Hier liggen ze gewoon relaxed languit in de kennels, geen gepiep of gejank en geblaf.Hutsje schreef:Hier komen ook oppasonden, weliswaar maar 1 per keer, en als het gaat met de andere honden (reuen gaat altijd goed) dan mogen ze in huis, en anders rouleren we. We hebben er eentje, een teefje, dat komt 6 keer per jaar en zij mag bij Wim op bed slapen 's nachts. (Huts slaapt bij mij en zij en Huts gaat niet samen). Hoewel zij dus ook niet veel in de kennel zit begint ze na 2 dagen wel te joelen in de kennel. Ze blijft wel goed eten maar ze is het dsn gewoon zat. Ze is normaal gesproken ook altijd bij haar baas. Ze is wel blij als ze hier komt dus ze heeft het wel naar haar zin.estelle schreef:Wat ik op zich wel grappig vind om te lezen is dat het merendeel schrijft dat hun hond absoluut niet in een kennel zou kunnen en gek zouden worden e.d.
Onze ervaring is dat juist deze honden zich opperbest vermaken en totaal geen moeite hebben met het feit dat baasje weg is en ze in een kennel moeten.
Nou zitten ze hier natuurlijk weinig in de kennel maar toch.
Bij ons moeten de oppashonden ook met onze eigen honden kunnen zodat ze altijd mee naar buiten kunnen. Neem nou een dag als gisteren, heerlijk weer, dan zitten wij op het erf met zicht op het veld en de oppashonden lopen dan eigenlijk de hele dag buiten of ze zitten bij ons op het erf.
Wij willen hier ook geen honden die niet met de rest kan omdat ze dan dus teveel in de kennel moeten zitten en we het sneu vinden als alles lekker buiten loopt en 1 hond binnen zit.
Het is voor sommigen vast moeilijk voor te stellen maar de honden die we nu hebben zitten en hadden zitten, vermaakten zich prima en hadden totaal geen stress o.i.d. Ik denk ook dat veel honden die wij hebben bij ons meer mogen en meer doen dan ze ooit thuis zullen doen.