Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vreemd volk

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

annepanne

vreemd volk

Ongelezen bericht door annepanne »

Het valt me regelmatig op dat Anne tijdens een wandeling ontspannener reageerd op mensen die een hond meehebben dan op mensen die aan een "blokkie om zonder hond" doen. is ook wel raar volk, natuurlijk :mrgreen: maar waarom zou dit zijn? Vlgs mij is t niet zo dat die mensen anders reageren, want ik zie al van een grote afstand dat ze zich ontspant als ze een hond bij de eigenaar ontwaard. Stomme verbeelding? Aangeleerd?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Vindt ze het niet gewoon leuker als er een hond aankomt? Bram kijkt niet meer echt om naar mensen, maar als er een hondje bijloopt wordt het interessant.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ja, dat herken ik wel! Aan Billy's houding zie ik ook wel eens dat hij 'hond-loze' mensen niet vertrouwt; hij staat dan ineens stil of neemt juist een omweg of borstelt. Als degene die we tegemoet lopen ook nog een niet beweegt/stil staat dan vindt 'ie het helemaal raar en wil dan ook nog wel eens grommen. Meestal zeg ik iets als: 't Is goed, loop maar door' en dan is het ook goed.

Een verklaring heb ik niet echt, eigenlijk. Nou ja, hij ziet zo'n persoon op een of andere manier als bedreiging, misschien doet 'ie ook wel een poging mij te beschermen (wat ik overigens niet nodig vindt). Maar waarom hij niet reageert als het iemand mét een hond is, dat weet ik eigenlijk ook niet. Ben er wel heel benieuwd naar, goeie vraag dus!

Groet,
Rami
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: vreemd volk

Ongelezen bericht door starfleet »

annepanne schreef:Het valt me regelmatig op dat Anne tijdens een wandeling ontspannener reageerd op mensen die een hond meehebben dan op mensen die aan een "blokkie om zonder hond" doen. is ook wel raar volk, natuurlijk :mrgreen: maar waarom zou dit zijn? Vlgs mij is t niet zo dat die mensen anders reageren, want ik zie al van een grote afstand dat ze zich ontspant als ze een hond bij de eigenaar ontwaard. Stomme verbeelding? Aangeleerd?
Buffy laat zich naar hartenlust aanhalen door mensen met een hond. Niet door mensen zonder hond, dan duikt ze. Ik denk dat het komt omdat haar focus meer op de hond is dan op het mens dat erbij hoort.

Anne
annepanne

Re: vreemd volk

Ongelezen bericht door annepanne »

starfleet schreef:
annepanne schreef:Het valt me regelmatig op dat Anne tijdens een wandeling ontspannener reageerd op mensen die een hond meehebben dan op mensen die aan een "blokkie om zonder hond" doen. is ook wel raar volk, natuurlijk :mrgreen: maar waarom zou dit zijn? Vlgs mij is t niet zo dat die mensen anders reageren, want ik zie al van een grote afstand dat ze zich ontspant als ze een hond bij de eigenaar ontwaard. Stomme verbeelding? Aangeleerd?
Buffy laat zich naar hartenlust aanhalen door mensen met een hond. Niet door mensen zonder hond, dan duikt ze. Ik denk dat het komt omdat haar focus meer op de hond is dan op het mens dat erbij hoort.

Anne
Anne wil ook dolgraag kroelen, en is nog gekker op de mensen dan de hond, maar dan moet er idd wel een hond bijlopen...Grappig, dat meer honden dit hebben!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”