Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bestaat er 100% graanvrij voer?
Moderator: moderatorteam
- florijna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
bestaat er 100% graanvrij voer?
ik ben op zoek naar graanvrij versvoer. we gaven nu op aanraden van de dierenwinkel rodi pens schapenvet maar daar zitten ook al weer zemelen in en hij heeft weer last van uitslag. met duck uitmuntend hetzelfde verhaal.
We hebben ook een tijdje energique 4 gegeven maar dat lust scuba niet.
Zijn nu aan het kijken naar nutro choice lam&rijst maar blijven liever op vers.
weten jullie misschien nog een merk?
We hebben ook een tijdje energique 4 gegeven maar dat lust scuba niet.
Zijn nu aan het kijken naar nutro choice lam&rijst maar blijven liever op vers.
weten jullie misschien nog een merk?
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik heb wel eens gehoord dat een hond toch een klein percentage graan nodig heeft voor de darmpassage.Dat als er te weining ruwe vezels in de voeding zitten,het wel heel hard persen word om de ontlasting kwijt te raken.Plus dat het percentage graan wat in KVV zit zo weining is in verhouding met brok,dat ik het niet waarschijnlijk acht dat daar klachten van kunnen komen.Weet je zeker dat de klachten niet ergens anders van kunnen komen?Ik heb ook een hond met bepaalde klachten en het was me een heel gedoe om er achter te komen wat nu de aanleiding is voor die klachten,eerst dacht ik rundvlees en toen dacht ik ook granen en later bleek na onderzoek bij de DA dat mijn hond een pollenallergie had
.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- florijna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
thnx! ik ga eerst carnibest proberen dan. ik was inderdaad ook wel erg tevreden over energique 4 maar hij lust t echt niet. heel raar want t schijnt (bij onze dierenwinkel dan) altijd het tovermiddel te zijn bij slechte eters.
aan de andere kant moet ik misschien eerst beginnen met het eliminatie dieet, t is inderdaad misschien wel iets anders of nog meer dingen dan graan.
Maar, is lang verhaal, hij heeft net giardia gehad en wellicht nog een virus opgepikt in spanje. dus was momenteel nogal gissen welke klachten precies waar mee te maken hadden en ook nogal 'arm' dieet voor een hondje wat eigenlijk niks wilde eten.
maar wil nu wel een weten wat t dan precies is. hoe kom je erachter dat je hond allergisch is voor pollen? doen ze dat met een test zoals bij mensen?
aan de andere kant moet ik misschien eerst beginnen met het eliminatie dieet, t is inderdaad misschien wel iets anders of nog meer dingen dan graan.
Maar, is lang verhaal, hij heeft net giardia gehad en wellicht nog een virus opgepikt in spanje. dus was momenteel nogal gissen welke klachten precies waar mee te maken hadden en ook nogal 'arm' dieet voor een hondje wat eigenlijk niks wilde eten.
maar wil nu wel een weten wat t dan precies is. hoe kom je erachter dat je hond allergisch is voor pollen? doen ze dat met een test zoals bij mensen?
De pollenallergie is vast gesteld(DA) nadat ze aanhoudelijk is blijven tranen.Het slaat bij haar op haar ogen en ze ziet er dan ook heel zielig uit,met zo'n huilgezichtje.Ik hoop dat het snel winter word want toen had ze nog nergens last van.florijna schreef:thnx! ik ga eerst carnibest proberen dan. ik was inderdaad ook wel erg tevreden over energique 4 maar hij lust t echt niet. heel raar want t schijnt (bij onze dierenwinkel dan) altijd het tovermiddel te zijn bij slechte eters.
- florijna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
De gewone Natuurvoeding is ook graanvrij. In Carnibest zit namelijk helemaal geen graan.Angelique25 schreef:Bij CB maken ze zowieso de Cb natuurvoer-diabetes, die is helemaal graanvrij en op bestelling is ook de lam&rijst zonder rijst te verkrijgen.Maria schreef:bandit voeding, daar kunnen ze de rijst uit laten als dat nodig is!
Maria.

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ach ja, rijst is officiëel een grassoort hé. Maar aangezien rijst in de volksmond als graan wordt gezien vind ik dit toch een overstatement. Dan kun je een lam/rijstbrok ook wel graanvrij noemen. Het is wel glutenvrij.Scooby schreef:De gewone Natuurvoeding is ook graanvrij. In Carnibest zit namelijk helemaal geen graan.Angelique25 schreef:Bij CB maken ze zowieso de Cb natuurvoer-diabetes, die is helemaal graanvrij en op bestelling is ook de lam&rijst zonder rijst te verkrijgen.Maria schreef:bandit voeding, daar kunnen ze de rijst uit laten als dat nodig is!
Maria.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Angelique,Angelique25 schreef:Ach ja, rijst is officiëel een grassoort hé. Maar aangezien rijst in de volksmond als graan wordt gezien vind ik dit toch een overstatement. Dan kun je een lam/rijstbrok ook wel graanvrij noemen. Het is wel glutenvrij.
Het is vooral belangrijk om te weten voor mensen met honden die niet tegen granen kunnen. Vaak kunnen die honden wel tegen rijst namelijk.
Groetjes, Karen
Pas hiermee op, Boris kon met zijn graanallergie in eerste instantie wel tegen rijst, maar na 4 maanden kon hij zelfs rijst niet meer verdragen. Nu (een jaar later) kan hij af en toe een heel klein beetje voer met rijst of granen erin krijgen zonder problemen.Scooby schreef:Hoi Angelique,Angelique25 schreef:Ach ja, rijst is officiëel een grassoort hé. Maar aangezien rijst in de volksmond als graan wordt gezien vind ik dit toch een overstatement. Dan kun je een lam/rijstbrok ook wel graanvrij noemen. Het is wel glutenvrij.
Het is vooral belangrijk om te weten voor mensen met honden die niet tegen granen kunnen. Vaak kunnen die honden wel tegen rijst namelijk.