Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duck, Carnibest, smuldier, energique, rodi

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Duck, Carnibest, smuldier, energique, rodi

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik wil mijn hond voor het grootste deel op diepvriesvlees zetten

Gaf een tijd Duck, Energique, Carnibest
Rodi: heeft ie veel meer van nodig :denken:

Nadeel Carnibest vind ik de verpakking

Burgers zijn handig

Smuldier of Stawi eet ie in twee dagen op en vind ik ook handig in het gebruik en het kost omgerekend 1/2 van wat ik kwijt zou zijn aan energique, duck ed, namelijk € 0,49 per 400 gr = € 0, 25 per dag

Energique € 33,95/12 kg=€ 0,56 per dag voor 200 gram

WAT IS HET GROTE VERSCHIL, aangezien het allemaal van regulier vlees gemaakt wordt......

Ik gaf hem altijd het topvoer, Nutro, ProPlan brok en Energique
hij doet het op Smuldier echter ook beestachtig goed

Wat mist er in het niet compleet vlees, of betekent dit gewoon dat het eenzijdig is en dat je hem dit niet altijd maar door kan geven zonder iets anders?

Alle info, verwijzingen, tips, opmerkingen of aanwijzingen zijn welkom!
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik snap je vraag niet helemaal maar als je bedoeld (dat maak ik eruit op) waarom je niet gewoon vlees kan geven wat je bij wijze van spreken uit de supermarkt haalt, dan is dat inderdaad zonder andere toevoegingen te eenzijdig.

Er zijn hier veel mensen die BARF-en. Dan stel je zelf maaltijden klaar, maar die bestaan niet alleen uit vlees. Als je de zoekfunctie gebruikt kan je hier heel veel over lezen en anders kan je ook kijken op www.barfplaats.nl

Ik geef zelf Carnibest en daar ben ik erg tevreden over. Ik vind de verpakking helemaal niet onhandig, mijn hond krijgt 500 gram per dag en dat is precies een halve worst.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik geef Rimpel Energique 1 en dat bevalt prima.
Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

De prijs is trouwens omhoog gegaan...
Sinds juli als ik me niet vergis.
Ik koop het altijd bij een zelfstandig ondernemer die zijn eigen prijzen maakt en zich dus nergens aan hoeft te houden (zoals Pet's Place bijvoorbeeld wel)
Ik betaalde voor 12 kilo € 27.50
BIj Pet's place zou dat idd € 33.95 zijn
Nu betaal ik € 29.00
En de verkoopadviesprijs is volgens meneer nu € 36.00

Daar rij ik wel even 16 km voor hoor....ik haal 2 dozen tegelijk op namelijk.
AnneMarie
Zeer actief

Reini, ik bedoelde diepvriesvlees voor honden maar dan niet compleet, Smulider heeft dat bv

Ik ga eens kijken op www.barfplaats.nl
Volgens een voedingsdeskundige prima om info vandaan te halen al staat er volgens hem ook veel onzin op :roll:

Carnibest ;verpakking, ik zou 5 dagen met zo'n worst doen of moet hem in stukken zagen, dus idd als je deze in twee dagen geeft of ineens opmaakt is het prima anders niet zo handig. En het komt wel iedere dag terug. Wel goed voer overigens, lijkt me :ok:
AnneMarie
Zeer actief

Reini, ik bedoelde diepvriesvlees voor honden maar dan niet compleet, Smulider heeft dat bv

Volgens een voedingsdeskundige prima om info vandaan te halen al staat er volgens hem ook veel onzin op :roll:

Carnibest ;verpakking, ik zou 5 dagen met zo'n worst doen of moet hem in stukken zagen, dus idd als je deze in twee dagen geeft of ineens opmaakt is het prima anders niet zo handig. En het komt wel iedere dag terug. Wel goed voer overigens, lijkt me :ok:
AnneMarie
Zeer actief

Mercedes, je bedoelt H Dijkers in Weerselo?

Zelfs dan is het nog 2 x zo duur als Smuldier bij de C1000, compleet voer
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Ik heb geloof ik wel eens gelezen dat er in Smuldier en Rodi calciumpreparaat wordt gedaan, terwijl er in de andere versvleesmerken gemalen botten zitten, wat dus beter is.
Afbeelding
*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door *wendy* »

Takkie schreef:Ik heb geloof ik wel eens gelezen dat er in Smuldier en Rodi calciumpreparaat wordt gedaan, terwijl er in de andere versvleesmerken gemalen botten zitten, wat dus beter is.
Mijn gevoel zegt gemalen botten.............je voert tenslotte vers.
Gemalen bot is natuurlijk, dat preparaat niet.

Of ik moet het verkeerd zien???
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Duck, Carnibest, smuldier, energique, rodi

Ongelezen bericht door Angelique25 »

AnneMarie schreef:Ik wil mijn hond voor het grootste deel op diepvriesvlees zetten

Gaf een tijd Duck, Energique, Carnibest
Rodi: heeft ie veel meer van nodig :denken:

Nadeel Carnibest vind ik de verpakking

Burgers zijn handig

Smuldier of Stawi eet ie in twee dagen op en vind ik ook handig in het gebruik en het kost omgerekend 1/2 van wat ik kwijt zou zijn aan energique, duck ed, namelijk € 0,49 per 400 gr = € 0, 25 per dag

Energique € 33,95/12 kg=€ 0,56 per dag voor 200 gram

WAT IS HET GROTE VERSCHIL, aangezien het allemaal van regulier vlees gemaakt wordt......

Ik gaf hem altijd het topvoer, Nutro, ProPlan brok en Energique
hij doet het op Smuldier echter ook beestachtig goed

Wat mist er in het niet compleet vlees, of betekent dit gewoon dat het eenzijdig is en dat je hem dit niet altijd maar door kan geven zonder iets anders?

Alle info, verwijzingen, tips, opmerkingen of aanwijzingen zijn welkom!
Het een bevat wat meer spiervlees dan het ander. De een heeft een duurder distributiekanaal dan een ander. De een maakt meer (dure) reclame dan een ander. De een heeft een duurder productiekanaal dan een ander. De een bevat wat groenten en de ander niet. enz. enz.

Van het een zul je soms iets meer moeten geven als van het ander, net zoals dat met ieder ander voer ook is. Of dat een prijsverschil rechtvaardigt is aan jou te bepalen. Mijn inziens moet je gewoon dat merk kiezen waar je hond het goed op doet, wat voor jou ook het handigst is en wat het beste bij je portomonee past.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Mijn honden barfen maar ik heb altijd wat 1 kilo rollen Carnibest achter de hand. Die rollen zijn voor mij wel handig. Als ik het geef, krijgen ze op 1 maaltijd 500 gr. dus ben ik er gelijk doorheen. Het is zeker wel goeie kwaliteit en bevat gemalen bot. Je kan ook kleinere rollen van 250 gr. kopen = 1,00 Euro.
Wat je ook zou kunnen doen om de kosten te drukken, is hem op Rodi Compleet zetten en een paar x per week bv. het lamshart blauw of pens blauw geven en dat aanvullen met wat echt bot als runderkraakbeen of kipkarbo. Krijgt hij toch wekelijks zijn broodnodige portie echt kraakbeen binnen.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt zo'n rol van Carnibest een uurtje uit de vriezer leggen en dan plakken snijden en dan de porties weer terug in de vriezer.En smuldier kun je best 1-2 keer per week ter afwisseling geven.De enkelvoudige producten van smuldier of Rodi kun je niet meer dan 2 keer per week geven omdat daar niet alle voedingsstoffen in zitten die een hond nodig heeft.In de complete soorten zijn al die voedingstoffen,zoals vitamines en mineralen door de fabrikant er aan toegevoegd,zodat je dit dag in dag uit kunt voeren zonder dat er tekorten ontstaan.
mercedes2803
Zeer actief

AnneMarie schreef:Mercedes, je bedoelt H Dijkers in Weerselo?

Zelfs dan is het nog 2 x zo duur als Smuldier bij de C1000, compleet voer
Nee, Klein dierenspeciaalzaak in Ommen.

Ik ben tevreden over Energique...
Ik ken meerdere Sharpei baasjes die het voeren omdat Peitjes nogal eens allergisch of apart op voer...
Ik ga dan ook niet veranderen...hij doet het goed op Energique en daar ben ik allang blij om.
Hij eet ze goed op en samen met hypercoat olie eroverheen vind ie het heerlijk!
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef:Reini, ik bedoelde diepvriesvlees voor honden maar dan niet compleet, Smulider heeft dat bv

Gezien de opleidingsachtergrond en de adviezen die gegeven worden door de gemiddelde "voedingsdeskundige" (vrije titel) zal die mening wel geheel wederzijds zijn :mrgreen:
AnneMarie
Zeer actief

Ja okay, dit is echter een fabrikant/producent van een van de genoemde goed bekend staand dieprvriesvleesproduct

Overal zijn meningen verdeelt, ook tussen professoren binnen hun eigen vakgebied :denken:
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef:Ja okay, dit is echter een fabrikant/producent van een van de genoemde goed bekend staand dieprvriesvleesproduct

Overal zijn meningen verdeelt, ook tussen professoren binnen hun eigen vakgebied :denken:
Lekker objectief :denken:

Wat je zegt, overal zijn meningsverschillen, maar het is wat kort door de bocht om te beweren dat bepaalde dingen onzin zijn omdat ze toevallig niet in je straatje passen. Hier en daar en op bijna alle fora worden ervaringen uitgewisseld en als iemands ervaring op een bepaald gebied niet strookt met jouw ervaring mag je dat niet als onzin wegschrijven, dan kun je hooguit zeggen dat jouw ervaring anders is.
AnneMarie
Zeer actief

Okay

ik weet niet waarop jij doelt, ik geef aan wat deze fabrikant me zei, overigens gaf ie zelf aan mijn licht op te steken bij barfplaats.nl dus!

je doet de aanname dat het om ervaringen gaat
volgens mij doelt deze man meer op zaken die als 'waar' bestempelt worden en die volgens andere normen niet zo zijn

Ik noem maar een voorbeeld: hondentrainer zegt: te dikke honden moet je op roggebrood en sperciebonen zetten
Ik kan me voorstellen dat een 'kenner' dit niet handig vindt omdat de hond dan tekort gaat krijgen aan............

ik ben hierin geen deskundige, deze man bedoelde denk ik alleen, neem niet alles aan wat er gezegd wordt.
Snap ie?

Je gaat me toch ook niet vertellen dat alles waar is wat er op een forum gezegd wordt? Als iemand goede ervaring heeft met het slaan van een hond dan denk ik ook :N:
:neenee:

groet :wink:
AnneMarie
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Is het een probleem als je Duck uit de vriezer haalt en even in de microgolf steekt om te ontdooien?
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

je kan beter niet in de magnetron ontdooien, dan kunnen de enzymen stuk gaan.

wel kan je het in een plastic zakje in een bak warm water leggen
pollunder
Zeer actief

ok. bedankt. Vind ik wel wat omslachtiger :wink:
AnneMarie
Zeer actief

Magnetron is ook voor mensen niet gezond

THE SILENT KILLER
pollunder
Zeer actief

AnneMarie schreef:Magnetron is ook voor mensen niet gezond

THE SILENT KILLER
:denken:
AnneMarie
Zeer actief

Ja dat wist je nog niet hè

Blijft me vervreemden van het menselijk ras. Ze vinden allerlei zaken uit waarvan je met gewoon gezond verstand al kan weten dat het ziekmakend is.
En toch lekker doorgaan
en straks het raar vinden dat je iets als kanker ontwikkelt
tja
:19:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

AnneMarie schreef:Ja dat wist je nog niet hè

Blijft me vervreemden van het menselijk ras. Ze vinden allerlei zaken uit waarvan je met gewoon gezond verstand al kan weten dat het ziekmakend is.
En toch lekker doorgaan
tja
Zo denken sommige mensen ook over die brokken die jij voert,ook uitgevonden door mensen en ga zo maar door....
AnneMarie
Zeer actief

Tinkertje schreef:
AnneMarie schreef:Ja dat wist je nog niet hè

En toch lekker doorgaan
tja
Zo denken sommige mensen ook over die brokken die jij voert,ook uitgevonden door mensen en ga zo maar door....
Ik voer momenteel vers
en eh inderdaad zoveel mensen zoveel meningen :mrgreen: :wink:
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef:Okay

ik weet niet waarop jij doelt, ik geef aan wat deze fabrikant me zei, overigens gaf ie zelf aan mijn licht op te steken bij barfplaats.nl dus!

je doet de aanname dat het om ervaringen gaat
volgens mij doelt deze man meer op zaken die als 'waar' bestempelt worden en die volgens andere normen niet zo zijn

Ik noem maar een voorbeeld: hondentrainer zegt: te dikke honden moet je op roggebrood en sperciebonen zetten
Ik kan me voorstellen dat een 'kenner' dit niet handig vindt omdat de hond dan tekort gaat krijgen aan............

ik ben hierin geen deskundige, deze man bedoelde denk ik alleen, neem niet alles aan wat er gezegd wordt.
Snap ie?

Je gaat me toch ook niet vertellen dat alles waar is wat er op een forum gezegd wordt? Als iemand goede ervaring heeft met het slaan van een hond dan denk ik ook :N:
:neenee:

groet :wink:
AnneMarie
Nee, zeker niet alles is wetenschappelijk onderbouwt wat op fora geschreven wordt. Veel dingen zijn wat mensen uit eigen ervaringen hebben ondervonden en daar kun je in meegaan of je kunt het er niet mee eens zijn en dan andermans mening maar gewoon respecteren. Dat de zaken anders liggen wanneer je iets volgens andere normen bekijkt dat is dan logisch, de vraag is dan alleen of het meteen onzin is.

Wel jammer is dat deze meneer blijkbaar wel zoveel leest op Barfplaats dat HIJ zich er een uitgesproken mening over weet te vormen en deze ook naar zijn klanten toe ventileerd maar dat HIJ niet de moeite neemt om dan wat van die onzin (in zijn ogen) uit de wereld te helpen. Dat hij je op het bestaan van het forum heeft gewezen is natuurlijk vreselijk aardig, het zal zo zijn vruchtjes wel afwerpen. Maar wat de referenties van deze meneer dan ook mogen zijn het zal wel zo blijven dat wanneer we het over onzin hebben de gevoelens nog steeds wederzijds zijn. :mrgreen:

Maar weet je nou al wat je nu verder wilt gaan voeren? :denken:
AnneMarie
Zeer actief

Okay, ik zal deze meneer een mailtje terug doen, of ie dan ook een reactie geeft als ie onzin leest, wie weet doet ie dat al wel.
Het zal een waarschuwing geweest zijn.
Kan geen kwaad, heb dit laatst gehad met een behandeling van een arts, als je dan gaat onderzoeken kom je deskundigen en niet deskundigen met een sterke mening tegen. Uiteindelijk heb ik wat constructieve veranderingen kunnen aanbrengen dus ben ik zeker beter geworden van mijn kritische houding

ENFIN

Ik geef hem nu even smuldier
Probleem vandaag: zeer zachte ontlasting, licht ook. Is eerste keer na 1200 gram
heb 3 variaties gekocht, kip, vlees en compleet.

Ging prima, tot vandaag maar hij had ook aan boter zitten lubberen en een visstick gepikt gisteren dus wie weet ligt het daaraan of aan de hitte, hij heeft vanmorgen lang gespeeld met een pup en was helemaal uitgeput.

Eerder gaf ik energique, ook wel Duck, ging prima, zijn wel prijzig
Brokjes: RC deed ie het goed op, wilde ik zelf niet meer (BHA BHT)
ProPlan okay
Nutro niet zo goed, zachte ontlasting ook na langere tijd
Prins okay

ProPlan bevalt het beste, kan ie leuk met de snackbal spelen en ik ruik hem minder, die vleesresten blijven toch hangen aan zijn lange haren hoor.

Dus qua prijs wil ik doorgaan met Smuldier
Heb hier ook nog gekregen zak Carocroc 23/12, kan ik ook nog proberen

Ik stap iedere keer rustig over, eerst tijd vers dan gaat het goed.

Over Carocroc hoor ik ook gemengde geluiden
ProPlan is volgens mij best okay voor brok dan

barfen vind ik ook interessant maar eet zelf geen vlees en om dat echt helemaal te moeten uitzoeken zonder dat IK echt weet of het beter is, vind ik ook nogal wat

Overigens hij is dol op peren, zoete wel te verstaan, krijgt ook wel eens een stuk rijstwafel of groente/iets van tafel

Basis Pro Plan en Smuldier of Energique
Carocroc 23/12 ga ik wel gebruiken :wink:
mercedes2803
Zeer actief

eten opwarmen in de magnetron/ magnetronmaaltijd eten = kanker???

Interessante redenering... :roll:

Ik weet dat voeding belangrijk is en dat je met goede voeding minder kans maakt op kanker...maar als het in je familie zit of wat dan ook dan doet dat extra magnetronbordje er ook niet meer toe hoor...
Mijn opa at heel bewust en kauwde zijn eten tot het pap was (moesten wij ook als we daar aten) en de bruine/zwarte korsten van witbrood werden eraf gesneden...en zo nog wel veel meer...mijn opa kwam er op 26 oktober achter dat hij longkanker had en is op 18 november overleden...
En die gebruikte de magnetron alleen voor de oliebollen met oud en nieuw die hij zelf niet at....dus die redenering gaat niet op.

Ik ben het wel met je eens dat het niet super gezond is...Rimpel zijn burgers ontdooien gewoon en als ze echt nog koud zijn doe ik ze 10 seconden in de magnetron om de kouwigheid eraf te halen
AnneMarie
Zeer actief

mercedes2803 schreef:maar als het in je familie zit of wat dan ook dan doet dat extra magnetronbordje er ook niet meer toe hoor...

Misschien juist dan wel? Er zijn mensen die bevattelijk zijn voor longkanker, als die gaan roken hebben ze meer kans dan een ander die kettingroker is en 100 wordt zonder problemen.

.... en de bruine/zwarte korsten van witbrood werden eraf gesneden...ik zie niet wat daar het nut van is????en zo nog wel veel meer...

...En die gebruikte de magnetron alleen voor de oliebollen met oud en nieuw die hij zelf niet at....dus die redenering gaat niet op

Nu, tegenstanders zijn het er over eens dat de aanwezigheid van zo'n apparaat al sterke straling geeft, en schadelijk is (kun je meten)

Ik ben het wel met je eens dat het niet super gezond is...Rimpel zijn burgers ontdooien gewoon en als ze echt nog koud zijn doe ik ze 10 seconden in de magnetron om de kouwigheid eraf te halen
Jammer!!!!!!!!!! dat laatste het is niet nodig en je zegt zelf te weten dat het niet 'super' gezond is. dat snap ik dan niet.

PS ik ben niet van de antimagnetronlobby of zo hoor

ik sta alleen altijd te kijken van mensen die dingen wel weten maar toch doen uit gemak, ten koste van.....of niet willen weten

that's all

verder geen toevoegingen, ik ga hier geen hele heisa van maken :19:

ken ook mensen die supergezond aten en overleden zijn aan een akelige ziekte...je kunt het dus niet omdraaien! :19:
mercedes2803
Zeer actief

de magnetron is echt een uitvinding hoor.

Ik mag toch best beseffen dat het niet super gezond is om iets op te warmen in de magnetron maar hem af en toe wel gebruiken?
Maar sta jij je groenten iedere dag te stomen?
stomen is namelijk ook gezonder dan koken...dan kun je wel aan de gang blijven.

in sommige gevallen is dat ding een uitkomst...
voor de rest gebruik ik hem niet...
AnneMarie
Zeer actief

Ik roerbak mijn groenten, dat is het beste, blijven de vitamines het beste behouden
koken doe ik weinig, soms wel
stomen doe ik ook, echter als je regulier geteelde groenten koopt (vol met instecticiden en pesticiden) is stomen niet zo goed want dan blijft dat spul erop

Dus ja
ik drink ook koffie en eet veel chocolade
(blijf ik mooi slank van :mrgreen: )

ik eet wel veel biologische verse groenten
ja bewust dus maar niet te, het moet wel leuk blijven

het is gewoon veeeeel lekkerder, en ik weet wat er met gangbaar geteeld spul gebeurd dus
over bewustzijn gesproken

Ps mijn hond lust vaak niet eens gespoten groente/fruit
die voelen het kennelijk beter aan
zo zijn er veel baby's die magnetronmelk in eerste instantie zullen weigeren de enzymen worden kapot 'gestraald' :19:

groet :ok:
AnneMarie
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”