Iets met een infectie ofzo toch?

Moderator: moderatorteam
Maar daar staat ook:Branka schreef:I.v.m. de ziekte van Aujeszky. Varkens kunnen dat bij zich dragen. Honden kunnen daar aan dood gaan.
http://www9.minlnv.nl/servlet/page?_pag ... a=PORTAL30
Ik heb altijd gehoord dat het brandendmaagzuur kon veroorzaken bij de hond.Maar Aujeszki gevaar dat was bij mij wel bekend.Vergeet niet dat er ontzettend veel importvlees in de handel is.En voorkomen is altijd beter dan genezen.Jut&Jul schreef:Heeft het ook niet te maken met het feit dat varkensvlees gewoon moeilijk te verteren is, ook al is het verhit?!
Honden met brandend maagzuurTinkertje schreef:Ik heb altijd gehoord dat het brandendmaagzuur kon veroorzaken bij de hond.Maar Aujeszki gevaar dat was bij mij wel bekend.Vergeet niet dat er ontzettend veel importvlees in de handel is.En voorkomen is altijd beter dan genezen.Jut&Jul schreef:Heeft het ook niet te maken met het feit dat varkensvlees gewoon moeilijk te verteren is, ook al is het verhit?!
Ik ben ze op Barfplaats nog niet tegen gekomen,die varkensvlees etende hondenGolden Stanley schreef:Toch zijn er veel barfhonden die zonder problemen varkensvlees eten.
In Nederland wordt heel streng op Aujesky gecontroleerd en is er eigenlijk geen sprake meer van enig risico.
Maarja, ik geef het absoluut niet, hoor!
Op Barf-Natuurlijk zijn er een aantal, tot volle tevredenheid.Tinkertje schreef:Ik ben ze op Barfplaats nog niet tegen gekomen,die varkensvlees etende hondenGolden Stanley schreef:Toch zijn er veel barfhonden die zonder problemen varkensvlees eten.
In Nederland wordt heel streng op Aujesky gecontroleerd en is er eigenlijk geen sprake meer van enig risico.
die zijn ook wat nuchterderGolden Stanley schreef:Op Barf-Natuurlijk zijn er een aantal, tot volle tevredenheid.Tinkertje schreef:Ik ben ze op Barfplaats nog niet tegen gekomen,die varkensvlees etende hondenGolden Stanley schreef:Toch zijn er veel barfhonden die zonder problemen varkensvlees eten.
Mmmm..... die van mij zijn behoorlijkZoie schreef:zijn er eigenlijk al honden met de gekkekoeienziekte gesignaleerd ?ien schreef: Duitsers zijn erg huiverig om rundvlees te eten!! dus afval daarvan is er een stuk minder.
En toch durf ik het niet......stom he.........ien schreef:ja dat klopt.Angeniet schreef:Ien, ik weet nog dat je iets dergelijks al eens eerder schreef, ook met honden in andere culturen.
en iedere keer is het weer na een vakantie waar ik zie hoe honden daar te eten krijgt en daar ook naar vraag bij de slagers
Nu misschien wel - hoewel -, maar er is toch een tijd een behoorlijke paniek geweest omtrent het eten van rundvlees, en duitsland werkt dat nog steeds door. En juist honden eten de riskante onderdelen, in het geval van barfers onverhit. Maar misschien zijn honder er gewoon niet gevoelig voor.Golden Stanley schreef:Mmmm..... die van mij zijn behoorlijkZoie schreef:zijn er eigenlijk al honden met de gekkekoeienziekte gesignaleerd ?ien schreef: Duitsers zijn erg huiverig om rundvlees te eten!! dus afval daarvan is er een stuk minder.![]()
![]()
![]()
Het vlees hier wordt ontzettend goed gecontroleerd, hoor. Barfers kopen vlees in geschikt voor menselijke consumptie en bevat dus geen BSE en/of andere besmettelijke ziektes.