Je kan gewoon een rug zwaar beschadigen bij een hondje als een jack. Nekherniaatja..ach, all in the game!Zoek stok! schreef:Hij sprong vrolijk weer door. Bij die Jackie hadden de correcties het minste effect. Ik krijg vast heel veel over me heen maar in die zin had het ook wel wat komisch; trainer doet erg z'n best, Jackie maakt koprollen maar gaat gewoon door met wat hij deed. Jammer dan trainer.Wil de hond schreef:Of dat wel of niet mishandeling is hangt denk ik vooral af van hoe de hond in kwestie er zelf op reageert.Eline* schreef:Als je een jackpup van 5 maanden met een slip salto's laat maken is dat echt gewoon mishandeling.
Als een pup niet snapt waar het om gaat wordt hij zenuwachtig. Zenuwen kunnen zich omzetten in bewegingsonrust en dat ziet er dan uit alsof de pup leuk doorgaat.
Hoe dan ook, als je een hondje formaat cavia een lijn ombindt om eraan te gaan rukken ben je geen knip voor mijn neus waard.
Ik snap werkelijk niet waar dat voor nodig is.
Ik ben overigens inderdaad wel met je eens dat hetzelfde geldt voor een labradorpup of een doggenpup. Het is allemaal geen manier om met jonge honden om te gaan.