Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

op fokkersvoorwaarden plaatsen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Boris schreef:Ik bedoelde eigenlijk niet dat IK de dekreu uit zou moeten kiezen, want daar heb ik niet zoveel verstand van.... ik bedoel meer het tijdstip waarop gedekt zou moeten worden.
Misschien komt dat voor jou net niet goed uit op dat moment omdat je b.v. net voor een examen zit en dat nog graag wilt halen of ingeschreven hebt op een wedstrijd, snap ie.... en afspraak is dan afspraak.... dus al heb jij je dan rot getraind om de hond klaar te krijgen als de fokker wil dat die teef dan gedekt wordt, heb je voor 'niets' al dat werk verricht... daar zou ik dan ontzettend van balen, plus het feit dat de hond van zo'n drie maanden bij je weg is.... nee niets voor mij!!!!
Zelfs als met puppy opvoeden voor fokker.... heb ik al diverse keren aangeboden gekregen, maar ik weet dat ik er geen afstand meer van kan doen, dus doe ik dat niet, bespaar ik mezelf veel verdriet :wink:
snap ik ook volkomen hoor :wink: alleen je het tijdstip kan ook de fokker je niet vertellen, de cyclus van een teef word niet met de geboorte gefaxt :wink:
Boris
Actief

Ongelezen bericht door Boris »

Nou volgens mij weet je toch op een gegeven moment wel ongeveer wanneer je teef loops moet worden???? :denken:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Boris schreef:Nou volgens mij weet je toch op een gegeven moment wel ongeveer wanneer je teef loops moet worden???? :denken:
:denken: uh nee, wanneer je een pup, een teef verkoopt weet je het niet, je kunt het idee hebben, en zoals het meestal gaat idee hebben. maar er zijn teven die met een jaar pas voor het eerst loops worden en ook teven die met 6 7 maanden voor het eerst loops worden... de cyclus weet je nooit van te voren....
Boris
Actief

Nee snap ik ook hoor dat je dat bij pup nog niet weet, al heb ik geen verstand van teven (heb zelf alleen reuen :smile: ) maar bij een pup weet je ook nog niet wanneer je wedstrijden doet, dus ik bedoel dat je dit op later tijdstip wel beetje in kan schatten.... dan kan je natuurlijk ook rekening houden met examens, maar met wedstrijden vaak niet.... en aangezien ik sport belangrijker vind dan dekken zou dit voor mij persoonlijk een teleurstelling zijn als ik niet mee kon doen. Maar ik ben dan ook geen fokker.... :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Boris schreef:Nee snap ik ook hoor dat je dat bij pup nog niet weet, al heb ik geen verstand van teven (heb zelf alleen reuen :smile: ) maar bij een pup weet je ook nog niet wanneer je wedstrijden doet, dus ik bedoel dat je dit op later tijdstip wel beetje in kan schatten.... dan kan je natuurlijk ook rekening houden met examens, maar met wedstrijden vaak niet.... en aangezien ik sport belangrijker vind dan dekken zou dit voor mij persoonlijk een teleurstelling zijn als ik niet mee kon doen. Maar ik ben dan ook geen fokker.... :mrgreen:
snap ik best , maar nee bij een teef kun je het dus ook niet altijd inschatten...
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

meestal wordt er wel in zo'n contract opgenomen dat examens/wedstrijden voor het dekken/nestje gaat.....
Tenmisnte, dat is wat ik tot nu toe altijd hoor/ zie.
Boris
Actief

Hier zitten fokkers van verschillende rassen, waar ik nieuwsgierig naar ben is het volgende: stel je zet een teef uit, zoals hier voorgesteld wordt, vind het je het dan belangrijk dat er zoveel mogelijk op gehaald word of ben je al tevreden met IPO I????
Dat zie ik namelijk heel veel bij de duitse herders... vlug I erop en fokken maar. Zelf vind ik dit geen goeie zaak.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Boris schreef:Hier zitten fokkers van verschillende rassen, waar ik nieuwsgierig naar ben is het volgende: stel je zet een teef uit, zoals hier voorgesteld wordt, vind het je het dan belangrijk dat er zoveel mogelijk op gehaald word of ben je al tevreden met IPO I????
Dat zie ik namelijk heel veel bij de duitse herders... vlug I erop en fokken maar. Zelf vind ik dit geen goeie zaak.
in ons geval zou er PH1 op komen,
alleen is het afhankelijk van de teef (en hoe het vorderd met de trainingen etc) of we voor of na het certificaat een nestje er mee fokken (dus in overleg met diegene die er mee traint wat het beste uitkomt)
daarna wordt ze van hem en mag hij dus zelf beslissen of hij verder traint of haar verkoopt en met een andere hond verder gaat (wat hij met zijn huidige hond ook gedaan heeft, verkopen na PH1 en verder met een volgende)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

bij onze vereniging wordt er meestal ook enkel maar een eentje opgezet.
(maar niet bij mijn teef hoor, die gaa zeker voor een drie :wink: )
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

crutz schreef:
Boris schreef:Hier zitten fokkers van verschillende rassen, waar ik nieuwsgierig naar ben is het volgende: stel je zet een teef uit, zoals hier voorgesteld wordt, vind het je het dan belangrijk dat er zoveel mogelijk op gehaald word of ben je al tevreden met IPO I????
in ons geval zou er PH1 op komen,
alleen is het afhankelijk van de teef (en hoe het vorderd met de trainingen etc) of we voor of na het certificaat een nestje er mee fokken (dus in overleg met diegene die er mee traint wat het beste uitkomt)
daarna wordt ze van hem en mag hij dus zelf beslissen of hij verder traint of haar verkoopt en met een andere hond verder gaat (wat hij met zijn huidige hond ook gedaan heeft, verkopen na PH1 en verder met een volgende)
ALS we een teef uitplaatsen is dat idd op dezelfde voorwaarden, hangt er een beetje vanaf wanneer je een nest wil doen en hoever de dressuur is. Als vb. onze eigen teven, Fuur is volgend jaar april 3, Dick gaat met Spike naar de voorjaarskeuring, Fuur is dan ook keuringsklaar. Fuur wordt dan in het voorjaar gedekt en Dick gaat in het najaar met haar naar de keuring. In ons geval ook kwestie van logistiek (we hebben 1 werpkennel), Benta (mijn teef) wordt volgend jaar opnieuw gedekt, ik ga naar de voorjaars of zomerkeuring en ze wordt in de herfst gedekt.

Had ik IPO met fuur gedaan, had ze rond dezelfde tijd ws. wel haar 3 gehad.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”