hier kan ik met mn pet dus niet bij.

Moderator: moderatorteam
Wie wellittle-wolf schreef:![]()
hier kan ik met mn pet dus niet bij.
Dat gaat niet, want het is een echte waakpup hoortineke schreef: Als ik in een kennel alleen achtergelaten voor de bewaking zo'n pupje zie
dan gaat hij/zij hup onder de arm mee op zoek naar iemand die wel een pupsel op waarde weet te schatten
Stang schreef:IK wil, IK wil, IK wil.....
IK wil er een hond bij, ongeacht of het kan of niet
IK wil er een hond bij, maar hoe die hond zich voelt op een terrein in een kennel zonder baas, daar wordt niet bij nagedacht.
Ik vind de sport machtig mooi, maar als het op deze manier moet, dan word ik toch echt even niet goed.
Hier wordt de hond echt als gebruiksartikel gezien, zonder gevoel, zonder ermee rekening te houden dat een hond een roedeldier is.
Walgelijk!
Natuurlijk maar dan lok ik hem met een stukje worst en als ze hem dan weer terug wil hebben tja dan heb ik pech want mijn huisbankhanghonden die waken natuurlijk niet dus ze kan zo in en uit lopenstarfleet schreef:Dat gaat niet, want het is een echte waakpup hoortineke schreef: Als ik in een kennel alleen achtergelaten voor de bewaking zo'n pupje zie
dan gaat hij/zij hup onder de arm mee op zoek naar iemand die wel een pupsel op waarde weet te schattenDie bijt iedereen in zijn broek die hem te na komt.
Anne
Ik had een soortgelijke vraag gesteld stel dat de hond niet geschikt blijkt te zijn voor de sport wat dan, je blijft dan zitten met een betrekkelijk jonge hond die dan dus alleen maar in een kennel mag zitten zijn hele levenMarie-José schreef:Vraagje: wat gebeurt er met deze kennelhonden cq werkmachientjes als ze te oud zijn om te werken en dus niet meer interessant zijn voor de eigenaar?
Dan vliegt ie eruit heeft ze al gezegt.tineke schreef:Ik had een soortgelijke vraag gesteld stel dat de hond niet geschikt blijkt te zijn voor de sport wat dan, je blijft dan zitten met een betrekkelijk jonge hond die dan dus alleen maar in een kennel mag zitten zijn hele levenMarie-José schreef:Vraagje: wat gebeurt er met deze kennelhonden cq werkmachientjes als ze te oud zijn om te werken en dus niet meer interessant zijn voor de eigenaar?
(over ongeschikt zijn ging het)Die laatste opmerking vind ik een rare maar zal dan wel aan mij liggen..
Mocht blijken dat die mechel zo zou zijn als jij zegt dan vliegtie er ook onherroepelijk uit..
Ik zit de hele topic zo eens te lezen, en vraag me af hoe volwassen jij denkt dat je bent?Ascha schreef: Overweldigend deze aandacht zeg.. vooral het volwassen niveau waar jullie mee aankomen..
Onwil las je toch niet alleen hier maar ook op de andere fora's.Ascha schreef:Ik heb al uitgelegd dat ik die pup in zijn puppytijd zeker in huis zou nemen..
Overweldigend deze aandacht zeg.. vooral het volwassen niveau waar jullie mee aankomen..
Ik ga er niet meer op in..
Er worden hier eigen verhalen gefantaseerd.. Woorden in de mond gelegd..
Heeft geen enkel nut om me hiertegen te verweren..
Onwil is wat ik hier alleen maar lees..
Tja waarheen dan vraag ik me af dat soort honden raak je aan de straatstenen niet meer kwijt in de regel.sirene schreef:Dan vliegt ie eruit heeft ze al gezegt.tineke schreef:Ik had een soortgelijke vraag gesteld stel dat de hond niet geschikt blijkt te zijn voor de sport wat dan, je blijft dan zitten met een betrekkelijk jonge hond die dan dus alleen maar in een kennel mag zitten zijn hele levenMarie-José schreef:Vraagje: wat gebeurt er met deze kennelhonden cq werkmachientjes als ze te oud zijn om te werken en dus niet meer interessant zijn voor de eigenaar?
(over ongeschikt zijn ging het)Die laatste opmerking vind ik een rare maar zal dan wel aan mij liggen..
Mocht blijken dat die mechel zo zou zijn als jij zegt dan vliegtie er ook onherroepelijk uit..
Straks gaat ze gewoon weer op zoek naar een ander forum waar misschien wel naar wens wordt gereageerd.
Ik neem het compliment dan maar namens iedereen in ontvangst?!Ascha schreef: Overweldigend deze aandacht zeg.. vooral het volwassen niveau waar jullie mee aankomen..
Nee een hond die in het begin ongeschikt blijkt te zijn.. Als jonge hond dus nog... die gaat er onherroepelijk uit ja.. is overigens makkelijk te herplaatsen.. Een hond die het wel heeft die blijft ook.. dat zeker...Marie-José schreef:Ik neem het compliment dan maar namens iedereen in ontvangst?!Ascha schreef: Overweldigend deze aandacht zeg.. vooral het volwassen niveau waar jullie mee aankomen..![]()
Maar kun je mij nou geen normaal antwoord opgeven? Hond,oud,uitgewerkt......wat dan? Hond is ongeschikt voor de job?
Hij vliegt eruit,zeg je, maar waar naar toe dan?
Daar hij altijd in een kennel gezeten heeft,kan hij waarschijnlijk niet bij iemand in huis? Waar blijft die hond dan????
Afgezien van het feit dat als de hond,om in jouw termen te blijven, bruikbaar is,ik dat nog geen leven vind om het continu in een kennel te moeten slijten. Let wel,IK. Persoonlijke mening,maar ben erg benieuwd naar een 'volwassen'antwoord van jouw kant?
Luisteren is ook niet echt jou sterkste kant wel want serieuze vragen worden niet beantwoord en je wilt helemaal geen tegenspraak horen op je plannen alleen mensen die het met je eens zijn.Ascha schreef:Oh toch niet? Shit had ik dat nou gedacht.. ik koop me een pup.. die gooi ik in een schuur.. en als hij een jaar oud is ga ik hem trainen..
pffff... werkelijk..
Hoe ik het ook uit wil leggen.. er word niet naar geluisterd..
er staat ook nog ergens dat ik waarschijnlijk toch geduld zal moeten hebben..Het misschien eens niet gaat lukken.. Ik bij de minste twijfel van een plaatsing het niet zou doen.. Dat dat een samenwerking zou moeten zijn.. (dus nog iemand voor de hond zou moeten zorgen..) bla bla bla.. maar dat zien jullie niet..
En je word hier dan maar gelijk bekogeld met verwensingen, en voor lul gezet..
Ik kan nog altijd zeggen dat ik het netter heb gehouden dan anderen hier..
Daarom alleen al ben ik volwassener dan het stelletje kids hier..
Makkelijk te herplaatsen ga maar eens op de dierenasielsite kijken en dan zal je zien in hoe grote getale ze in de asiels zitten.Ascha schreef:Nee een hond die in het begin ongeschikt blijkt te zijn.. Als jonge hond dus nog... die gaat er onherroepelijk uit ja.. is overigens makkelijk te herplaatsen.. Een hond die het wel heeft die blijft ook.. dat zeker...Marie-José schreef:Ik neem het compliment dan maar namens iedereen in ontvangst?!Ascha schreef: Overweldigend deze aandacht zeg.. vooral het volwassen niveau waar jullie mee aankomen..![]()
Maar kun je mij nou geen normaal antwoord opgeven? Hond,oud,uitgewerkt......wat dan? Hond is ongeschikt voor de job?
Hij vliegt eruit,zeg je, maar waar naar toe dan?
Daar hij altijd in een kennel gezeten heeft,kan hij waarschijnlijk niet bij iemand in huis? Waar blijft die hond dan????
Afgezien van het feit dat als de hond,om in jouw termen te blijven, bruikbaar is,ik dat nog geen leven vind om het continu in een kennel te moeten slijten. Let wel,IK. Persoonlijke mening,maar ben erg benieuwd naar een 'volwassen'antwoord van jouw kant?
Tot aan zijn dood dan..
Dat is dan gemakkelijk. Dan wacht je gewoon met de aanschaf van een hond totdat je er de juiste mogelijkheden voor hebt.Ascha schreef:Daarbij zou ook nog eens komen dat ls ik eenmaal een certificaat met hem zou hebben.. ik hem hoogswaarschijnlijk veel mee naar het werk zou kunnen nemen.. Al zeker met de nachtdiensten.. En heel misschien heb ik een plek op het werk waar ik eventueel een hond kan neerzetten..
Maar dat is nog lang niet zeker..
Oke.. je hebt helemaal gelijk.. ik zal misschien over het een en ander heen gelezen hebben.. door starfleet dr gebazel..
Luisteren is ook niet echt jou sterkste kant wel want serieuze vragen worden niet beantwoord en je wilt helemaal geen tegenspraak horen op je plannen alleen mensen die het met je eens zijn.
Als nou zelfs mensen uit de sport zeggen dat dit niet de juiste maniet is om een hond te houden waarom doe je daar dan niet iets mee.
Wees jij nou maar volwassen genoeg om zelf voor je honden te zorgen en laat dat ik wil ik wil maar een beetje varen.
Daar ben ik me ook zeker van bewust..
Makkelijk te herplaatsen ga maar eens op de dierenasielsite kijken en dan zal je zien in hoe grote getale ze in de asiels zitten.
Dat zou inderdaad voor mij ook al een goeie optie zijn..jidde schreef:Weet je wat je moet doen??
Iemand zoeken met een hond waarmee jij kan trainen! ik weet niet waar je ergens woont, anders kan ik wel iemand voor je zoeken (zijn wel duitse herders) Ik denk dat oa fokkers dat ontzettend leuk vinden! Meeste fokkers hebben bv wel IPO1 erop zitten, maar kunnen niet verder vanwege jonge kroost dat ook IPO1 moet krijgen.
is dat geen optie, dat je lekekr traint en eventueel wedstrijden doet met een hond van een fokker?
Heel zeker wel.. ik zou het ook veel liever thuis hebben.. als alles meezit kan ik volgend jaar gaan kijken om iets te kopen..Marie-José schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En mocht je ooit de mogelijkheden thuis hebben,zou je er dan toch aan kunnen beginnen? Je gaf zelf ,meen ik, ook al aan dat de hond heus ook binnen zou zijn,dat is dan toch veel makkelijker te realiseren als wanneer je een hond ergens anders hebt zitten. Toch?
Het gaat om het feit dat je de hond 'ergens' in een kennel zet, tenminste dat is wat bij mij de weerstand oproept.Ascha schreef:Oke.. je hebt helemaal gelijk.. ik zal misschien over het een en ander heen gelezen hebben.. door starfleet dr gebazel..
Luisteren is ook niet echt jou sterkste kant wel want serieuze vragen worden niet beantwoord en je wilt helemaal geen tegenspraak horen op je plannen alleen mensen die het met je eens zijn.
Als nou zelfs mensen uit de sport zeggen dat dit niet de juiste maniet is om een hond te houden waarom doe je daar dan niet iets mee.
Wees jij nou maar volwassen genoeg om zelf voor je honden te zorgen en laat dat ik wil ik wil maar een beetje varen.
Die staat ook vooraan om overal tegenin te gaan..
Mensen uit de sport hebben me juist op dit idee gebracht.. en ik heb zelf gezien hoe het inderdaad kan uitpakken..
Ik heb hier gezegd dat ik het graag wil.. niet dat ik het dan ook meteen maar zou doen bij de eerste beste gelegenheid..
Ik geloof niet dat jullie in de gaten hebben hoe ik het voor me zie..
En welzeker dat de hond er komt voor de sport wat hier dan egoistisch genoemd word..
Waar heb ik anders mijn honden voor.. dat is toch voor je eigen plezier..
Zeker je wil de hond een mooi leven geven.. maar je haalt hem niet om hem op te voeden en hem dan op zichzelf te gaan laten wonen..
Een hond in huis.. IS egoistisch.. Klopt..
Zal het verhaal nog een keer goed uitleggen en dan mogen jullie me hier zeggen of dat dierenmishandeling is of niet..
Ik wil graag een hond voor de hondensport die "het" heeft..
Even niet gezien of jullie dat nou egoistisch vinden of niet..
Ik wil zorgen dat ik een ren (of meerdere rennen) kan plaatsen op een terrein van een bedrijf.. Of bij iemand thuis zou ook nog ideaal zijn..
Waar het wel om gaat is dat ik natuurlijk een pup niet zomaar daar in zijn ren gooi.. Hij zal er komen te zitten.. dat zeker.. maar altijd als iemand erbij is.. Hier komt dan een gedeelde samenwerking in het zicht..
Ik zet geen hond neer bij iemand die niet wil meewerken aan de opbouw en verzorging van het dier.. Ik meende dat al duidelijk gemaakt te hebben..
Dus ja.. het zou een hond zijn die door meer dan 1 persoon verzorgd word waarbij ik wel iedere dag daar zou zijn.
Een hond die bij een bedrijf zit.. waar gewerkt word.. daar is iemand aanwezig.. die zit niet 20 tot 22 uur in zijn kennel.. Zo ben ik het niet van plan nee..
Vandaar dat ik al herhaaldelijk heb gezegd dat er verhalen bij worden gemaakt.. er geroepen word dat ik een hond maar 1 keer per dag een uurtje uit zijn hok kom halen.. en daarbovenop meteen WALGELIJK..
Zo denk ik niet over honden nee.. een hond zit niet slecht op de manier zoals ik het voor me zie..
En ik zeg niet ik wil, ik wil.. Ik hoop dat ik iets goeds tegen kom..
Kan het niet.. dan gebeurd het ook niet..
Dat heb ik toch ook al duidelijk gezegd..
Wie weet kom ik een liefhebber tegen die er de plaats en ruimte en zin in heeft en kan ik (en ja dat is puur egoistisch) verder in mijn sport..