Nog even kort; Beer komt uit het asiel en heeft een heel grote angst voor honden en vreemde mensen op straat ontwikkeld. Zo ver dat hij op een gegeven moment echt op elke hond afrende om hem vervolgens aan te vliegen. Heb met de hulp van mensen hier op het forum toen een tweede GT ingeschakeld en op dit moment zitten we op een dood punt. We hebben verschillende dingen geprobeerd maar tot nu toe helaas zonder resultaat....
Zelfs de GT kan er op dit moment niet meer veel van maken en met het resultaat dat Beer nu niet meer veel buiten komt. Als we gaan wandelen loopt ie constant op zijn hoede te zijn en heel de weg staan zijn haren overeind. Hij wordt woest op alles wat beweegt en wat ie hoort....
Ik voel me ontzettend schuldig over het feit dat hij dus bijna niet meer wandelt, maar probeer hem elke dag goed moe te maken door veel te spelen en hij lijkt binnenshuis een redelijk gelukkig hondje.
Nu komt het volgende probleem, we hebben altijd goed op kunnen schieten met de buren, maar sinds we Beer hebben is dat helaas erg veranderd. Kan ze niet eens ongelijk geven, want Beer slaat dus constant aan als ie iets hoort bij de buren of in de buurt en gaat dan als een gek tekeer. Die mensen konden op een gegeven moment amper buiten komen...
Éen keer is de politie al langs geweest en we werden verplicht iets aan het geblaf te gaan doen.
En nu komt het.... iets waar ik altijd tegen ben hebben we nu moeten doen, we hebben hem een anti-blafband gehaald.... En, na een korte week moet ik zeggen, het werkt...
Het is absoluut niet de manier waarop ik het graag had opgelost maar het is dit óf Beer weg. We zouden hem natuurlijk niet meer in de tuin kunnen laten, maar dan heeft ie dus nergens meer plek om lekker uit te razen...
Ik verwacht hier ook wel veel negatieve reacties op, maar als iemand een beter idee heeft hoor ik het graag, want ik weet het echt even niet meer......