Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil graag een pup, hoe ga ik dit aanpakken!!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

whahaha die hh apporteert gewoon een pakje sigaretten !!!

zeker houden die hond en de boef de deur uit :roll:
Die boef apporteert ze ook hoor.. alleen of je ze dan nog kunt roken.. :denken:
Ze is net wat lomper.. :wink:
Ennuh.. heb je dat biertje niet gezien dan?? lol..
Delete MIJ van dit FORUM aub..
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ascha schreef:
Beveiliging ook goed? Dat is mijn werk..
En ja.. zou dolgraag hondengeleider worden..
Zit er misschien nog wel in in de toekomst..
Waarom nu niet dan?

Anne
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Je huis is te klein voor een hond erbij maar een kennel is groot zat voor een hond ?
Volgens mij heeft huisgrootte niets te maken met hoeveel honden je kunt houden als je er genoeg mee doet.

De band die je met een hond hebt die je elke dag ff gaat bezoeken en 3x per week mee traint is trouwens geen band. Dat beest is gewoon blij iemand te zien die hem uit dat hok haalt waar ie gemiddeld 20-22u inzit :roll:
Ga maar eens een mechelaar in het asiel uitlaten die je 3x hebt gezien...
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
starfleet
Erelid

Ascha schreef: Tuurlijk.. ik had ook liever een ren in mijn eigen tuin..
Het probleem is gewoon.. ik heb die tuin niet.. :wink: :wink:
Is heel simpel, dan wacht je gewoon tot je wel de mogelijkheden hebt om je hond bij huis te houden.

Zelden zo'n vreselijk egoïstisch topic gezien. Heel naar zoals jij over honden denkt. Als je een hond voor je werk hebt, dan kan ik me iets indenken, maar jij wil gewoon hobbyen en sporten met je hond, omdat JIJ het zo leuk vindt. Dat die hond ergens vreemd zit te kwijnen in een hok, dat interesseert je niet.

Ik doe heel erg mijn best om begrip op te brengen voor de africhting etc. maar dit slaat toch werkelijk alles.

Anne
Ascha
Actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Ascha schreef:
Beveiliging ook goed? Dat is mijn werk..
En ja.. zou dolgraag hondengeleider worden..
Zit er misschien nog wel in in de toekomst..
Waarom nu niet dan?

Anne
Ik werk voor defensie.. daar wil ik ook graag blijven..
Dus ik zal moeten zien waar er een functie voor hondengeleider vrij komt..
Normaal gezien is dat niet weggelegd voor het burgerpersoneel.. maaaar.. we zitten hier aan de grens.. en in Duitsland lopen ze er wel nog mee..
Dus ik wacht rustig af tot de kansen zich voordoen he..
Ascha
Actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Is heel simpel, dan wacht je gewoon tot je wel de mogelijkheden hebt om je hond bij huis te houden.

Zelden zo'n vreselijk egoïstisch topic gezien. Heel naar zoals jij over honden denkt. Als je een hond voor je werk hebt, dan kan ik me iets indenken, maar jij wil gewoon hobbyen en sporten met je hond, omdat JIJ het zo leuk vindt. Dat die hond ergens vreemd zit te kwijnen in een hok, dat interesseert je niet.

Ik doe heel erg mijn best om begrip op te brengen voor de africhting etc. maar dit slaat toch werkelijk alles.

Anne
Jullie gaan ook voor het gemak dr maar ff vanuit dat ik die hond daar in een hok van 1 m bij 1 m zet.. hem een keer per dag kom uitlaten.. een bakje voer door de tralies schuif.. een druppel water uitwring voor zijn neus.. en hem bij gods gratie 3 keer per week ophaal voor de training..

Wat ik hiervoor allemaal gezegd heb word niet gelezen.. inderdaad.. ik ben een hondenhater.. zoals jullie het voorstellen wel..

Lees wat er geschreven word.. is toch wel heel erg moeilijk voor jullie zo te zien.. Dus nog IETSJES beter je best doen zou ik zeggen.. :denken:
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

even gewoon een vraag, hoe wou je dat gaan doen dan 2 honden thuis een hond ergens anders en je werkt ook nog hoe wou je dat gaan verdelen dan? ik werk 24 uur per week en ben verder eigenlijk altijd bezig met mij honden vooral met mij sporthond fietsen, trainen, speuren enz een werk hond moet je ook echt laten "werken" anders word hij gek (iedere andere hond ook trouwens)
Ascha
Actief
Contacteer:

diana25 schreef:even gewoon een vraag, hoe wou je dat gaan doen dan 2 honden thuis een hond ergens anders en je werkt ook nog hoe wou je dat gaan verdelen dan? ik werk 24 uur per week en ben verder eigenlijk altijd bezig met mij honden vooral met mij sporthond fietsen, trainen, speuren enz een werk hond moet je ook echt laten "werken" anders word hij gek (iedere andere hond ook trouwens)
Dat zou ik heel makkelijk redden juist doordat ik in diensten werk..
Nema problema.. ik zit hier in een perfecte omgeving.. honden inladen.. en gaan dr mee.. dat gebeurd al vaak genoeg.. heerlijk toch..
Nee kwa werk enz zou ik dat zeker wel redden..
Wat ik nu dan ook ga doen.. werken.. anders moet ik de honden nog minder gaan voeren.. moet toch centjes verdienen he.. :wink:
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

starfleet schreef:

Anne
wat een onzin ik heb een hond die altijd in zijn hok zit en 2x per week mag hij mee om te gaan trainen .

wat iedereen verteld van een werkhond in huis opvoeden !!!
dat is dikke onzin een hond die in huis wordt grootgebracht gaat nOOIT zo goed presteren als 1 die altijd in zijn hok zit
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

scooby doo schreef:
starfleet schreef:

Anne
wat een onzin ik heb een hond die altijd in zijn hok zit en 2x per week mag hij mee om te gaan trainen .

dat is dikke onzin een hond die in huis wordt grootgebracht gaat nOOIT zo goed presteren als 1 die altijd in zijn hok zit
:denken: soms vraag ik me echt af waar je het vandaan haalt.
Waarom zou een huishond niet zo goed kunnen presteren?
In 2007 komt er een pup bij, geen dober maar wat anders, maar deze zal gewoon net als Qyan in huis leven.
Met de juiste regels en de omgang met visite en dergelijke kan dat prima en zal het beestje net zo goed preseteren als een hond in een kennel.
Tuurlijk ga je iets anders met het beestje om in allerlei situaties, maar het kan prima!
Prestaties lever jij samen met je hond, de band met je hond,de training met je hond, de opvoeding.
Wel of geen kennel...............maakt geen reet uit!
het is wat meer werk, maar onmogelijk is het zeker niet!
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

lekker hoor een hond in een hok en hij mag wel 2x per week mee trainen! nou mijn hond is een prima hond in huis en op het veld zo hebben we allebei plezier want dat is waar het om draait toch??!! samen plezier hebben !!
starfleet
Erelid

scooby doo schreef: wat een onzin ik heb een hond die altijd in zijn hok zit en 2x per week mag hij mee om te gaan trainen .
Wat wil je daarmee zeggen dan? Dat omdat jij een hond hebt die altijd in zijn eentje in een hok zit en er alleen uitkomt om te trainen dat het daarom okay is en dat je je hond een fijn leven biedt?

Walgelijk vind ik het. Net als vroeger de waakhonden aan een ketting bij de boerderij en een wolf in een klein kooitje in de dierentuin.

Anne
scooby doo

qyan schreef:
scooby doo schreef:
starfleet schreef:

Anne

:denken: soms vraag ik me echt af waar je het vandaan haalt.
Waarom zou een huishond niet zo goed kunnen presteren?
In 2007 komt er een pup bij, geen dober maar wat anders, maar deze zal gewoon net als Qyan in huis leven.
Met de juiste regels en de omgang met visite en dergelijke kan dat prima en zal het beestje net zo goed preseteren als een hond in een kennel.
Tuurlijk ga je iets anders met het beestje om in allerlei situaties, maar het kan prima!
Prestaties lever jij samen met je hond, de band met je hond,de training met je hond, de opvoeding.
Wel of geen kennel...............maakt geen reet uit!
het is wat meer werk, maar onmogelijk is het zeker niet!
we zijn het even oneens meid . een hond die opgroeit in huis gaat je tijdens het puberen uittesten . gevolg je gaat de hond straffen . een hond die in een hok zit wordt niet gestraft , alleen beloond als hij er uit mag om samen met het baasje te werken .

een huishond denkt , als ik op het veld sta wordt ik gecorrigeerd terwijl ik lekker met mijn luie reet thuis voor de kachel kan liggen .

begrijp je de redenering , door verschillende personen waaronder ikzelf getest en het verschil is verschrikkelijk groot
starfleet
Erelid

scooby doo schreef:
we zijn het even oneens meid . een hond die opgroeit in huis gaat je tijdens het puberen uittesten . gevolg je gaat de hond straffen . een hond die in een hok zit wordt niet gestraft , alleen beloond als hij er uit mag om samen met het baasje te werken .
Oh my God. Het is allemaal nog walgelijker dan ik dacht. Wat een hufterige praktijken houd jij er op na.

Ik begrijp dat dit door andere mensen in de africhting niet normaal wordt gevonden en dat dit een van befaamde misstanden is, dat hoop ik toch.

Anne
scooby doo

starfleet schreef:
scooby doo schreef:
Oh my God. Het is allemaal nog walgelijker dan ik dacht. Wat een hufterige praktijken houd jij er op na.

Ik begrijp dat dit door andere mensen in de africhting niet normaal wordt gevonden en dat dit een van befaamde misstanden is, dat hoop ik toch.

Anne
ieder zijn ding ,90% neen 99% van de africhters die wedstrijden doen

gebruiken deze methode
starfleet
Erelid

scooby doo schreef:
begrijp je de redenering , door verschillende personen waaronder ikzelf getest en het verschil is verschrikkelijk groot
Dit zegt alleen dat jij incapabel bent en dat de hond geen will om jou te pleasen heeft. Je bent denk ik gewoon een vervelende baas met 0 natuurlijk overwicht, dat je je toevlucht moet nemen tot dit soort praktijken. En dit alles onder het mom van "sport" en "hobby"?

Anne
scooby doo

starfleet schreef:
scooby doo schreef:
Dit zegt alleen dat jij incapabel bent en dat de hond geen will om jou te pleasen heeft. Je bent denk ik gewoon een vervelende baas met 0 natuurlijk overwicht, dat je je toevlucht moet nemen tot dit soort praktijken. En dit alles onder het mom van "sport" en "hobby"?

Anne

ik werk ook met mijn hond en als ik thuiskom hoef ik geen kwijlende hond naast mijn eten te hebben .

ik vraag me eigenlijk af waarom ik hier nog post .

het kon beter het dwarsliggingsforum genoemd worden , een beetje respect voor iedere dicipline graag ik rel ook niet in een ander gedeelte .

alhoewel het me opvalt dat hier 85% relnichten zitten en 15% serieuze die hun zegje doen over honden , maar afgeblaft worden door alles en iedereen en je ziet het zelf ook wel er zijn heel heel weinig mensen die wat van africhting kennen op dit forum

allemaal vertrokken door dat gekanker
starfleet
Erelid

scooby doo schreef:
Er zijn toch ook speciale africhtingsfora waar je onder elkaar bent. Ik heb juist wel langzaamaan begrip voor de africhting gekregen door wat mensen hier, zelfs voor het huisvesten van een hond in een kennel. Juist deze extremen zoals jij nu weer beschrijft maken dat mensen van africhting gruwen.

De hele dag in een kennel en er alleen uit en aandacht een paar keer per week. Ja dat vind ik heel erg om een roedeldier zo'n afschuwelijk en saai en ongevuld leven te geven met een uurtje per dag er even uit mogen op zijn best om de hond scherp en gewillig te houden.

En over kwijlende honden bij het eten. Mijn hondje ligt gewoon onder de tafel aan onze voeten, waar honden al eeuwen liggen tijdens het eten van de mensen. Een hond met een gevuld, fijn hondenleven ligt thuis lekker te pitten of te kluiven.

Anne
Ascha
Actief
Contacteer:

een huishond denkt , als ik op het veld sta wordt ik gecorrigeerd terwijl ik lekker met mijn luie reet thuis voor de kachel kan liggen .

Hehe.. EINDELIJK iemand die wel weet hoe het zit..
Ben het hier volledig mee eens!!!!
Ik zie inderdaad overduidelijk het verschil tussen huishond en buitenhond in de prestaties..
Een hond in zijn ren heeft daar zijn eigen domein, is daarmee zekerder en zelfstandiger.. Kan daar niets fout doen en hoeft alleen op het veld te presteren..
Natuurlijk word dan hier weer geroepen dat ze alleen uit de ren komen voor de training..
Iedere wandeling zit een element van training in bij mij..
Al is het maar de bal weggooien en fatsoenlijk apporteren netjes voorbrengen met recht voorzitten..
En voordat jullie dit ook weer zielig vinden.. Meer spanning en enthousiasme is er dan niet af te lezen van mijn boefke..
Die doet dat maar wat graag..
Ascha
Actief
Contacteer:

starfleet schreef:
scooby doo schreef:
Er zijn toch ook speciale africhtingsfora waar je onder elkaar bent. Ik heb juist wel langzaamaan begrip voor de africhting gekregen door wat mensen hier, zelfs voor het huisvesten van een hond in een kennel. Juist deze extremen zoals jij nu weer beschrijft maken dat mensen van africhting gruwen.

De hele dag in een kennel en er alleen uit en aandacht een paar keer per week. Ja dat vind ik heel erg om een roedeldier zo'n afschuwelijk en saai en ongevuld leven te geven met een uurtje per dag er even uit mogen op zijn best om de hond scherp en gewillig te houden.

En over kwijlende honden bij het eten. Mijn hondje ligt gewoon onder de tafel aan onze voeten, waar honden al eeuwen liggen tijdens het eten van de mensen. Een hond met een gevuld, fijn hondenleven ligt thuis lekker te pitten of te kluiven.

Anne
Het gaat jou dr gewoon om om dwars te liggen.. jij maakt ervan dat die honden er maar een uurtje uitkomen per dag en hun hele leven in een ren moeten doorbrengen..
Heel kinderachtig wat je doet.. inderdaad wij hebben een passie voor het africhten.. en de denkbeelden die jij ervan maakt zijn gewoon beledigend..
Mensen in de hondensport zijn bij iedere stap bezig met de vorming van de hond.. Het kiezen van het ras.. ze te huisvesten.. (in een ren ja) hoe ze als puppy al wel of niet aan te pakken.. enz enz.. en jij doet het voorkomen alsof we ze in een ren flikkeren, vreten voorschuiven en dan maar hopen dat daar een wereldse valse bijter uit voortkomt..
Kortzichtiger kan het haast niet en je wil gewoon niet horen hoe het wel zit..
Bij jou is africhten gewoon een misdaad.. nou prima dan.. we hebben het gehoord kan ik dan nu mijn vraag gewoon aan mensen voorleggen die me wel iets zinnigs te melden hebben?? Je hebt voldoende gezegd.. Je standpunt is duidelijk.. Ik kan er erg weinig mee.. Is niet 1 antwoord van je dat ook maar duidelijke info bevat.. alleen maar opruiende praat.. Wat de mensen die ik wel wil horen dus wegjaagd..
starfleet
Erelid

Ascha schreef:
Een hond in zijn ren heeft daar zijn eigen domein, is daarmee zekerder en zelfstandiger.. Kan daar niets fout doen en hoeft alleen op het veld te presteren..
Hahahahahaha zou ik zeggen als ik deze gedachtengang alleen maar onontwikkeld zou vinden.
Natuurlijk word dan hier weer geroepen dat ze alleen uit de ren komen voor de training..
Iedere wandeling zit een element van training in bij mij..
Al is het maar de bal weggooien en fatsoenlijk apporteren netjes voorbrengen met recht voorzitten..
Nee dat roep ik niet dat zegt Scooby Doo. Ik weet dat er genoeg honden in een kennel worden gehouden, vaak ook met een roedeltje, die regelmatig lekker met de baas gaan wandelen of fietsen.

Ik heb een klein werkhondje, daar kan je niet alleen een blokje om mee, die moet wat doen en leren, die mag niet keffen en springen opdat ik de bal weer ga gooien, ik loop geen halve meter voor die bal als die niet netjes gebracht wordt etc.

Ik heb het over misstanden in de africhting. Scooby Doo heeft het over een hond de hele dag in een kennel en er alleen uit om naar de sportschool te gaan, daar heb ik het over. Niet over een hond die net zoveel liefde en aandacht krijgt als mijn hond, maar die buiten slaapt en genoeg uit kan rennen en aandacht krijgt op een dag.
En voordat jullie dit ook weer zielig vinden.. Meer spanning en enthousiasme is er dan niet af te lezen van mijn boefke..
Die doet dat maar wat graag..
Je Boef zit toch niet in een kennel de hele dag? Ik heb het niet over je Boef, ik heb het niet over mensen die trainen met hun hond. Ik heb ook niks tegen werkhonden die een echte taak hebben. Een politiehond, een schapendrijver, een Bouvier die puur als koeienbewaker gehouden wordt etc. De honden zijn gefokt en uitgeselecteerd voor dat doel.

Dat je met een politiehond op een werkdag niet een uurtje gaat snuffelwandelen voor zijn werk, dat begrijp ik ook. Maar misstanden zoals Scooby Doo beschrijft enkel voor "hobby" en "sport" dat vind ik slecht voor je hond zijn. Een rotbaas, een machtswellusteling.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 20 aug 2005 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Als je zo graag prestaties wil leveren in de sport waarom dan niet een sport die je zelf moet doen en waarvoor je zelf je leven moet opgeven? Word proftriatleeth, wielrener, etc.
Maar neem daar geen hond voor op deze manier. :kotz:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
tineke

Re: Ik wil graag een pup, hoe ga ik dit aanpakken!!

Ongelezen bericht door tineke »

Ascha schreef:Hallookes allemaal..
Even een vraag die ik bij het hondensportforum ook al gesteld had..
Ik ben op zoek naar een plaats voor een pup..
Ik had gedacht bij bedrijven te vragen een ren te kunnen neerzetten waar de hond dan 's avonds en 's nachts "bewaakt" en ik een plek heb om toch een sporthond te kunnen houden..
Dit verhaal werd lang niet door iedereen goed ontvangen en er kwamen nogal wat nadelen naar voren die ik zelf ook wel inzie..

Heeft iemand van jullie dit.. een hond op een andere locatie zitten?
En wat zijn de aanraders van jullie..
Je geeft in je eerste berichtje al aan dat dit verhaal ook op hondensportforums niet goed ontvangen werd door iedereeen waarom had je het idee dan dat dit hier anders zou zijn.
Als daar mensen zitten die weten van de hoed en de rand en je het afraden waarom zou je het dan toch perse door willen zetten.
Je kunt geen hond thuis hebben zeg je dan kun je dus gewoon geen hond hebben punt.
Wat gaat er eigenlijk met de hond gebeuren indien hij toch niet geschikt blijkt te zijn voor de sport?
Komt er dan een derde bij op weer een andere locatie?
Oh voor je het jezelf nog afvraagt nee ik heb geen hond op een andere loocatie zitten maar dat had je vast al wel begrepen.
starfleet
Erelid

diana25 schreef:lekker hoor een hond in een hok en hij mag wel 2x per week mee trainen! nou mijn hond is een prima hond in huis en op het veld zo hebben we allebei plezier want dat is waar het om draait toch??!! samen plezier hebben !!
Mogen van mij nog wel honderd uitroeptekens achter :ok:

Anne
starfleet
Erelid

Ascha schreef: Ik kan er erg weinig mee.. Is niet 1 antwoord van je dat ook maar duidelijke info bevat.. alleen maar opruiende praat.. Wat de mensen die ik wel wil horen dus wegjaagd..
Je zit toch op een africhtingsforum? Je traint toch met je honden? Wat had je hier eigenlijk verwacht? Die mensen die zeggen wat jij persé horen wil zitten op het africhtingsforum en op het poltiehondenforum. Maar ik heb begrepen van je dat ze het zelfs daar geen goed idee vinden.

Ik weet 100% zeker dat de mensen(een mens) die het hier met je eens zijn(is) ook lid zijn(is) van de diverse fora voor africhting. Als je hier gaat posten ga jij zitten stangen imo.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 20 aug 2005 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

gaverdame zeg dit vind ik echt eng
je denkt dus alleen aan je zelf omdat je zo nodig die sport wil doen word een hond de dupe dit begrijp ik echt niet
een lekkere start dus al geen plek dus dan maar ergens anders
wat als de afspraken fout gaan ergens anders en men besluit dat je hem toch maar moet weg halen
gaat tie zeker het asiel in
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

M@ri@nne schreef:Als je zo graag prestaties wil leveren in de sport waarom dan niet een sport die je zelf moet doen en waarvoor je zelf je leven moet opgeven? Word proftriatleeth, wielrener, etc.
ook dat soort dingen kan je combineren met africhting hoor,
er worden biathlons georganiseerd waarbij je 10 km met hond moet afleggen en er tussendoor iets van 20 oefeningen uit het africhtingsprogramma zijn,
heb een geinteresseerde pupkoper die dat op zeer hoog niveau doet en wil zelf volgend jaar met onze oudste teef er ook aan mee gaan doen, lekker samen werken dus

en verder snap ik niet dat je een hond van pups af aan in de kennel wilt gooien op vreemd terrein, met je pup moet je eerst een band opbouwen, dus daar zit ie lekker thuis (en binnen voor) pas daarna gaan ze hier in de kennel, maar wel bij huis zodat ik ze in de gaten kan houden, makkelijk dingetjes met ze kan doen etc. had ik geen tuin gehad hadden ze gewoon binnen gebleven (binnen kan je nl ook een kennel bouwen als je hem dan perse niet continu los wilt hebben lopen maar ook niet in een bench/vari kennel wilt stoppen)

als je een pup volgens deze constructie wilt gaan houden zijn er in elkgeval fokkers waarvan ik weet dat je daar echt geen pup mee krijgt......
starfleet
Erelid

crutz schreef:
als je een pup volgens deze constructie wilt gaan houden zijn er in elkgeval fokkers waarvan ik weet dat je daar echt geen pup mee krijgt......
Gelukkig maar.

Anne
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

M@ri@nne schreef:Als je zo graag prestaties wil leveren in de sport waarom dan niet een sport die je zelf moet doen en waarvoor je zelf je leven moet opgeven? Word proftriatleeth, wielrener, etc.
Nou ik kwam pas nog op een site waar foto''s stonden van een africhterclubmatch maar die mannen hadden beter zelf over al die muren kunnen klimmen en achter een fiets aan kunnen rennen :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

IK wil, IK wil, IK wil.....
IK wil er een hond bij, ongeacht of het kan of niet
IK wil er een hond bij, maar hoe die hond zich voelt op een terrein in een kennel zonder baas, daar wordt niet bij nagedacht.

Ik vind de sport machtig mooi, maar als het op deze manier moet, dan word ik toch echt even niet goed.
Hier wordt de hond echt als gebruiksartikel gezien, zonder gevoel, zonder ermee rekening te houden dat een hond een roedeldier is.
Walgelijk!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”