Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is jullie favoriete hondenpension?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hutsje schreef:
estelle schreef:Wat ik op zich wel grappig vind om te lezen is dat het merendeel schrijft dat hun hond absoluut niet in een kennel zou kunnen en gek zouden worden e.d.
Onze ervaring is dat juist deze honden zich opperbest vermaken en totaal geen moeite hebben met het feit dat baasje weg is en ze in een kennel moeten.

Nou zitten ze hier natuurlijk weinig in de kennel maar toch. :wink:
Hier komen ook oppasonden, weliswaar maar 1 per keer, en als het gaat met de andere honden (reuen gaat altijd goed) dan mogen ze in huis, en anders rouleren we. We hebben er eentje, een teefje, dat komt 6 keer per jaar en zij mag bij Wim op bed slapen 's nachts. (Huts slaapt bij mij en zij en Huts gaat niet samen). Hoewel zij dus ook niet veel in de kennel zit begint ze na 2 dagen wel te joelen in de kennel. Ze blijft wel goed eten maar ze is het dsn gewoon zat. Ze is normaal gesproken ook altijd bij haar baas. Ze is wel blij als ze hier komt dus ze heeft het wel naar haar zin.
Hier liggen ze gewoon relaxed languit in de kennels, geen gepiep of gejank en geblaf.
Bij ons moeten de oppashonden ook met onze eigen honden kunnen zodat ze altijd mee naar buiten kunnen. Neem nou een dag als gisteren, heerlijk weer, dan zitten wij op het erf met zicht op het veld en de oppashonden lopen dan eigenlijk de hele dag buiten of ze zitten bij ons op het erf.
Wij willen hier ook geen honden die niet met de rest kan omdat ze dan dus teveel in de kennel moeten zitten en we het sneu vinden als alles lekker buiten loopt en 1 hond binnen zit.

Het is voor sommigen vast moeilijk voor te stellen maar de honden die we nu hebben zitten en hadden zitten, vermaakten zich prima en hadden totaal geen stress o.i.d. Ik denk ook dat veel honden die wij hebben bij ons meer mogen en meer doen dan ze ooit thuis zullen doen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Die van mij gaat drie dagen per week naar een kennel: http://www.dijkzicht.com/index.html

Waarom ik voor deze heb gekozen?
> vaste leuke medewerk(st)ers,
> niet zo veel honden (ik schat iets van 30),
> meerdere pups in de dagopvang,
> erg schoon,
> eigen spullen mee en eigen voer,
> veel speelruimte en - tijd.

Zoals ik al een keer schreef, heeft Bram het daar heeeeel erg naar z'n zin. Hij heeft daar echt z'n maatjes, piept nooit en blaft zelden. Hij is helemaal dol op de medewerkers daar (vooral de dames) en krijgt zoveel aandacht!

Maar toch....ik weet niet of ik hem daar zou laten in een vakantie. Hij weet nu dat ik hem elke dag op kom halen en dan kom ik ineens niet. Puur mijn gevoel hoor, maar de eerste tijd doen we dat nog maar even niet :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:
Hier liggen ze gewoon relaxed languit in de kennels, geen gepiep of gejank en geblaf.
Bij ons moeten de oppashonden ook met onze eigen honden kunnen zodat ze altijd mee naar buiten kunnen. Neem nou een dag als gisteren, heerlijk weer, dan zitten wij op het erf met zicht op het veld en de oppashonden lopen dan eigenlijk de hele dag buiten of ze zitten bij ons op het erf.
Wij willen hier ook geen honden die niet met de rest kan omdat ze dan dus teveel in de kennel moeten zitten en we het sneu vinden als alles lekker buiten loopt en 1 hond binnen zit.

Het is voor sommigen vast moeilijk voor te stellen maar de honden die we nu hebben zitten en hadden zitten, vermaakten zich prima en hadden totaal geen stress o.i.d. Ik denk ook dat veel honden die wij hebben bij ons meer mogen en meer doen dan ze ooit thuis zullen doen.
In welke plaats in Groningen zitten jullie eigenlijk? Niet dat ik binnenkort weer terugga, maar voor ooit.... :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marley
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Marley »

Wij hebben Luna 1x voor proef naar een dierenpension in Brummen gebracht. Het was 1 grote chaos. Toen we Luna hadden weggebracht, werd ze in diverse hokken met honden geplaatst, maar omdat alle honden op haar wilden rijen, zowel reuen als teven, moest ze bij de oudere honden. Dat was ook geen succes want de oudjes werden weer jong bij haar. Op de website van dat dierenpension kon je meekijken als de hondjes naar buiten gingen. Daar zag ik haar dus, super onderdanig en werd idd door verschillende honden bereden. Na 10 minuten werd ze door de mensen van het speelveld afgehaald en vlak daarna telefoon of we haar wilden ophalen want er was niets mee te beginnen.
Toen we daar kwamen, haalde een van de medewerkers haar op en ze was helemaal aan het trillen en staart tussen de poten. Bleek dat ze een uur alleen in een kennel heeft gezeten, met alleen een deur met een klein stukje tralies. Luna is niet gek op autorijden, maar toen mijn vader de auto opendeed sprong ze direct in de auto. Heel de middag is ze nog angstig geweest.

Heb van meer mensen gehoord dat ze echt niet de moeite nemen als een hond wat afwijkend gedrag heeft, dan mogen de baasjes ze direct ophalen. Luna komt niet meer in een pension. Wij hebben voor haar een vaste oppasadres gevonden, een nicht van mij. Nu komt het niet vaak voor dat we zonder hondjes op vakantie gaan :mrgreen:
Afbeelding
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Onze honden komen dus net terug uit een pension.
Geen hokken of kennel, maar in een woonkamer met banken, kleden etc. Dus gewoon in huis.
Een van mijn belangrijkste criteria was dat ze niet in hokken of kennels terechtkomen. Vooral Charley zou kunnen flippen als ie in een hok moet.
Voor omgang met andere honden was ik niet bang. Ook niet voor de grote losloop-wandelingen omdat ze ook al een paar keer per week met de uitlaatservice meegaan. Ze zijn dus gewend in een groep te lopen en volgen.

Het is ons en de honden heel goed bevallen. :ok:
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marley schreef:Wij hebben Luna 1x voor proef naar een dierenpension in Brummen gebracht. Het was 1 grote chaos. Toen we Luna hadden weggebracht, werd ze in diverse hokken met honden geplaatst, maar omdat alle honden op haar wilden rijen, zowel reuen als teven, moest ze bij de oudere honden. Dat was ook geen succes want de oudjes werden weer jong bij haar.
Dat je haar uberbhaupt daar hebt gelaten!
Afbeelding
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Ik heb mijn honden ook 1x naar een pension gebracht omdat wij met de kerst vorig jaar een weekendje weggingen naar een hotel..écht ik heb tranen met tuiten gelaten en kon hun ogen niet vergeten toen ik ze daar achterliet..maar toen zei mijn man tegen me; agnes, probeer het los te laten, ik vind het ook verschrikkelijk, maar het is goed voor ons (had een burn-out) en waar ik me erg aan opgebeurd heb; onze honden vinden het nooit zo leuk als bij ons, je kunt ze naar mijn ouders brengen, schoonouders,vrienden noem maar op, maar ze zijn echt enorm gesteld op ons en vinden het nergens leuk zonder ons.
Wat mijn man ook zei; niemand kan de honden zo gelukkig maken en goed verzorgen als jij en dat is maar goed ook! Want dan had je ook geen lekker gevoel gehad!

Ik kon me hier heel erg in vinden en heb zo toch een leuk kerstweekend gehad, lekker rustig niks moest, alles mocht en hoefde nergens aan te denken. ( wel 2x gebeld naar pension, maar goed)
Het liefst neem ik ze natuurlijk altijd mee, maar als het echt niet anders kan, dan moet ik bovenstaande gedachte in acht nemen en kan ik er mee leven, maar ook al zaten ze in het beste pension en kregen ze alle aandacht en verzorging en werden ze 5 x keer per dag uitgelaten - bij wijze van spreken- ik zal me altijd zorgen blijven maken en moeten blijven denken, jij bent hun vrouwtje en ze zijn nooit zo gelukkig bij ons dan bij een ander, hoe goed de situatie ook is.
Omdat ze allebei enorm op ons en elkaar gestemd zijn en vooral ook op ons territorium en gewoon helemaal in de war zijn als ze van huis geplaatst
worden..daar kan het beste hondenpension niks aan doen..begrijp me goed, dat is alleen maar een goed teken, want hoeveel zorg, liefde en aandacht er aan wordt besteedt, wij als hondeneigenaren waarderen het enorm en hebben daar veel waardering voor, maar de honden zelf willen het liefst naar hun baasje toe :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

miekmiek schreef:Hmmm...een goed hondenpension. Ik ben er nog geen 1 tegengekomen waar ik mijn honden zou achterlaten.
Maar misschien zijn mijn eisen te hoog. Ik wil niet dat er veel honden de hele tijd aan het blaffen zijn, ik wil niet dat ze op beton moeten poepen, ik wil dat ze hun eigen mand/kleed mee mogen nemen en hun eigen voer mogen krijgen. Daarnaast moeten ze ook nog eens meerdere keren per dag uitgelaten worden. Denk niet dat er veel pensions zijn die daar aan voldoen. Dus dan maar geen pension.
ik weet er eentje die aan deze eisen voldoet.....
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Bij mij gaat Flash niet naar een pension, we houden het in de familie.
Afspraken mbt hierover zijn gemaakt toen ruim 10 jaar geleden mijn broer zijn golden in zijn huis haalde en toen 7 jaar geleden Flash hier als pup in mijn huis kwam, is er over gesproken (vond ik noodzakelijk het toch officieel gevraagd te hebben) daar werd een beetje geirriteeerd op gereageerd, want natuurlijk doen we dat, iets anders is out of question!!

Verder gaat Flash mee, op vakantie, op bezoek, boodschappen doen noem maar op, als ik weet dat ik langer dan 3 uur niet thuis ben en hij kan echt niet mee, gaat ie naar mijn ouders, hij kan prima een langer aantal uren alleen zijn, maar ik vind dat niet horen bij een roedel dier, 24/7 samen de afgelopen jaren is niet helemaal zo geweest maar scheelt niet veel, totdat ik afgelopen voorjaar een once in a lifetime kans/aanbod had om 6 weken naar Australië te gaan, ga ik wel ga ik niet, daar heb ik weken lang over lopen te dubben, want 6 weken zonder hond (meenemen was financieel niet haalbaar en door weken quarataine op het vliegveld zelfs niet verder om over na te denken).
Ppf het langst dat we ooit gescheiden waren geweest was een paar nachten over de jaren verspreid of een paar uur en dan was ie ook nooit alleen maar bij mijn ouders, die 'm verwennen bij het leven.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en toch gegaan.

Een van mijn ergste nachtmerrie's werd natuurlijk waarheid Flash wilde na een week niet meer staan en piepte van de pijn bij het lopen, kijk dan ben ik blij met mijn ouders die niet denken ff aankijken, zoals ws in een pension het geval was geweest, zij kennen hem ook door en door en weten dat 't geen "piepert" is en waren binnen een uur in de praktijk bij mijn eigen DA.
Nu bleek dus dat Flash overvraagt was naast ws de stress dat ik er niet was doordat naast de dagelijkse fiets en wandelingen (mijn vader laat Flash niet van de riem en hij heeft het rennen en spelen met andere honden zo nodig, dus had ik gevraagd of vrienden met honden en mijn broer 'm meenamen zodat ie ook geestlijk niets te kort kwam) Flash wilde met iedereen wel mee en ja als je 7 bent gaan de jaren toch tellen een flinke spierpijn ten gevolg.
Na een paar dagen rust en pijnstillers was het leed geweken (ik had al het vliegveld in Sydney gebeld of en hoesnel ik terug kon)
Uiteindelijk heeft Flash het prima gehad maar heeft toen ik terug kwam wel ruim een half uur gegild, gejankt, geblaft, en de blik in zijn ogen wil ik nooit weer zien, ook al heb ik een geweldige tijd in OZ gehad, nooit weer van huis zonder mijn 'Jochie"!!!

Desalniettemin 'heb' ik wel een pension voor Flash, tenminste op papier. ik ben er geweest, heb er rond gekeken en denk dat Flash daar bijna net als bij mijn ouders een geweldige tijd zou hebben gehad.
Want er klan altijd iets zijn waardoor je niet op je oppassers kunt rekenen stel dat mijn ouders een auto ongeluk oid zouden krijgen en er slecht aan toe zouden zijn, tijd en aandacht voor de honden zouden zowel mijn broer en zijn gezin en ook ikzelf dan niet hebben voor de honden, Een paar dagen kan en wil ik nog wel een beroep doen op vrienden, maar zou dan toch Flash naar dit pension brengen.
Die overigens een aantal jaren geleden in Onze Hond als beste hondenpension uit de bus kwam, voordeel voor mij is dat ze sinds die tijd zijn verhuisd en nu op 20 autominuten zijn komen te wonen.
Dat ze (toendertijd) de beste waren, gaf niet de doorslag wel de omgang met honden!!
Welk pension dat is? www.kynostaete-eureka.nl en Waarom?? nah een blik op de site zegt genoeg vind ik!!
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

alleen ouders en familie, af en toe.op vakantie gaan ze gewoon mee.

ik heb een beetje een hekel aan die bench en dump mensen we hebben een hond en als het even niet uit komt zetten we hem in een bench of dumpen we hem, en dat doe we met onze kids ook :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

irstas schreef:alleen ouders en familie, af en toe.op vakantie gaan ze gewoon mee.

ik heb een beetje een hekel aan die bench en dump mensen we hebben een hond en als het even niet uit komt zetten we hem in een bench of dumpen we hem, en dat doe we met onze kids ook :mrgreen:
Nou nou nou, jij 'dumpt' ze toch bij ouders en familie? Niet iedereen heeft zo'n achtervang hoor! Vind dat je nu wel flinke oogkleppen op hebt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
irstas

Zoek stok! schreef:
irstas schreef:alleen ouders en familie, af en toe.op vakantie gaan ze gewoon mee.

Nou nou nou, jij 'dumpt' ze toch bij ouders en familie? Niet iedereen heeft zo'n achtervang hoor! Vind dat je nu wel flinke oogkleppen op hebt.
ik heb het hier dan wel over 1 of 2 keer per jaar een weekend.
terwijl veel honden gewoon elke dag uren in een bench worden gezet omdat het gewoon even niet anders uitkomt.
zelfs in de trimsalon maak je het ook vaak mee dan vragen de baasjes of ze hun hond de hele dag kunnen achterlaten :roll:
en nee ik heb geen oogkleppen op want ikzelf hoor daar net zo goed bij
of mag ik mezelf niet bekritiseren dan?
ik heb al een hekel aan mezelf als ik telang van huis wegblijf, daarom dat onze honden nu een groot stuk buiten hebben met een hok voor als dat eens voorkomt.
Zoek stok!
Zeer actief

irstas schreef:
Zoek stok! schreef:

ik heb het hier dan wel over 1 of 2 keer per jaar een weekend.
terwijl veel honden gewoon elke dag uren in een bench worden gezet omdat het gewoon even niet anders uitkomt.
zelfs in de trimsalon maak je het ook vaak mee dan vragen de baasjes of ze hun hond de hele dag kunnen achterlaten :roll:
en nee ik heb geen oogkleppen op want ikzelf hoor daar net zo goed bij
of mag ik mezelf niet bekritiseren dan?
ik heb al een hekel aan mezelf als ik telang van huis wegblijf, daarom dat onze honden nu een groot stuk buiten hebben met een hok voor als dat eens voorkomt.
Je hebt het nu ineens over een bench, het ging toch over pensions? Jij gaat weg en laat ze buiten met een hok, ik breng ze naar een pension waar ze een groot hok hebben, veel speelruimte en aandacht. Ik wil mijn hond juist niet alleen laten. Snap niet zo goed wat daar niet goed aan is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Zoek stok! schreef:
estelle schreef:

In welke plaats in Groningen zitten jullie eigenlijk? Niet dat ik binnenkort weer terugga, maar voor ooit.... :wink:
Wij zitten vlak tegen Aduart aan, 10 minuutjes vanaf de stad. :cheer:
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:
Ga'k onthouden, handy!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

is goed hoor!! altijd leuk om hondjes van het forum ooit eens te ontmoeten!
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

Zoek stok! schreef:
estelle schreef:
Ga'k onthouden, handy!
ik ook! is ook niet ver bij ons vandaan ook nog eens.
ik heb zelf goede ervaringen met pension punthorst.
kleinschalig, als het weer het toelaat mogen ze ook de hele dag buiten als ze dat willen. ze doen wel of 2 honden bij elkaar als blijkt dat die dat heel gezellig vinden zeg maar.
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

estelle schreef:is goed hoor!! altijd leuk om hondjes van het forum ooit eens te ontmoeten!
Kom ik Rossi ook wel een keer brengen. :mann:
Zuslief Zuidhorn heeft net een nieuw huis, mag Ros vast niet meer mee. :jank:
Niet dat ze er anders om stonden te springen, gedoogbeleid. :roll:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Rossi is nog nooit in een 'echt' pension geweest.
Wel gaat hij elke maandag naar een opvang.
Een paar honden en een grote tuin.
Dat vindt hij leuk. :ok:
Meestal als hij niet mee kan/mag gaat hij naar mijn moeder. :wink:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
estelle

lijkt me allemaal gezellig!! de hondjes vermaken zich wel!
irstas

de hond van mijn ouders hebben we eens in meerssen gebracht die ligt daar langs de autoweg of bunde ergens daar in de buurt
alles goed geen probleem de 2de keer dat we hem brachten, was hij heel blij toen we daar aan kwamen we hebben hem aan de eigenaar overgelaten en hij liep kwispelent mee, dat gaf wel een goed gevoel.

ik geloof hondenpension de kruisberg dat het heet daar.
irstas

Je hebt het nu ineens over een bench, het ging toch over pensions? Jij gaat weg en laat ze buiten met een hok, ik breng ze naar een pension waar ze een groot hok hebben, veel speelruimte en aandacht. Ik wil mijn hond juist niet alleen laten. Snap niet zo goed wat daar niet goed aan is.

en ik heb zelf in een pension gewerkt nou daar was echt geen aandacht voor de honden, tenminste niet zoals ik dat bij mijn eigen hond zou doen,
de honden die bij elkaar konden mochten spelen op de speelweide, de honden die dat niet konden werden gewoon via een luik alleen buiten gelaten, dus veel anders dan in een hondenasiel ging het er niet aan toe.
Zoek stok!
Zeer actief

irstas schreef:

en ik heb zelf in een pension gewerkt nou daar was echt geen aandacht voor de honden, tenminste niet zoals ik dat bij mijn eigen hond zou doen,
de honden die bij elkaar konden mochten spelen op de speelweide, de honden die dat niet konden werden gewoon via een luik alleen buiten gelaten, dus veel anders dan in een hondenasiel ging het er niet aan toe.
Ja, die van mij breng ik 's ochtends en haal ik na het werk op. Nee, natuurlijk krijgt hij niet zoveel aandacht als thuis. De verhouding mens-hond is ook wel een beetje anders! Maar als hij alleen thuis zit, krijg hij helemaal geen aandacht.

Er zijn enorme verschillen tussen pensions/opvangen. Bij het pension waar ik hem breng, komen de dagopvang honden die het goed met elkaar kunnen vinden, bij elkaar te zitten. Echt een roedel dus.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Martijn schreef:Ik doe niet aan pensions. Ik heb voldoende mensen die wel op ze willen passen als het moet. Die doen het voor mij, voor de honden en voor de lol. Niet voor het geld.
laten wij er nou vrijwel niks aan over houden, ja aan het einde van de zomer trakteren we onszelf op een avondje uit eten....that's it.
Wat we ermee verdienen gaat regelrecht weer 'op' aan de hondjes; dekens kopen, voertonnen, schuur opknappen (nieuw plafond nu), banken/stoelen kopen voor in de kenneltjes, speelgoed wat we aanschaffen, kongs e.d.
En omdat we het dus voor het grootste gedeelte voor de lol doen moeten de oppashonden dus ook leuk met onze honden samen kunnen.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik heb nog nooit een hond naar een pension gebracht, gewoon omdat ik tot nu toe nog niet in de situatie ben geweest waarbij het nodig was.
Ik ben wel eens gaan kijken en sommige pensions zagen er best goed uit.Andere leken meer op een asiel en daar zou ik mijn hond dan ook echt niet achter laten. Dan kan ze beter een dag alleen thuis zitten.

Maar als ik de verhalen lees van hoe Estelle met de honden omgaat dan geloof ik best dat ik Ameno daar zou durven achter te laten.
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door mo op 27 jul 2008 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Binnenkort gaat Nanni voor het eerst in het pension waar ik werk verblijven :N: :mrgreen: Heel stom, maar ik vind het niets :smile: Ik weet dat ze er prima voor zijn, Nanni kent het daar, maar zowiezo ergens Nanni achterlater, brrr is de eerste keer in mijn leven dat ik haar achterlaat.
Stel ze zou in gezin geplaatst worden had ik het ook niets gevonden hoor :smile:
Heel eerlijk gezegd, heb ik nog nooit een hond zien wegkwijnen in een pension. Wel honden die meer moeite hebben met wennen als andere (zoals dobermannen, dogo argentino's en sommige herders) maar met deze honden gaan we tussen de middag echt 1 op 1 wandelen, zodat zij ook hun energie kwijt kunnen EN lekker persoonlijke aandacht.
Het is trouwens bij de wet verplicht honden samen te houden :wink: Er zijn altijd honden die het absoluut NIET kunnen, maar in het algemeen zitten de honden lekker samen hoor. Grote bij elkaar, kleintjes, de oudjes.

En ook ik weet alle honden bij naam, het zijn er 1100 in klantenbestand maar ik weet tot nu toe nog steeds wie welke hond is :cheer: Soms moet ik wel even nadenken als iemand zegt, banjer, max of beau of bobby, want daar hebben we er vele van :mrgreen: Soms belt iemand tijdens pension verblijf op om te vragen hoe het met Beer is. Ja mevrouw, welke van de 4 :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”