Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil graag een pup, hoe ga ik dit aanpakken!!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Scooby schreef:
yamie schreef:waarom zie en lees je het schoppen als iets afschuwelijks?
Omdat ik het iets afschuwelijks vind. Je doet een dier iets aan, waartegen hij zich op dat moment niet kan (en in de meeste gevallen waarschijnlijk ook niet wil!) verzetten.
Als ik met onze dogjes speel, gaat dat ook wil. Dan duw ik ze ook flink weg of geef een kneepje in hun flank of iets dergelijks. Maar dat zijn dingen die je honden onderling ook ziet doen. (Kneepje is beetje dan natuurlijk. :wink: )

En ik wil best een keer een foto hier neerzetten van dat ik Bono in zijn poot bijt. Alleen als ik bijt tijdens het spel, doe ik dat met mijn handen en niet met mijn tanden. :wink:
Maar zeg het maar: van welke van de twee wil je een foto? :mrgreen:
nou het liefste van die tanden natuurlijk :mrgreen:

ik snap je wel hoor, maar ik speel bv wel eens met alle honden tegelijk, en ik heb maar twee handen, dan geef ik er ook wel eens een zet met mijn voet, en ook honden onderling in spel duwen en drukken tegen elkaar aan... ze deinsen ook niet terug, ze proberen alleen maar toch bij mijn hoofd te komen om me een lebber in mijn smoel te geven :mrgreen:
Laatst gewijzigd door yamie op 20 aug 2005 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

Scooby schreef:
yamie schreef:waarom zie en lees je het schoppen als iets afschuwelijks?
Omdat ik het iets afschuwelijks vind. Je doet een dier iets aan, waartegen hij zich op dat moment niet kan (en in de meeste gevallen waarschijnlijk ook niet wil!) verzetten.
Als ik met onze dogjes speel, gaat dat ook wil. Dan duw ik ze ook flink weg of geef een kneepje in hun flank of iets dergelijks. Maar dat zijn dingen die je honden onderling ook ziet doen. (Kneepje is beetje dan natuurlijk. :wink: )

En ik wil best een keer een foto hier neerzetten van dat ik Bono in zijn poot bijt. Alleen als ik bijt tijdens het spel, doe ik dat met mijn handen en niet met mijn tanden. :wink:
Maar zeg het maar: van welke van de twee wil je een foto? :mrgreen:
Dan wil ik je ook zien bijten.. hahahaha.. lol.. :smile:
Kommaarop met foto's.. Doggen zijn altijd gaaf om te zien..
Delete MIJ van dit FORUM aub..
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ascha schreef:Ik snap niet wat jullie zo zielig vinden aan buitenhonden..
Lees jij eigenlijk wel?! Omdat een hond een ROEDELdier is. Dat betekent dat een hond graag met zijn soortgenoten of in elk geval met zijn roedelgenoten SAMEN wil leven. Dat is dus niet ergens alleen in een ren.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Toen ze hun ren hadden sprongen ze van blijdschap als ik ze dr uit haalde.. Nu als ik ook maar 5 minuten weg ben en ik kom thuis springen ze ook van blijdschap.. dus ik zie het verschil niet zo..
Je snapt het gewoon echt niet, he...? :roll:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Scooby schreef:
Lees jij eigenlijk wel?! Omdat een hond een ROEDELdier is. Dat betekent dat een hond graag met zijn soortgenoten of in elk geval met zijn roedelgenoten SAMEN wil leven. Dat is dus niet ergens alleen in een ren.
maar ze lopen samen buiten. enkel als ze niet thuis is, zitten ze apart in een kennel om ongelukken te vermijden.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:ik snap je wel hoor, maar ik speel bv wel eens met alle honden tegelijk, en ik heb maar twee handen, dan geef ik er ook wel eens een zet met mijn voet, en ook honden onderling in spel duwen en drukken tegen elkaar aan...
Een zet geven met je voet, vind ik toch echt héél wat anders dan een hond schoppen. Ik duw mijn doggen ook aan de kant met mijn knie als ze in de weg staan. Maar ik schop ze niet.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Kommaarop met foto's.. Doggen zijn altijd gaaf om te zien..
Als je doggen wilt zien; er staan in elk geval alvast genoeg foto´s van de dogjes op onze site. :wink:
maart
Zeer actief

Scooby schreef:
yamie schreef:ik snap je wel hoor, maar ik speel bv wel eens met alle honden tegelijk, en ik heb maar twee handen, dan geef ik er ook wel eens een zet met mijn voet, en ook honden onderling in spel duwen en drukken tegen elkaar aan...
Een zet geven met je voet, vind ik toch echt héél wat anders dan een hond schoppen. Ik duw mijn doggen ook aan de kant met mijn knie als ze in de weg staan. Maar ik schop ze niet.
ik zeg het je toch,... laten we gewoon zeggen dat het woord 'schop' verkeerd gebruikt is, dat het 'een zet in haar hol' geweest moest zijn :wink: :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:maar ze lopen samen buiten. enkel als ze niet thuis is, zitten ze apart in een kennel om ongelukken te vermijden.
Huh? Het ging toch om een pup die ze aan wilde schaffen en waarvoor ze een plek zorgt ergens bij een bedrijf om een ren neer te kunnen zetten waar de pup de hele dag kon zitten, behalve als ze met de pup ging trainen?! Daar gaat deze hele discussie toch eigenlijk over?! :denken:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:ik zeg het je toch,... laten we gewoon zeggen dat het woord 'schop' verkeerd gebruikt is, dat het 'een zet in haar hol' geweest moest zijn :wink: :mrgreen:
:N: Dat klinkt nog veel luguberder!
:wink:
maart
Zeer actief

Scooby schreef:
maart schreef:maar ze lopen samen buiten. enkel als ze niet thuis is, zitten ze apart in een kennel om ongelukken te vermijden.
Huh? Het ging toch om een pup die ze aan wilde schaffen en waarvoor ze een plek zorgt ergens bij een bedrijf om een ren neer te kunnen zetten waar de pup de hele dag kon zitten, behalve als ze met de pup ging trainen?! Daar gaat deze hele discussie toch eigenlijk over?! :denken:
die pup moest toch ook het bedrijf bewaken? dus loopt hij daar toch rond? :denken: :19:
maart
Zeer actief

Scooby schreef:
maart schreef:ik zeg het je toch,... laten we gewoon zeggen dat het woord 'schop' verkeerd gebruikt is, dat het 'een zet in haar hol' geweest moest zijn :wink: :mrgreen:
:N: Dat klinkt nog veel luguberder!
:wink:
:smile: :smile:
Ascha
Actief
Contacteer:

maart schreef:
Scooby schreef:
maar ze lopen samen buiten. enkel als ze niet thuis is, zitten ze apart in een kennel om ongelukken te vermijden.
Hehe.. thanx.. ik heb niet eens een ren nu hoor.. ze hebben nu een kamer.. die staat open voor ze.. met een bank..
Ja ze hebben het echt slecht hier..
Het lijkt me nog het mooiste een ren te hebben en daar hun bankstel in te zetten.. eg wel.. Moet ik eigenlijk ook een tv neerzetten voor Amber.. die kijkt namelijk animal planet.. lollll.. :smile:
Ennuh ScooP ik heb Amber dr bij gehaald in het begin omdat ik niet wilde dat Shaggy alleen zat.. Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt over mij.. :denken:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef: die pup moest toch ook het bedrijf bewaken? dus loopt hij daar toch rond? :denken: :19:
Hij moest toch in een ren? En op dat bedrijf werken mensen, maar toch geen 24 uur per dag? Dus zo´n 16 uur per etmaal zit die hond daar dan toch alleen in zijn ren?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Hehe.. thanx.. ik heb niet eens een ren nu hoor.. ze hebben nu een kamer.. die staat open voor ze.. met een bank..
Ja ze hebben het echt slecht hier..
Het lijkt me nog het mooiste een ren te hebben en daar hun bankstel in te zetten.. eg wel.. Moet ik eigenlijk ook een tv neerzetten voor Amber.. die kijkt namelijk animal planet.. lollll.. :smile:
Ennuh ScooP ik heb Amber dr bij gehaald in het begin omdat ik niet wilde dat Shaggy alleen zat.. Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt over mij.. :denken:
He, ben ik nou achterlijk?! Met welke vraag ben je dit topic nou gestart?! Daar gaat het nu toch om in deze discussie? Niet over hoe je je huidige honden houdt, want dat zijn huishonden.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ascha schreef: Ennuh ScooP ik heb Amber dr bij gehaald in het begin omdat ik niet wilde dat Shaggy alleen zat.. Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt over mij.. :denken:
Het ging over de nieuwe hond die je wilde, die eruit vloog als hij niet geschikt was, die je ergens ging zetten omdat je wat wilde bereiken in de sport. Je wilde hem liever in je tuin zetten, maar dat gaat niet want je hebt geen tuin.

De hond die vanaf een maand of 7 niet meer in huis kan omdat hij anders gecorrigeerd moet worden de hele tijd en dan wil hij niet meer naar het veld, want dan is hij niet zelfstandig en presteert hij te weinig, dat had je gehoord van mannetjes uit het jaar 0.

Anne
Ascha
Actief
Contacteer:

maart schreef:
Scooby schreef:
die pup moest toch ook het bedrijf bewaken? dus loopt hij daar toch rond? :denken: :19:
Heb ook wel een paar suggesties tussen alle onzin hierzo door gekregen die misschien wel een beter plan zijn..
Bij mensen thuis.. (is lastiger) maar wel de moeite waard om eens na tegaan..
Hoewel ik al een tijdlang niets kan bedenken..
En ik heb geprobeerd uit te leggen hoe ik dat voor me zag.. een pup bij het bedrijf..
Als iemand het nog een keer wil horen.. ik blijf het gerust uitleggen..
Zoals het zinnetje hier bovenstaand weer.. dat ie daar de hele dag in de ren zou moeten..
Maar goed.. is menselijk.. ik wil het best blijven uitleggen hoor..
Hij zou daar niet in de ren zitten de hele dag..
Maar alles valt te bezien.. Ik heb ook verteld dat ik waarschijnlijk veel geduld ga moeten hebben.. pfff kan het bijna allemaal uit mijn hoofd opdreunen.. zo vaak als je hier herhalen moet.. :wink: lollig wel..
maart
Zeer actief

Scooby schreef:
maart schreef: die pup moest toch ook het bedrijf bewaken? dus loopt hij daar toch rond? :denken: :19:
Hij moest toch in een ren? En op dat bedrijf werken mensen, maar toch geen 24 uur per dag? Dus zo´n 16 uur per etmaal zit die hond daar dan toch alleen in zijn ren?
maar met een werkhond moet je toch ook veel bezig zijn? het speuren zal ie zijn eigen niet leren hoor, net zoals zijn appèl niet vanzelf komt. met drie maal tien minuutjes te trainen in een week kom je er niet hoor.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

starfleet schreef:
Ascha schreef: Ennuh ScooP ik heb Amber dr bij gehaald in het begin omdat ik niet wilde dat Shaggy alleen zat.. Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt over mij.. :denken:
Het ging over de nieuwe hond die je wilde, die eruit vloog als hij niet geschikt was, die je ergens ging zetten omdat je wat wilde bereiken in de sport. Je wilde hem liever in je tuin zetten, maar dat gaat niet want je hebt geen tuin.

De hond die vanaf een maand of 7 niet meer in huis kan omdat hij anders gecorrigeerd moet worden de hele tijd en dan wil hij niet meer naar het veld, want dan is hij niet zelfstandig en presteert hij te weinig, dat had je gehoord van mannetjes uit het jaar 0.

Anne
Dat stuk begrijp ik nou net niet ............................... ze wil wel een pup in huis en met 7 - 9 maanden in een kennel, maar ze wil in de tussentijd diezelfde pup niet corrigeren :denken: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Scooby schreef:
maart schreef:je kan een hond niet alles leren tijdens zijn puppy/jonge honden tijd hoor :roll: correcties blijven dus nodig
Kunnen jullie in de africhting niet zonder correcties iets aanleren?!
aanleren doe je dmv beloning, afleren en bijhouden zijn zowel beloning als correcties voor nodig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:Dat stuk begrijp ik nou net niet ............................... ze wil wel een pup in huis en met 7 - 9 maanden in een kennel, maar ze wil in de tussentijd diezelfde pup niet corrigeren :denken: .
Sterker nog; ze wil ´m niet eens opvoeden en als hij vervelend is of niet geschikt blijkt, vliegt hij er uit.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:aanleren doe je dmv beloning, afleren en bijhouden zijn zowel beloning als correcties voor nodig.
Als je iets af moet leren, heb je het dus niet goed aangeleerd. Een fout van jezelf dus, in de training van je hond. En daar ga je je hond voor corrigeren?!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
malinois schreef:aanleren doe je dmv beloning, afleren en bijhouden zijn zowel beloning als correcties voor nodig.
Als je iets af moet leren, heb je het dus niet goed aangeleerd. Een fout van jezelf dus, in de training van je hond. En daar ga je je hond voor corrigeren?!
een hond kan het ook gewoon vertikken en ik ga ook niet opnieuw deze discussie houden. Het hele verhaal staat tot het oneindige uitgelegd op TT plaatsen in nek etc. etc. etc.
Ja ik corrigeer als hij dondersgoed weet wat hij moet doen maar het gewoon vertikt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

Scooby schreef:
Liesbeth schreef:Dat stuk begrijp ik nou net niet ............................... ze wil wel een pup in huis en met 7 - 9 maanden in een kennel, maar ze wil in de tussentijd diezelfde pup niet corrigeren :denken: .
Sterker nog; ze wil ´m niet eens opvoeden en als hij vervelend is of niet geschikt blijkt, vliegt hij er uit.
helaas, dat gebeurd maar al te vaak: hond niet goed, dus hond weg. zelf zou ik dat dus niet kunnen. heb nu toevallig een supergoed hondje in mijn bezit, maar moest ze nu echt slecht geweest zijn, dan deed ik haar toch nooit van mijn leven weg.
het is ook zo: ik train honden van iemand anders (dus net zoals zij zal doen): die andere blijven nog steeds de baas van die hond. als die zeggen dat de hond weg moet, dan moet ie ook weg. hie spijtig ik dat ook vind. met mijn eigen honden zou ik dat zeker niet kunnen.
Ascha
Actief
Contacteer:

starfleet schreef:

Anne
Yep.. die hond komt zowieso apart te zitten.. al had ik een tuin van tig bij tig meter..
Zeker hij zou mogen spelen met Shaggy en Amber af en toe..
Hij zou de buitenhond worden.. En zijn ren helemaal alleen hebben..
Had ik die tuin.. dan kregen Shaggy en Amber dr een ren naast..
Alles nog hypothetisch.. ook zo een ren bij een bedrijf.. Is nog lang niet in zicht..
Bij alles wat ik verder met hem zou doen zijn de andere twee bij..
Behalve fietsen.. dat trek ik met Amber alleen al bijna niet..
En als ik zou hem als pup al in de ren leggen.. wel veel binnen hebben.. maar slaap, eet en drinkplaats is de ren..
Kwestie van gewenning..
Heb ik niet alleen van mijn goede OUDE kennis (uit het jaar 0, veeeeel kennis die je onderschat..) .. maar zie ik ook bij clubleden die ik hoog heb zitten.. die hun honden (zwaaaaaar mishandeld volgens jullie) op een bedrijfsterrein hebben zitten.. Neem niet alles maar klakkeloos over van 1 iemand maar pik wel de dingen op die me aanspreken en waar ik van zie dat het functioneert..
maart
Zeer actief

Scooby schreef:
de hond van een vriend, zet tijdens het dragen van de mouw altijd haar poten op de mouw. dit heeft hij zijn hond inde verste verte niet aangeleerd, dus moet hij dat afleren. is dus geen fout in de opvoeding hé :wink:
Ascha
Actief
Contacteer:

malinois schreef:
Scooby schreef:
een hond kan het ook gewoon vertikken en ik ga ook niet opnieuw deze discussie houden. Het hele verhaal staat tot het oneindige uitgelegd op TT plaatsen in nek etc. etc. etc.
Ja ik corrigeer als hij dondersgoed weet wat hij moet doen maar het gewoon vertikt.
Juisttt..
Weinig aan toe te voegen..
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

starfleet schreef:
maart schreef: ik geef je één raad: gan nooit naar een wedstrijd van bijvoorbeeld de belgische ring gaan kijken, daar worden nogal dingen geprobeerd om te hond af weren hoor :wink:
Scooby Doo in zijn pakje :N: :N:

Anne

ik heb op een jaar tijd als pakwerker meegeholpen om 2diensthonden af te richten . 1tje heeft op een veldwerkwedstrijd in schoten de eerste plaats gehaald , 2maanden later weer de eerste plaats

en dat door een simpele geleider , een hond en een pakwerker

zeer vreemd maar je kunt zien dat ik er echt niet veel van weet
maart
Zeer actief

malinois schreef:
Scooby schreef:
:ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

hier dus: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=60617

en dan ergens in het 2e deel van de discussie. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”