Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vreemd volk
Moderator: moderatorteam
-
annepanne
vreemd volk
Het valt me regelmatig op dat Anne tijdens een wandeling ontspannener reageerd op mensen die een hond meehebben dan op mensen die aan een "blokkie om zonder hond" doen. is ook wel raar volk, natuurlijk
maar waarom zou dit zijn? Vlgs mij is t niet zo dat die mensen anders reageren, want ik zie al van een grote afstand dat ze zich ontspant als ze een hond bij de eigenaar ontwaard. Stomme verbeelding? Aangeleerd?
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ja, dat herken ik wel! Aan Billy's houding zie ik ook wel eens dat hij 'hond-loze' mensen niet vertrouwt; hij staat dan ineens stil of neemt juist een omweg of borstelt. Als degene die we tegemoet lopen ook nog een niet beweegt/stil staat dan vindt 'ie het helemaal raar en wil dan ook nog wel eens grommen. Meestal zeg ik iets als: 't Is goed, loop maar door' en dan is het ook goed.
Een verklaring heb ik niet echt, eigenlijk. Nou ja, hij ziet zo'n persoon op een of andere manier als bedreiging, misschien doet 'ie ook wel een poging mij te beschermen (wat ik overigens niet nodig vindt). Maar waarom hij niet reageert als het iemand mét een hond is, dat weet ik eigenlijk ook niet. Ben er wel heel benieuwd naar, goeie vraag dus!
Groet,
Rami
Een verklaring heb ik niet echt, eigenlijk. Nou ja, hij ziet zo'n persoon op een of andere manier als bedreiging, misschien doet 'ie ook wel een poging mij te beschermen (wat ik overigens niet nodig vindt). Maar waarom hij niet reageert als het iemand mét een hond is, dat weet ik eigenlijk ook niet. Ben er wel heel benieuwd naar, goeie vraag dus!
Groet,
Rami
- starfleet
- Erelid
Re: vreemd volk
Buffy laat zich naar hartenlust aanhalen door mensen met een hond. Niet door mensen zonder hond, dan duikt ze. Ik denk dat het komt omdat haar focus meer op de hond is dan op het mens dat erbij hoort.annepanne schreef:Het valt me regelmatig op dat Anne tijdens een wandeling ontspannener reageerd op mensen die een hond meehebben dan op mensen die aan een "blokkie om zonder hond" doen. is ook wel raar volk, natuurlijkmaar waarom zou dit zijn? Vlgs mij is t niet zo dat die mensen anders reageren, want ik zie al van een grote afstand dat ze zich ontspant als ze een hond bij de eigenaar ontwaard. Stomme verbeelding? Aangeleerd?
Anne
-
annepanne
Re: vreemd volk
Anne wil ook dolgraag kroelen, en is nog gekker op de mensen dan de hond, maar dan moet er idd wel een hond bijlopen...Grappig, dat meer honden dit hebben!starfleet schreef:Buffy laat zich naar hartenlust aanhalen door mensen met een hond. Niet door mensen zonder hond, dan duikt ze. Ik denk dat het komt omdat haar focus meer op de hond is dan op het mens dat erbij hoort.annepanne schreef:Het valt me regelmatig op dat Anne tijdens een wandeling ontspannener reageerd op mensen die een hond meehebben dan op mensen die aan een "blokkie om zonder hond" doen. is ook wel raar volk, natuurlijkmaar waarom zou dit zijn? Vlgs mij is t niet zo dat die mensen anders reageren, want ik zie al van een grote afstand dat ze zich ontspant als ze een hond bij de eigenaar ontwaard. Stomme verbeelding? Aangeleerd?
Anne