Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil graag een pup, hoe ga ik dit aanpakken!!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

:denken:

hier kan ik met mn pet dus niet bij. :19:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

little-wolf schreef::denken:

hier kan ik met mn pet dus niet bij. :19:
Wie wel :mrgreen:
De hond gaat dus als pupje al in de kennel voor de bewaking terwijl ik meer het idee heb dat je het pupje moet bewaken,beschermen,begeleiden.
Als ik in een kennel alleen achtergelaten voor de bewaking zo'n pupje zie
dan gaat hij/zij hup onder de arm mee op zoek naar iemand die wel een pupsel op waarde weet te schatten :smile:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

tineke schreef: Als ik in een kennel alleen achtergelaten voor de bewaking zo'n pupje zie
dan gaat hij/zij hup onder de arm mee op zoek naar iemand die wel een pupsel op waarde weet te schatten :smile:
Dat gaat niet, want het is een echte waakpup hoor :mrgreen: Die bijt iedereen in zijn broek die hem te na komt.

Anne
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Een hond die alleen van kennel naar veld gaan, heb je zeer veel kans dat die geflipt worden. 1 nare ervaring op het veld, en je krijgt een hond die al zijn kooi niet uitwil. Dat betekend namelijk iets naars, je gaat weer naar dat vreselijke veld.

En werkelijk, ik snap niet dat mensen zo denken :evil: Ik ken zat werkhonden, maar de meeste liggen thuis gewoon lekker in huis!! en dat zijn 1 van de beste werkhonden!
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Stang schreef:IK wil, IK wil, IK wil.....
IK wil er een hond bij, ongeacht of het kan of niet
IK wil er een hond bij, maar hoe die hond zich voelt op een terrein in een kennel zonder baas, daar wordt niet bij nagedacht.

Ik vind de sport machtig mooi, maar als het op deze manier moet, dan word ik toch echt even niet goed.
Hier wordt de hond echt als gebruiksartikel gezien, zonder gevoel, zonder ermee rekening te houden dat een hond een roedeldier is.
Walgelijk!
:ok:
MJ
Zeer actief

Vraagje: wat gebeurt er met deze kennelhonden cq werkmachientjes als ze te oud zijn om te werken en dus niet meer interessant zijn voor de eigenaar?
tineke

starfleet schreef:
tineke schreef: Als ik in een kennel alleen achtergelaten voor de bewaking zo'n pupje zie
Dat gaat niet, want het is een echte waakpup hoor :mrgreen: Die bijt iedereen in zijn broek die hem te na komt.

Anne
Natuurlijk maar dan lok ik hem met een stukje worst en als ze hem dan weer terug wil hebben tja dan heb ik pech want mijn huisbankhanghonden die waken natuurlijk niet dus ze kan zo in en uit lopen:smile: :smile: :smile: :smile:
tineke

Marie-José schreef:Vraagje: wat gebeurt er met deze kennelhonden cq werkmachientjes als ze te oud zijn om te werken en dus niet meer interessant zijn voor de eigenaar?
Ik had een soortgelijke vraag gesteld stel dat de hond niet geschikt blijkt te zijn voor de sport wat dan, je blijft dan zitten met een betrekkelijk jonge hond die dan dus alleen maar in een kennel mag zitten zijn hele leven :denken:
Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

Ik heb al uitgelegd dat ik die pup in zijn puppytijd zeker in huis zou nemen..
Overweldigend deze aandacht zeg.. vooral het volwassen niveau waar jullie mee aankomen..
Ik ga er niet meer op in..
Er worden hier eigen verhalen gefantaseerd.. Woorden in de mond gelegd..
Heeft geen enkel nut om me hiertegen te verweren..
Onwil is wat ik hier alleen maar lees..
Delete MIJ van dit FORUM aub..
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

tineke schreef:
Marie-José schreef:Vraagje: wat gebeurt er met deze kennelhonden cq werkmachientjes als ze te oud zijn om te werken en dus niet meer interessant zijn voor de eigenaar?
Ik had een soortgelijke vraag gesteld stel dat de hond niet geschikt blijkt te zijn voor de sport wat dan, je blijft dan zitten met een betrekkelijk jonge hond die dan dus alleen maar in een kennel mag zitten zijn hele leven :denken:
Dan vliegt ie eruit heeft ze al gezegt.
Die laatste opmerking vind ik een rare maar zal dan wel aan mij liggen..
Mocht blijken dat die mechel zo zou zijn als jij zegt dan vliegtie er ook onherroepelijk uit..
(over ongeschikt zijn ging het)

Straks gaat ze gewoon weer op zoek naar een ander forum waar misschien wel naar wens wordt gereageerd. :roll:
Laatst gewijzigd door sirene op 20 aug 2005 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ascha schreef: Overweldigend deze aandacht zeg.. vooral het volwassen niveau waar jullie mee aankomen..
Ik zit de hele topic zo eens te lezen, en vraag me af hoe volwassen jij denkt dat je bent?

Jezus zeg, je bent net een peuter van 2, ik wil, ik wil, ik wil, en het maakt je verder niet uit wat dat betekent voor de hond. Zo'n hond is geen mountainbike die je in de schuur parkeert als je klaar bent met sporten!
Afbeelding
tineke

Ascha schreef:Ik heb al uitgelegd dat ik die pup in zijn puppytijd zeker in huis zou nemen..
Overweldigend deze aandacht zeg.. vooral het volwassen niveau waar jullie mee aankomen..
Ik ga er niet meer op in..
Er worden hier eigen verhalen gefantaseerd.. Woorden in de mond gelegd..
Heeft geen enkel nut om me hiertegen te verweren..
Onwil is wat ik hier alleen maar lees..
Onwil las je toch niet alleen hier maar ook op de andere fora's.
Denk nou maar eens goed na waarom er zoveel onwil is ook van de mensen die werkhonden hebben en dit ook belachelijk vinden.
tineke

sirene schreef:
tineke schreef:
Dan vliegt ie eruit heeft ze al gezegt.
Die laatste opmerking vind ik een rare maar zal dan wel aan mij liggen..
Mocht blijken dat die mechel zo zou zijn als jij zegt dan vliegtie er ook onherroepelijk uit..
(over ongeschikt zijn ging het)

Straks gaat ze gewoon weer op zoek naar een ander forum waar misschien wel naar wens wordt gereageerd. :roll:
Tja waarheen dan vraag ik me af dat soort honden raak je aan de straatstenen niet meer kwijt in de regel.
De liefde zit diep blijkbaar daar had ik even over heen gelezen :jank:
Ascha
Actief
Contacteer:

Oh toch niet? Shit had ik dat nou gedacht.. ik koop me een pup.. die gooi ik in een schuur.. en als hij een jaar oud is ga ik hem trainen..
pffff... werkelijk..
Hoe ik het ook uit wil leggen.. er word niet naar geluisterd..
er staat ook nog ergens dat ik waarschijnlijk toch geduld zal moeten hebben..Het misschien eens niet gaat lukken.. Ik bij de minste twijfel van een plaatsing het niet zou doen.. Dat dat een samenwerking zou moeten zijn.. (dus nog iemand voor de hond zou moeten zorgen..) bla bla bla.. maar dat zien jullie niet..
En je word hier dan maar gelijk bekogeld met verwensingen, en voor lul gezet..
Ik kan nog altijd zeggen dat ik het netter heb gehouden dan anderen hier..
Daarom alleen al ben ik volwassener dan het stelletje kids hier..
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ascha schreef: Daarom alleen al ben ik volwassener dan het stelletje kids hier..
Nee. Jij daalt door jouw ideeen zodanig op de schaal van volwassenheid dat je dat nergens meer mee op kan halen.
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ascha schreef: Overweldigend deze aandacht zeg.. vooral het volwassen niveau waar jullie mee aankomen..
Ik neem het compliment dan maar namens iedereen in ontvangst?! :denken:

Maar kun je mij nou geen normaal antwoord opgeven? Hond,oud,uitgewerkt......wat dan? Hond is ongeschikt voor de job?
Hij vliegt eruit,zeg je, maar waar naar toe dan?
Daar hij altijd in een kennel gezeten heeft,kan hij waarschijnlijk niet bij iemand in huis? Waar blijft die hond dan????
Afgezien van het feit dat als de hond,om in jouw termen te blijven, bruikbaar is,ik dat nog geen leven vind om het continu in een kennel te moeten slijten. Let wel,IK. Persoonlijke mening,maar ben erg benieuwd naar een 'volwassen'antwoord van jouw kant?
Ascha
Actief
Contacteer:

Marie-José schreef:

Maar kun je mij nou geen normaal antwoord opgeven? Hond,oud,uitgewerkt......wat dan? Hond is ongeschikt voor de job?
Daar hij altijd in een kennel gezeten heeft,kan hij waarschijnlijk niet bij iemand in huis? Waar blijft die hond dan????
Afgezien van het feit dat als de hond,om in jouw termen te blijven, bruikbaar is,ik dat nog geen leven vind om het continu in een kennel te moeten slijten. Let wel,IK. Persoonlijke mening,maar ben erg benieuwd naar een 'volwassen'antwoord van jouw kant?
Nee een hond die in het begin ongeschikt blijkt te zijn.. Als jonge hond dus nog... die gaat er onherroepelijk uit ja.. is overigens makkelijk te herplaatsen.. Een hond die het wel heeft die blijft ook.. dat zeker...
Tot aan zijn dood dan..
Ascha
Actief
Contacteer:

Daarbij zou ook nog eens komen dat ls ik eenmaal een certificaat met hem zou hebben.. ik hem hoogswaarschijnlijk veel mee naar het werk zou kunnen nemen.. Al zeker met de nachtdiensten.. En heel misschien heb ik een plek op het werk waar ik eventueel een hond kan neerzetten..
Maar dat is nog lang niet zeker..
tineke

Ascha schreef:Oh toch niet? Shit had ik dat nou gedacht.. ik koop me een pup.. die gooi ik in een schuur.. en als hij een jaar oud is ga ik hem trainen..
pffff... werkelijk..
Hoe ik het ook uit wil leggen.. er word niet naar geluisterd..
er staat ook nog ergens dat ik waarschijnlijk toch geduld zal moeten hebben..Het misschien eens niet gaat lukken.. Ik bij de minste twijfel van een plaatsing het niet zou doen.. Dat dat een samenwerking zou moeten zijn.. (dus nog iemand voor de hond zou moeten zorgen..) bla bla bla.. maar dat zien jullie niet..
En je word hier dan maar gelijk bekogeld met verwensingen, en voor lul gezet..
Ik kan nog altijd zeggen dat ik het netter heb gehouden dan anderen hier..
Daarom alleen al ben ik volwassener dan het stelletje kids hier..
Luisteren is ook niet echt jou sterkste kant wel want serieuze vragen worden niet beantwoord en je wilt helemaal geen tegenspraak horen op je plannen alleen mensen die het met je eens zijn.
Als nou zelfs mensen uit de sport zeggen dat dit niet de juiste maniet is om een hond te houden waarom doe je daar dan niet iets mee.
Wees jij nou maar volwassen genoeg om zelf voor je honden te zorgen en laat dat ik wil ik wil maar een beetje varen.
tineke

Ascha schreef:
Marie-José schreef:

Nee een hond die in het begin ongeschikt blijkt te zijn.. Als jonge hond dus nog... die gaat er onherroepelijk uit ja.. is overigens makkelijk te herplaatsen.. Een hond die het wel heeft die blijft ook.. dat zeker...
Tot aan zijn dood dan..
Makkelijk te herplaatsen ga maar eens op de dierenasielsite kijken en dan zal je zien in hoe grote getale ze in de asiels zitten.
MJ
Zeer actief

Oke,de hond die goed gekeurd is blijft tot zijn dood bij je. Tot zover begrijp ik je goed,toch?
Maar als die hond op leeftijd is en er niet meer mee getraind kan worden dan komt er ,neem ik aan ,weer een nieuwe 'sport'hond. Waar je dan weer heel druk mee bent,die ouwe kan niet in huis want die is dat niet gewendt(verbeter me maar als ik het fout zie)en zit dus op zijn plas en poeprondje na te liggen in de kennel?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ascha schreef:Daarbij zou ook nog eens komen dat ls ik eenmaal een certificaat met hem zou hebben.. ik hem hoogswaarschijnlijk veel mee naar het werk zou kunnen nemen.. Al zeker met de nachtdiensten.. En heel misschien heb ik een plek op het werk waar ik eventueel een hond kan neerzetten..
Maar dat is nog lang niet zeker..
Dat is dan gemakkelijk. Dan wacht je gewoon met de aanschaf van een hond totdat je er de juiste mogelijkheden voor hebt.

Simpel en dat is wat iedereen de hele tijd hier al tegen je zegt.

Alleen al die taal: Een hond ergens neerzetten :devil:

Anne
Ascha
Actief
Contacteer:

Luisteren is ook niet echt jou sterkste kant wel want serieuze vragen worden niet beantwoord en je wilt helemaal geen tegenspraak horen op je plannen alleen mensen die het met je eens zijn.
Als nou zelfs mensen uit de sport zeggen dat dit niet de juiste maniet is om een hond te houden waarom doe je daar dan niet iets mee.
Wees jij nou maar volwassen genoeg om zelf voor je honden te zorgen en laat dat ik wil ik wil maar een beetje varen.
Oke.. je hebt helemaal gelijk.. ik zal misschien over het een en ander heen gelezen hebben.. door starfleet dr gebazel..
Die staat ook vooraan om overal tegenin te gaan..
Mensen uit de sport hebben me juist op dit idee gebracht.. en ik heb zelf gezien hoe het inderdaad kan uitpakken..
Ik heb hier gezegd dat ik het graag wil.. niet dat ik het dan ook meteen maar zou doen bij de eerste beste gelegenheid..
Ik geloof niet dat jullie in de gaten hebben hoe ik het voor me zie..
En welzeker dat de hond er komt voor de sport wat hier dan egoistisch genoemd word..
Waar heb ik anders mijn honden voor.. dat is toch voor je eigen plezier..
Zeker je wil de hond een mooi leven geven.. maar je haalt hem niet om hem op te voeden en hem dan op zichzelf te gaan laten wonen..
Een hond in huis.. IS egoistisch.. Klopt..

Zal het verhaal nog een keer goed uitleggen en dan mogen jullie me hier zeggen of dat dierenmishandeling is of niet..

Ik wil graag een hond voor de hondensport die "het" heeft..
Even niet gezien of jullie dat nou egoistisch vinden of niet..
Ik wil zorgen dat ik een ren (of meerdere rennen) kan plaatsen op een terrein van een bedrijf.. Of bij iemand thuis zou ook nog ideaal zijn..
Waar het wel om gaat is dat ik natuurlijk een pup niet zomaar daar in zijn ren gooi.. Hij zal er komen te zitten.. dat zeker.. maar altijd als iemand erbij is.. Hier komt dan een gedeelde samenwerking in het zicht..
Ik zet geen hond neer bij iemand die niet wil meewerken aan de opbouw en verzorging van het dier.. Ik meende dat al duidelijk gemaakt te hebben..
Dus ja.. het zou een hond zijn die door meer dan 1 persoon verzorgd word waarbij ik wel iedere dag daar zou zijn.

Een hond die bij een bedrijf zit.. waar gewerkt word.. daar is iemand aanwezig.. die zit niet 20 tot 22 uur in zijn kennel.. Zo ben ik het niet van plan nee..
Vandaar dat ik al herhaaldelijk heb gezegd dat er verhalen bij worden gemaakt.. er geroepen word dat ik een hond maar 1 keer per dag een uurtje uit zijn hok kom halen.. en daarbovenop meteen WALGELIJK..

Zo denk ik niet over honden nee.. een hond zit niet slecht op de manier zoals ik het voor me zie..
En ik zeg niet ik wil, ik wil.. Ik hoop dat ik iets goeds tegen kom..
Kan het niet.. dan gebeurd het ook niet..
Dat heb ik toch ook al duidelijk gezegd..

Wie weet kom ik een liefhebber tegen die er de plaats en ruimte en zin in heeft en kan ik (en ja dat is puur egoistisch) verder in mijn sport..
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Ook ik heb eenkennel ik ben daar dus niet op tegen maar...
Ik denk dat ik het niet zou willen dat mijn hond op een terrein zit waar ik er zelf geen zicht op heb er kunnen dan rare dingen gebeuren.
En ik ben het er zeker niet mee eens dat honden die in een kennel zitten beter presteren dan honden die in huis worden gehouden. Ik daar ken ik meerdere voorbeelden van.

Je hebt nu twee honden daar kan wel een pup bij zeg je en dan met zes maanden oud in een kennel op een ander terrein?, dat zou ik niet willen.
En ja als het niet lukt dan is er weer zo'n mechel te herplaatsen en ja daar zijn lange wachtlijsten voor; mensen willen graag een wat oudere mechel waar al allerlei africhtingstechnieken op los zijn gelaten...

Ik denk dat je even snel dat ik wil ik wil fase moet ontgroeien...

En scooby doo? --> wat ben jij een in en in triest figuur! Ik weet wel waar ik de teletac bij jou zou willen plaatsen.
Afbeelding
Ascha
Actief
Contacteer:

Makkelijk te herplaatsen ga maar eens op de dierenasielsite kijken en dan zal je zien in hoe grote getale ze in de asiels zitten.
Daar ben ik me ook zeker van bewust..
Ik heb een asielhond in huis.. En mijn huishond zal ook ALTIJD uit het asiel komen..
Een sporthond die het voor mij niet heeft.. is een hond die niet bijt..
Die kan inderdaad makkelijk herplaatst worden en word dan opgeleid in de richting drugshond of explosieven hond..
Dus ja.. een jonge hond is makkelijk te herplaatsen.. :wink:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Weet je wat je moet doen??
Iemand zoeken met een hond waarmee jij kan trainen! ik weet niet waar je ergens woont, anders kan ik wel iemand voor je zoeken (zijn wel duitse herders :mrgreen: ) Ik denk dat oa fokkers dat ontzettend leuk vinden! Meeste fokkers hebben bv wel IPO1 erop zitten, maar kunnen niet verder vanwege jonge kroost dat ook IPO1 moet krijgen.

is dat geen optie, dat je lekekr traint en eventueel wedstrijden doet met een hond van een fokker?
Ascha
Actief
Contacteer:

jidde schreef:Weet je wat je moet doen??
Iemand zoeken met een hond waarmee jij kan trainen! ik weet niet waar je ergens woont, anders kan ik wel iemand voor je zoeken (zijn wel duitse herders :mrgreen: ) Ik denk dat oa fokkers dat ontzettend leuk vinden! Meeste fokkers hebben bv wel IPO1 erop zitten, maar kunnen niet verder vanwege jonge kroost dat ook IPO1 moet krijgen.

is dat geen optie, dat je lekekr traint en eventueel wedstrijden doet met een hond van een fokker?
Dat zou inderdaad voor mij ook al een goeie optie zijn..
Ik heb misschien de optie in de vereniging dat ik van daaruit een jonge hond kan gaan trainen..
Dat zou ook al een hele stap vooruit zijn..
Ik hoop dat het wat word.. maar dat is afwachten..
Ik woon in Limburg, dus als je duitserkes of mechels weet in de buurt.. geef maar een gil.. :ok: :wink:
MJ
Zeer actief

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
En mocht je ooit de mogelijkheden thuis hebben,zou je er dan toch aan kunnen beginnen? Je gaf zelf ,meen ik, ook al aan dat de hond heus ook binnen zou zijn,dat is dan toch veel makkelijker te realiseren als wanneer je een hond ergens anders hebt zitten. Toch?
Ascha
Actief
Contacteer:

Marie-José schreef::cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
En mocht je ooit de mogelijkheden thuis hebben,zou je er dan toch aan kunnen beginnen? Je gaf zelf ,meen ik, ook al aan dat de hond heus ook binnen zou zijn,dat is dan toch veel makkelijker te realiseren als wanneer je een hond ergens anders hebt zitten. Toch?
Heel zeker wel.. ik zou het ook veel liever thuis hebben.. als alles meezit kan ik volgend jaar gaan kijken om iets te kopen..
Dat moet dan klein wonen met een leuke tuin worden..
Dat ik daar abslouut met de honden verder kan..
En ook een hond ergens op een terrein komt deze kant op..
Hij zal alleen daar moeten slapen en eten.. Maar ook zeker binnen bij mij komen.. Alleen is de bank al bezet door de twee mafkes die ik nu al heb.. Daar zit ik zelfs al niet op.. :mrgreen: .. de Bureaustoel is mijn plek.. :eek:

Wat ik al zei.. als als als.. het zou goed moeten zijn.. anders gebeurd het niet..
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ascha schreef:

Oke.. je hebt helemaal gelijk.. ik zal misschien over het een en ander heen gelezen hebben.. door starfleet dr gebazel..
Die staat ook vooraan om overal tegenin te gaan..
Mensen uit de sport hebben me juist op dit idee gebracht.. en ik heb zelf gezien hoe het inderdaad kan uitpakken..
Ik heb hier gezegd dat ik het graag wil.. niet dat ik het dan ook meteen maar zou doen bij de eerste beste gelegenheid..
Ik geloof niet dat jullie in de gaten hebben hoe ik het voor me zie..
En welzeker dat de hond er komt voor de sport wat hier dan egoistisch genoemd word..
Waar heb ik anders mijn honden voor.. dat is toch voor je eigen plezier..
Zeker je wil de hond een mooi leven geven.. maar je haalt hem niet om hem op te voeden en hem dan op zichzelf te gaan laten wonen..
Een hond in huis.. IS egoistisch.. Klopt..

Zal het verhaal nog een keer goed uitleggen en dan mogen jullie me hier zeggen of dat dierenmishandeling is of niet..

Ik wil graag een hond voor de hondensport die "het" heeft..
Even niet gezien of jullie dat nou egoistisch vinden of niet..
Ik wil zorgen dat ik een ren (of meerdere rennen) kan plaatsen op een terrein van een bedrijf.. Of bij iemand thuis zou ook nog ideaal zijn..
Waar het wel om gaat is dat ik natuurlijk een pup niet zomaar daar in zijn ren gooi.. Hij zal er komen te zitten.. dat zeker.. maar altijd als iemand erbij is.. Hier komt dan een gedeelde samenwerking in het zicht..
Ik zet geen hond neer bij iemand die niet wil meewerken aan de opbouw en verzorging van het dier.. Ik meende dat al duidelijk gemaakt te hebben..
Dus ja.. het zou een hond zijn die door meer dan 1 persoon verzorgd word waarbij ik wel iedere dag daar zou zijn.

Een hond die bij een bedrijf zit.. waar gewerkt word.. daar is iemand aanwezig.. die zit niet 20 tot 22 uur in zijn kennel.. Zo ben ik het niet van plan nee..
Vandaar dat ik al herhaaldelijk heb gezegd dat er verhalen bij worden gemaakt.. er geroepen word dat ik een hond maar 1 keer per dag een uurtje uit zijn hok kom halen.. en daarbovenop meteen WALGELIJK..

Zo denk ik niet over honden nee.. een hond zit niet slecht op de manier zoals ik het voor me zie..
En ik zeg niet ik wil, ik wil.. Ik hoop dat ik iets goeds tegen kom..
Kan het niet.. dan gebeurd het ook niet..
Dat heb ik toch ook al duidelijk gezegd..

Wie weet kom ik een liefhebber tegen die er de plaats en ruimte en zin in heeft en kan ik (en ja dat is puur egoistisch) verder in mijn sport..
Het gaat om het feit dat je de hond 'ergens' in een kennel zet, tenminste dat is wat bij mij de weerstand oproept.

Dan zeg je dit wel zorgvuldig uit te kiezen, maar een hond op een bedrijventerrein in een kennel? Kom op, dat is toch geen leven? Die mensen zijn daar aan het werk, weet jij veel wie daar wel of niet om een hond geeft of wie zelfs honden haat en er een stuk vergiftigd vlees naar binnengooit.

Je neemt je werkhond gewoon bij je thuis, desnoods in de tuin soms in een kennel of je zoekt een goed huisadres waar hij kan wonen en leven en dat jij dan sport met de hond. Dat zou een 'samenwerking' zijn die ik nog wel kan begrijpen, al zitten daar ook haken en ogen aan.
Maar op een terrein ergens in een kennel :neenee: Kom op zeg! Dat moet jij toch ook wel zien, dat dit geen manier van doen is tegenover een hond.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”