Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben jij leuk?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik ben niet de hele wandeling alleen met hem bezig. Dat zou hij ook niet leuk vinden. Hij rent vaak een stuk voor me uit en dan heeft hij tijd om een beetje rond te snuffelen terwijl ik rustig aan kom lopen. Of hij blijft een beetje achter totdat ik te ver ben en hij keihard gaat rennen om weer bij me te komen.
Ik praat wel tegen hem en we spelen met stokjes. Daarnaast spreek ik vaak af met andere mensen met honden en dan ben ik niet zo interessant als de andere hond
Ik praat wel tegen hem en we spelen met stokjes. Daarnaast spreek ik vaak af met andere mensen met honden en dan ben ik niet zo interessant als de andere hond

Linda, Izzie en Bram
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Benno en Job lopen het liefst een beetje rond te struinen. Floor vind het machtig als ik zo af en toe eens een bal weggooi maar dat doe ik ook niet altijd want dan loopt er de hele tijd een nerveus beest naast me 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ik ben op een andere manier leuk. Ik hou zelf niet zo van het 100 keer een bal moeten gooien om hem vervolgens zelf op te moeten halen, meestal zijn mijn honden aan het snuffelen en ik merk ook aan ze dat ze dat leuker vinden. Buiten mogen ze van mij ook wel gewoon even lekker 'hun eigen ding doen'. En dat vinden ze wel zo prettig.
Ik ben leuk in de zin dat ik frolicjes bij me heb en dat ik leuke paadjes voor ze uitzoek waar veel te ontdekken valt.
Ik ben leuk in de zin dat ik frolicjes bij me heb en dat ik leuke paadjes voor ze uitzoek waar veel te ontdekken valt.
- majelle
- Zeer actief
Bikkel is gek op aandacht zo erg dat als ik iets met hem doe, hij geen aandacht meer heeft voor zijn omgeving. En ik ga juist met hem naar het bos of strand zodat ie ook eens wat anders gaat doen zoals spelen met andere honden snuffelen aan bomen. Daarom negeer ik hem altijd een beetje en pas aan het eind van de wandeling ga ik iets met hem doen. groetjes majelle
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hahahaha, nee dan ben je alleen maar leuk voor jezelf.miekmiek schreef:Ik ben op een andere manier leuk. Ik hou zelf niet zo van het 100 keer een bal moeten gooien om hem vervolgens zelf op te moeten halen,
Oh nee, is ook niet leuk want je houdt niet van achter de bal aanrennen.
(sorry, zie het gewoon even voor me: baasje maar met de bal meppen en er keihard achteraan rennen om hem weer op te halen, terwijl de honden al snuffelend zich afvragen wat vrouwtje daar nou toch zo leuk aan vindt...)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hahahahaha, toevallig zag ik zoiets gisteravondRoelfien schreef:Hahahaha, nee dan ben je alleen maar leuk voor jezelf.miekmiek schreef:Ik ben op een andere manier leuk. Ik hou zelf niet zo van het 100 keer een bal moeten gooien om hem vervolgens zelf op te moeten halen,![]()
Oh nee, is ook niet leuk want je houdt niet van achter de bal aanrennen.![]()
(sorry, zie het gewoon even voor me: baasje maar met de bal meppen en er keihard achteraan rennen om hem weer op te halen, terwijl de honden al snuffelend zich afvragen wat vrouwtje daar nou toch zo leuk aan vindt...)

Man met een schat van een bordeauxdog hier op het speelveld, ik had ze nog nooit eerder gezien. Man had zo'n 'zwiepding' bij zich en hoppaaaaa daar ging de bal..... en de BD bleef braaf bij baasje staan

Ik dacht nog 'ach foutje, de hond heeft het niet gezien'

Baasje liep het veld over, hond liep braaf mee, baasje raapte de bal op deed het in het zwiepding en daar zoefde de bal weer..... en wederom zonder hond erachteraan
En toen kon ik het niet nalaten om te zeggen "goed voor je conditie he?!"
Gelukkig kon er een klein lachje af bij de man

- *Linda*
- Zeer actief
Ik ben ook leuk, althans dat vinden mijn honden
Ik loop gewoon lekker door, ze mogen hun eigen gang gaan maar vinden het geweldig als ze een stuk achter zijn en dan keihard aankomen rennen en dat ik dan hhhhhhhooooooeeeeeeiiiiiiii roep haha dan gaan ze nóg harder. Er is eigenlijk de hele wandeling wel contact, niet in de zin dat ik ze de hele tijd roep enzo maar ze letten gewoon op. Netjes bij de kruisingen wachten welk paadje we nemen enzo. Ik vind het heerlijk om met ze te lopen en geniet echt van alles wat ze doen, spoorzoeken, vogeltjes opjagen, elkaar hard rennend afsnijden enzenz. Heerlijk 

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hahahahaha, tja, baasje vond de bal dus leuk, hond niet.Stang schreef:Hahahahaha, toevallig zag ik zoiets gisteravondRoelfien schreef:Hahahaha, nee dan ben je alleen maar leuk voor jezelf.miekmiek schreef:Ik ben op een andere manier leuk. Ik hou zelf niet zo van het 100 keer een bal moeten gooien om hem vervolgens zelf op te moeten halen,![]()
Oh nee, is ook niet leuk want je houdt niet van achter de bal aanrennen.![]()
(sorry, zie het gewoon even voor me: baasje maar met de bal meppen en er keihard achteraan rennen om hem weer op te halen, terwijl de honden al snuffelend zich afvragen wat vrouwtje daar nou toch zo leuk aan vindt...)![]()
Man met een schat van een bordeauxdog hier op het speelveld, ik had ze nog nooit eerder gezien. Man had zo'n 'zwiepding' bij zich en hoppaaaaa daar ging de bal..... en de BD bleef braaf bij baasje staan![]()
Ik dacht nog 'ach foutje, de hond heeft het niet gezien'![]()
Baasje liep het veld over, hond liep braaf mee, baasje raapte de bal op deed het in het zwiepding en daar zoefde de bal weer..... en wederom zonder hond erachteraan![]()
![]()
En toen kon ik het niet nalaten om te zeggen "goed voor je conditie he?!"![]()
Gelukkig kon er een klein lachje af bij de man
Beertje kon dat vroeger ook heel goed: 2 keer haalde hij de bal wel en de 3e keer en alles erna kon je hem zelf gaan halen of hij pleurde de bal gewoon ergens in de bosjes en ging dan lekker muisjes lopen jagen. Kon ik door de brandnetels naar die bal gaan lopen zoeken.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
- Actief
Ik ben wel bezig met de honden in de zin dat ik op ze let, maar met ballen en stokken hoef ik ook niet aan te komen. Ik ben nog het leukste als ik koekjes sta uit te delen.
Maar het grootste deel van de wandeling zijn ze met elkaar, zichzelf en de omgeving bezig. Maar ze houden ons wel in de gaten.
Met Dootje doe ik nog wel eens een spelletje tussendoor, ergens overheen springen, koekjes zoeken of gewoon een oefening van de cursus.

Met Dootje doe ik nog wel eens een spelletje tussendoor, ergens overheen springen, koekjes zoeken of gewoon een oefening van de cursus.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik ben niet de hele tijd leuk. Af en toe, juist op onverwachte momenten, doen we een spelletje of gooi ik een balletje of doen we wat oefeningen. Ik heb er geen zin om, zoals sommige mensen, continu met een balletje te lopen gooien. Ze mogen van mij ook hun eigen gang gaan, snuffelen, met andere honden spelen, samen rennen, zolang er maar regelmatig contact is en ze in het zicht zijn.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- starfleet
- Erelid
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Rossi
- Zeer actief
Ja, ik denk het wel.
We doen van alles wat.
Soms gaat de bal mee, soms compleet met werper.
Ook ga ik wel op een bankje zitten en dan vermaakt Rossi zich met gaten graven, stokken zoeken of zwemmen.
Sowieso komen we vrijwel altijd andere honden tegen en kan hij spelen.
En ook doen we trainingsrondjes.
We doen van alles wat.
Soms gaat de bal mee, soms compleet met werper.
Ook ga ik wel op een bankje zitten en dan vermaakt Rossi zich met gaten graven, stokken zoeken of zwemmen.
Sowieso komen we vrijwel altijd andere honden tegen en kan hij spelen.
En ook doen we trainingsrondjes.

Groeten van Angel en Rossi.

- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- CockerBillie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
om eerlijk te zijn ben ik ook niet leuk
Ik loop meestal zo diep in gedachte dat ik me rot schrik als ik weer eens een uur aan het rondlopen ben
Natuurlijk hou ik Billie wel in de gaten, hij heeft het altijd zo druk in het bos met andere honden en alle geurtjes dat hij net zo min aandacht heeft voor mij
Als ik het zo lees zijn we wel een lekker stel zeg
gelukkig speelik iig 1x per dag op een speel veldje en dan ben ik wel heel leuk 

Als ik het zo lees zijn we wel een lekker stel zeg

Indien u 's morgens met de kippen opstaat, overdag werkt als een
paard en 's avonds zo moe bent als een hond zou u wel eens een ezel
kunnen zijn.

paard en 's avonds zo moe bent als een hond zou u wel eens een ezel
kunnen zijn.

- jolanda1
- Vaste gebruiker
- Contacteer: