Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
It's true what they say: KVV rules!!
Moderator: moderatorteam
- DRood
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
It's true what they say: KVV rules!!
Onlangs heb ik zelf nog posts geplaatst over voeding van puppies, en voeding in z'n algemeen. De vraag wat eigenlijk, moeten ze nou wel og geen brokken, en wat is KVV nou precies.
Na wat tips, opmerkingen en verhalen kreeg de tijger vanochtend voor de eerste keer (hij's nu 9 weken) KVV. En guess what? Z'n bak glom gewoon, zo schoon had Duke 't gelikt!!
Een duidelijk succes dus. Brokken lagen er de hele dag een beetje, nu was de hele set (50 gram, hij weegt 5 kilo, dus 150 gram per dag als ik het goed heb? Verbeter mij ajb als ik ernaast zit!) na 5 minuten weg.
Super.
Allen bedankt!
Na wat tips, opmerkingen en verhalen kreeg de tijger vanochtend voor de eerste keer (hij's nu 9 weken) KVV. En guess what? Z'n bak glom gewoon, zo schoon had Duke 't gelikt!!
Een duidelijk succes dus. Brokken lagen er de hele dag een beetje, nu was de hele set (50 gram, hij weegt 5 kilo, dus 150 gram per dag als ik het goed heb? Verbeter mij ajb als ik ernaast zit!) na 5 minuten weg.
Super.
Allen bedankt!
-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Re: It's true what they say: KVV rules!!
Hij moet wellicht meer hebben omdat hij nog maar 9 weken is. Het staat op het pak.DRood schreef:
Super.
Allen bedankt!
Anne
-
- Actief
- Contacteer:
Hier ook een pup (Yorkje) van 8 maanden die al een maand of 5 op Carnibest staat en het er super op doet.
Tussendoor geef ik af en toe een kippennekje of een lamribje en nog nooit geen gekots of diarree gehad hij heeft een superdrolletje 1 per dag en eet met smaak.
Alleen ik je mag verbeteren denk ik dat je 250 gram per dag bedoeld een pup moet ongeveer 50 gram per kilo lichaamsgewicht en later mag je naar rond de 25 gram per kilo gaan. (is een richtlijn natuurlijk)
Tussendoor geef ik af en toe een kippennekje of een lamribje en nog nooit geen gekots of diarree gehad hij heeft een superdrolletje 1 per dag en eet met smaak.
Alleen ik je mag verbeteren denk ik dat je 250 gram per dag bedoeld een pup moet ongeveer 50 gram per kilo lichaamsgewicht en later mag je naar rond de 25 gram per kilo gaan. (is een richtlijn natuurlijk)
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Meestal is het 50 gr. per kg. lichaamsgewicht. Zou in jouw geval dan 5 x 50 gram = 250gram. per dag moeten zijn.DRood schreef:Onlangs heb ik zelf nog posts geplaatst over voeding van puppies, en voeding in z'n algemeen. De vraag wat eigenlijk, moeten ze nou wel og geen brokken, en wat is KVV nou precies.
Super.
Allen bedankt!
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Volgens mij gaat dat voor grote honden niet op hoor. Dan volstaat bijv. 700 of 800 gram als je hond 30-35 kilo weegt. Anders zou ik anderhalve kilo moeten geven en dat is dus niet zo.Angelique25 schreef:Meestal is het 50 gr. per kg. lichaamsgewicht. Zou in jouw geval dan 5 x 50 gram = 250gram. per dag moeten zijn.DRood schreef:Onlangs heb ik zelf nog posts geplaatst over voeding van puppies, en voeding in z'n algemeen. De vraag wat eigenlijk, moeten ze nou wel og geen brokken, en wat is KVV nou precies.
Super.
Allen bedankt!
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Zou een verschrikkelijke dure grap zijn hier.Angelique25 schreef:Meestal is het 50 gr. per kg. lichaamsgewicht. Zou in jouw geval dan 5 x 50 gram = 250gram. per dag moeten zijn.DRood schreef:Onlangs heb ik zelf nog posts geplaatst over voeding van puppies, en voeding in z'n algemeen. De vraag wat eigenlijk, moeten ze nou wel og geen brokken, en wat is KVV nou precies.
Super.
Allen bedankt!
dan kom ik op ruim 4,5 kg uit

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
het ligt natuurlijk ook aan het merk vlees wat je geeft, toen wij bibi voerden lagen de verhoudingen anders dantoen wij energique gaven...
Wel goed opletten dat je genoeg voert en niet te weinig want het is natuurlijk nog een klein druk pupje wat zijn voedingsstoffen goed kan gebruiken
Wel goed opletten dat je genoeg voert en niet te weinig want het is natuurlijk nog een klein druk pupje wat zijn voedingsstoffen goed kan gebruiken

De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
-
- Zeer actief