Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

It's true what they say: KVV rules!!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

DRood
Vaste gebruiker
Contacteer:

It's true what they say: KVV rules!!

Ongelezen bericht door DRood »

Onlangs heb ik zelf nog posts geplaatst over voeding van puppies, en voeding in z'n algemeen. De vraag wat eigenlijk, moeten ze nou wel og geen brokken, en wat is KVV nou precies.

Na wat tips, opmerkingen en verhalen kreeg de tijger vanochtend voor de eerste keer (hij's nu 9 weken) KVV. En guess what? Z'n bak glom gewoon, zo schoon had Duke 't gelikt!!

Een duidelijk succes dus. Brokken lagen er de hele dag een beetje, nu was de hele set (50 gram, hij weegt 5 kilo, dus 150 gram per dag als ik het goed heb? Verbeter mij ajb als ik ernaast zit!) na 5 minuten weg.

Super.

Allen bedankt!
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

:ok:
leuk
en straks ook wat grotere stukken voer geven..is nog beter voor hem en is die ook even lekker bezig!! ook heel belangrijk :wink: ..dus een lapje pens of zo!!
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Weer een blije pup! :E:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
starfleet
Erelid

Re: It's true what they say: KVV rules!!

Ongelezen bericht door starfleet »

DRood schreef:
Een duidelijk succes dus. Brokken lagen er de hele dag een beetje, nu was de hele set (50 gram, hij weegt 5 kilo, dus 150 gram per dag als ik het goed heb? Verbeter mij ajb als ik ernaast zit!) na 5 minuten weg.

Super.

Allen bedankt!
Hij moet wellicht meer hebben omdat hij nog maar 9 weken is. Het staat op het pak.

Anne
maanbo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maanbo »

Hier ook een pup (Yorkje) van 8 maanden die al een maand of 5 op Carnibest staat en het er super op doet.
Tussendoor geef ik af en toe een kippennekje of een lamribje en nog nooit geen gekots of diarree gehad hij heeft een superdrolletje 1 per dag en eet met smaak.

Alleen ik je mag verbeteren denk ik dat je 250 gram per dag bedoeld een pup moet ongeveer 50 gram per kilo lichaamsgewicht en later mag je naar rond de 25 gram per kilo gaan. (is een richtlijn natuurlijk)
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

DRood schreef:Onlangs heb ik zelf nog posts geplaatst over voeding van puppies, en voeding in z'n algemeen. De vraag wat eigenlijk, moeten ze nou wel og geen brokken, en wat is KVV nou precies.

Na wat tips, opmerkingen en verhalen kreeg de tijger vanochtend voor de eerste keer (hij's nu 9 weken) KVV. En guess what? Z'n bak glom gewoon, zo schoon had Duke 't gelikt!!

Super.

Allen bedankt!
Meestal is het 50 gr. per kg. lichaamsgewicht. Zou in jouw geval dan 5 x 50 gram = 250gram. per dag moeten zijn.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Angelique25 schreef:
DRood schreef:Onlangs heb ik zelf nog posts geplaatst over voeding van puppies, en voeding in z'n algemeen. De vraag wat eigenlijk, moeten ze nou wel og geen brokken, en wat is KVV nou precies.

Super.

Allen bedankt!
Meestal is het 50 gr. per kg. lichaamsgewicht. Zou in jouw geval dan 5 x 50 gram = 250gram. per dag moeten zijn.
Volgens mij gaat dat voor grote honden niet op hoor. Dan volstaat bijv. 700 of 800 gram als je hond 30-35 kilo weegt. Anders zou ik anderhalve kilo moeten geven en dat is dus niet zo.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
maanbo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maanbo »

Die 50 gram per kilo is voor een pup.

Als ze volwassen word het idd 25 gram per kilo :pffff: :smile:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Angelique25 schreef:

Super.

Allen bedankt!
Zou een verschrikkelijke dure grap zijn hier.
dan kom ik op ruim 4,5 kg uit :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

het ligt natuurlijk ook aan het merk vlees wat je geeft, toen wij bibi voerden lagen de verhoudingen anders dantoen wij energique gaven...
Wel goed opletten dat je genoeg voert en niet te weinig want het is natuurlijk nog een klein druk pupje wat zijn voedingsstoffen goed kan gebruiken :wink:
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Leuk he zo voeren. Je zult zien dat het goed gaat en de vacht gaat er mooi van glimmen :wink:

Je mag inderdaad wel ietsje meer geven hoor. Gewoon goed opletten. Als hij wat te dun wordt iets meer geven en wordt hij wat te dik iets minderen :wink:

Quasar eet toch echt 1,5 kilo per dag hoor :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”