ingewanden ed komt van dieren die goedgekeurd zijn voor ons mensen.
Ik vind jouw vergelijking met borstvoeding/flesvoeding versus brokken/ kvv dan ook nergens op slaan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018