Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben jij leuk?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ja ik ben leuk! Ik beloon ze vaak tijdens het wandelen als ze iets goed doen. Ik gooi soms met ballen of stokken. We wandelen elke dag 4 keer in een prachtig bos. We wandelen ook lang. We gaan vaak met andere leuke honden wandelen. We trainen soms tijdens het wandelen. We gaan regelmatig zwemmen.
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

ik zing ik doe gek en ik maak de meest vreemde geluiden ik ren stukjes ik maak van de wandeling gewoon iets leuks voor mezelf en voor de honden, maar ik kom dan ook nooit iemand tegen hier in het bos dus dat scheelt, de honden vinden het leuk.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik ben niet de hele wandeling alleen met hem bezig. Dat zou hij ook niet leuk vinden. Hij rent vaak een stuk voor me uit en dan heeft hij tijd om een beetje rond te snuffelen terwijl ik rustig aan kom lopen. Of hij blijft een beetje achter totdat ik te ver ben en hij keihard gaat rennen om weer bij me te komen.

Ik praat wel tegen hem en we spelen met stokjes. Daarnaast spreek ik vaak af met andere mensen met honden en dan ben ik niet zo interessant als de andere hond :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno en Job lopen het liefst een beetje rond te struinen. Floor vind het machtig als ik zo af en toe eens een bal weggooi maar dat doe ik ook niet altijd want dan loopt er de hele tijd een nerveus beest naast me :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik ben op een andere manier leuk. Ik hou zelf niet zo van het 100 keer een bal moeten gooien om hem vervolgens zelf op te moeten halen, meestal zijn mijn honden aan het snuffelen en ik merk ook aan ze dat ze dat leuker vinden. Buiten mogen ze van mij ook wel gewoon even lekker 'hun eigen ding doen'. En dat vinden ze wel zo prettig.

Ik ben leuk in de zin dat ik frolicjes bij me heb en dat ik leuke paadjes voor ze uitzoek waar veel te ontdekken valt.
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Bikkel is gek op aandacht zo erg dat als ik iets met hem doe, hij geen aandacht meer heeft voor zijn omgeving. En ik ga juist met hem naar het bos of strand zodat ie ook eens wat anders gaat doen zoals spelen met andere honden snuffelen aan bomen. Daarom negeer ik hem altijd een beetje en pas aan het eind van de wandeling ga ik iets met hem doen. groetjes majelle
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

miekmiek schreef:Ik ben op een andere manier leuk. Ik hou zelf niet zo van het 100 keer een bal moeten gooien om hem vervolgens zelf op te moeten halen,
Hahahaha, nee dan ben je alleen maar leuk voor jezelf. :smile:
Oh nee, is ook niet leuk want je houdt niet van achter de bal aanrennen. :smile:
(sorry, zie het gewoon even voor me: baasje maar met de bal meppen en er keihard achteraan rennen om hem weer op te halen, terwijl de honden al snuffelend zich afvragen wat vrouwtje daar nou toch zo leuk aan vindt...)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Roelfien schreef:
miekmiek schreef:Ik ben op een andere manier leuk. Ik hou zelf niet zo van het 100 keer een bal moeten gooien om hem vervolgens zelf op te moeten halen,
Oh nee, is ook niet leuk want je houdt niet van achter de bal aanrennen. :smile:
(sorry, zie het gewoon even voor me: baasje maar met de bal meppen en er keihard achteraan rennen om hem weer op te halen, terwijl de honden al snuffelend zich afvragen wat vrouwtje daar nou toch zo leuk aan vindt...)
Hahahahaha, toevallig zag ik zoiets gisteravond :mrgreen:

Man met een schat van een bordeauxdog hier op het speelveld, ik had ze nog nooit eerder gezien. Man had zo'n 'zwiepding' bij zich en hoppaaaaa daar ging de bal..... en de BD bleef braaf bij baasje staan :mrgreen:

Ik dacht nog 'ach foutje, de hond heeft het niet gezien' :19:

Baasje liep het veld over, hond liep braaf mee, baasje raapte de bal op deed het in het zwiepding en daar zoefde de bal weer..... en wederom zonder hond erachteraan :smile: :smile:

En toen kon ik het niet nalaten om te zeggen "goed voor je conditie he?!" :smile:
Gelukkig kon er een klein lachje af bij de man :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik ben ook leuk, althans dat vinden mijn honden :mrgreen: Ik loop gewoon lekker door, ze mogen hun eigen gang gaan maar vinden het geweldig als ze een stuk achter zijn en dan keihard aankomen rennen en dat ik dan hhhhhhhooooooeeeeeeiiiiiiii roep haha dan gaan ze nóg harder. Er is eigenlijk de hele wandeling wel contact, niet in de zin dat ik ze de hele tijd roep enzo maar ze letten gewoon op. Netjes bij de kruisingen wachten welk paadje we nemen enzo. Ik vind het heerlijk om met ze te lopen en geniet echt van alles wat ze doen, spoorzoeken, vogeltjes opjagen, elkaar hard rennend afsnijden enzenz. Heerlijk :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Stang schreef:
Roelfien schreef:
Hahahahaha, toevallig zag ik zoiets gisteravond :mrgreen:

Man met een schat van een bordeauxdog hier op het speelveld, ik had ze nog nooit eerder gezien. Man had zo'n 'zwiepding' bij zich en hoppaaaaa daar ging de bal..... en de BD bleef braaf bij baasje staan :mrgreen:

Ik dacht nog 'ach foutje, de hond heeft het niet gezien' :19:

Baasje liep het veld over, hond liep braaf mee, baasje raapte de bal op deed het in het zwiepding en daar zoefde de bal weer..... en wederom zonder hond erachteraan :smile: :smile:

En toen kon ik het niet nalaten om te zeggen "goed voor je conditie he?!" :smile:
Gelukkig kon er een klein lachje af bij de man :mrgreen:
Hahahahaha, tja, baasje vond de bal dus leuk, hond niet. :smile:
Beertje kon dat vroeger ook heel goed: 2 keer haalde hij de bal wel en de 3e keer en alles erna kon je hem zelf gaan halen of hij pleurde de bal gewoon ergens in de bosjes en ging dan lekker muisjes lopen jagen. Kon ik door de brandnetels naar die bal gaan lopen zoeken. :boos: :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

haha, nou dat soort toestanden begin ik gewoon niet meer aan. Femke snapt de hele bedoeling toch al niet en tommie laat de bal inderdaad gewoon vallen als hij iets interesanters ruikt. (altijd dus. :roll: )
Laura W
Actief

Ongelezen bericht door Laura W »

Ik ben wel bezig met de honden in de zin dat ik op ze let, maar met ballen en stokken hoef ik ook niet aan te komen. Ik ben nog het leukste als ik koekjes sta uit te delen. :mrgreen: Maar het grootste deel van de wandeling zijn ze met elkaar, zichzelf en de omgeving bezig. Maar ze houden ons wel in de gaten.

Met Dootje doe ik nog wel eens een spelletje tussendoor, ergens overheen springen, koekjes zoeken of gewoon een oefening van de cursus.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik ben niet de hele tijd leuk. Af en toe, juist op onverwachte momenten, doen we een spelletje of gooi ik een balletje of doen we wat oefeningen. Ik heb er geen zin om, zoals sommige mensen, continu met een balletje te lopen gooien. Ze mogen van mij ook hun eigen gang gaan, snuffelen, met andere honden spelen, samen rennen, zolang er maar regelmatig contact is en ze in het zicht zijn.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik ben niet zo leuk, loop normaal gesproken veel te beppen met andere mensen met honden maar mijn dochter wel heel erg leuk.

Ik ben wel leuk om te spelen in de tuin, dat doet ze liever met mij dan met een ander in huis.

Anne
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als ik dit nog eens allemaal lees............ :smile:
dan denk ik dat ik juist leuk ben omdat ze niet de hele tijd ballen voor me op hoeven te rapen :pffff:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Ja, ik denk het wel.
We doen van alles wat.
Soms gaat de bal mee, soms compleet met werper.
Ook ga ik wel op een bankje zitten en dan vermaakt Rossi zich met gaten graven, stokken zoeken of zwemmen.
Sowieso komen we vrijwel altijd andere honden tegen en kan hij spelen.
En ook doen we trainingsrondjes.:wink:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

:N: Ik ben nog nooit leuk geweest. :denken: :19: :mrgreen:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik wordt altijd goed in de gaten gehouden dus ergens doe ik het vast wel goed. :mrgreen:

maar ik ben niet heel de tijd met ze bezig, ze kunnen zichzelf ook wel vermaken en dat doen ze ook wel :wink:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
CockerBillie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door CockerBillie »

om eerlijk te zijn ben ik ook niet leuk :19: Ik loop meestal zo diep in gedachte dat ik me rot schrik als ik weer eens een uur aan het rondlopen ben :mrgreen: Natuurlijk hou ik Billie wel in de gaten, hij heeft het altijd zo druk in het bos met andere honden en alle geurtjes dat hij net zo min aandacht heeft voor mij :mrgreen:

Als ik het zo lees zijn we wel een lekker stel zeg :smile: gelukkig speelik iig 1x per dag op een speel veldje en dan ben ik wel heel leuk :pffff:
Indien u 's morgens met de kippen opstaat, overdag werkt als een
paard en 's avonds zo moe bent als een hond zou u wel eens een ezel
kunnen zijn.

Afbeelding
jolanda1
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door jolanda1 »

ik doe altijd wel even gek buiten met cyrax ,even rennen en gewoon gek doen,soms zitten mensen mijn dan gewoon aan te staren ,die denken vast die is ook gek :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
maar ja geeft niet cyrax vind het leuk als ik gek met hem doe :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”