Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bestaat er 100% graanvrij voer?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

florijna
Vaste gebruiker
Contacteer:

bestaat er 100% graanvrij voer?

Ongelezen bericht door florijna »

ik ben op zoek naar graanvrij versvoer. we gaven nu op aanraden van de dierenwinkel rodi pens schapenvet maar daar zitten ook al weer zemelen in en hij heeft weer last van uitslag. met duck uitmuntend hetzelfde verhaal.
We hebben ook een tijdje energique 4 gegeven maar dat lust scuba niet.
Zijn nu aan het kijken naar nutro choice lam&rijst maar blijven liever op vers.

weten jullie misschien nog een merk?
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Carnibest?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

~Tine~ schreef:Carnibest?
:ok: Daar zit alleen gepofte rijst in en geen gluten!
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zelf je verse voer samenstellen misschien.
Hier vind je op bafrplaatst veel informatie over en als je het eenmaal doet is weet je precies wat je voert.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik wil Vegas ook zo min mogelijk granen geven daarom heb ik voor Carnibest gekozen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb wel eens gehoord dat een hond toch een klein percentage graan nodig heeft voor de darmpassage.Dat als er te weining ruwe vezels in de voeding zitten,het wel heel hard persen word om de ontlasting kwijt te raken.Plus dat het percentage graan wat in KVV zit zo weining is in verhouding met brok,dat ik het niet waarschijnlijk acht dat daar klachten van kunnen komen.Weet je zeker dat de klachten niet ergens anders van kunnen komen?Ik heb ook een hond met bepaalde klachten en het was me een heel gedoe om er achter te komen wat nu de aanleiding is voor die klachten,eerst dacht ik rundvlees en toen dacht ik ook granen en later bleek na onderzoek bij de DA dat mijn hond een pollenallergie had :denken: .
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

in energique nr. 4 zit geen graan

www.energique.nl
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

bandit voeding, daar kunnen ze de rijst uit laten als dat nodig is!

Maria.
florijna
Vaste gebruiker
Contacteer:

thnx! ik ga eerst carnibest proberen dan. ik was inderdaad ook wel erg tevreden over energique 4 maar hij lust t echt niet. heel raar want t schijnt (bij onze dierenwinkel dan) altijd het tovermiddel te zijn bij slechte eters.
aan de andere kant moet ik misschien eerst beginnen met het eliminatie dieet, t is inderdaad misschien wel iets anders of nog meer dingen dan graan.
Maar, is lang verhaal, hij heeft net giardia gehad en wellicht nog een virus opgepikt in spanje. dus was momenteel nogal gissen welke klachten precies waar mee te maken hadden en ook nogal 'arm' dieet voor een hondje wat eigenlijk niks wilde eten.
maar wil nu wel een weten wat t dan precies is. hoe kom je erachter dat je hond allergisch is voor pollen? doen ze dat met een test zoals bij mensen?
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

florijna schreef:thnx! ik ga eerst carnibest proberen dan. ik was inderdaad ook wel erg tevreden over energique 4 maar hij lust t echt niet. heel raar want t schijnt (bij onze dierenwinkel dan) altijd het tovermiddel te zijn bij slechte eters.
aan de andere kant moet ik misschien eerst beginnen met het eliminatie dieet, t is inderdaad misschien wel iets anders of nog meer dingen dan graan.
Maar, is lang verhaal, hij heeft net giardia gehad en wellicht nog een virus opgepikt in spanje. dus was momenteel nogal gissen welke klachten precies waar mee te maken hadden en ook nogal 'arm' dieet voor een hondje wat eigenlijk niks wilde eten.
maar wil nu wel een weten wat t dan precies is. hoe kom je erachter dat je hond allergisch is voor pollen? doen ze dat met een test zoals bij mensen?
De pollenallergie is vast gesteld(DA) nadat ze aanhoudelijk is blijven tranen.Het slaat bij haar op haar ogen en ze ziet er dan ook heel zielig uit,met zo'n huilgezichtje.Ik hoop dat het snel winter word want toen had ze nog nergens last van.
florijna
Vaste gebruiker
Contacteer:

wat sneu!! veel succes ermee, is echt niet leuk he als je hond wat heeft!
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Maria schreef:bandit voeding, daar kunnen ze de rijst uit laten als dat nodig is!

Maria.
Bij CB maken ze zowieso de Cb natuurvoer-diabetes, die is helemaal graanvrij en op bestelling is ook de lam&rijst zonder rijst te verkrijgen.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Angelique25 schreef:
Maria schreef:bandit voeding, daar kunnen ze de rijst uit laten als dat nodig is!

Maria.
Bij CB maken ze zowieso de Cb natuurvoer-diabetes, die is helemaal graanvrij en op bestelling is ook de lam&rijst zonder rijst te verkrijgen.
De gewone Natuurvoeding is ook graanvrij. In Carnibest zit namelijk helemaal geen graan. :wink:
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Scooby schreef:
Angelique25 schreef:

Maria.
De gewone Natuurvoeding is ook graanvrij. In Carnibest zit namelijk helemaal geen graan. :wink:
Ach ja, rijst is officiëel een grassoort hé. Maar aangezien rijst in de volksmond als graan wordt gezien vind ik dit toch een overstatement. Dan kun je een lam/rijstbrok ook wel graanvrij noemen. Het is wel glutenvrij.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Angelique25 schreef:Ach ja, rijst is officiëel een grassoort hé. Maar aangezien rijst in de volksmond als graan wordt gezien vind ik dit toch een overstatement. Dan kun je een lam/rijstbrok ook wel graanvrij noemen. Het is wel glutenvrij.
Hoi Angelique,

Het is vooral belangrijk om te weten voor mensen met honden die niet tegen granen kunnen. Vaak kunnen die honden wel tegen rijst namelijk.
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Scooby schreef:
Angelique25 schreef:Ach ja, rijst is officiëel een grassoort hé. Maar aangezien rijst in de volksmond als graan wordt gezien vind ik dit toch een overstatement. Dan kun je een lam/rijstbrok ook wel graanvrij noemen. Het is wel glutenvrij.
Hoi Angelique,

Het is vooral belangrijk om te weten voor mensen met honden die niet tegen granen kunnen. Vaak kunnen die honden wel tegen rijst namelijk.
Pas hiermee op, Boris kon met zijn graanallergie in eerste instantie wel tegen rijst, maar na 4 maanden kon hij zelfs rijst niet meer verdragen. Nu (een jaar later) kan hij af en toe een heel klein beetje voer met rijst of granen erin krijgen zonder problemen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”