ow dat valt me nog erg mee moet ik zeggen.diana25 schreef:ik heb vorig jaar mijn hond in duitsland laten afrontgeren en dna vast laten leggen. ik weet niet meer precies wat dat koste rond de 50 euro ongeveer. ik vind het wel een goed systeem
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vinden jullie van dit systeem?
Moderator: moderatorteam
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Aantal honden: 1
ja de foto's van de heupen en ellebogen zijn daar veel goedkoper dan in nederland met voorrontgeren was ik ongeveer 50 euro kwijt voor hd en ed. in nederland ongeveer 90 euro . afrontgeren is wel duurder maar dat is hier ook zo . dna viel mij ook wel mee vind 50 euro ook wel gaan . we zijn wel met het hele nest geweest (8honden) met 2 auto's want je benzine komt er ook bij. ach je komt nog eens ergens 

Ik vind het een prima systeem mits het niet ligt bij de rasverenigingen maar bij bijv. een raad voor beheer.
De ene rasvereniging is de andere niet, maar vriendjespolitiek, veranderingen in de fok-eisen tegenhouden omdat het niet in je straatje past , kom je al snel tegen als zo'n vereniging geleid wordt door mensen die niet alleen liefhebber van het ras zijn maar er ook hun boterham(beleg) mee verdienen.
Graag dan in een rasonafhankelijk orgaan.
DNA vastleggen...
De ene rasvereniging is de andere niet, maar vriendjespolitiek, veranderingen in de fok-eisen tegenhouden omdat het niet in je straatje past , kom je al snel tegen als zo'n vereniging geleid wordt door mensen die niet alleen liefhebber van het ras zijn maar er ook hun boterham(beleg) mee verdienen.
DNA vastleggen...

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
juist.. prima dan idd... ook ik ben maar al te bekend met mensen binnen een rv die hun eigen straatje willen promoten en voorop willen houden... ik ben niet tegen een cbf ( centraal fokbeleid) mits het uiteraard de juiste elementen bevat... ik wil me alleen geen dingen laten opleggen door mensen die in mijn ogen zelf beter een andere wereld dan de honden wereld kunnen zoekenDaan schreef:Ik vind het een prima systeem mits het niet ligt bij de rasverenigingen maar bij bijv. een raad voor beheer.
DNA vastleggen...
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
Door mijn acties voor PennHIP kom ik erachter dat dingen inderdaad veel beter geregeld kunnen en zouden moeten worden. Ik ben blij hier dit onderwerp ook tegen te komen en te zien dat er verstandig over na wordt gedacht.Inge O schreef: het systeem dat je aanhaalt lijkt op zich niet slecht, tamara, maar dan alsjeblief buiten de RV's om, door een neutrale instantie.
Dat van die neutrale instantie vind ik echt een belangrijke. Maar dan heb je het dus over een grote overkoepelende organisatie en die is er al. Even los van het DNA-verhaal kun je je dus afvragen of allerlei zaken niet allang veel beter geregeld had kunnen zijn en ook waarom dat nog niet is gebeuurd. En als je daar achter bent, denk ik dat het heel ingewikkeld gaat worden om zulke veranderingen op zo grote schaal te bewerkstelligen. Daarom kan het waarschijnlijk niet anders dan klein te beginnen. Dat zou dus bij wijze van spreken hier kunnen beginnen en bij de FCI kunnen eindigen.

Groetjes.
----------
PennHIP Forum Nederland
Het doel van HD-onderzoek is niet een goede uitslag, maar goede heupen!
----------

----------
PennHIP Forum Nederland
----------

-
- Zeer actief
Re: Wat vinden jullie van dit systeem?

Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
-
- Actief
- Contacteer:
Daar ben ik het ook helemaal mee eens!anita1 schreef:hoi tamara
lijk me zeer goed om hier ook te gaan verplichten.
liever een duurdere hond,en je weet dan wel wat je krijgt.
greetz anita
Groetjes.
----------
PennHIP Forum Nederland
----------

----------
PennHIP Forum Nederland
----------

-
- Actief
- Contacteer:
Mag ik hieruit concluderen dat de chipper normaalgesproken onverwacht langskomt, juist om te voorkomen dat er voorbereidingen kunnen worden getroffen?@idoo schreef:**Tamara** schreef:Er worden DNA testen gedaan om te kijken of de ouderhonden ook écht de ouderhonden zijn (dit door gesjoemel in het verleden).
Verder word de stamboom alleen uitgegeven mits de ouderhonden getest zijn op ogen en HD. Bij het chippen komen er ook mensen van de rasvereniging het nest controleren. En er word van elke pup bloed opgeslagen zodat als dat nodig is dat na kan worden gekeken. (o.a i.v.m SA een auto imuum ziekte)
Wat vinden jullie van zo'n systeem?
Die chipper deed gelijk de kennelcontrole, maar kondigde dat een week van tevoren schriftelijk aan met het verzoek even een andere datum te noemen als het niet schikte.
Maar misschien was dat wel omdat ik zo'n goede naam heb bij deRvB?
Ik vraag me trouwens af of het niet toch een beetje moeilijk is om zomaar pups bij te leggen. Waar haal je die vandaan? Dat kun je toch moeilijk plannen, lijkt me.
Groetjes.
----------
PennHIP Forum Nederland
----------

----------
PennHIP Forum Nederland
----------

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
volgens hun eigen regels zou hij onverwachts langs moeten komen,PennHIPpie schreef:Mag ik hieruit concluderen dat de chipper normaalgesproken onverwacht langskomt, juist om te voorkomen dat er voorbereidingen kunnen worden getroffen?@idoo schreef:**Tamara** schreef:Er worden DNA testen gedaan om te kijken of de ouderhonden ook écht de ouderhonden zijn (dit door gesjoemel in het verleden).
Verder word de stamboom alleen uitgegeven mits de ouderhonden getest zijn op ogen en HD. Bij het chippen komen er ook mensen van de rasvereniging het nest controleren. En er word van elke pup bloed opgeslagen zodat als dat nodig is dat na kan worden gekeken. (o.a i.v.m SA een auto imuum ziekte)
Wat vinden jullie van zo'n systeem?
Die chipper deed gelijk de kennelcontrole, maar kondigde dat een week van tevoren schriftelijk aan met het verzoek even een andere datum te noemen als het niet schikte.
Maar misschien was dat wel omdat ik zo'n goede naam heb bij deRvB?
Ik vraag me trouwens af of het niet toch een beetje moeilijk is om zomaar pups bij te leggen. Waar haal je die vandaan? Dat kun je toch moeilijk plannen, lijkt me.
maar in de praktijk sturen ze van te voren een kaartje (ong een week van te voren) omdat ze te vaak voor een gesloten deur hebben gestaan......
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou ook voorstander zijn van dit systeem, maar inderdaad niet via de rasvereniging maar via een neutrale instelling (is de Raad neutraal?)massam schreef:ik ben er niet bang voor, ik weet dat het gebeurt.Mol schreef:
en als je nou zo bang bent dat fokkers puppen aan leggen en de boel in de maling nemen, kan je na gaan hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
mol
het zou dat dan uit kunnen sluiten.
en dan heb ik het vooral over mijn ras he, waar stamboom verplicht is..
ik zou het never nooit doen, maar er zijn zat verhalen dat er een paar boomloze pups bijgelegd worden en dat dan dat getal opgegeven wordt op de geboortekaart. met dna kun je dat afvangen
Binnen het ras de Hollandse Herder wordt er ongelooflijk gesjoemeld. Heel veel mensen weten het en de rasvereniging doet niet veel om het te stoppen. Er worden bv. mechelse herders en x-HH ingekruisd.
Op zich heb ik niet eens bezwaar tegen inkruisen, mits het gecontroleerd zou gebeuren zodat het ras ook verbeterd kan worden of ten minste niet verslechtert

Afgelopen weekend is de nestendag geweest en naar wat ik gehoord heb zijn er nog nooit zoveel a-typische Hollanders geweest. Wolfsgrauwe Hollanders, veel te grote Hollanders, Hollanders met verkeerde karakters (agressief of juist veel te angstig). Om te huilen gewoon.
De vorige nestendag vielen mij al heel wat zaken op, nu blijkt het nog extremer te zijn geweest. Op de nestendag waar Marouck is geweest was het minder sterk, in enkele jaren tijd is het dus erg aan het veranderen qua rastype.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017