Die boef apporteert ze ook hoor.. alleen of je ze dan nog kunt roken..
whahaha die hh apporteert gewoon een pakje sigaretten !!!
zeker houden die hond en de boef de deur uit

Ze is net wat lomper..

Ennuh.. heb je dat biertje niet gezien dan?? lol..
Moderator: moderatorteam
Is heel simpel, dan wacht je gewoon tot je wel de mogelijkheden hebt om je hond bij huis te houden.Ascha schreef: Tuurlijk.. ik had ook liever een ren in mijn eigen tuin..
Het probleem is gewoon.. ik heb die tuin niet..![]()
Ik werk voor defensie.. daar wil ik ook graag blijven..starfleet schreef:Waarom nu niet dan?Ascha schreef:
Beveiliging ook goed? Dat is mijn werk..
En ja.. zou dolgraag hondengeleider worden..
Zit er misschien nog wel in in de toekomst..
Anne
Jullie gaan ook voor het gemak dr maar ff vanuit dat ik die hond daar in een hok van 1 m bij 1 m zet.. hem een keer per dag kom uitlaten.. een bakje voer door de tralies schuif.. een druppel water uitwring voor zijn neus.. en hem bij gods gratie 3 keer per week ophaal voor de training..starfleet schreef:Is heel simpel, dan wacht je gewoon tot je wel de mogelijkheden hebt om je hond bij huis te houden.Ascha schreef: Tuurlijk.. ik had ook liever een ren in mijn eigen tuin..
Zelden zo'n vreselijk egoïstisch topic gezien. Heel naar zoals jij over honden denkt. Als je een hond voor je werk hebt, dan kan ik me iets indenken, maar jij wil gewoon hobbyen en sporten met je hond, omdat JIJ het zo leuk vindt. Dat die hond ergens vreemd zit te kwijnen in een hok, dat interesseert je niet.
Ik doe heel erg mijn best om begrip op te brengen voor de africhting etc. maar dit slaat toch werkelijk alles.
Anne
Dat zou ik heel makkelijk redden juist doordat ik in diensten werk..diana25 schreef:even gewoon een vraag, hoe wou je dat gaan doen dan 2 honden thuis een hond ergens anders en je werkt ook nog hoe wou je dat gaan verdelen dan? ik werk 24 uur per week en ben verder eigenlijk altijd bezig met mij honden vooral met mij sporthond fietsen, trainen, speuren enz een werk hond moet je ook echt laten "werken" anders word hij gek (iedere andere hond ook trouwens)
wat een onzin ik heb een hond die altijd in zijn hok zit en 2x per week mag hij mee om te gaan trainen .starfleet schreef:Is heel simpel, dan wacht je gewoon tot je wel de mogelijkheden hebt om je hond bij huis te houden.Ascha schreef: Tuurlijk.. ik had ook liever een ren in mijn eigen tuin..
Zelden zo'n vreselijk egoïstisch topic gezien. Heel naar zoals jij over honden denkt. Als je een hond voor je werk hebt, dan kan ik me iets indenken, maar jij wil gewoon hobbyen en sporten met je hond, omdat JIJ het zo leuk vindt. Dat die hond ergens vreemd zit te kwijnen in een hok, dat interesseert je niet.
Ik doe heel erg mijn best om begrip op te brengen voor de africhting etc. maar dit slaat toch werkelijk alles.
Anne
scooby doo schreef:wat een onzin ik heb een hond die altijd in zijn hok zit en 2x per week mag hij mee om te gaan trainen .starfleet schreef:Is heel simpel, dan wacht je gewoon tot je wel de mogelijkheden hebt om je hond bij huis te houden.Ascha schreef: Tuurlijk.. ik had ook liever een ren in mijn eigen tuin..
Anne
wat iedereen verteld van een werkhond in huis opvoeden !!!
dat is dikke onzin een hond die in huis wordt grootgebracht gaat nOOIT zo goed presteren als 1 die altijd in zijn hok zit
Wat wil je daarmee zeggen dan? Dat omdat jij een hond hebt die altijd in zijn eentje in een hok zit en er alleen uitkomt om te trainen dat het daarom okay is en dat je je hond een fijn leven biedt?scooby doo schreef: wat een onzin ik heb een hond die altijd in zijn hok zit en 2x per week mag hij mee om te gaan trainen .
we zijn het even oneens meid . een hond die opgroeit in huis gaat je tijdens het puberen uittesten . gevolg je gaat de hond straffen . een hond die in een hok zit wordt niet gestraft , alleen beloond als hij er uit mag om samen met het baasje te werken .qyan schreef:scooby doo schreef:wat een onzin ik heb een hond die altijd in zijn hok zit en 2x per week mag hij mee om te gaan trainen .starfleet schreef:Is heel simpel, dan wacht je gewoon tot je wel de mogelijkheden hebt om je hond bij huis te houden.Ascha schreef: Tuurlijk.. ik had ook liever een ren in mijn eigen tuin..
Anne
wat iedereen verteld van een werkhond in huis opvoeden !!!
dat is dikke onzin een hond die in huis wordt grootgebracht gaat nOOIT zo goed presteren als 1 die altijd in zijn hok zitsoms vraag ik me echt af waar je het vandaan haalt.
Waarom zou een huishond niet zo goed kunnen presteren?
In 2007 komt er een pup bij, geen dober maar wat anders, maar deze zal gewoon net als Qyan in huis leven.
Met de juiste regels en de omgang met visite en dergelijke kan dat prima en zal het beestje net zo goed preseteren als een hond in een kennel.
Tuurlijk ga je iets anders met het beestje om in allerlei situaties, maar het kan prima!
Prestaties lever jij samen met je hond, de band met je hond,de training met je hond, de opvoeding.
Wel of geen kennel...............maakt geen reet uit!
het is wat meer werk, maar onmogelijk is het zeker niet!
Oh my God. Het is allemaal nog walgelijker dan ik dacht. Wat een hufterige praktijken houd jij er op na.scooby doo schreef:
we zijn het even oneens meid . een hond die opgroeit in huis gaat je tijdens het puberen uittesten . gevolg je gaat de hond straffen . een hond die in een hok zit wordt niet gestraft , alleen beloond als hij er uit mag om samen met het baasje te werken .
ieder zijn ding ,90% neen 99% van de africhters die wedstrijden doenstarfleet schreef:Oh my God. Het is allemaal nog walgelijker dan ik dacht. Wat een hufterige praktijken houd jij er op na.scooby doo schreef:
we zijn het even oneens meid . een hond die opgroeit in huis gaat je tijdens het puberen uittesten . gevolg je gaat de hond straffen . een hond die in een hok zit wordt niet gestraft , alleen beloond als hij er uit mag om samen met het baasje te werken .
Ik begrijp dat dit door andere mensen in de africhting niet normaal wordt gevonden en dat dit een van befaamde misstanden is, dat hoop ik toch.
Anne
Dit zegt alleen dat jij incapabel bent en dat de hond geen will om jou te pleasen heeft. Je bent denk ik gewoon een vervelende baas met 0 natuurlijk overwicht, dat je je toevlucht moet nemen tot dit soort praktijken. En dit alles onder het mom van "sport" en "hobby"?scooby doo schreef:
begrijp je de redenering , door verschillende personen waaronder ikzelf getest en het verschil is verschrikkelijk groot
starfleet schreef:Dit zegt alleen dat jij incapabel bent en dat de hond geen will om jou te pleasen heeft. Je bent denk ik gewoon een vervelende baas met 0 natuurlijk overwicht, dat je je toevlucht moet nemen tot dit soort praktijken. En dit alles onder het mom van "sport" en "hobby"?scooby doo schreef:
begrijp je de redenering , door verschillende personen waaronder ikzelf getest en het verschil is verschrikkelijk groot
Anne
Er zijn toch ook speciale africhtingsfora waar je onder elkaar bent. Ik heb juist wel langzaamaan begrip voor de africhting gekregen door wat mensen hier, zelfs voor het huisvesten van een hond in een kennel. Juist deze extremen zoals jij nu weer beschrijft maken dat mensen van africhting gruwen.scooby doo schreef:
allemaal vertrokken door dat gekanker
Hehe.. EINDELIJK iemand die wel weet hoe het zit..
een huishond denkt , als ik op het veld sta wordt ik gecorrigeerd terwijl ik lekker met mijn luie reet thuis voor de kachel kan liggen .
Het gaat jou dr gewoon om om dwars te liggen.. jij maakt ervan dat die honden er maar een uurtje uitkomen per dag en hun hele leven in een ren moeten doorbrengen..starfleet schreef:Er zijn toch ook speciale africhtingsfora waar je onder elkaar bent. Ik heb juist wel langzaamaan begrip voor de africhting gekregen door wat mensen hier, zelfs voor het huisvesten van een hond in een kennel. Juist deze extremen zoals jij nu weer beschrijft maken dat mensen van africhting gruwen.scooby doo schreef:
allemaal vertrokken door dat gekanker
De hele dag in een kennel en er alleen uit en aandacht een paar keer per week. Ja dat vind ik heel erg om een roedeldier zo'n afschuwelijk en saai en ongevuld leven te geven met een uurtje per dag er even uit mogen op zijn best om de hond scherp en gewillig te houden.
En over kwijlende honden bij het eten. Mijn hondje ligt gewoon onder de tafel aan onze voeten, waar honden al eeuwen liggen tijdens het eten van de mensen. Een hond met een gevuld, fijn hondenleven ligt thuis lekker te pitten of te kluiven.
Anne
Hahahahahaha zou ik zeggen als ik deze gedachtengang alleen maar onontwikkeld zou vinden.Ascha schreef:
Een hond in zijn ren heeft daar zijn eigen domein, is daarmee zekerder en zelfstandiger.. Kan daar niets fout doen en hoeft alleen op het veld te presteren..
Nee dat roep ik niet dat zegt Scooby Doo. Ik weet dat er genoeg honden in een kennel worden gehouden, vaak ook met een roedeltje, die regelmatig lekker met de baas gaan wandelen of fietsen.Natuurlijk word dan hier weer geroepen dat ze alleen uit de ren komen voor de training..
Iedere wandeling zit een element van training in bij mij..
Al is het maar de bal weggooien en fatsoenlijk apporteren netjes voorbrengen met recht voorzitten..
Je Boef zit toch niet in een kennel de hele dag? Ik heb het niet over je Boef, ik heb het niet over mensen die trainen met hun hond. Ik heb ook niks tegen werkhonden die een echte taak hebben. Een politiehond, een schapendrijver, een Bouvier die puur als koeienbewaker gehouden wordt etc. De honden zijn gefokt en uitgeselecteerd voor dat doel.En voordat jullie dit ook weer zielig vinden.. Meer spanning en enthousiasme is er dan niet af te lezen van mijn boefke..
Die doet dat maar wat graag..
Je geeft in je eerste berichtje al aan dat dit verhaal ook op hondensportforums niet goed ontvangen werd door iedereeen waarom had je het idee dan dat dit hier anders zou zijn.Ascha schreef:Hallookes allemaal..
Even een vraag die ik bij het hondensportforum ook al gesteld had..
Ik ben op zoek naar een plaats voor een pup..
Ik had gedacht bij bedrijven te vragen een ren te kunnen neerzetten waar de hond dan 's avonds en 's nachts "bewaakt" en ik een plek heb om toch een sporthond te kunnen houden..
Dit verhaal werd lang niet door iedereen goed ontvangen en er kwamen nogal wat nadelen naar voren die ik zelf ook wel inzie..
Heeft iemand van jullie dit.. een hond op een andere locatie zitten?
En wat zijn de aanraders van jullie..
Je zit toch op een africhtingsforum? Je traint toch met je honden? Wat had je hier eigenlijk verwacht? Die mensen die zeggen wat jij persé horen wil zitten op het africhtingsforum en op het poltiehondenforum. Maar ik heb begrepen van je dat ze het zelfs daar geen goed idee vinden.Ascha schreef: Ik kan er erg weinig mee.. Is niet 1 antwoord van je dat ook maar duidelijke info bevat.. alleen maar opruiende praat.. Wat de mensen die ik wel wil horen dus wegjaagd..
ook dat soort dingen kan je combineren met africhting hoor,M@ri@nne schreef:Als je zo graag prestaties wil leveren in de sport waarom dan niet een sport die je zelf moet doen en waarvoor je zelf je leven moet opgeven? Word proftriatleeth, wielrener, etc.
Maar neem daar geen hond voor op deze manier.
Nou ik kwam pas nog op een site waar foto''s stonden van een africhterclubmatch maar die mannen hadden beter zelf over al die muren kunnen klimmen en achter een fiets aan kunnen rennenM@ri@nne schreef:Als je zo graag prestaties wil leveren in de sport waarom dan niet een sport die je zelf moet doen en waarvoor je zelf je leven moet opgeven? Word proftriatleeth, wielrener, etc.
Maar neem daar geen hond voor op deze manier.