Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben jij leuk?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ben jij leuk?

Ongelezen bericht door Caro. »

:mrgreen: Tijdens het wandelen met je hond, bedoel ik dan :wink:

Ik zie heel vaak mensen met hun hond lopen die totaal geen interesse voor elkaar hebben: baasje loopt te sloffen (of nog erger; te bellen :roll: ) en hond sloft er ook wat bij of neemt maar de benen om wat interessants te ontdekken.

Mijn 'filosofie' is om juist buiten met wandelen grote pret te hebben met de honden.
Sowieso heb ik altijd lekkers bij me en daarnaast spelen we met elkaar: met stokjes of ballen gooien, gewoon communiceren als we wandelen "oooo wat is dat voor moois" of even lekker stoeien met elkaar.

Gevolg is dat mijn honden mij bere-interessant vinden ( :pffff: :mrgreen: ) en naar mijn mening is dit enorm belangrijk bij het lekker los kunnen lopen van de honden en toch in de buurt blijven, altijd terug kunnen roepen, afleiden, enz. enz.
(Een ander gevolg is dat ik net zo moe ben als hun als we weer thuiskomen :mrgreen: )

Ik denk dat met deze gedachtengang een hoop problemen voorkomen kunnen worden.
Eens of oneens?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

meestal ben ik wel leuk..

beetje uitdagen, beetje oefenen, beetje dieren zoeken (koeien, geiten, schapen en kippen zitten hier langs de route..

beetje meerennen en soms ook een beetje zelf sloffen en nadenken, maar meestal is er interactie
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Eens. Het zal allicht een hoop gedonder kunnen voorkomen.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Volgens mij verschilt dat van hond tot hond.
Beau speelt graag buiten met een balletje een stok of een andere speeltje wat hij leuk vind.
Orson vind het veel leuker om rond te rennen en konijnen te laten schrikken of iets dergelijks en rio doet daar dan ook graag aan mee.
Micron vind alles leuk,spelen ,rennen ,speuren naar vieze dingen enz.
Al mijn honden zijn buiten anders maar geen een loopt er te sjokken alsof hij zich verveelt.
Laatst gewijzigd door tineke op 19 aug 2005 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

ikzelf ben eerlijk gezegd niet altijd met mijn honden bezig, ik moet eerlijk bekennen dat ik af en toe ook bel hoor tijdens het uitlaten :N: .
Als ik bijvoorbeeld een groot stuk met ze loop en ze los heb en op het veld ben met ze, ben ik wel altijd druk met ze in de weer lekker stoeien en balletjes gooien of stokken. Meestal zijn chaya en nina zelf te druk in de weer om met elkaar te spelen en kanjer vermaak ik dan met de bal.
Ik ben ook van mening dat het wel goed is om met je hond te spelen en te doen voor de band onderling, maar dat een hond zichzelf ook moet kunnen vermaken.
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
Hughy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hughy »

ik neem me wel eens voor om flink na te denken over het een en ander tijdens het wandelen met de honden. Maar bijna altijd komt het er op neer dat ik de hele weg toch weer tegen de honden heb lopen kletsen. En eigenlijk gaat er geen wandeling voorbij zonder om die malle beesten te hebben gelachen.
Maar ik ken ook mensen die een hond hebben voor wie ze de hele weg stokken moeten gooien...... dat zou echt niet bij mij passen.
Doggen moeten alle ruimte krijgen om onderweg uitgebreid de krant te lezen (snuffelen) dus je moet wel geduld hebben tijdens het lopen.
Wandelen is dan ook echt tijd aan hen besteden.
Afbeelding Mart dogloos, Hughy en Lemon in mijn herinnering
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Ik ontdekte al snel dat Luna balletjes prachtig vond. Dan gooide ik hem, zij er achter aan, ging er een beetje mee klieren, legde hem dan neer en keek me aan: baas, wat gaan we nu doen ?

Spok is even gek van balletjes en stokken. Ik gooi, hij loopt er mee weg, en gaat zijn ding doen. Bij me roepen en ruilen voor een koekje heeft geen zin, want de bal is belangrijker dan een koekje. Geldt voor Luna ook trouwens. Het principe van apporteren begrijpt hij wel, want in de tuin doet hij het meestal prima.

Zie hier in een notedop het verschil. Luna vindt me leuk en Spok niet, die vermaakt zich prima zonder mij :mrgreen:

Het is niet dat we geen goede band hebben hoor, want als ik op een bankje ga zitten komt hij even een knuffel halen, als ik een andere hond aai, komt hij zich er even tegenaanbemoeien, want dat mag niet, maar een spelletje met hem spelen, dat lukt alleen thuis, buiten zijn andere dingen veel interessanter. Nou ja, een enkele keer laat ik hem op commando lossen, en dan gooi ik zijn stok, maar dan herhaalt hetzelfde zich weer en gaat hij er weer vandoor.
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Zolang ze vast zitten praat ik met ze en wordt ik kompleet voor gek verklaard hier in de buurt..
Als ze los zijn in het bos, is t vaak of ik daar helemaal alleen ben, want dan zijn ze door de bossen aan t struinen. Af en toe komt er 1tje of 2 langs en dan hebben we interactie en dan gaan ze weer verder.
Ze zijn natuurlijk met zn 6en, dus dat jut elkaar op...
Op de vaste vastmaak plek zijn ze er dan allemaal weer, ook heb ik tussendoor vaste plekjes waar t ff allemaal verzamelen is en dat weten ze :wink:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Eh ik weet het niet, meestal loop ik wel tegen ze te kleppen, ik houd ze iig altijd in de gaten, vaak loop ik gewoon lekker mijn ronde en zij gaan heerlijk hun gang, af en toe roep ik ze even maar balletjes enz gooien heeft bij mijn honden niet veel zin :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

De whippet vermaakt zichzelf meestal(hij beschermt de konijen :mrgreen: ) En tussendoor doe ik debiel of roep koekje, ik ben dus bij vlagen leuk :denken:
weg gehaald zit een virus in
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

:mrgreen: Ik bedoel ook niet dat je echt de hele wandeling met ze bezig moet zijn, maar ook weer niet totaal ongeinteresseerd de wandeling moet lopen en dat laatste zie ik echt enorm vaak. Mensen die niet eens weten waar hun hond is, want ze staan te bellen of te kleppen met een ander.
En dan denk ik dus 'ga eens lekker aan de slag met je honden! Wat ben je nu aan het doen; jezelf vermaken of de honden uitlaten?'

Hier ligt het ook wel aan de hond hoor: Kaya vindt het hier heerlijk in de buurt, want daar heeft ze d'r stok en water en ze kan zich uren alleen vermaken in het water. Af en toe komt ze even bij me en dan moet ik een stok gooien.
Moritz vindt hier niks aan, daar moet ik op zo'n 'uitlaatronde' dan dus echt de hele tijd mee bezig zijn, want anders staat hij er als een zoutzak bij :mrgreen: Dat vind ik dus irritant en dan denk ik ook wel 'vermaak jezelf eens joh'.

Maar ik hoef me maar om te draaien en beide honden staan naast me, roepen hoef ik haast nooit. En ik vermoed dat dit er toch wel mee te maken heeft dat je gewoon leuk bent voor je honden, interessant, want 'wat gaan we nu voor leuks doen?'.
Een hond die niks heeft aan een baas buiten, zal al snel zijn eigen ding verder gaan doen en niet op of om kijken.

Denk ik zo.......
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ben wel met de hondjes bezig tijdens het wandelen. Mensen die met mij oplopen moeten ook geen bloed-serieus gesprek willen voeren, want ik onderbreek ze elke paar minuten om te kijken waar de hondjes precies lopen, of om ze te roepen, of om ze te aaien.

Toen Moos nog alleen was nam ik ook wel regelmatig een balletje en een zwiepstok mee; dat vond hij altijd erg leuk, maar dan met name om achteraan te rennen, op te pakken, en weer direct te laten vallen omdat hij wat rook :mrgreen:
Met Saar erbij kan dat nog niet, want zij gaat ook meerennen, en dat is erg leuk, maar ze is na 10 min. zo gesloopt dat ik haar verder moet dragen. En dat is ook niet de bedoeling.

Maar ik gooi wel regelmatig met stokjes. En als we op bijv. een zandvlakte komen stoei ik met ze en spoor ze aan er lekker vanaf te gaan rennen.

Ik denk wel dat het zou schelen als mensen op hun hond zouden letten, volgens mij ontbreekt dat er voornamelijk aan. Met ze bezig zijn zit denk ik niet elke hond direct op te wachten. Moos bijv. snuffelt ook heeeeel graag lekker in zijn eentje; die wil niet constant stokjes gooien. Maar het probleem zit volgens mij meer in het feit dat veel mensen helemaal niet in de gaten hebben waar hun hond mee bezig is, of, als ze dat wel zien, totaal niets snappen van de hondentaal.

Ik denk ook dat in hoeverre jij vreselijk interessant bent voor je hond ook deels aan de hond ligt. Moos is bijv. erg onafhankelijk, en bovendien geen Herder o.i.d, hij is er niet speciaal o gefokt om vreselijk baasgericht te zijn. Moos vindt andere mensen ook erg leuk, en geurtjes ook.

Saar let dus wel heel goed op mij; die roep ik zelden. Maar dat komt ook omdat Saar gewoon onzeker is, en mij dus nodig heeft voor steun.
Laatst gewijzigd door Moos op 19 aug 2005 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik wel, mijn zus niet :19: Ik kan mij ook zo aan haar ergeren! zij zit te schelden en te tieren op die kleine, maar die weet niet hoe je netjes moet volgen, dan kan je toch ook niet boos worden op iets wat ze niet weet :boos:
Ik probeer altijd geduldig te bkijven. als 1 van de dames een keer kijkt, zeg ik altijd hoe goed ze wel niet zijn :pffff:

En rara, ik kan 2 honden met een gebroken teen uitlaten, mijn zus en moeder kunnen dat niet :19:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ik ben gepast leuk. Ze komen zich op gezette tijden even melden en maken dan weer dat ze wegkomen richting interessante boom, paal of grasspriet.
AfbeeldingAfbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Stang schreef::
Maar ik hoef me maar om te draaien en beide honden staan naast me, roepen hoef ik haast nooit. En ik vermoed dat dit er toch wel mee te maken heeft dat je gewoon leuk bent voor je honden, interessant, want 'wat gaan we nu voor leuks doen?'.
Een hond die niks heeft aan een baas buiten, zal al snel zijn eigen ding verder gaan doen en niet op of om kijken.

Denk ik zo.......
Nou, dit geloof ik niet zomaar. Ik denk dat het bij Spok niks anders is dan angst om me kwijt te raken dat hij me volgt.

Nou ja, ook niet helemaal waar natuurlijk, want er wordt wel uitbundig beloond bij goed gedrag, maar toch geloof ik dat dat de essentie is.
Laatst gewijzigd door Zoie op 19 aug 2005 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ikheb van al mijn honden de aandacht als ze loslopen. Dat houdt niet in dat ik als een soort bron van vermaak rondloop voor ze, af en toe spelen en af en toe zelf snuffelen en met elkaar rennen.

Maar als ze met elkaar bezig zijn houden ze toch altijd mij in de gaten. Buck en Dino wachten altijd als ze verder dan 25 meter weg zijn tot ik ze heb ingehaald,uit zichzelf.

Beer en Balou blijven in een cirkel van 10 meter in mijn buurt.

Met Balou kan ik een uur spelen en dan is ze het nog niet zat. Met Beer doe ik af en toe of ik zijn stok af ga pakken. Dat is zo'n dreutel. Loopt dan met veel te grote stokken die hij uit de sloot vist. En dan moet ik af en toe zeggen "ik ga je stok pakken hoor" en dan gaat hij met schitter oogjes me uitdagen. Dat is voor hem genoeg.

Dino wil af en toe een knuffel onderweg, en af en toe een weggegooide stok waar hij dan om gaat vechten met Buck.

Buck apporteert wel, maar niet te lang achter elkaar. Zo,n vijf keertjes en dan is het genoeg. Wel houdt hij me voortdurend in de gaten.

Met allemaal is er interactie tijdens het lopen. Ook als we niet heel erg aan eht spelen zijn.

Alleen Desi, dat is heel anders, die zit aan de flexi lijn, anders ziet ze me gewoon niet. Maar dat is een verhaal apart.

Maar ik merk wel dat als ik er niet bij ben met mijn aandacht, als mijn man bijvoorbeeld wel eens belt of alles nog wel goed gaat....... :mrgreen: dan verslapt hun aandacht voor mij ook.
Laatst gewijzigd door Baily op 19 aug 2005 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

hahahaha meestal ben ik wel leuk tijdens de wandeling, soms wat minder omdat de honden de sloot met eenden erin dan leuker vinden :mrgreen: loop ik in het andere park waar geen sloot is dan ben ik vaak leuker want dan wil vooral solar wel met een bal spelen e.d. als ik op de dijk loop heeft ze geen intresse in een bal of wat dan ook, tenzij ze om de een of adnere reden niet los kan lopen dan doen we wat oefeningen e.d.
en slenteren is er ook niet bij ik loop ehh behoorlijk stevig door :mrgreen: :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Volgens mij ben ik van 'mezelf' leuk genoeg want ik word altijd scherp in de gaten gehouden :wink:

Verder ligt het er aan waar we wandelen. Als er veel te 'ontdekken' valt (waterkant, bos etc.) vermaakt Billy zich uitstekend. Wel maakt hij regelmatig contact om te kijken of ik er nog wel ben.
Lopen we in het park of andere een beetje 'suffe' plekken dan doe ik wel extra leuk (zoekspelletje, bal gooien in het water etc.).

Groet,
Rami
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

bram en thijs schreef:Ik ben gepast leuk. Ze komen zich op gezette tijden even melden en maken dan weer dat ze wegkomen richting interessante boom, paal of grasspriet.
Ja zoiets inderdaad :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Baily schreef: Maar als ze met elkaar bezig zijn houden ze toch altijd mij in de gaten. Buck en Dino wachten altijd als ze verder dan 25 meter weg zijn tot ik ze heb ingehaald,uit zichzelf.
ook.
Dat doen ze hier ook altijd. Ze kunnen samen giga sprintjes trekken, maar als ze verder weg zijn dan een meter of 20 houden ze of in, of ze komen terug rennen.

Saar alleen gaat niet verder dan 10 meter bij me vandaan (als ze een bekende hond ziet 30 meter verderop, kan ik 'ga maar kijken!" zeggen tot ik een ons weeg, dat doet ze pas als of Moos, of ik meega met d'r), maar dat is ook uit onzekerheid; ze durft niet zo heel veel zonder mijn steun.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ja ik ben heel erg leuk :smile: :smile: :smile:
Ook tijdens de wandelingen, ik klets en klets gezellie met de honden en Tyson vermaak ik met een balletje of stokkie net wat er in de buurt is.
Met Samara ga ik af en toe een stukkie hollen, vind ze heel erg leuk!

Jacqueline
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

's ochtends ben ik te slaperig :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Echt totaal ongeinteresseerd ben ik niet, dat kan niet eens want met het zooitje heb je ogen en oren en handen constant nodig en moet mondeling regelmatig alles bijgestuurd worden. :mrgreen:
Maar of ik altijd lekker enthousiast ben, elke wandeling weer, nou nee. Niet altijd. Is afhankelijk van mijn humeur die al gelang de jongens zich gedragen verbetert of verslechtert. :mrgreen:
Zojuist liep ik met een ontstoken keel en snoeiharde pijn in mijn buik buiten, dan ben ik niet gezellig en enthousiast. :roll:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

cloris schreef:
bram en thijs schreef:Ik ben gepast leuk. Ze komen zich op gezette tijden even melden en maken dan weer dat ze wegkomen richting interessante boom, paal of grasspriet.
Precies. En tussendoor kan ik dromen, telefoneren of wat anders doen. :mrgreen:
Maar vaak is Lotte mee en ben ik natuurlijk hartstikke leuk. :pffff:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

M@ri@nne schreef:Maar vaak is Lotte mee en ben ik natuurlijk hartstikke leuk. :pffff:
Dan ben je zelfs fenomenaal.
AfbeeldingAfbeelding
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Als ik de buurt moet geloven ben ik achtijd achterlijk veel samen bezig met Joep :mrgreen: Zelf vind ik dat achterlijk veel wel meevallen. Klets veel tegen hem, doe oefeningetjes, verstop spelletjes en geef hem ook de ruimte om in stilte 'de krant' te lezen. Dan hoort hij me immers toch bijna niet en heeft het geen zin om tegen hem te beppen :mrgreen: :wink:
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Oh we rennen soms wat naar het park en dan gaan we daar stokkie/balletje gooien.. we doen altijd wel wat...
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:
cloris schreef:
Precies. En tussendoor kan ik dromen, telefoneren of wat anders doen. :mrgreen:
Maar vaak is Lotte mee en ben ik natuurlijk hartstikke leuk. :pffff:
:boos: nee he?! zo'n telefoneermens :boos: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ben leuk genoeg :pffff: :mrgreen:
Ik vind het heerlijk met ze bezig te zijn maar het zijn nu eenmaal echte jachthonden die liefst met 100 km per uur door het bos crossen.Ik roep ze vaak bij me, doe dan wat oefeningen of geef gewoon een knuffel en dan mogen ze weer.....ze blijven echter heel goed in de buurt en houden me nauwlettend in de gaten.
Dus ja, wij zijn een tevreden team :mrgreen:
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Ik ben ontzettend leuk! :mrgreen: Tenzij er natuurlijk andere honden, paarden of iets anders interessanters is dan ik. :denken:
Ik gooi ballen, stokken, praat tegen haar, soms gaan we ook echt stoeien en rollen we samen over de zandvlakte, echt enorm leuk!
Groet,
Dorien
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”