Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn les

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zoek stok! schreef:
Wil de hond schreef:
Eline* schreef:Als je een jackpup van 5 maanden met een slip salto's laat maken is dat echt gewoon mishandeling.
Of dat wel of niet mishandeling is hangt denk ik vooral af van hoe de hond in kwestie er zelf op reageert.
Hij sprong vrolijk weer door. Bij die Jackie hadden de correcties het minste effect. Ik krijg vast heel veel over me heen maar in die zin had het ook wel wat komisch; trainer doet erg z'n best, Jackie maakt koprollen maar gaat gewoon door met wat hij deed. Jammer dan trainer.
Je kan gewoon een rug zwaar beschadigen bij een hondje als een jack. Nekherniaatja..ach, all in the game!
Als een pup niet snapt waar het om gaat wordt hij zenuwachtig. Zenuwen kunnen zich omzetten in bewegingsonrust en dat ziet er dan uit alsof de pup leuk doorgaat.
Hoe dan ook, als je een hondje formaat cavia een lijn ombindt om eraan te gaan rukken ben je geen knip voor mijn neus waard.
Ik snap werkelijk niet waar dat voor nodig is.
Ik ben overigens inderdaad wel met je eens dat hetzelfde geldt voor een labradorpup of een doggenpup. Het is allemaal geen manier om met jonge honden om te gaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Belle schreef:
Maar heb je ook gezien hoe ze vervolgens bij hun eigen baasjes liepen?
Ik krijg helemaal een eng beeld van die trainer, hondjes die vol aandacht naast hem lopen, baasjes die hem vanaf de zijlijn toejuichen......
Martin Gaus van tien jaar geleden.

Anne
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Eline* schreef:
Zoek stok! schreef:
Wil de hond schreef:
Eline* schreef:Als je een jackpup van 5 maanden met een slip salto's laat maken is dat echt gewoon mishandeling.
Of dat wel of niet mishandeling is hangt denk ik vooral af van hoe de hond in kwestie er zelf op reageert.
Hij sprong vrolijk weer door. Bij die Jackie hadden de correcties het minste effect. Ik krijg vast heel veel over me heen maar in die zin had het ook wel wat komisch; trainer doet erg z'n best, Jackie maakt koprollen maar gaat gewoon door met wat hij deed. Jammer dan trainer.
Je kan gewoon een rug zwaar beschadigen bij een hondje als een jack. Nekherniaatja..ach, all in the game!
Als een pup niet snapt waar het om gaat wordt hij zenuwachtig. Zenuwen kunnen zich omzetten in bewegingsonrust en dat ziet er dan uit alsof de pup leuk doorgaat.
Hoe dan ook, als je een hondje formaat cavia een lijn ombindt om eraan te gaan rukken ben je geen knip voor mijn neus waard.
Ik ben overigens inderdaad wel met je eens dat hetzelfde geldt voor een labradorpup of een doggenpup. Het is allemaal geen manier om met jonge honden om te gaan.
Dat mag best wat generaliserender Eline. Het is gewoon helemaal geen manier om met welke hond dan ook om te gaan. En als je een lijn om je hond doet om er aan te rukken ben je in mijn ogen niet bekwaam om met honden om te gaan.
zepenko
Zeer actief

starfleet schreef:
Belle schreef:
Maar heb je ook gezien hoe ze vervolgens bij hun eigen baasjes liepen?
Ik krijg helemaal een eng beeld van die trainer, hondjes die vol aandacht naast hem lopen, baasjes die hem vanaf de zijlijn toejuichen......
Martin Gaus van tien jaar geleden.

Anne
En nog even over Gaus: (ook als reactie op het bericht van Inge een paar pagina's terug.)
Die begon in 1982 sijn eerste proffessionele hondenschool. In 1994 kwam de eerste franchise-hondenschool. Maar Gaus zelf is dus in 1982 begonnen en gebruikte toen volgens mij al een slip. Da's dus al 23 jaar geleden.
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef: Bij mijn groep heeft niemand een slip en ik geloof ook niet dat ze dan van plan zijn. De trainer maakt wel een opmerking dat Kooikers 'harde honden' zijn en dat hij zich afvraagt of ik het zonder slip red.
Ik heb zin om een grote klomp te pakken en die nitwit er een stevige correctie mee te geven. Wedden dat ik zijn pijngrens wel vind en flink ga overschrijden.

Anne (normaal niet agressief)
zepenko
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef: Bij mijn groep heeft niemand een slip en ik geloof ook niet dat ze dan van plan zijn. De trainer maakt wel een opmerking dat Kooikers 'harde honden' zijn en dat hij zich afvraagt of ik het zonder slip red.
Ik heb zin om een grote klomp te pakken en die nitwit er een stevige correctie mee te geven. Wedden dat ik zijn pijngrens wel vind en flink ga overschrijden.

Anne (normaal niet agressief)
En de kooikers die ik ken, zijn helemaal niet van die harde honden. Eerder het tegenovergestelde. Maar ik ken er ook maar een handjevol.
starfleet
Erelid

zepenko schreef:
En de kooikers die ik ken, zijn helemaal niet van die harde honden. Eerder het tegenovergestelde. Maar ik ken er ook maar een handjevol.
Bij deze man zal menig Kooiker hard worden en niet willen luisteren. En als hij de kans krijgt zal hij grijpen ook.

Buffy zou gaan grijpen op den duur, mijn vorige kooiker gedrukt en angstig volgen.

Anne
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Wij zijn met Djinny in eerste instantie ook bij zo'n "foute" hondenschool terecht gekomen.
Die hondenschool staat hier in de omgeving heel hoog aangeschreven en dat was voor ons ook de reden om daar les te gaan volgen.

Bij de puppy cursus werd er al gesproken over slipkettingen en ook Djinny heeft daar vliegles gehad waar ze overigens niet van onder de indruk leek te zijn, maar ik was het daar dus absoluut niet mee eens.
Mijn vriendin heeft de cursus gelopen met Djinny en heeft haar niet meer uit handen gegeven aan de instructrice die de cursus gaf.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een andere school waar alleen maar op de positieve manier les wordt gegeven en we zijn blij dat we bij de andere "hondenschool" zijn weggegaan.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Inge O schreef:pfffffff, een heel verhaal hoor :denken: . ik ben het met eline eens dat ik je wel bewonder om je zelfstandige houding in deze, reini. ik weet niet hoe ik in jouw plaats zou gereageerd hebben als het mijn eerste hond was geweest (heel boos, vrees ik :mrgreen: ), maar ik weet wel wat ik nu zou gedaan hebben.
ik werk wel met correcties, ja, maar dit gaat ver voorbij mijn grens. nog niet eens omwille van de correctie op zich, maar eerder de manier waarop. dit lijkt uit je hele verhaal een 'correctiegerichte trainer', zijn introverhaal, zijn demonstratie met elke individuele hond, de leeftijd van de honden, de kennis van de baasjes - voeg dit allemaal bij elkaar, en ik krijg er een zeer onsympathiek beeld bij.

ik vind trouwens sowieso dat aan de lijn lopen zonder trekken, en netjes volgen aan de voet mét aandacht voor de baas twee compleet aparte zaken zijn.
aandacht afdwingen met correcties doe je niet, daar zijn veel leukere en effectievere methodes voor.

nee, ik kan je er helemaal in volgen dat je wil uitkijken naar een andere school. maar er is geen man overboord : jullie hebben er allebei ook iets uit bijgeleerd, al is het maar het besef waar jullie eigen grenzen liggen, en het de wetenschap dat jullie degene zijn die beslissen over de manier van omgaan met en trainen van jullie honden.

ben benieuwd hoe het verdergaat :ok: .
Het voelde voor mij niet goed en dan ga ik zeker de lijn niet aan de instructeur geven. Hij heeft misschien veel meer ervaring dan mij maar ik wilde niet dat hij aan mijn hond ging sjorren terwijl ik dat helemaal niet nodig vind. Ik wil dat Vegas de lessen leuk vind, anders vind ik het ook niet leuk.

Het stukje wat ik dik heb gemaakt heb ik in mijn eerste post ook al verteld. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ook twee aparte zaken maar op de school vinden ze dat kennelijk niet.
Tijdens de theorie les heb ik dat aangegeven en dus gelijk verteld dat ik niet wilde dat hij met Vegas ging lopen.

Ik heb er zeker wat van geleerd. Ik heb er van geleerd dat ik best iets weet over trainingsmethodes, dat ik helemaal niet zo onwetend ben als dat ik af en toe denk en dat dit niet de aanpak is die ik wil volgen.

Ik moet er wel bij zeggen dat het forum er zeker toe heeft bijgedragen dat ik mijn mond heb opengetrokken omdat ik in de afgelopen paar maanden énorm veel heb bijgeleerd. Zonder die kennis had ik misschien de lijn wel afgegeven om vervolgens met mijn kaken op elkaar toe staan te kijken en om daarna nooit meer een hondenschool te bezoeken :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Inge O schreef: zijn introverhaal, zijn demonstratie met elke individuele hond, de leeftijd van de honden, de kennis van de baasjes - voeg dit allemaal bij elkaar, en ik krijg er een zeer onsympathiek beeld bij.
Ik zie dan een man voor me, beetje klein van stuk, die ter compensatie jonge hondjes een zwiep moet geven en geniet van de bewonderende blikken van onwetende baasjes. Een machtswellusteling dus.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

:boos: Ik wordt zo nieuwsschierig naar welke hondenschool dat is.
weg gehaald zit een virus in
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Inge O schreef: we zitten hier wel vaak bladzijden vol te lullen, maar iéts zinnigs pik je er natuurlijk altijd uit mee, haha :mrgreen: .
nee, zo is het ook natuurlijk : als je daar staat met je mond vol tanden en een 'moeilijke' hond word je door zo'n aanpak al snel geïmponeerd. en daar was jij dus al goed tegen gewapend :wink: .
Ik lees selectief :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Eline* schreef:
Zoek stok! schreef:
Wil de hond schreef:
Ik heb echt al het nodige gezien maar dit soort horror heb ik pas één keer meegemaakt. En niet door een korrektie met een slipketting.

Dat was een klant die me vertelde dat haar man hun vorige hond dood had gemaakt door een ruk aan de riem. Het tuigje waar die hond aan vastzat drukte tegen de ribbenkast waardoor een rugwervel van zijn plaats schoot met als gevolg een verlamde hond.

Heb jij al eens uit de eerste hand van een beschadigde rug gehoord, of een nekhernia, als gevolg van een korrektie met een slipketting?
Volgens mij spekuleer je hier nu, deze hond had al last van bewegingsonrust, schat ik zo in, voordat zijn baasje ooit van deze hondenschool had gehoord.
Volgens mij weet jij echt niet goed waar je het over hebt als je het over korrekties hebt.

Dat jij een andere manier van trainen voorstaat is prima, maar je draaft een beetje door als je het over manieren hebt die jou niet aanstaan. :wink:
zepenko
Zeer actief

Da's wederzijds Wil.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

zepenko schreef:
En nog even over Gaus: (ook als reactie op het bericht van Inge een paar pagina's terug.)
Die begon in 1982 sijn eerste proffessionele hondenschool. In 1994 kwam de eerste franchise-hondenschool. Maar Gaus zelf is dus in 1982 begonnen en gebruikte toen volgens mij al een slip. Da's dus al 23 jaar geleden.
Dat weet ik niet precies, ik weet alleen dat de cursus zo'n 10 jaar geleden op tv was, volgens mij hadden we namelijk alleen Snoepie toen nog. :wink: En eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat sindsdien pas de hondenscholen als paddestoelen uit de grond zijn geschoten, dat pas toen de meeste mensen een cursus zijn gaan volgen.
Voor die tijd waren het alleen de mensen die voor een bepaald doel een hond hadden (africhting, jacht, wedstrijden gehoorzaamheid) die op een hondenschool kwamen volgens mij, zeker niet de huis-, tuin- en keukenhondjes. :wink:
Iets wat zoveel impact heeft gehad ban je niet zomaar uit.
Wellicht dat ie opnieuw met een cursus op tv zou moeten komen, met de trainingsmethodes van nu, voordat de omslag definitief doorzet. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Rami schreef:
Ja, dat het zo anders is dan dat je verwacht had is vervelend en ook vreemd idd. Hoe kwam je eigenlijk aan de informatie over de school?

Groet,
Rami
Onder andere via dit forum :smile: :smile: :smile:

Ik had een topic geopend over een goede hondenschool in Utrecht. Een aantal leken mij wel goed, onder andere eentje in Doorn, Zeist en deze dus. Ik kreeg veel reacties dat de hondenschool die ik heb gekozen goed bekend staat en dat mensen er goede ervaringen mee hebben. Ben ook nog wezen kijken bij een puppytraining en dat was heel leuk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Eline* schreef:
Zoek stok! schreef:
Wil de hond schreef: Of dat wel of niet mishandeling is hangt denk ik vooral af van hoe de hond in kwestie er zelf op reageert.
Ik heb echt al het nodige gezien maar dit soort horror heb ik pas één keer meegemaakt. En niet door een korrektie met een slipketting.

Dat was een klant die me vertelde dat haar man hun vorige hond dood had gemaakt door een ruk aan de riem. Het tuigje waar die hond aan vastzat drukte tegen de ribbenkast waardoor een rugwervel van zijn plaats schoot met als gevolg een verlamde hond.

Heb jij al eens uit de eerste hand van een beschadigde rug gehoord, of een nekhernia, als gevolg van een korrektie met een slipketting?
Volgens mij spekuleer je hier nu, deze hond had al last van bewegingsonrust, schat ik zo in, voordat zijn baasje ooit van deze hondenschool had gehoord.
Volgens mij weet jij echt niet goed waar je het over hebt als je het over korrekties hebt.

Dat jij een andere manier van trainen voorstaat is prima, maar je draaft een beetje door als je het over manieren hebt die jou niet aanstaan. :wink:
Wil, ik denk dat nu vooral de mensen die 'tegen' zijn nog reageren. Volgens mij zijn er veel meer mensen op het forum die met correcties werken, maar die weten dat ze finaal afgezeken worden als ze meedoen in de discussie. Dus hebben ze daar geen zin in.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Dat jij een andere manier van trainen voorstaat is prima, maar je draaft een beetje door als je het over manieren hebt die jou niet aanstaan. :wink:
Dat mag jij vinden. Ik vind pups met slipkettingen doordraven, niet het verzet daartegen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Wil, ik denk dat nu vooral de mensen die 'tegen' zijn nog reageren. Volgens mij zijn er veel meer mensen op het forum die met correcties werken, maar die weten dat ze finaal afgezeken worden als ze meedoen in de discussie. Dus hebben ze daar geen zin in.
Lees maar wat je lezen wil. Ik corrigeer ook, maar ik train positief. Straffen doe ik ook in de opvoeding en als een hond me piepelt.
Grenzen stel ik door verbaal en met mijn houding met mijn hond te communiceren, zodat hij kan inschatten wat er volgt. Ik vind het oneerlijk om zomaar een ruk te geven in een nekje van een pup die niet snapt waarvoor. De hond kan niet anticiperen, die moet ondervinden wat er nou fout is. Daar hou ik echt niet van. Ik ben niet tegen straf, ik ben tegen machtsoverdrijving en het rondsalto-en van pupjes.
En los daarvan..het is gewoon niet nodig. Ik heb zelf een jackpup opgevoed en dat was een prima hondje wat keurig los overal mee naartoe kon. Die hond heeft nooit een ruk gehad. Zou het nou zo'n uitzonderlijk beschaafd hondje zijn geweest? :roll:
Dat was overigens ..even rekenen...16 jaar geleden en toen werkte ik ieder geval nauwelijks met lekkers. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Eline* schreef:
Zoek stok! schreef:Wil, ik denk dat nu vooral de mensen die 'tegen' zijn nog reageren. Volgens mij zijn er veel meer mensen op het forum die met correcties werken, maar die weten dat ze finaal afgezeken worden als ze meedoen in de discussie. Dus hebben ze daar geen zin in.
Lees maar wat je lezen wil. Ik corrigeer ook, maar ik train positief. Straffen doe ik ook in de opvoeding en als een hond me piepelt.
Grenzen stel ik door verbaal en met mijn houding met mijn hond te communiceren, zodat hij kan inschatten wat er volgt. Ik vind het oneerlijk om zomaar een ruk te geven in een nekje van een pup die niet snapt waarvoor. De hond kan niet anticiperen, die moet ondervinden wat er nou fout is. Daar hou ik echt niet van. Ik ben niet tegen straf, ik ben tegen machtsoverdrijving en het rondsalto-en van pupjes.
En los daarvan..het is gewoon niet nodig. Ik heb zelf een jackpup opgevoed en dat was een prima hondje wat keurig los overal mee naartoe kon. Die hond heeft nooit een ruk gehad. Zou het nou zo'n uitzonderlijk beschaafd hondje zijn geweest? :roll:
Dat was overigens ..even rekenen...16 jaar geleden en toen werkte ik ieder geval nauwelijks met lekkers. :wink:
Eline alsjeblieft, je bent echt een kruistochtganger aan het worden. Ik vond je adviezen altijd zeer waardevol, maar inmiddels kom je niet meer door bij mij. Je draaft gewoon teveel door.

Bram wist prima waarvoor hij gecorrigeerd werd. Hij hing als een debiel in de lijn en doet dat na een aantal kleine correcties niet meer. Daarvoor wist hij ook al dat ik het niet wilde maar trok hij zich er niks van aan. Nu weet hij het en trekt hij zich er wel wat van aan.

Ik heb jouw Jack Russell pupje niet en jij hebt mijn Bram niet. Ik ben jou niet en jij bent mij niet. Klaar.

Leer ook eens respect op te brengen voor andermans mening, in plaats van alles klakkeloos af te keuren. Ik zie echt de gevaren wel van corrigeren, maar deel je mening niet in het geval van trekken aan de lijn. Wellicht is het bij andere honden niet goed, bij Bram heeft het wel gewerkt. Ik veroordeel mensen niet die het trekken aan de lijn anders oplossen, maar zie ook dat de helft van de honden die ik langs zie komen in de buurt wel trekt. Het is blijkbaar moeilijk af te leren. Dan ben ik blij dat ik in een week zo ver ben gekomen.

Ik ben gewoon een volwassen vrouw die zelf kan nadenken, haar eigen grenzen stelt, adviezen meeneemt in de afwegingen maar zelf beslist. En nu ga ik eten, want over drie kwartier moet ik naar de tweede les.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Dat dacht ik ook al. :wink:

Waarom ik nog reageerde was omdat mensen die tegen zijn en met buiten-proportionele argumenten aankomen eigenlijk helemaal niet weten waar ze het over hebben. De grootste tegenstanders van korrigeren en slipkettingen hebben nog nooit echte ervaring opgedaan met iets wat ze op puur theoretische en sentimentele gronden verafschuwen.

Ware het zo dat hun veronderstellingen de waarheid zelfs maar zouden benaderen dan zou je mij nooit meer met een slipketting zelfs maar in mijn handen zien.

Maar goed, ik hou er ook maar weer eens over op.
Zoek stok!
Zeer actief

Nog even een nabrander voor Eline. Ik weet namelijk nog precies wat jij over deze hondenschool zei toen ik het vroeg op het forum: ,,Dat zijn heel kundige mensen van wat ik begrepen heb."

:denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door LaRep »

Vraagje: waarom moeten pups eigenlijk op jonge leeftijd leren luisteren en mogen ze niet gewoon pup zijn?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Dat dacht ik ook al. :wink:

Waarom ik nog reageerde was omdat mensen die tegen zijn en met buiten-proportionele argumenten aankomen eigenlijk helemaal niet weten waar ze het over hebben. De grootste tegenstanders van korrigeren en slipkettingen hebben nog nooit echte ervaring opgedaan met iets wat ze op puur theoretische en sentimentele gronden verafschuwen.

Ware het zo dat hun veronderstellingen de waarheid zelfs maar zouden benaderen dan zou je mij nooit meer met een slipketting zelfs maar in mijn handen zien.

Maar goed, ik hou er ook maar weer eens over op.
Lijkt mij ook beter, 'ze' hebben mij inmiddels ook in de categorie dierenmishandeling gestopt. Het is allang geen normale discussie meer tussen mensen die een andere mening hebben en argumenten uitwisselen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

LaRep schreef:Vraagje: waarom moeten pups eigenlijk op jonge leeftijd leren luisteren en mogen ze niet gewoon pup zijn?

Euh, omdat het niet leuk is om met je pup door de straten te sleuren? Ik zeg maar wat hoor. :blah: :blah: :blah: :blah: En omdat het handig is als je je pup los kunt laten maar dat het dan ook handig is als hij weer terug komt? Ik zeg maar wat hoor. :blah: :blah: :blah: :blah:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LaRep
Zeer actief

Sorry hoor...
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

LaRep schreef:Sorry hoor...
Domme vraag!!!! Of verkeerd moment? :smile:
LaRep
Zeer actief

Dom??? Denk het niet :pffff: Waarschijnlijk verkeerd moment :mrgreen:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Zoek stok! schreef:
LaRep schreef:Vraagje: waarom moeten pups eigenlijk op jonge leeftijd leren luisteren en mogen ze niet gewoon pup zijn?

Euh, omdat het niet leuk is om met je pup door de straten te sleuren? Ik zeg maar wat hoor. :blah: :blah: :blah: :blah: En omdat het handig is als je je pup los kunt laten maar dat het dan ook handig is als hij weer terug komt? Ik zeg maar wat hoor. :blah: :blah: :blah: :blah:
volgens mij werd er gewoon een vraag gesteld hoor :denken:
Laatst gewijzigd door twinkeltje op 07 sep 2005 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

LaRep schreef:Sorry hoor...
Haha, arme jij. :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”