Moderator: moderatorteam
Omdat mij op school geleerd is tijdens mijn opleiding dierverzorging dat senior honden andere behoeftes hebben dan volwassen of jonge honden ze verbruiken bijv. minder energie en hebben van de ene stof meer nodig dan jongere honden en van de andere stof weer minderjelle schreef:waarom zou je uberhaupt overstappen?
Als je hond minder energie verbruikt )als dat al zo is) kun je hem gewoon minder te eten geven.joyce1986 schreef:Omdat mij op school geleerd is tijdens mijn opleiding dierverzorging dat senior honden andere behoeftes hebben dan volwassen of jonge honden ze verbruiken bijv. minder energie en hebben van de ene stof meer nodig dan jongere honden en van de andere stof weer minderjelle schreef:waarom zou je uberhaupt overstappen?
Ja dat hebben ze mij dus ook verteld ....had ik maar iets beter opgelet op school dan had ik het nu nog gewetenmassam schreef:de tervuernse herder van een kennis heeft een beetje reumaachtige klachten en is erg opgeknapt door van hetzelfde merk dat hij gaf nu de senior te geven (herder=8 jaar)
blijkt echt zo te zijn dat er in de adultbrokken teveel van het een of ander zat
heeft jouw hond nu dan ook klachten door de brokken die ze krijgt?joyce1986 schreef:Ja dat hebben ze mij dus ook verteld ....had ik maar iets beter opgelet op school dan had ik het nu nog gewetenmassam schreef:de tervuernse herder van een kennis heeft een beetje reumaachtige klachten en is erg opgeknapt door van hetzelfde merk dat hij gaf nu de senior te geven (herder=8 jaar)
blijkt echt zo te zijn dat er in de adultbrokken teveel van het een of ander zat
Bonzo? Leren ze je dat ook op die opleiding?joyce1986 schreef:Ik weet niet of deze brokken goed zijn ik heb ze nu pas een dag ( Hills ) want morgen moet ze een tandsteenbehandeling ondergaan....en ik wilde van Bonzo afstappen ....
Dus ik weet nog niet of er klachten komen
Je kunt ook al best nadenken over hondenvoeding zonder gelijk dingen te moeten berekenen.joyce1986 schreef:op school hebben we er veel overgehad maar dat was zwaar moeilijk.....maar tis wel interresant om wat ervaringen van mensen te horen met voer me er echt in verdiepen is niks voor mij heb ik op school wel gemerkt je werkt veel met formules en berekeningen en daar bn ik niet zo goed in
Hoi Joyce,joyce1986 schreef:Ik heb nu een maltezertje van 7 jaar ....maar wanneer moet k overstappen op senior voer ????????....ze voelt zich nog jong genoeg speelt vaak enzo eigenlijk gedraagt ze zich niet anders dan toen ze 3 was ....
![]()
Als je de nieren wilt sparen kun je beter vers geven.Tinkertje schreef:Het gaat er niet om of de hond zich oud voelt maar dat zijn behoefte veranderd.Bij oudere honden gebruikt men seniorenvoeding omdat daar minder eiwitten en minder vetten en energie in zitten.De nierfunctie word op oudere leeftijd ontzien door minder eiwitten te geven,en omdat de gemiddelde seniorhond ook minder actief word zul je ook minder energie en vetten moeten geven om hem netjes op gewicht te houden.Ik voer mijn hond hoofdzakelijk seniorbrok van Royal Canin om haar nieren te sparen.Ik heb al twee Husky's op oudere leeftijd zien kampen met nierproblemen en dat was zeer pijnlijk voor de hond,dus probeer ik het nu te voorkomen.Hopelijk lukt dit ook,de tijd zal het leren...
Geen behoefte aan KVV,slechte ervaring mee en daar begin ik niet weer mee.Ik heb meer vertrouwen in een goede brok.Hutsje schreef:Als je de nieren wilt sparen kun je beter vers geven.Tinkertje schreef:Het gaat er niet om of de hond zich oud voelt maar dat zijn behoefte veranderd.Bij oudere honden gebruikt men seniorenvoeding omdat daar minder eiwitten en minder vetten en energie in zitten.De nierfunctie word op oudere leeftijd ontzien door minder eiwitten te geven,en omdat de gemiddelde seniorhond ook minder actief word zul je ook minder energie en vetten moeten geven om hem netjes op gewicht te houden.Ik voer mijn hond hoofdzakelijk seniorbrok van Royal Canin om haar nieren te sparen.Ik heb al twee Husky's op oudere leeftijd zien kampen met nierproblemen en dat was zeer pijnlijk voor de hond,dus probeer ik het nu te voorkomen.Hopelijk lukt dit ook,de tijd zal het leren...
Een Maltezer van 7 jaar is geen seniorhond.joyce1986 schreef:Ik heb nu een maltezertje van 7 jaar ....maar wanneer moet k overstappen op senior voer ????????....ze voelt zich nog jong genoeg speelt vaak enzo eigenlijk gedraagt ze zich niet anders dan toen ze 3 was ....
![]()